Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 GTI van trommel naar schijfrem achter (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=141234)

GTI83 07-10-2017 16:22

Golf 1 GTI van trommel naar schijfrem achter
 
Hoi, ik hoop dat er iemand van jullie mij verder kan helpen.
Heb een originele golf GTI type 1, heb er schijven er onder zitten van een golf gti 2.
Ik krijg geen druk op mijn pedalen. Wat er allemaal aan gebeuren moet is / zijn de meningen over verschillend. Nu mijn vragen. Welke HRC 22mm past er zo op mijn golf incl met de 2 sensoren en rempotje (heeft dus 6 aansluitingen 4 x rem 2 x sensor) ? Want dat schrijft wel iedereen dat deze nodig is een 22mm, maar niet welke precies. Daar over zie ik niemand iets over zeggen. Dan wat te doen moet de originele remdrukbegrenzer tussen leidingen van een GTI type 1 deze zit tussen de remleidingen naar achter?

-Ik heb de achter klauwen los van van de beugel met de nippel op hoogste punt ontlucht met vacuumpomp
-Remdruk verdeler helemaal op open staan.
-ontlucht rechts a, links a. Rechts v, links v.
Nou laat de oplossingen / info maar komen.
Thnx

sampo11 09-10-2017 11:32

ik had dit 2 jaar geleden ook.
Nieuwe klauwen erop en niks geen druk.
Bleek uiteindelijk dat de hrc kapot is gegaan doordat deze waarschijnlijk intern wat verroest was ( door oude remolie).
Door het pedaal dieper te trappen bij ontluchten is deze beschadigd.
Nieuwe erop gezet en ontlucht en remde weer super.
Heb overigens een originele geplaatst, geen grotere. werkt prima bij mij ( golf 1 cabrio)

yuli 10-10-2017 12:09

Welke HRC qua mm je ook gebruikt je moet kunnen ontluchten. Het enige wat een grotere HRC doet in mijn ervaring is een ander pendaal gevoel geven.

Ik heb een grotere HRC geplaatst een 25,4 mm van een T4 (zonder sensoren). Ik vond dit nodig met G60 remmen voor en achter. Dit gaf een andere remslag dan met een kleinere HRC, ondanks dat die ook goed remde. Deze ervaring en vervangen uiteindelijk gekomen nadat ik net als sampo11 een kapotte HRC heb getrapt bij ontluchten.

Ik kreeg zelf de remklauwen achter ondanks hoogste punt ook niet lekker ontlucht. Zowel met de twee man methode niet als met een vacuumpotje. Kon wel remmen maar had teveel vrije slag. De dichts bij zijnde garage lukte het wel.

GTI83 19-10-2017 19:56

Thnx voor het mee denken, een nieuwe hrc helpt ook niet. Ik ga nu verbinding bussen laten draaier die ivm remdrukbegrnzers komen te zitten. Hoop dat dan wel voldoende olie naar achter gaat .

golffan 24-10-2017 11:16

ik ontlucht altijd met zo een ontluchtingsetje met de compressor, zoeen die dus gewoon zuigt aan de ontluchtingsnippel. Zelfs met een leeg circuit (alle remleiding leeggeblazen) zet ik gewoon 1 voor 1 de ontluchter erop, pomp ik 5 keer op het rempedaal, vul remolie bij en ga naar het volgende wiel. Heb ik al verschillende keren zo gedaan en na iedere remklauw 1 keer ontlucht te hebben heb ik al een perfect rempedaal. Ook bij het bijvoorbeeld vervangen van een remklauw gewoon 1x op die manier en klaar.
Heb nog nooit problemen gehad op die manier, ook niet met mk2's met hen remkrachtverdeler achterop ...

Ruud 24-10-2017 17:13

36 mm klauwen kreeg je vroeger wel ontlucht. 38 mm klauwen kan wat lucht in blijven zitten als ze gemonteerd zijn. ik weet dat er mensen waren die ze even los maakten en 45 grade draaide om ze te ontluchten.
zorg wel dat er iets tussen de blokken zit zodat je niet de zuiger eruit trapt.

GTI83 25-10-2017 20:45

Quote:
Originally Posted by golffan
ik ontlucht altijd met zo een ontluchtingsetje met de compressor, zoeen die dus gewoon zuigt aan de ontluchtingsnippel. Zelfs met een leeg circuit (alle remleiding leeggeblazen) zet ik gewoon 1 voor 1 de ontluchter erop, pomp ik 5 keer op het rempedaal, vul remolie bij en ga naar het volgende wiel. Heb ik al verschillende keren zo gedaan en na iedere remklauw 1 keer ontlucht te hebben heb ik al een perfect rempedaal. Ook bij het bijvoorbeeld vervangen van een remklauw gewoon 1x op die manier en klaar.
Heb nog nooit problemen gehad op die manier, ook niet met mk2's met hen remkrachtverdeler achterop ...


Hoi , op deze manier had ik het nog niet geprobeerd. Onder vacuüm dan pompen. Heb het onder vacuüm zonder pompen gedaan. Morgen meteen proberen . Idd ik heb de 38 mm er op zitten.
Thnx ik kom hier op terug.

GTI83 26-10-2017 19:09

Nop niet gelukt om het te ontluchten met vacuüm en pompen. Bussen voor in de plaats remdrukbegrenzers zijn binnen. Morgen zo proberen te ontluchten. Ik kom hier weer op terug.

GTI83 29-10-2017 16:34

Yep gelukt, druk op het pedaal. Eerst ontlucht bij de remdrukverdeler ( bij de leidingen ) remdrukverdeler in de voorste stand . Toen naar de klauwen, klauwen achter los gemaakt en met nippel naar boven toe ontlucht.


All times are GMT +1. The time now is 02:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.