![]() |
Caddy mk1
Ben Bernhard, kom uit 1990 en woon in Doorn :D
Heb zelf al een account op volkswagen-forum, maar ik denk toch dat jullie hier meer ervaring hebben met restauratie ect. Heb gister mijn 1e vw gekocht :cool: Hier de foto's!: ![]() |
en wat zijn de plannen hiermee??
ziet er verder wel aardig goed uit, wat zijn de specificaties van de auto? |
Caddy 1987
1.6 benzine :cool: 123.000 op teller (kan net zo goed 223.000 zijn?) Ik wil hem helemaal roestvrij maken, plamuren, primer en dan rollen :) Is dat goede volgorde? |
ja geloof het wel :D
klinkt goed ben denieuwd ik vind het leuke bakkies :thumbup: en ik hoop ook een stukje omlaag en andere velgen dat zal hem vast goed staan |
G60.... ;)
|
Mijn voorruit moet er binnenkort uit. Zit was roest bij paravan enzo. Er zit een heel klein gaatje, moet dat dan gelast worden? Of kan ik ook alles wegschuren, dicht plamuren, dan primer en rollen?
|
Quote:
beste is toch dat stukje roest eruit slijpen. als je toch alles wil aanpakken... |
Even een spoedvraagje,
hoe verwijder ik mijn stoelen? Ben druk bezig met interieur... vandaar :D |
Ik neem aan dat het bij een caddy niet anders is: aan de voorzijde het boutje in het midden losmaken en dan kun je de hele stoel naar achteren uit de rails schuiven.
|
Denk dat het hetzelfde is bij een Golf 1 dus,
In het midden onder aan de stoel zit 1 boutje, deze losdraaien en dan een plastic kapje van de slede losdraaien (zit aan de handremzijde) en de stoel helemaal naar achteren doen, dan kun je hem er zo uitpakken. Ik zou wel de rotte plekke uitslijpen en nieuwe plaat inlassen, en niet dichtplamuren. Edit: Bas was me voor |
Het is allemaal zelf gelukt! Ik stel misschien iets te snel vragen haha... :redface:
Interieur is nu bijna helemaal gestript, niet echt bizarre rotte plekken tegen gekomen gelukkig :) Paravan ligt er ook helemaal uit. Maar mijn kachel nog niet. Daar ben ik tijdje mee bezig geweest. Vanaf boven met 4 schroefen los geschroefd maar hij bleef nog zitten met 2 dikke slangen die door je schutbord lopen. Hoe krijg je die eraf? Hij zit ook nog vast met 2 stangetjes waardoor je de luchttoevoer kan wijzigen. |
De slangen zitten vast met 2 slangenklemmen (in de motorruimte)
Deze losdraaien en dan kun je hem als het een beetje meezit naar binnen halen. |
Dus die kunnen aan de kachel blijven zitten begrijp ik :) Tyvm voor de info :cool: Is mijn 1e project dus misschien vraag ik wat veel :tongue:
En hoe haal je die kleine stangetjes los van de ventilatie? |
Ja je kunt ze binnenin waarschijnlijk laten zitten,
Laatst bij Thijs. van hier ook eruit gehaald, toen konden we hem zo draaien en de radiator eruit pakken met een beetje draaiwerk van de kachel, daarna konden we de slangen erdoor trekken. De stangentjes haal je los door een klemmetje (wat soms er vast zit) los te halen en het stangetje omhoog te tillen, dus er haaks op te zetten, dan pak je hem er zo uit. En je kunt beter iets te veel vragen dan dingen niet goed navragen en ze fout doen. En je moet ooit beginnen dus de 1ste keer is altijd het lastigs omdat je minder kennis hebt. Maar alles komt goed. |
Die slangen hea, loopt daar koelvloeistof doorheen?
Dat begreep ik van mijn collega. Kan ik beter de motor eerst nog even laten warm draaien voordat ie een tijd stilstaat? Als interieur weer erin zit, slangen weer aangesloten. Dan kan ik weer de koelvloeistof weer bij de radiator bijvullen? |
Ja in de slangen naar het kachelpaneel loopt koelvloeistof,
Ik zou geen reden zien om het blok nog warm te draaien voor je het stil zet, maar daar kan vast iemand antwoord op geven. Wat ik gehoord hebt kun je het beste de bougies eruit draaien en even wat olie erin laten lopen als hij voor langere tijd stil gaat staan, dit is alleen wat ik gehoord heb dus als iemand dat zou kunnen bevestigen zou mooi zijn. |
bougies eruitdraaien,wolkje teflonspray naar binnen spritzen en de bougies er weer in.
leuke caddy! |
Dank voor reacties kan ik weer even verder zaterdag :thumbup: !
Klusjes: Dashboard verwijderen Kachel verwijderen Voorruit verwijderen Paar vraagjes :redface: De deuren worden tzt ook gespoten, moeten dan de ramen er ook uit? |
Quote:
Is wel het beste/ makkelijkste. |
en als ik zo je bodemplaat links zie..... bekijk die maar heel goed :D heb em bij die van mij ook moeten vervangen.....
Maar aan de hele linkerkant heb ik meer moeten vervangen als rechts. Sterkte met het laswerk :D ik ben er nu flauw van :P |
ok dankje! :thumbup:
Vandaag even met de haakse slijper gewerkt. Meeste roest is nu weg binnen! :D Schiet wel lekker op gelukkig. Ben weinig laswerk tegen gekomen :) Ik heb nu net alle kale plekken en nog wat delen ingespoten met stop-roest (anti-roest). Is dat een goede zet? Denk het wel haha... Kan dat een nachtje intrekken en zaterdag weer verder. |
Quote:
Er zit veel bruin zand op :screwy: En daaronder nog zo'n bitumen-mat ofzo? Ik moet dat eerst verwijderen en schoonmaken. Dan hoop ik dat het daaronder niet rot is :tongue: |
Als je em zelf gaat schilderen kan ik je aanraden om owatro door de verf te doen, dan vloeit de verf zeer goed uit.
Tevens is owatro ook een antiroest middel Voor de rest ben je goed bezig ;) |
zal alleen niet met een stift spelen want dat zie je gegarandeerd weer terug met spuiten
gr jarno |
raam mecanisme zitten 2 m6 boutjes deze moet je losdraaien [kijk uit dan valt de ruit naar beneden] dan kun je deze via de bovenkant er uit halen, volgende stap draai het zwarte stijltje ook los 2 boutjes of pompnagels onder in de deur, en 1 klein schroefje boven en het styltje zit tussen je of achter je raam rubber verstopt, styltje er uit pakken, deur open doen en dan met 2 handen plat op je ruitslaan richting de achterkant van je deur, meestal pak je hem er dan zo uit. succes
|
Dankje! dat moet gaan lukken zo :thumbup:
Ik las ergens op het forum dat je assteunen beter onder de draagarmen kon zetten dus bij deze. assteunen heb ik zo opgelost: ![]() |
is idd beter om ze zo neer te zetten ;)
ik weet niet of de achterruiten bij caddy's gekit zijn, mocht dit zo zijn dan lossnijden met een draad of een ruitenmes gebruiken. ikzelf gebruik dan meestal een oxilerend mes. leuk project ;) verlagen en hele dikke diepe velgen drop gooie :) succes drmee |
ruit kun je er zo uitdrukken, ff 1 aan de buiten kant laten staan om de ruit op te vangen, in de linker of rechter boven hoek beginnen.
|
Kijk is hoe ik aan het poetsen ben gegaan :thumbup:
Op foto 1 zie je before/after :D |
Spuit je de kale plekken waar roest zat in met Brunox? Zit in een oranje met zwarte bus!
Mooie vorderingen hoor! Ga zo door!:D |
Quote:
hoeft in dit geval niks gevangen te worden.. hij heeft de plastic ruit. |
ben wel huiverig dat de voorruit breekt :redface:
Oakgreen, vind je de gril goed opgeknapt of niet? :D |
Grilletje is zeker erg mooi opgeknapt Bernhard, goed voor elkaar zo!
Als je nog meer Caddy onderdelen zoekt, dan hoor ik het wel. |
dit vind ik nou gave wagens:D en je ben goed bezig:D
gr antoinee |
Mooi projectje! =D
|
Dank u heren :thumbup: zaterdag mag ik hem ophalen bij de straler :) Heb heel de laadbak laten stralen, scheelt een hoop gepruts :D Daarna kan die gelast en gespoten worden :thumbup:
|
![]() ![]() ![]() ![]() Zaterdag ophalen :D |
De laadbak, is super gedaan! Scheelt zooveeel werk!! 8) :) Alles lekker strak en kaal :D
|
|
staat nu bij Patrick in Amersfoort :) Lassen gaat eindelijk beginnen!
|
All times are GMT +1. The time now is 15:04. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.