![]() |
Welke turbodrukmeter nemen?
Hey folks,
ik ben van plan om op mijn 1,6 TDint een turbodrukmeter te monteren. Nou heb je natuurlijk meters en meters, en ik heb weinig zin om straks met een meter in de auto te zitten met de nauwkeurigheid van een kermishorloge... wie weet welke meter(s) betrouwbaar en nog enigzins betaalbaar zijn? Alvast bedankt! Groet, Arnaud. |
Vdo ?
|
zou ik ook voor gaan, werk er namelijk:D
motometer is ook goedspul trouwens... |
Duh.
Drukmeters zijn er in allerlei soorten en maten. Voor in de auto kom je echter al snel op 53mm uit, met de bijbehorende foute en betere merken. Toevallig vanavond een drukmetertje geinstalleerd.. industriele kwaliteit: Industrieel als in: gaat niet zomaar kapot, maar ook: dat wat ie nu aangeeft, geeft ie over een jaar nog aan. En: niet te duur :) http://www.monopoel.de/uebersicht/sog.html Of dat dan ook exact overeen komt met de schaal boeit me niet zoveel. Weet van m'n werk dat dit ook bij de echte profi nog wel eens afwijkt van de werkelijkheid. Ochja: schaalverdeling: -1,0 tot 1,5 bar. streepjes om de 0,1 bar. Wil je t echt exact weten: digitale meter nemen, en die laten ijken. ( www.buroblauw.nl ) :) |
Rij zelf met vdo en doet het goed.
|
Hey arnaud ,ik heb er ook één in de witte jetta ,een vdo
Volgens de kenners één van de beste meters,kosste wel een dikke 60 euro ,maar past dan ook mooi bij de originele vw tellers! ![]() ![]() En ,ja hij draait echt met 1 bar! |
Jij heb meer druk dan ik!
|
Bedankt allen! Ga morgen even informeren naar een VDO-metertje. :)
|
Overdruk?
Ik rij met onderdruk! ![]() |
Polo's zuigen :tongue: heb je al snel onderdruk he :D
|
hoe zitten die krengen eigenlijk aangesloten?
ik heb ook zooitje besteld uit amerika waaronder een turbo boost kitje. maar ik kan nooit wat vinden over de opnemer. heeft iemand hier foto's van? |
De voeler voor de onderdrukmetertjes, zit meestal gewoon IN het metertje zelf. Dus in plaats van een sensor ergens in het blok (zoals bij olie temperatuur, olie druk etc), met daaraan bedrading naar het metertje, werken de (lucht)drukmeters gewoon met een vacuumslang van motor naar dashboard.
Ergens op het inlaatspruitstuk dus een aansluiting zoeken, et voila. |
knap kut dus als het blok achterin ligt.
:mad: |
hoezo? porsche turbo wel eens van gehoord?
|
ik weet niet of zij met zo'n lang vacuum slangetje werken?
ik zie wel. moet iig wel zorgen dat de slang echt nergens tegens aan ligt en gaat lekken... misschien het slangetje tegen mijn hemel pritten... :D |
Vond dit ook wel mooie meters.
Deze Die van raidhp lijken me ook mooi, maar twijfel aan de kwaliteit. heeft iemand daar ervaring mee? |
Heb juist zo'n VDO meter gekocht voor 10€ incl verzending :D Hopelijk doet hij het goed. En past ook bij mijn overige VDO meters (standaard bij golf I GTI).
|
(voor de kop sla modus aan:)
goedkoop = duurkoop. nadeel 1 van de industrie meter ontdekt: niet verlicht :( Overigens, voor de luchtkoelers/porsche-adapten: onderdruk kan je prima/makkelijk over langere afstand meten met een slangetje... en de slangen die vw daar voor gebruikt gaan echt niet lek, behalve bij de aansluitingen. |
autometer zijn goed en alles zit er bij
|
Quote:
:woowoo: net gekocht. heel mooi dingetje. Gr, Paul. |
Wat zijn het ook een mongolen hè, die Amerikanen, onderdruk en overdruk in verschillende eenheden in een meter. Best lastig omrekenen tijdens het rijden. Hoeveel bar is ookalweer een mm kwikkolom :D
Quote:
|
Quote:
Let op ,een diesel heeft geen onderdruk . Er zijn turbodruk meters leverbaar zonder deze schaalverdeling speciaal voor diesel . Hierop wordt alleen de overdruk weergegeven . Heb destijds een bij KW systems in Essen gekocht . |
Quote:
Ik heb toen speciaal één besteld met onderdruk ,lijkt wel interessant als de mensen proberen te raden wat voor motor er in de auto ligt........of als er ooit een keer een dikkere (geblazen) benzinemotor in komt! :tongue: |
Quote:
Heb inmiddels eén, een VDO zonder onderdrukaangave. |
Quote:
Tja...goeie vraag, maar ik ben alleen geintereseerd in de overdruk :tongue: |
Andere vraag dan: hoeveel KPa is ookalweer een PSI?
|
14,5 psi is 1 bar (geld alleen voor luchtdruk)
|
Quote:
bar X 29.54 = in. Hg bar X 14.503861 = psi or lb/in2 psi or lb/in2 X 0.068948 = bar psi or lb/in2 X 2.036 = in. Hg kPa X 0.14504 = PSI reken ze, Paul |
Ok was eigenlijk allemaal gein, maar goed dat je het hier ff neerzet, kan iemand nog wat van leren evt.
|
Nu heb ik een turbodrukmeter gekocht van VDO.
Achterop de meter zit de aansluiting. hierop gedraad zit een dikke moer met een gat erin en door het gat loopt de aansluiting waar de slang op komt. en binnenin de moer zit een zilverkleurig tonnetje. Hoe werkt dit? Voordat ik dingen ga slopen... |
Dat k.tsysteem van vdo voor de slangaansluiting werkt voor geen meter :shake:
Kleine tip: Neem een popnagel die in de moer met het gat past,tik de kern uit de popnagel en draai deze aan de meter. Klaar is je slangaansluiting :thumbup: Gr Jan. |
Quote:
Thanks voor de tip jan! Maar waarom werkt het VDO systeem niet? Hoe zou het volgens VDO gemonteerd moeten worden? |
lijkt op een knelkoppeling...
|
de ultra lite serie van autometer is gewoon in bar heb hem zelf
|
En in psi.
|
All times are GMT +1. The time now is 04:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.