Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Scirocco 1 '77 valt uit (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=76513)

magik17 18-10-2010 09:00

Scirocco 1 '77 valt uit

Heb een Scirocco 1 van '77
een 1.6 carbu motor, nu heeft deze lange tijd stil gestaan,
bij vorige eigenaar. Toen ik deze kocht zaten de remmen vast,
en was de motor niet draaiende. Ik heb dan de bougies, de kabels,
de rotor enz vervangen, en hupla, hij draaide. Heb er dan welgeteld
1 meeting mee gedaan, en in het afkomen bleef deze niet meer stationair draaien. Dit heb ik ondertussen kunnen oplossen, dit was een zekering die weg was. Nu wou ik er gisteren een ritje mee doen, de eertse 5 a 10 km geen probleem. Na een aantal km valt deze dus uit, en ik merk dat hij geen benzine meer zuigt. Heb het naftpompje is verwijderd, maar dit werkt nog (mechanisch). Waar kan ik nog zoeken? Leidingen verstopt? Als hij af en toe benzine zuigt, zitten er wel luchtbellen in.

Henk_Pigo 18-10-2010 09:15

Misschien idd de leidingen verstopt, je kan ze eens loshalen en dan proberen ze vanaf de motorkant met een compressor door te blazen.

Zit er ook geen vuil in de benzinetank?

magik17 18-10-2010 09:20

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Misschien idd de leidingen verstopt, je kan ze eens loshalen en dan proberen ze vanaf de motorkant met een compressor door te blazen.

Zit er ook geen vuil in de benzinetank?

Filtertje is niet extreem vuil, dus ik veronderstel niet echt, in de tank zelf zie je ook niet overdreven veel. Zit daar nog benzinepomp in tank? Mijn inziens enkel vlotter?

loco-vr6 18-10-2010 19:15

er zit een lepelpompje voor op je blok, die kan stuk zijn, kan ook ergens een gaatje in de leiding zitten waardoor hij niet goed aanzuigt. en heb je de contactpunten al eens nagekeken? daar lijkt het mij aan te liggen. en wat bedoel je met geen benzine zuigen? leverdruk van je pomp valt weg of motor valt uit? stel eerst je contactpunten maar eens af is mijn advies.

magik17 18-10-2010 20:16

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
er zit een lepelpompje voor op je blok, die kan stuk zijn, kan ook ergens een gaatje in de leiding zitten waardoor hij niet goed aanzuigt. en heb je de contactpunten al eens nagekeken? daar lijkt het mij aan te liggen. en wat bedoel je met geen benzine zuigen? leverdruk van je pomp valt weg of motor valt uit? stel eerst je contactpunten maar eens af is mijn advies.

Er komt geen benzine meer toe in men filtertje, dus motor valt uit aangezien hem geen benzine krijgt. Moet echt ergens met de benzine te maken hebben.
Het lepelpompje werkt nog perfect.

Sjeesbeest 18-10-2010 21:20

ontluchting van de tank?

Henk_Pigo 19-10-2010 08:55

Quote:
Originally Posted by magik17
Er komt geen benzine meer toe in men filtertje, dus motor valt uit aangezien hem geen benzine krijgt. Moet echt ergens met de benzine te maken hebben.
Het lepelpompje werkt nog perfect.

Dan zou ik het idd ook in de ontluchting zoeken, vooral omdat je zelf aangeeft dat het pas na een x kilometer gebeurt.

Probeer anders eens een stuk te rijden met de tankdop eraf, heb je dan nog dit probleem?

All times are GMT +1. The time now is 00:03.