![]() |
Verrotte moeren in het blok
Hoi,
Ik heb een scheur in m'n uitlaatspruitstuk van mn golfje dus wilde ik deze van de motor afhalen. De moeren aan de bovenkant gingen allemaal prima. Aan de onderkant kon ik maar 2/4 bouten loskrijgen omdat de 2 aan de bijrijderskant helemaal verrot zijn. Hoe los ik dit het beste op? |
Warm stoken
Iets kleinere dop er overheen proberen te slaan |
Warm stoken kan ik wel proberen. Een kleinere dop er op slaan word wel lastig, de ruimte is wel vrij beperkt.
Ik zal de zooi ff goed in de imal zetten. Misschien dat ik het met een nijptang kan proberen. Om dan grip op de moer te krijgen... Het liefste flex ik die zooi er af, maar kan ik de tapeindjes ook uit het blok halen en vervangen? |
als je er bij kan afslijpen met een dremel oid.
en als je eenmaal het spruitstuk er af hebt kun je met een tang de draadeindjes eruit draaien |
Morgen uit het werk maar even proberen met een luchtslijpertje of de haakse slijper...
Die klemmen die het spruitstuk aan de voorpijp klemmen, hoe krijg ik die los? Ik dacht dat daar heel veel spanning op stond. |
die klemmen NIET losmaken!
die krijg je er na 2dagen nog niet om :D er is wel een tooltje voor. dat is een stalen brede spie die sla je in de klem waardoor die verder open gaan staan. maar als je die niet hebt mooi laten zitten |
Oke, ik las ergens ook dat die dingen enorm veel klemkracht hebben en het best link is als ze losschieten.
|
![]() Had er ook nog nooit van gehoord maar t werkt wel is een of ander goedje wat het warm en koud maakt oid en daardoor 'schokt' het wordt ook wel de chemische sleutel genoemt |
uitlaatklem erom met de boutjes aan de verkeerde kant, kun je ze zo uitelkaar trekken en loshalen/vastzetten
maar het zijn idd wel k*tdingen ja :screwy: |
![]() |
Hehe dat is wel een tactiek inderdaad :D
|
de rechter spie heb ik toen gebruikt inderdaad. maar het blijft een gek*t! |
neem alleen ff niet de goedkoopste 60mm uitlaatklem van de brezan oid, die werken wel, maar wel 1 keer...
ik vind het wel te doen, middagje kutten met klemmen :P (WAT een takke werk!) |
|
Ik trek anders de hele voorpijp er wel af.
|
Gewoon lekker oldschool met de blote handen en een schroevendraaier, op straat in de kou.
En maar vloeken! :D |
Quote:
ja idd en dan s avonds 2 dikke luiken omdat de klem er af vliegt!!! heerlijk dagje sleutelen!!! :D |
de dealer heeft er een mooie tool voor, 5 min werk
|
Quote:
Die klem vliegt er niet opeens af. Zodra de spanning er af is, blijft ie gewoon aan de uitlaat hangen. ;) |
Quote:
een monteur?? :confused: :D |
Ik heb ooit, toen ik nog jong was :tongue: die beugels er met een koevoet afgewipt en met een takel terug gemonteerd :D Was erg beun, maar als de winkels dicht zijn moet je wel creatief zijn ;)
|
ik trek hem met een touw open :thumbup:
en om hem er terug op te zetten vraag ik iemand om hem langs onder er tegen te zetten en dan trek ik langs de bovenkant met het touw de beugel er terug over. 10 min werk en geen zere vingers :o) :thumbup: |
Die tapeindjes waar kan ik daar nieuwe voor halen? Dealer, automaterialenzaak?
|
Gewoon bij de dealer, kosten een paar euro per set. Gelijk ook even nieuwe koperen boutjes er bij nemen.
|
Koperen moeren gaan makkelijker i.c.m. tapeindjes.
|
All times are GMT +1. The time now is 19:03. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.