![]() |
Schokdempers en veren Golf 1 1.5 '83
Beste forumbezoekers,
Hier weer een vraagje over een Golf 1 1.5 automaat uit '83. (Tijdje terug had ik een vraag m.b.t. vulpijp brandstoftank.) De achterschokdempers van de Golf 1 blijken bij nader onderzoek ook niet meer zo best. Nu vroeg ik mij af of het verstandig is de veren dan ook meteen mee te vervangen? Waar kan ik zoiets voor een goede prijs krijgen? Op marktplaats/ebay vind ik alleen maar sportsets voor rond de 150 euro. Verlaging is eigenlijk niet de bedoeling... Iemand hier nog wat goede adviezen over? Of is een 40/40 verlaging niet zo extreem voor normaal gebruik? Thanks! Groet, Koen |
40/40 kan best. Heb zelf 60/40 en ook daar merk je niks van als je de juiste velgen gebruikt.
|
Mmmm, ik zou zeggen dat 4cm verlaging toch aanzienlijk is.
Er blijven gewoon de originele stalen wielen onder verwacht ik. Krijg je geen problemen wanneer je de auto flink gaat beladen? Ken gevallen van: Nee, je mag niet achterin want dan loopt de boel aan... Groet, Koen |
40 40 moet absoluut geen probleem zijn. Je hebt dan wel kans dat het lijkt dat ie "in de kont hangt".
De korte wielbasis zorgt er voor dat je met deze verlaging nog elke drempel over moet kunnen. succes |
|
Mmm, dat ziet er inderdaad minder "ernstig" uit dan ik had verwacht.
Is het slim om dan 60 voor en 40 achter te kiezen ivm achterover hangen/hellen. Groet, Koen |
Der Einzer, jij hebt met alleen veren 60/40 verlaagt?? Dat kan zonder problemen?? En dan bedoel ik geen problemen in rijgedrag zozeer, maar montage wellicht of weet ik wat je tegenkomt; Ik had eerder eens begrepen dat met alleen veren de verlaging max. 40mm kon zijn?
Hoe heb jij dit dat gedaan of opgelost? |
Quote:
Ik vraag me af of het klopt wat je zegt. Op mijn auto zitten originele dempers met -40mm veren (rondom) in combinatie met 175/55/15 banden (dat is gelijk aan 195/50/15). Dit ziet er als volgt uit; ![]() Ik raad je aan om geen originele dempers te gebruiken in combinatie met lagere veren. Dit rijdt gewoon kut. Je moet je daarbij voorstellen dat als je auto beladen is (op originele setup) en wanneer je dan een drempel af rijdt, zit je auto zeer snel op het einde van z'n schokbreker en dat geeft een beukent effect :) Beter is misschien wel een schroefset. Deze zijn wel stugger, maar hierdoor zakt je auto ook niet veel in wanneer je wat mensen gaat laaien ;) Een advies is dan wel om géén hernia patienten mee te nemen :D |
de mijne heeft alle 4 de originele dempers nog en in vergelijking met de originele stand is de mijne achter 40mm en voor bijna 60mm gezakt. Echt waar ! :) De voorste veren zijn oorspronkelijk 40mm verlagingsveren waar nog een halve ring extra af is gehaald.
Dit heeft geen ENKEL effect op het rijgedrag. Loopt nooit aan en kan best hard drempels af zonder ook maar enig aanlopen. Toch mag het nog wel lager en dan moet er inderdaad een schroefset onder of bijpassende sportdempers. (vaste verlaging) Staat of valt natuurlijk met de juiste velgen en ET ! |
't Is al een stuk duidelijker!
Bedankt. Groet, Koen |
graag gedaan en succes natuurlijk. Let me know how it turns out ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 18:14. |