![]() |
VR6 ombouw
Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik heb nog wat twijfels met betrekking tot mijn project. Laatst was ik bij Beekman, en Ben vertelde me dat er toch nog wel een aantal onderdelen zijn die ik van de Golf 3 VR6 niet kan gebruiken. Wil het deze keer goed gaan aanpakken, en voordat ik mijn VR6 uit elkaar ga halen, zorgen dat ik alle benodigde onderdelen heb liggen zodat ik het (bij wijze van spreke) in een weekend kan doen. :D
Hier even het lijstje van de onderdelen waar ik over twijfel. Graag aangeven of ik het kan gebruiken, en wanneer dit niet het geval is wat ik dan wél moet hebben. - Pedalenbox - Hoofdremcilinder - Uitlaat - Brandstoftank - Voorste subframe balk - Veerpoten Ik ga in ieder geval het subframe gebruiken incl draagarmen en fusee's, evenals de complete achteras. Weet niet of het standaard is maar mijn VR6 heeft ABS, eigenlijk zou ik dat ook wel over willen zetten. Vandaar de vraag of de hoofdremcilinder past. Ik hoor het graag! |
Pedalenbox kan maar moet je flink aanpassen.
Hoofdremcilinder met bekrachtiger past. Tank past ook. Voorste balk past niet. Veerpoten past wel. Pedalenbox van een 35i past 1 op 1 Voorste balk heb ik van een diesel. Weet niet zeker welke balk je had voor t gti blok maar wellicht kun je die gebruiken. Achteras past ook, die is 15mm per kant breder volgens mij. Voorste draagarmen had ik niet overgezet, je komt dan heel breed uit en verpest mijns inziens de geometrie van de ophanging. |
brandstoftank is dezelfde als je nu hebt, dus alleen de pomp overzetten kan ook, maar is geloof ik niet eens nodig.. uitlaat van een golf 2 gti is ook gewoon goed, alleen mischien heb je een andere kat nodig, maar denk dat ook die zelfs past..
gr. w |
Pedalenbox van een passat 35i vr6 heb ik wel voor je :thumbup:
|
En wat is het probleem van een standaard golf 2 pedalenbox ?
maatje van mij heeft ook een VR6 in zijn '86 golf 2 gebouwd (95er DIS blok) Dat was een 1.6 carb , handgeschakeld en is gewoon met die pedalenbox gedaan geloof ik hoor :) |
Quote:
Er is geen probleem met een standaard pedalenbox maar wel als je hydraulische koppeling wilt :thumbup: |
oo zo,
sorry dan heb ik niets gezegd :D :D Gewoon lekker de kabel houden dus, veel makkelijker :D :D |
Wel stukkie zwaarder..
Met file rijden wordt ik niet echt blij :shake: |
Ik ga ook zeker geen file rijden met deze auto ;)
|
Quote:
Dit klopt, een Golf 3 heeft een grotere spoorbreedte (voor/achter). |
Je Gti blok rust nu op de voorbalk van een 1.3 toch?
Weet iemand of deze gebruikt kan worden met de vr6? De aandrijfassen van je gtiblok kun je ook gebruiken ism de golf 2 draagarmen, als het goed is zijn die 100mm. |
Quote:
Ja hier ben ik ook erg benieuwd naar, scheelt weer. :) En ik heb mijn GTI blok een aantal weken terug verkocht, met alles erop en eraan, dus ook de aandrijfassen. Helaas. |
Ok, dan moet je om nieuwe assen dus.
|
Doe er dan een G60 subframe onder met compleet onderstel en aandrijfassen, scheelt je een hoop gedoe. Zo deed ik het ook.
|
Ik gebruik de voorbalk van een passat vr6 en die is anders dan de 1.3 balk. En een g60 subframe heefd een andere motorsteun aan de passagiers kant.
|
De balk had ik van de 1.6 gehouden.
Wel komt je blok dan iets hoger te liggen. Heb uit de motorkap een stukje moeten weg halen |
Bij mij past de kap precies met een 1.6d voorbalk, heb zo'n 3cm ruimte.
![]() |
Blok komt er niet tegenaan als het straks 6.000 rpm draait?
|
Geen idee, blok draait nu nog 0 rpm :d
Wel lastig dat er nu 2 topics door elkaar lopen met tips voor je ombouw... Wellicht handig om deze te sluiten en eventueel samen te voegen met je project topic? |
Geef maar eens flink gas dan is die 3 cm ook weg :D
|
Quote:
:screwy: :screwy: :screwy: |
Nou. Ik ben benieuwd hoe dit project gaat verlopen. :thumbup:
|
Quote:
Volgens mij heb ik de golf vr6 gezien waar dit gedaan is. Is enkel een stukje uit de versteviging van de kap. zie je niks van, merk je niks van. ;) of als je dat niet wil een Corrado voorbalk nemen. Komt lager uit, heb je weer een ander nadeel, als de auto te laag hebt staan. |
Ik had toen een Corrado subframe en n Corrado voorbalk genomen, hoefde niks te zagen. Liever lager aan de voorkant dan in me motorkap zagen.
|
Quote:
Hoezo gek? Ik had 2 opties. Een Corrie balk en dus geen stukkie uit de kap. Een 1.6 balk en wel een stukkie uit de kap. Het verschil werd me snel duidelijk dat met de laatste optie, de carterpan hoger lag. Dus ik kon de auto lager schroeven. Ja snap hem nu, :screwy: |
Jah, alles op alles om laag te willen rijden..
|
Quote:
kijk even naar de woonplaatsen. jij komt uit den haag = veel drempels tdiwolf komt uit nw roden = weinig of in ieder geval minder drempels dan kun je vanzelf wat lager gaan, maar ik begrijp jouw beredenering |
VR6 draagarmen etc om het makkelijk en snel in een weekend te kunnen doen is een beetje jammer. Verpest hier inderdaad de geometrie mee. Wellicht weer te ondervangen met verstelbare toplagers aan de voorzijde, maar dan houd je nog het probleem dat je met de meeste wielen niet meer lekker uit komt op je Golf 2...
- Pedalenbox kan je beter van een Golf 2 G60/Passat35i/Corrado nemen. Golf 3 box moet je flink aan lassen en slijpen. - Hoofdremcilinder past, bekrachtiger niet, tenzij je wél de Golf 3 pedalenbox neemt. ABS kan je overnemen, maar die oude systemen vind ik persoonlijk niet de moeite waard. (tenzij je een VR van na 96 hebt? Daar zit het vernieuwde betere systeem op) - Uitlaat spruitstuk, downpipe en kat passen. Middendemper en einddemper hebben afwijkende ophangingstype. - Brandstoftank past - Voorste subframe balk past niet. Beter gebruik je hem van een Corrado VR6. Normale Golf 2 balk past ook, maar blok komt (te) hoog te liggen en motorsteuntype is een stuk minder sterk. - Veerpoten passen. Mooiste is toch om er een Golf 2 ophanging onder te zetten. Dus VR6 subframe met draagarmen, fusees, spoorstangen en aandrijfassen van een Golf 2 GTI. Verder natuurlijk een hoop kleine zaken die je moet aanpassen... |
^ wij liggen op 1 lijn!
|
Ja zijn inderdaad allemaal dingen waar ik zelf ook al aan zat te denken. Heb nu nieuwe rubbers gekocht om mijn Golf 2 GTI draagarmen aan mijn Golf 3 VR6 subframe te bouwen. Daarnaast ben ik nog op zoek naar 16v aandrijfassen en een Corrado VR6 subframe balk.
Mijn VR is overigens van 92, en het ABS systeem werkt gewoon naar behoren. Vind het eigenlijk zonde om dat dan niet te gaan gebruiken. Heb nu een pedalen box van een Corrado G60, inclusief die hoofd- en hulpcilinder. Maar goed dat is nog iets wat ik uit moet zoeken. :) Bedankt voor alle reacties trouwens, zeker de reactie van Turbo-Variant bevestigt wel het grootste gedeelte van wat ik zelf al voor ogen had. :) |
Quote:
Dan zou ik nieuwe motorsteunen kopen :D |
Quote:
Aandrijfasjes kun je ook de originele van de mk2 voor nemen. Binnenste homokineten van de vr6 omzetten. Dan de golf 2 of (zoals ik doe) G60 fusee's met remmerij, golf 2 draagarmen en mk3 subframe. Denk er wel aan dat als je met het golf 3 stuurhuis gaat rijden je spoorstangen besteld van een Mk2 met stuurbekrachtiging. En over de ABS, het is maar wat je zelf wilt. Misschien bedenk je je nog eens als je de kabelboom van de ABS in de handen hebt haha. Ik houd je topic in de gaten en veel succes. |
Quote:
Dit is een goeie! Had ik niet aan gedacht, thanks! Wat betreft de assen, kan ik niet die van een mk2 met 100mm homokineten gebruiken in mijn vr6 fusee's? |
Dacht dat je zelf G60 assen kunt pakken maar pin me er niet op vast. Ik had ze van mijn oude GTI omgeperst naar 100mm
|
asssen van caddy 2 tdi ibiza en toledo .passen er ook zo op .
kun je stuurhuis ook van pakken ,,past 1 op 1 succes wouter mooie plannen |
Quote:
Ja dat past die heb ik er ook onder zitten. G60 is net als vr6 ook met een 02a bak :thumbup: |
Quote:
Waarom zou je vr6 fusee willen gebruiken op je golf 2 draagarmen? Dat gaat niet je wiel staat te ver naar achter dan. |
Nog vooruitgang geboekt Wouter??
|
Nog niet! Zit nog even te denken hoe ik het ga doen met de fusee's.
Golf wordt binnenkort gesloopt, moet ook nog andere dingen doen van mijn geld dus dat raakt een beetje op. :D Edit: Even mn vragen wat duidelijker maken haha. 1. Past een Golf 3 VR6 fusee op een Golf 2 GTI draagarm? 2. Past een 100mm aandrijfas in een Golf 3 VR6 fusee? 3. Als bij 1 ja en bij 2 nee, kan ik een Golf 2 aandrijfas combineren met de 3 VR6? 4. Past de Golf 3 VR6 rembekrachtiger op mijn G60 pedalen box of niet? Turbo Variant zegt van niet, Dokter D zegt van wel. Wil nu zo snel mogelijk de 3 uit elkaar hebben, en zorgen dat de 2 rollend blijft. Achteras kan meteen over, no problem. Tank en leidingen komen daarna wel, evenals de uitlaat. Kabelboom sluit ik ook nog niet aan, tellerbak moet nog aangepast worden. Wel moet ik mijn Corrado G60 pedalenset vast plaatsen, evenals de 3 VR6 HRC. Dan moet ik nog spoorstangen hebben van een Golf 2 met stuurbekrachtiging, en een subframe balk van een Corrado of Passat VR6. Dan kan het blok erin :) |
1. Past wel maar staat je wiel naar achter.
2. Ligt er aan welke as je bedoel. 3. Assen kun je combineren. 4. Past wel maar je moet je aansluiting naar je pedalenbox veranderen. Golf 2 heeft een vorkje en golf 3 een bolletje. Neem aan dat je 5x100 wil zonder plus onderstel? G60 fusee met vr6 naaf erin en dan buitenste kineet van je vr6 op je 100mm golf 2 as schroeven. |
All times are GMT +1. The time now is 01:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.