Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   motorkap openen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82976)

wesley 21-03-2011 17:37

motorkap openen
 
iemand een idee hoe de motorkap te openen als de normale kabel niet werkt?

het gaat om een corrado, waar hij onder de motorkap niet meer werkt..
ik wilde em open maken, maar 1 vergrendeling ging open, ik met me stomme kop druk em dicht om het nog een keer te proberen en daarna helemaal niet meer open te krijgen :screwy:

knedel16vweber 21-03-2011 22:50

Quote:
Originally Posted by wesley
iemand een idee hoe de motorkap te openen als de normale kabel niet werkt?

het gaat om een corrado, waar hij onder de motorkap niet meer werkt..
ik wilde em open maken, maar 1 vergrendeling ging open, ik met me stomme kop druk em dicht om het nog een keer te proberen en daarna helemaal niet meer open te krijgen :screwy:

even het VW logo uit de gril halen en dan kun je het "lipje" waar normaal de kabel aan zit naar rechts duwen en klaar :thumbup:

2H-2H 21-03-2011 22:57

Corrado heeft links en rechts een slot zitten (toch)

Leejon 22-03-2011 19:26

jup indeed. weerskanten gehaakt. meestal wil er één kant wel open springen, de andere word martelen. ik heb het ook gehad maar kan me niet goed meer heugen hoe ik het gefixt had, ik meen onder/achter de bumper langs met een stip de haak wegduwen.

En voorals je de nieuwe gaat monteren, zet er even een stelbout tussen, zo'n zelfde die op brommers zitten kan je voor een paar centen op halen bij een bromboer. idaal.

ice_killer 23-03-2011 21:51

Ik weet wat voor Corrado's jullie hebben, maar de meeste hebben er maar 1 in het midden!

Leejon 23-03-2011 22:06

Ik heb een VR6 :) een non-bolle motorkap anders dan?

Quattro_38 23-03-2011 22:37

G60 heeft er ook 2(welke ook één kant één keer een beetje moeilijk deed)

wesley 23-03-2011 22:58

idd, de vergrendeling zit bij mij links en rechts, en de haak in het midden.

ik weet idd dat bij een golf via het logo erbij kan.


voor zover ik weet heeft elke corrado zo de vergrendelingen zitten.

Dr.Golf 23-03-2011 23:23

Quote:
Originally Posted by wesley
idd, de vergrendeling zit bij mij links en rechts, en de haak in het midden.

ik weet idd dat bij een golf via het logo erbij kan.


voor zover ik weet heeft elke corrado zo de vergrendelingen zitten.



grill eruit trekken

gurby 26-03-2011 18:10

heb het toevallig gister ook gehad bij mijn C.
Grill eruit trekken, dan zie je aan de bovenkant de kabel lopen en die hoef je alleen maar naar je toe te trekken en dan springt ie open. Maar schijnt afhankelijk te zijn van waar die gebroken is? De mijne bij de hendel in 't interieur. Daar zit een clip die de buitenkabel tegen moet houden als je de binnenkabel aantrekt en die is kapotgesprongen waardoor je de hele kabel mee trekt... En de goedkoopste manier om dat op te lossen is deze:
http://www.corradotechnik.de/index....lung_reparieren

Ik moet er zelf nog mee aan het werk gaan binnenkort, weet nog niet hoe ik het ga fixen. 60 euro is een nieuwe kabel, die clip kan je niet los kopen.

wesley 26-03-2011 20:00

ik ga er morgen is naar kijken, had er vandaag geen tijd meer voor.
hoop dat ik er nog een beetje bij kan ivm grotere intercooler.

Derk16v 27-03-2011 09:13

Volgens mij heeft elke c 2 vergrendelingen in is het gewoon de gril eruit halen en dan aan je kabel trekken

86C 01-01-2022 19:31

Quote:
Originally Posted by wesley
iemand een idee hoe de motorkap te openen als de normale kabel niet werkt?

het gaat om een corrado, waar hij onder de motorkap niet meer werkt..
ik wilde em open maken, maar 1 vergrendeling ging open, ik met me stomme kop druk em dicht om het nog een keer te proberen en daarna helemaal niet meer open te krijgen :screwy:


Oude topic, maar nog hartstikke actueel.
Ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn Corrado. Lijkt wel een Corrado kwaaltje.

Bij mijn auto wilde de kap opeens ook niet meer open. Bij trekken aan de hendel kwam hij maar los bij 1 van de 2 vergrendelingen.
Inmiddels is de kap wel weer open, maar ik wil eigenlijk weten wat ik moet repareren om te voorkomen dat dit weer gebeurd. Kabel lijkt op het eerste oog gewoon heel..
Wie heeft voor mij de tip?

gurby 06-01-2022 15:04

Quote:
Originally Posted by 86C
Oude topic, maar nog hartstikke actueel.
Ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn Corrado. Lijkt wel een Corrado kwaaltje.

Bij mijn auto wilde de kap opeens ook niet meer open. Bij trekken aan de hendel kwam hij maar los bij 1 van de 2 vergrendelingen.
Inmiddels is de kap wel weer open, maar ik wil eigenlijk weten wat ik moet repareren om te voorkomen dat dit weer gebeurd. Kabel lijkt op het eerste oog gewoon heel..
Wie heeft voor mij de tip?



Dan vermoedelijk een kwestie van afstellen.

Ruud 16V-G60 10-01-2022 06:17

corrado is alleen maar geleverd met 2 sluitingen

86C 10-01-2022 12:30

Quote:
Originally Posted by gurby
Dan vermoedelijk een kwestie van afstellen.


Hoe stel je de kabel goed af? Je doet dit waarschijnlijk door de trompetvormige nippel met borgschroefje op het eind van de kabel op de juiste plek te borgen op de kabel, maar wat is dan de juiste methode?


All times are GMT +1. The time now is 04:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.