#1
|
||||
|
||||
Caddy mk1
Ben Bernhard, kom uit 1990 en woon in Doorn
Heb zelf al een account op volkswagen-forum, maar ik denk toch dat jullie hier meer ervaring hebben met restauratie ect. Heb gister mijn 1e vw gekocht Hier de foto's!: Last edited by Bernhard : 09-11-2014 at 19:21. |
#2
|
||||
|
||||
en wat zijn de plannen hiermee??
ziet er verder wel aardig goed uit, wat zijn de specificaties van de auto?
__________________
golf mk3 1.8 |
#3
|
||||
|
||||
Caddy 1987
1.6 benzine 123.000 op teller (kan net zo goed 223.000 zijn?) Ik wil hem helemaal roestvrij maken, plamuren, primer en dan rollen Is dat goede volgorde? |
#4
|
||||
|
||||
ja geloof het wel
klinkt goed ben denieuwd ik vind het leuke bakkies en ik hoop ook een stukje omlaag en andere velgen dat zal hem vast goed staan
__________________
golf mk3 1.8 |
#5
|
||||
|
||||
G60....
|
#6
|
||||
|
||||
Mijn voorruit moet er binnenkort uit. Zit was roest bij paravan enzo. Er zit een heel klein gaatje, moet dat dan gelast worden? Of kan ik ook alles wegschuren, dicht plamuren, dan primer en rollen?
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
beste is toch dat stukje roest eruit slijpen. als je toch alles wil aanpakken... |
#8
|
||||
|
||||
Even een spoedvraagje,
hoe verwijder ik mijn stoelen? Ben druk bezig met interieur... vandaar |
#9
|
||||
|
||||
Ik neem aan dat het bij een caddy niet anders is: aan de voorzijde het boutje in het midden losmaken en dan kun je de hele stoel naar achteren uit de rails schuiven.
|
#10
|
||||
|
||||
Denk dat het hetzelfde is bij een Golf 1 dus,
In het midden onder aan de stoel zit 1 boutje, deze losdraaien en dan een plastic kapje van de slede losdraaien (zit aan de handremzijde) en de stoel helemaal naar achteren doen, dan kun je hem er zo uitpakken. Ik zou wel de rotte plekke uitslijpen en nieuwe plaat inlassen, en niet dichtplamuren. Edit: Bas was me voor |
#11
|
||||
|
||||
Het is allemaal zelf gelukt! Ik stel misschien iets te snel vragen haha...
Interieur is nu bijna helemaal gestript, niet echt bizarre rotte plekken tegen gekomen gelukkig Paravan ligt er ook helemaal uit. Maar mijn kachel nog niet. Daar ben ik tijdje mee bezig geweest. Vanaf boven met 4 schroefen los geschroefd maar hij bleef nog zitten met 2 dikke slangen die door je schutbord lopen. Hoe krijg je die eraf? Hij zit ook nog vast met 2 stangetjes waardoor je de luchttoevoer kan wijzigen. |
#12
|
||||
|
||||
De slangen zitten vast met 2 slangenklemmen (in de motorruimte)
Deze losdraaien en dan kun je hem als het een beetje meezit naar binnen halen. |
#13
|
||||
|
||||
Dus die kunnen aan de kachel blijven zitten begrijp ik Tyvm voor de info Is mijn 1e project dus misschien vraag ik wat veel
En hoe haal je die kleine stangetjes los van de ventilatie? |
#14
|
||||
|
||||
Ja je kunt ze binnenin waarschijnlijk laten zitten,
Laatst bij Thijs. van hier ook eruit gehaald, toen konden we hem zo draaien en de radiator eruit pakken met een beetje draaiwerk van de kachel, daarna konden we de slangen erdoor trekken. De stangentjes haal je los door een klemmetje (wat soms er vast zit) los te halen en het stangetje omhoog te tillen, dus er haaks op te zetten, dan pak je hem er zo uit. En je kunt beter iets te veel vragen dan dingen niet goed navragen en ze fout doen. En je moet ooit beginnen dus de 1ste keer is altijd het lastigs omdat je minder kennis hebt. Maar alles komt goed. |
#15
|
||||
|
||||
Die slangen hea, loopt daar koelvloeistof doorheen?
Dat begreep ik van mijn collega. Kan ik beter de motor eerst nog even laten warm draaien voordat ie een tijd stilstaat? Als interieur weer erin zit, slangen weer aangesloten. Dan kan ik weer de koelvloeistof weer bij de radiator bijvullen? |
#16
|
||||
|
||||
Ja in de slangen naar het kachelpaneel loopt koelvloeistof,
Ik zou geen reden zien om het blok nog warm te draaien voor je het stil zet, maar daar kan vast iemand antwoord op geven. Wat ik gehoord hebt kun je het beste de bougies eruit draaien en even wat olie erin laten lopen als hij voor langere tijd stil gaat staan, dit is alleen wat ik gehoord heb dus als iemand dat zou kunnen bevestigen zou mooi zijn. |
#17
|
||||
|
||||
bougies eruitdraaien,wolkje teflonspray naar binnen spritzen en de bougies er weer in.
leuke caddy!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
||||
|
||||
Dank voor reacties kan ik weer even verder zaterdag !
Klusjes: Dashboard verwijderen Kachel verwijderen Voorruit verwijderen Paar vraagjes De deuren worden tzt ook gespoten, moeten dan de ramen er ook uit? |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Is wel het beste/ makkelijkste. |
#20
|
|||
|
|||
en als ik zo je bodemplaat links zie..... bekijk die maar heel goed heb em bij die van mij ook moeten vervangen.....
Maar aan de hele linkerkant heb ik meer moeten vervangen als rechts. Sterkte met het laswerk ik ben er nu flauw van :P
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |