Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Nieuwe Passerati! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130326)

Zollie 15-11-2014 20:42

Nieuwe Passerati!
 
Een tijdperk is voorbij, ik heb voor t eerst meer dan 400 euro uitgegeven aan een auto!




Een mooie highline uit 2001, 130pk TDI, 6 bakje, heerlijk!
Import geweest uit zweden volgens mij, in elk geval met heerlijke stoelverwarming! Verder climate-control, glazen schuif-kanteldak, leer/alcantra interieur in beige.

Distributie is alleen binnen 10k aan de beurt, met zo'n pompverstuiver ga ik t zelf niet doen, nooit gedaan en geen zin in. Wat zijn de kosten daaraan te verwachten bij een algemene garage??

Binnenkort meer plaatjes als de zon schijnt en ik m'n camera op zak heb!

René 15-11-2014 20:58

Mooie kar! Distributieriem is goed te doen hoor. Volgens mij was ik voor materiaal iets van 400eu in totaal kwijt....en betaal je bij een garage iets van 750incl monteren.

Dennis-Mash 15-11-2014 21:01

Mooi kleurtje. :thumbup:

Zollie 15-11-2014 21:04

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
Mooi kleurtje. :thumbup:


Bij de aankoop speelde t zeker mee dat ie niet zwart, donkerblauw of lichtgrijs was! :D

jetta mk1 '82 15-11-2014 23:57

Mooie en ontzettend fijne en ruime auto!! Veel veilige kilometers gewenst!!
(Wij hebben sinds een aantal maanden een V5)

Zollie 17-11-2014 20:41

Zeker fijn bakje, verbruik moet nog blijken, maar de cruise geeft redelijk knappe getallen op de boordcomputer!

Gelijk wat puntjes/vragen:
-De cruise control gaat af als je je knipper naar rechts doordrukt, ik vind het vrij logisch als ik er zo over denk (afslag nemen), maar ik kende het niet. Klopt dit? :)
-Mijn interieurlicht gaat niet aan bij de bestuurdersdeur, contactje misschien? Waar zit dat ding? nog geen tijd gehad te kijken bij daglicht.
-Het alarm blijkt meer te zijn dan een rood knipperlampje. Hij doet ook van je toet-toet-loei-loei enzo :D Dit was na het openen met de afstandsbediening en even zitten zonder de sleutel in t contact te steken. Kan dit aan het deurcontactje liggen??
Alarm ging weer uit na wat drukken op de afstandsbediening... Ik ben m nog niet meester, hoe werkt zoiets?

gti-er 17-11-2014 21:21

zit er niet zo'n besmettelijke beige interieur in, meestal is dat in combinatie met zo'n kleur?
Vindt het ook een sjieke kleur. :cool:
Paar mooie wielen eronder en je rijdt er mooi bij. :thumbup:

René 17-11-2014 21:25

Deurslotmechaniek en de microswitches is een kwaaltje van deze auto`s. Die van ons doet ook niet de interieurverlichting aan als de bestuurdersdeur open gaat. Waarschijnlijk gaat jouw alarm daarom ook af.

En als je je cruiscontrol aan hebt, maakt het niet uit of je knipperlicht bediend...hij moet gewoon je snelheid vast houden...klopt dus niet

Koen is sleeping 18-11-2014 13:03

In Capelle a/d Ijssel zit een kerel die die sloten reviseerd en inbouwt voor weinig.
Zie MP.

Er zit een microswitch in het slot die aangeeft of de deur open is, als die los of kapot is, krijg je dit soort ongein.
Been there, done that...

En als je echt geluk hebt blijft je deur op slot. OP SLOT. ook niet van binnenuit te openen.
Gewoon zsm een ander slot erin.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
Hij heeft ook sloten voor de 3BG, inclusief inbouw en garantie €50 of zo.

Goeie kleur! (heb dezelfde ;) )

dieselaar 19-11-2014 21:38

Is zeker een mooie kleur. Werkt je lichtzoemer wel? Je lichtzoemer en binnenverlichting werkt ook via je deurslot. Zelfs de elektrische ramen werken allemaal via je deurslot.
En je cruisecontrol/richtingaanwijzer hendel kan kapot zijn.
Je hebt waarschijnlijk een hendel met een CC schuifje met 3standen,off,on,set en een drukknop op het eind van de hendel om de CC vast te zetten.

Zollie 21-11-2014 10:40

Nee lichtzoemer werkt ook niet, electrische ramen wel!

De CC heeft een aan/uit scuif en drukknopjes set(-) en reset(+). Ik heb er geen last van, misschien is het iets zweeds? :)

Robbbert 21-11-2014 11:01

Tof kleurtje! Normaal ben ik zo niet voor chrome vanalles, maar bij deze kleur staat het wel.
Als je wil uitzoeken van welk land hij is moet je eens kijken naar de optie codes (sticker waar ook de kleurcode opstaat, ergens in de koffer), de eerste 2 codes gaan dacht ik over het land waar hij voor bedoeld was.
Elektrische problemen kunnen ook liggen aan corrosie in de comfortmodule. info

dieselaar 21-11-2014 22:38

Quote:
Originally Posted by Zollie
Nee lichtzoemer werkt ook niet, electrische ramen wel!

De CC heeft een aan/uit scuif en drukknopjes set(-) en reset(+). Ik heb er geen last van, misschien is het iets zweeds? :)


Dan heb je al een nieuw type hendel. Ik had nog het oude type en heb hem omgewisseld voor een nieuw type.

GoAzBox 14-03-2015 11:46

Mooie auto! veel plezierige en fijne kilometers toegewenst :thumbup:

distributieriem is wel even geknooi. je hebt speciaal gereedschap nodig wil je het snel en makkelijk doen. het front moet namelijk los en naar voren gehaald worden. als je dat eenmaal gedaan is het niets bijzonders. materiaal is wel redelijk aan de prijs.

ik heb het deurslotgezeur ook gehad met 2 Golf 4's. 2 keer een mechaniekje van de sloop gehaald en klaar is kees. je kunt het ook zelf repareren. is goed te doen. zwarte contactdoosje uit elkaar en meestal ben je klaar door 3 puntjes door te solderen. soms moeten de voelertjes vervangen worden, dat is wat lastiger.
http://www.taligentx.com/passat/mai...rlockmechanism/


All times are GMT +1. The time now is 17:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.