![]() |
TT velgen onder golf icm adapters?
Ik vraag me af of het mogelijk is Audi TT velgen 17" fatsoenlijk onder een Golf III past?
Aangezien er 4x100 naven onder zitten zal het opgelost moeten worden met adapters naar 5x100, maar hoe komt dit uit met de ET en dikte van de adapters? Info, tips en foto's zijn welkom!! Ik heb zelf al wat gefotowinkelt: ![]() |
Het beste is om er naven van een gti of vr6 onder te zetten die hebben wel steek 5x100 dan past het perfect.Of een setje van 5x 112 met een adaptor naar 4x100 dat past ook.Maar dit is niet te veiligste en fijnste optie heb ik van horen zeggen.
|
Vulling van de wielkasten bij een vr6 is prima.
ik weet alleen niet of je de zelfde spoorbreedte zal hebben, mocht je vr6 naven gebruiken. ![]() ![]() |
Zoals hierboven door pimS ook al gemeld..............past prima.............
VR6 Cabrio met steek 5x100 Cabrio met steek 5x100 De cabrio is omgebouwd van steek 4x100 naar 5x100 :cool: |
WOW ziet er echt heel vet uit! :woowoo:
Maar ik begrijp dat dit voorbeelden zijn zonder adapters? Dat zou bij mij dus anders uitpakken, als ik geen 5x100 gebruik. |
Quote:
Waarom niet veilig? :redface: als je goede adapters haalt zit er toch gewoon TUV op.. dat wil niet meteen zeggen dat het super veilig is, de dikte van je adapters maakt ook wel uit en natuurlijk het materiaal waarvan hij gemaakt is. Ik zit er zelf ook aan te denken om adapters aan te schaffen, dus ben wel benieuwd.. :) |
Quote:
Ik heb me laten vertellen dat je erg veel onbalans krijgt in je wielen en dat je stuur bij boven de 100 km per uur ernorm begint te trillen met het gebruik van deze addaptors. Maar goed ik heb er zelf geen ervaring mee ik heb t enkel van horen zeggen. Misschien dat er hier andere mensen zijn die dit verhaal kracht kunnen bijzetten of juist andere ervaringen hebben...... :confused: :confused: |
Quote:
Ik heb een tijdje met adapters rondgereden, heen en weer naar de W'see geweest en ik heb geen enkel probleem gehad. Waren adapters zonder TUV. Voor had ik adapters gehad van 25mm en achter van 35mm. |
Nou ben ik ook wel benieuwd!!
Ik voel een poll aankomen: "ik heb ook trillingen in het stuur met adapters boven de 100 km/u." |
porsche levert af fabriek adapters, kwaliteitsverschil daargelaten lijkt me dat genoeg zeggen over adapters in het algemeen...
|
Nog even in het zicht: MET adapters zijn TT velgen dus niet mogelijk? (Zonder dat ze teveel uitsteken?)
|
tt parabool velgen passen niet omdat die zo al de juiste et waarde hebben. Je moet je dan velgen opzoeken met een et zo rond de 46 - 50 en dat een adapterplaat erachter zetten.
|
Quote:
maar dit zijn geen parabolen toch en volgens mij zijn die ook 5/100 en passen ze er zo onder ligt aan het bouwjaar |
Het zijn geen parabolen maar hebben wel dezelfde waardes 7.5 J et 32
|
Gaat niet passen dus??
Voor de duidelijkheid: het gaat idd om de boven afgebeelde velgen. Verder lijkt mij dat deze velgen en de parabolen dezelfde ET waarde hebben, omdat ze allebei op een TT geleverd zijn?? Thnx, y'all! |
Quote:
let op het verschil in bouwjaren sommige parabolen zijn ook 5/100 en passen dus op vr6 remmen die van een a6 en a8 zijn 5/112 |
Als je wel audi velgen wil kun je ambition velgen nemen. Zit ik ook aan te denken. Dan kun je met 2cm adapters de velgen met steek 5x112 monteren. Ik heb zelf een vr6 dus ik moet ook adapters gebruiken dan.
|
Ik denk dat ik af zie van de TT'ers...jammer, want ze zijn echt spotgoedkoop.
Mss. maar eens de bekende A8 gesmeedde velgen proberen te vinden voor weinig, en deze maar laten omboren. Allen tot zover super bedankt voor de input! |
Ach er is zoveel moois voor op een golf 3, maaruh... a8 velgen kun je niet omboren.
|
Ik heb TT-parabol velgen eronder zitten met adapter platen (4 naar 5 gaats) heb geen enkel probleem met uitsteken of aanlopen of onbalans in de wielen i.v.m de adapterplaten passen mooi in de wielkasten.
|
Je kunt ook je naven en trommels laten omboren ,dan kun je 4x1oo EN 5x100 velgen eronder hebben .
|
@Hennuh: Tuurlijk wel:
http://www.dubdep.nl/page1/page21/p...2-1023-full.jpg @ Jettaracing: weet ik, maar hoe veilig is dat? Wie doet het? en Wat kost het? |
Quote:
Ok, ja die wel ik dacht dat het om parabolen ging, die kun je niet omboren. :thumbup: |
Quote:
Een kameraad heeft het ook gedaan bij z'n rallye ,die kan 4x100 en 5x100 eronder hebben . Veilig is het wel ,want je boort er 4 gaten bij ,je gebruikt dan één gat weer . Bij hem is het gedaan bij een machinefabriek . Wat het kost weet ik niet ,alleen moeten wel de voorste naven eruit ivm het boren ,en dan moet je wel weer nieuwe lagers erin persen . |
Okay,
maarre....waarom nieuwe lagers erin persen dan? Heeft dit met het verspanen te maken? |
Omdat de naven uit de fusee moet ivm het omboren in de freesmachine .
|
Dan wordt het al bij al nog een duur geintje,terwijl het er juist om te doen was omdat deze velgen zo goedkoop waren.
Ik zou zelf gewoon een ander setje met de juiste et en steek zoeken ipv al deze moeite doen voor deze velgen. Groet, Marco |
@marco, idd dacht ik ook al aan. Jij hebt toch een onderstel swap gedaan? 4x100 ->5x100? Dat was van 1.6 naar 1.8 ofzo?
@jettaracing: bedankt, maar gaat het voorlopig niet worden, iig niet zolang ik geen projectauto heb. Tis me daily, en kan h'm echt niet missen. |
Klopt ik heb de swap van 4x100 naar 5x100 gedaan en heb dezelfde velgen onder mijn cabrio liggen als winter/daily velg. De ombouw naar 5x100 heb ik gedaan voor het setje bbs ry in steek 5x100 niet voor de tt velgen.
Alle onderdelen voor een dergelijke swap maakt het nog duur of je moet een uniek setje vinden in steek 5x100 en de ombouw ervoor over hebben zoals in mijn geval. |
ik heb laatst 5x100 set aangeschaft: aandrijfassen, fuseestukken, schijven, blokken voor en achter. heb al n tijd een schroefset liggen thuis voor mn variant.. en binnenkort parabooltjes eronder. dan issie in een keer klaar:D
ombouw valt opzich wel mee.. heb achter wel al schijven van een g60 zitten dus dat scheelt een hoop. maar t is zeker te doen! |
All times are GMT +1. The time now is 23:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.