Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Polo 2f viel uit en start sindsdien niet meer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92271)

sander-ja 09-11-2011 19:10

Polo 2f viel uit en start sindsdien niet meer
 
Hallo,

Ik reed vandaag met mijn Polo 2f op een 70km weg. Plotseling viel de motor uit. De auto wil nu niet meer starten, maar pakt zo heel af en toe wel even aan (één tik, daarna niet meer).

Ik heb de bougies uit het blok gedraaid, deze vonken. Tevens hoor ik de brandstofpomp aanslaan als ik de auto op contact zet, of probeer te starten. Ik heb nog niet gekeken of er brandstof uit de leiding richting het injectiehuis loopt.

Ik weet dat het weinig info is, maar misschien is er iemand met een tip. Zou het trouwens ook kunnen dat er 'rommel' in het brandstof systeem ik gekomen? Ik had de tank aardig ver leeg gereden...

Alvast bedankt :thumbup:

Johan-dtc 10-11-2011 10:11

conactblokje achter contactslot, probeer een s wat het en weer met de sleutel en kijk of die dan wel start, wd 40 erin voor de time-being wil ook wel ff helpen

sander-ja 10-11-2011 19:20

Thnx voor de reactie.

Maar het lijkt me niet het contactslot, als ik probeer te starten gaat de startmotor namelijk wel rond, ook word er dan brandstof ingespoten.

Gelukkig morgen een dag vrij, eens even kijken of er bij daglicht meer te zien is.

Ronal_Driver 10-11-2011 21:05

Kan wezen dat er vuil in zit maar dat zou je snel genoeg moeten kunnen zien aan je brandstof filter, vonken de bougies wel hevig genoeg misschien is afstand tussen de elektrode en het lipje te groot. kan hij wel vonken maar misschien net niet genoeg om op te lopen

The_Maxx 11-11-2011 11:18

sloeg de toerenteller vlak voordattie afsloeg?

rommel in brandstofsysteem: benzinefilter onder de auto vervangen, dan weet je zeker of er nog voldoende doorheen kwam.

Mocht die toerenteller als een dolle heen en weer slaan en vandaag wilt de auto wel normaal starten, heb ik nog wel een ontsteking voor je liggen. Grote kans dat die dan kapot is (verkeerde impulsen door kapotte hallgever) hoeft niet persee dattie dan niet vonkt namelijk.

sander-ja 11-11-2011 13:57

Bedankt voor de reacties!

De bougies vonken niet echt hevig, maar ik zal ze voor de zekerheid even vervangen en de elektrodes met een voelermaat even op de juiste afstand zetten.
Ook vonkten de bougies een beetje geelachtig (niet lekker vel blauw). Zou de ontsteking hier ook iets mee te maken kunnen hebben?

De toerenteller sloeg iig niet. Ik heb bij een vorige auto al eens een slaande toerenteller gehad maar deze had geen last van (ook niet voordat de problemen kwamen).

Edit: nog even over het contactblokje. Volgens de vorige eigenaar was het contactslot al kapot. HIj heeft toen een startknop geplaatst. Zou het kunnen dat het contactblokje nu nog verder kapot is waardoor er bij het starten nog iets niet werkt? Ik noem maar wat hoor :D

René 11-11-2011 14:02

ik gok ook op de hall-sensor...komt wel vaker voor..zo ineens.

sander-ja 11-11-2011 14:09

Hmm oke. Is die sensor door te meten?

Ik was nog vergeten te melden dat de polo de afgelopen weken problemen had met de koude start. De auto wilde dan wel aanslaan maar niet in toeren klimmen. Even rustig laten lopen en voorzichtig een beetje met het gas spelen bood dan uitkomst. Gaf je teveel gas dan viel de auto uit om vervolgens erg moeilijk te starten. Je rook dan een duidelijke benzinegeur.

da_vwfreak 13-11-2011 19:45

Dat slecht starten kan komen door de blauwe temp sensor. Dat uitvallen denk ik ook een hall gever. ff een andere onsteking proberen van de sloop of zo :)

The_Maxx 13-11-2011 19:49

Quote:
Originally Posted by sander-ja
Hmm oke. Is die sensor door te meten?

Ik was nog vergeten te melden dat de polo de afgelopen weken problemen had met de koude start. De auto wilde dan wel aanslaan maar niet in toeren klimmen. Even rustig laten lopen en voorzichtig een beetje met het gas spelen bood dan uitkomst. Gaf je teveel gas dan viel de auto uit om vervolgens erg moeilijk te starten. Je rook dan een duidelijke benzinegeur.


Hallgever is door te meten, heb hier op autodata2006 een manier van werken ervoor, maar die mag je niet zomaar op een forum kwakken (copyright he)

Andere ontsteking proberen is meestal makkelijker en sneller gebeurt. Als je wilt heb ik er wel een voor je liggen.

Joey_G40 13-11-2011 22:04

Ik heb het ook gehad bleek ook de hallgever te zijn

sander-ja 21-11-2011 21:42

Krijg binnenkort een andere ontsteking opgestuurd van Rutger. Eens even zien of dat uitkomst biedt.


All times are GMT +1. The time now is 23:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.