Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Brandstof retour leiding? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49162)

Golf1976driver 08-12-2008 19:34

Brandstof retour leiding?
 



Wie weet hoe ik aan deze leiding kan komen? Het is de retour van de warmdraairegelaar naar de doseur. Betreft een DX blok. Lengte ca 100cm.
Ik heb op dorp 3 bedrijven die brandstof leidingen kunnen maken, alleen niet deze dunne leidingen, ca. 6mm!

3wheel 08-12-2008 19:52

Quote:
Originally Posted by Golf1976driver



Wie weet hoe ik aan deze leiding kan komen? Het is de retour van de warmdraairegelaar naar de doseur. Betreft een DX blok. Lengte ca 100cm.
Ik heb op dorp 3 bedrijven die brandstof leidingen kunnen maken, alleen niet deze dunne leidingen, ca. 6mm!


Wat is de binnendiameter?
Want zo op de foto lijkt het behoorlijk op de remleidingen zoals ik die voor mijn motor gebruik (teflon binnenwerk, rvs gevlochten buiten-mantel)
Als de maten van jouw leiding vergelijkbaar zijn (meet het even op en zet de maten hier neer, dan vergelijk ik het even met mijn rol) dan kun je bij iedere goed geassorteerde motorzaak die leiding per meter kopen en zelf voorzien van banjo's.
Ik weet uiteraard niet zoveel van auto's maar ik kan me niet voorstellen dat de druk in een brandstof retourleiding hoger is als de drukken die voorkomen binnen een remsysteem.

Henk_Pigo 08-12-2008 19:57

Is idd wel handig om te weten, ik heb het me ook wel eens afgevraagd! Hoe maak je die banjo-aansluitingen erop dan?

De aanvoerdruk van de brandstof bij een motor met k-jetronic is rond de 6 bar meen ik.

3wheel 08-12-2008 20:24

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Is idd wel handig om te weten, ik heb het me ook wel eens afgevraagd! Hoe maak je die banjo-aansluitingen erop dan?

De aanvoerdruk van de brandstof bij een motor met k-jetronic is rond de 6 bar meen ik.


denk dat de druk in een remsysteem bij vol remmen nog wel hoger is.....

zelf maken is niet zo moeilijk, kwestie van oefenen.
de banjo zijn zelfklemmend (moer), zit een stukje pijp op waar de teflon binnen leiding overheen valt, je doet de moer over de leiding, dan zet je een messing klembus over de teflon leiding ONDER het rvs, je zult daarvoor het vlechtwerk iets moeten uitrafelen, dan schuif je het geheel over het pijpje van de banjo, druk de boel goed aan (messing bus moet volledig vlak tegen de banjo zitten is namelijk een deel van de afdichting) en dan is het een kwestie van de moer aandraaien.

3wheel 08-12-2008 20:47

maten remleiding (teflon/rvs, motorfiets)
binnendiameter 3mm
buitendiameter 5mm (teflon)
buitendiameter ca 6.5mm (rvs)

het gaat om een teflon binnenleiding met een drukbestendige gevlochten rvs ommanteling
Mocht je aan deze maten niets hebben kun je ook eens gaan buurten bij hydrauliek bedrijven, die kunnen ook verschillende drukbestendige leidingen voor je maken; ik ken mensen die zelf de banjo's niet aandurven en die hun remleidingen bij dat soort bedrijven laten maken.

LRR 08-12-2008 22:55

Misschien dat je hem nog nieuw kunt krijgen bij: www.keverspecialist.nl

Golf1976driver 08-12-2008 23:05

De maten die opgegeven zijn kloppen. Hier op dorp is een bedrijf gespecialiceerd in hydraulic systemen, maar die heeft deze maat niet.
keverspecialist heb ik een mail gestuurd, hoor ik morgen. Het gehele systeem heeft ongeveer een druk tussen de 4,5 en 5,2kg/cm2. Volgens mij geen 6bar!

3wheel 09-12-2008 06:56

Quote:
Originally Posted by Golf1976driver
De maten die opgegeven zijn kloppen. Hier op dorp is een bedrijf gespecialiceerd in hydraulic systemen, maar die heeft deze maat niet.
keverspecialist heb ik een mail gestuurd, hoor ik morgen. Het gehele systeem heeft ongeveer een druk tussen de 4,5 en 5,2kg/cm2. Volgens mij geen 6bar!


Laat het even weten als het niet lukt, dan geef ik je twee adressen uit de motorwereld waar je remleiding en banjo's kunt bestellen, die kunnen je waarschijnlijk ook met zekerheid zeggen of remleiding benzine-bestendig is (denk het wel, remvloeistof is een stuk aggresiever)

royv88 09-12-2008 08:26

goeiedag
ik heb laats een complete set gevlochten leidingen (naar de injectors en warmdraairegelaar) bij jeroen bolku besteld. kosten maar een paar euro.
in DL hebben ze meer van dat spul. mvg roy

golf mkII 16v 09-12-2008 18:58

Heb ook nog wel wat liggen

Golf1976driver 09-12-2008 20:55

Quote:
Originally Posted by royv88
goeiedag
ik heb laats een complete set gevlochten leidingen (naar de injectors en warmdraairegelaar) bij jeroen bolku besteld. kosten maar een paar euro.
in DL hebben ze meer van dat spul. mvg roy

Heb je voor mij een adres of Tel?

royv88 09-12-2008 21:21

je kan jeroen hier op het forum vinden anders www.bolku-tuning.nl
van duitsland heb ik geen adres. k heb het gehaald vlakbij de grens van venlo en dl
mvg roy

Golf1976driver 09-12-2008 23:07

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Heb ook nog wel wat liggen

De slang is ca.100cm lang en loopt van de warmdraairegelaar naar de doseur.
Aan beide kanten zit een oog met een diameter van ca.8mm.
Slangdikte is ca 6,5mm uitwendig. Heb je toevallig een knappe liggen?


All times are GMT +1. The time now is 18:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.