Golf gti veren op Non gti?
Passen originele veerpoten van een mk3 gti op een golf 3 NON gti ?
En hoeveel is een gti origineel lager als een Non GTI ? :thumbup: |
Past wel, weet niet hoeveel die lager is. Niet veel volgens mij.
Beter neem een schroefset als je lager wil ;) |
komplete poten zijn denk ik niet lager!
het zit hem in de draagarm die lichtjes gebogen is!(bij de gti) gti veren zijn dikker en de dempers iets stugger... passen doet dat wel altijd! alleen andersom ist niet zon strak plan :D |
Quote:
Draagarm heeft niks met de rij hoogte te maken ;) De veerpoot bepaald de rijhoogte en niet de draagarm. Met alleen een andere draagarm veranderd er niks aan de afstand tussen naaf en carrosserie :rolleyes: |
Ik heb me er nooit in verdiept, maar dacht dat die GTI veren 1cm korter waren ofzo. Niks noemenswaardig. Toen ik mijn originele GTI naast een originele 'normale' mk3 zetten zag je geen enkel verschil.
|
De auto staat nu op een schroefset, maar 't vrouwtje wil iets minder stugs en niet zo laag. Ik twijffel nu dus tussen origineel of een vaste verlagingsset.
Zijn vaste sets over het algemeen minder stug? Ik heb mijn oog laten vallen op een h&r cupkit, maar weet niet of dit kort bij normaal komt qua stugheid? Iemand ervaring? Een verlaging van 60/40 zou mooi zijn. |
M'n broer rijdt met en Koni streetkit, schokdemper van koni + veren.
Vaste verlaging van 40/40 volgens mij. Rijdt gewoon goed in mijn ogen :thumbup: Maar als je het schroefset hoger schroeft wordt hij ook minder stug. |
Quote:
:goodpost: Simpelweg omdat een (vaste) verlagingsset minder veerweg heeft is-ie ALTIJD stugger dan originele vering. De veren van een GTI zijn 2cm lager dan van een gewoon type. (...en dus ook iets stugger) |
Quote:
waarom is de draagarm van een gti gebogen en die van een cl niet :confused: heb er pas een omgebouwd! met cl veren, gti naaf , rem en draag arm! en hij stond 3cm lager zonder de veren te hebben veranderd! leg me dat maar is uit :D |
Wat Spierings probeert te zeggen:
Ongeacht of de draagarm nou gebogen zou zijn of niet: De schokdemper/veer zit aan de bovenkant op een vast punt gemonteerd aan de carroserie en aan de onderkant aan het fuseestuk. Hoe je het ook wendt of keert; de afstand tussen die bevestiging boven en die van onder (oftewel dus de schokdemper/veerlengte) bepaalt hoe hoog de auto op z'n poten staat. Ikzelf had een Vento GT, die technisch gelijk is aan de Golf GTI 8V Ze hebben beide een zogenaamd 'plus-onderstel' dat o.a. een ander toplager hanteert. Vanaf de facelift eind '94 hebben trouwens alle MkIII-'s dat. Ik kan me echter niks van een 'gebogen draagarm' herinneren... |
Quote:
Verschil in draagarm komt waarschijnlijk door verschil in onderstel (plus onderstel) Waarom jouw auto lager staat ?? Komt niet door de draagarmen !! De fusee's zijn ook anders bij een plus onderstel, mogelijk ook lager ?? |
Ik heb 4jaar met een H&R cup set gereden 60/40 verlaagd.
De set is stugger als orgineel maar lang niet zo stug als een schroefset. |
Quote:
fusee is id ook anders... komt verder naar buiten?! |
Quote:
Een plus onderstel komt inderdaad verder naar buiten, meen 2.5cm per kant. |
Ik heb een setje gescoord voor een zeer schappelijke prijs. Set is afkomstig van een gti, en op de voorste zitten rode ( merk weet ik niet , verlaging ook niet ) verlagingsveren en op de achteras wat ik kan zien gewoon originele veren. Ass up face down dus, maar niet zo'n gestuiter meer als met die schroefset :thumbup:
|
Dat moet wel goed rijden!
edit, een GTI is 2 cm lager dan een gewone! |
Oké, toch wel dus. Omdat hierboven gezegt werd dat er geen verschil in zit :thumbup:
|
op doppel-wobber staan voertuig gegevens in breedte, hoogte etc. daar is de gti 20mm lager.
|
amen
|
De veren zitten eronder, vandaag uitgeleind. Vrouwtje is blij :thumbup: ( ik ook, heb ik weer een v-maxx set voor onder de 2 :thumbup: )
|
All times are GMT +1. The time now is 05:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.