Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 3 (fastback, notchback, squareback) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   alfa 33 carburateurs (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=12105)

kammetje 18-07-2005 22:09

alfa 33 carburateurs
 
Zijn alfa 33 carbs te gebruiken op een type 3?
Immers webertjes nieuw zijn een beetje duur....maar wel lekker..

jeroen

Mychatype3 19-07-2005 09:23

Quote:
Originally Posted by kammetje
Zijn alfa 33 carbs te gebruiken op een type 3?
Immers webertjes nieuw zijn een beetje duur....maar wel lekker..

jeroen


He Jeroen,

Op de alfaboxer motoren worden Webers en/of Delleroto's gebruikt, 36mm of 40mm :biggrin: Koop 40mm kan je op je 1600 gebruiken tot ca. 2000cc :tongue:
Bij de Webers zul je andere imulziebuizen nodig hebben en sproeier bezetting aanpassen. Bij de Dell's kan je de imulziebuizen wel gebruiken (er wordt gezegd van niet maar in de praktijk hebben we anders ondervonden :cool: ) sproeiers ook aanpassen.
Groet mycha

Verder heb je nodig: Spruitstukken type3 extra kort (CSP), gasstang stelsel, luchtfilters en vaak dienen de alfa carb's wel ff gecleaned en voorzien te worden van nieuwe pakkingen.

kammetje 19-07-2005 17:17

Beste Mycha,

Kijk daar hebben we wat aan. Is er kwaliteitsverschil tussen de alfa webers en de webers die je bij bv. csp koopt?

Wat voor prijs kan ik verwachten voor een setje alfa webers of dell's?

bobby-digital 19-07-2005 17:32

heb op m'n type 1 40er dellorto's gemonteerd op een 180016V KR motor, loopt erg goed moet ik zeggen

Mychatype3 19-07-2005 17:45

Quote:
Originally Posted by kammetje
Beste Mycha,

Kijk daar hebben we wat aan. Is er kwaliteitsverschil tussen de alfa webers en de webers die je bij bv. csp koopt?

Wat voor prijs kan ik verwachten voor een setje alfa webers of dell's?


Kwaliteitsverschil !!! behalve dat je een paar ventile moet afstoppen geen :rolleyes: Alleen houd er rekening mee dat alles wat van alfa's komt gebruikt/oud en vaak revisie nodig heeft, maar daar is de prijs naar setje 40ers mag ca. 250 eurie kosten, 36 ers (vindt ik) zijn niet veel waard 50/75 eurie. Dan de rest nog, spruitstukken, gasstangstelsel en goede luchtfilters niet te vergeten.

kammetje 19-07-2005 19:50

komt dus nog eens 300 euro bij want de spruitstukken zijn alleen al 250 euro (nieuw) of meer toch?

36 was toch niet mijn idee....zuch wat te doen...ten eerste maak ik mijn huidige blok. En zoek ik een andere motor voor de auto. Tich gewoon een type 3 blok denk ik en dan maar afbreken en leuk opbouwen met advies van jullie allemaal hahahaha

Mychatype3 20-07-2005 08:17

Quote:
Originally Posted by kammetje
komt dus nog eens 300 euro bij want de spruitstukken zijn alleen al 250 euro (nieuw) of meer toch?

36 was toch niet mijn idee....zuch wat te doen...ten eerste maak ik mijn huidige blok. En zoek ik een andere motor voor de auto. Tich gewoon een type 3 blok denk ik en dan maar afbreken en leuk opbouwen met advies van jullie allemaal hahahaha




Wat is er met je huidige blok aan de hand :confused: ?


Intake Manifolds Type-3 IDF
pair Item/Order number Price
Intake Manifolds Type-3
129 711 348 102.00 EUR/pair

Spruitstukken vallen mee € 102 eurie csp.
Gasstang stelsel incl. luchtfilters is wel duur :o

Cross Bar Linkage Type-3, set Item/Order number Price
Carburetor Linkage Type-3/Type-34 with Intake Manifolds and Air Cleaner
129 941 340 281.00 EUR/set

Mycha

kammetje 20-07-2005 18:25

verlies na 1 seconde de helft van mijn pktjes...maar ik kom zaterdag wel ff naar de boxer gereden met de auto...moet wel lukken denk ik...Maar het is niet best denk ik om maar op twee cylinders te rijden...

Ik heb al 1 keuze gemaakt: deze keuze is dat ik mijn huidige motor maak en een neiuwe erbij ga bouwen..Heb ik tenminste rustig de tijd om goede keuzes te maken en geld te verzamelen:)

Heb een alfa sloop gebeld en die zegt dat er bijna niet aan de webers te komen zijn de 40-ers dan want de 36-ers lukt wel.. Maar ik ga nog ff naar Helmond en Venlo twee grote slopers dus moet wel lukken, stond de vorige keer ook een porsche... welk type porsche is een goede donor voor een type 3?

jeroen

kammetje 20-07-2005 18:35

iemand een nummer of zo van de alfa webers die goed zijn voor een type 3 blokje?

Mychatype3 21-07-2005 10:28

Quote:
Originally Posted by kammetje
verlies na 1 seconde de helft van mijn pktjes...maar ik kom zaterdag wel ff naar de boxer gereden met de auto...moet wel lukken denk ik...Maar het is niet best denk ik om maar op twee cylinders te rijden...

Ik heb al 1 keuze gemaakt: deze keuze is dat ik mijn huidige motor maak en een neiuwe erbij ga bouwen..Heb ik tenminste rustig de tijd om goede keuzes te maken en geld te verzamelen:)

Heb een alfa sloop gebeld en die zegt dat er bijna niet aan de webers te komen zijn de 40-ers dan want de 36-ers lukt wel.. Maar ik ga nog ff naar Helmond en Venlo twee grote slopers dus moet wel lukken, stond de vorige keer ook een porsche... welk type porsche is een goede donor voor een type 3?

jeroen


Jeroen,

Zaterdag is ron gesloten ivm kevercircuitdag. Ik zou eerst goed uitzoeken wat er met je blok aan de hand is alvorens op 2 cilinders te gaan rijden :o je maakt meer kapot dan goed is "denk ik" :(
40ers zijn inderdaad niet makkelijk te vinden.....op www.keversite.nl komen er regelmatig voorbij en natuurlijk ook Marktplaats.
Groet mycha

Mychatype3 21-07-2005 10:29

welk type porsche is een goede donor voor een type 3?

jeroen[/QUOTE]

das niet zomaar te beantwoorden...........ligt eraan wat je wil gebruiken en/of nodig hebt :biggrin:

kammetje 21-07-2005 19:24

zat ik ook te denken dat ron zaterdag dicht was.....
Klopt das ook de reden dat ik niet huis ben gereden pas maar de auto mooi heb laten ophalen.
Zaterdag wordt er weer volop gewerkt aan de auto want ik wil er deze zomer nog wel ff mee rijden...

Wat ik wil gebruiken: remmen heel belangrijk...verder niet zo veel denk ik. Welk blok kun je verder goed gebuiken om bijna zo in te bouwen? Of is dat een rare vraag?
Ik hoor vaak 944 voorbij komen maar wat kan nog meer? Ik moe nog veullllllll leren..

Mychatype3 22-07-2005 07:09

Quote:
Originally Posted by kammetje
zat ik ook te denken dat ron zaterdag dicht was.....
Klopt das ook de reden dat ik niet huis ben gereden pas maar de auto mooi heb laten ophalen.
Zaterdag wordt er weer volop gewerkt aan de auto want ik wil er deze zomer nog wel ff mee rijden...

Wat ik wil gebruiken: remmen heel belangrijk...verder niet zo veel denk ik. Welk blok kun je verder goed gebuiken om bijna zo in te bouwen? Of is dat een rare vraag?
Ik hoor vaak 944 voorbij komen maar wat kan nog meer? Ik moe nog veullllllll leren..


Wat ga je er zaterdag aan doen?
Welk blok kan je gebruiken om zo in te bouwen? een type3 blok :D :D :D alles kan maar wat wil je bereiken? en wat mag het kosten :tongue:
944 wordt veel genoemd ivm de remmen. Jou tl is pendelas 944 is irs (zie oude topics voor uitleg!) dus remmen achter gebruiken 944 is ook veel wijzigen als je ze wil gebruiken!! Voorzijde zul je adapters moeten maken? Ik ga van de winter een speciaal type3/944 onderstel bouwen kom eens kijken :) in Tilburg.
greetz

kammetje 25-08-2005 21:03

heb net een setje binnen gekregen: 50 eruo voor twee incl k&N luchtfilters....kortom feest

Woody's Notch 03-09-2005 19:37

Welke carbs heb je en wat ben je van plan met de motor?

BerT3 07-09-2005 20:39

Dag,

Dit:

Quote:
Cross Bar Linkage Type-3, set Item/Order number Price
Carburetor Linkage Type-3/Type-34 with Intake Manifolds and Air Cleaner
129 941 340 281.00 EUR/set


In combinatie met Dellorto's 36-ers

Geeft dit:




Uiteindelijk past dit echt maar net !

Ik hou de standaard vacuumvervroegingsstroomverdeler (langste woord ooit ?) met pertronix electronische onsteking - Bosh correct angle 90% 7mm bougiekabels in combinatie met een anti pulse valve om de vacuumsignalen te dempen.
W8AC bougies en alles omgevende plaatwerk op zijn plaats.

Debbele carbu betekent wel klooien om je bougies te vervangen.

BerT3

Beetspeed 09-09-2005 07:51

Quote:
Originally Posted by BerT3
Ik hou de standaard vacuumvervroegingsstroomverdeler (langste woord ooit ?) BerT3

Goeie zaak! Maar hoe, eigenlijk waar? heb je de vacuumaansluiting aangesloten?
Ik vraag het omdat de IDF en de DLRA's geen 'ported vacuum' aansluiting hebben voor zover ik me kan herinneren...

Tnx,
Walter

Split52 09-09-2005 09:21

kun je niet een complete alfa 33 opkopen .. denk dat dat voordeliger gaat worden dan? Ik ken iemand die volgens mij de alfa stangen heeft gebruikt maar hoe precies weet ik niet...zeend? was wel in een kever moet ik bekennen.

BerT3 09-09-2005 17:42

Quote:
Goeie zaak! Maar hoe, eigenlijk waar? heb je de vacuumaansluiting aangesloten?
Ik vraag het omdat de IDF en de DLRA's geen 'ported vacuum' aansluiting hebben voor zover ik me kan herinneren...


Das de reden waarom ik een anti pulse valve gebruik.

De aansluiting is er. Dat is het voordeel van ex-Alfa Dell's.

BerT3

Beetspeed 09-09-2005 20:19

Quote:
Originally Posted by BerT3
Das de reden waarom ik een anti pulse valve gebruik.

De aansluiting is er. Dat is het voordeel van ex-Alfa Dell's.

BerT3

Dat is dan idd een groot voordeel! Ik ben een groot voorstander van de extra vacuumvervroeging bij lichte belasting :biggrin:


All times are GMT +1. The time now is 03:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.