![]() |
Ik heb een 4s bak maar zelfs daarmee maak ik veel toeren. Misschien de 4e versnelling op de plek van de 3e zetten..
|
kleine update
Ben geheel overgestapt naar 15 inch. het altijd verhogen/lagen voor verschillende setjes is toch niet zo fijn. :redface: Gecoate 15"ATS cup zitten er voorlopig onder met nieuwe bandjes. Ook is de 3-delige 13" schmidt set weg. daarvoor in de plaats is een set 15" Ronal ACT SC 3-delig gekomen. Deze set is helemaal compleet met originele sleutels, doppen en titanium bouten. :D Ik ga nog even nadenken wat is met deze set ga doen. Heb gister het interieur weg gebracht voor nieuwe vulling en wat reparaties. ![]() ![]() |
haha vet man wat anders als een slot bout
|
Heb er al veel over gelezen, maar ik heb het probleem ook al een tijdje. Het rechter voorwiel steekt circa 1 a 2 CM uit..
Is hier een oplossing voor? Ik heb nu eindelijk 2 goede sets velgen die passen, behalve rechts voor :( Heb al nieuwe draagarmen, fuseekogels, spoorstangen etc.. nog steeds niets verder. |
Immitatie spatbordje?
|
dat zou best wel is kunnen. maar hoe kom ik daar achter?
|
Camberplate kopen is altijd zo bij mk1 kun je extra stellen.
|
Dat probleem komt meer voor bij Mk1's !
Ik heb mijn GTI ook nooit goed gekregen (maar ben dan ook geen 1e monteur..) |
Heb camberbouten van powerflex besteld. Is kijken of dit wat helpt. En camber opnieuw af laten stellen
|
Quote:
Met een rolmaatje verschillende dingen opmeten en zo erachter komen of er links/rechts verschil is. Ik neem aan dat de auto wel is uitgelijnd? |
heeft mijn caddy ook en daar ook nog steeds spatborden die orgineel zijn en nog nooit vervangen. ben zelf ook al een paar uren aan het meten geweest maar nergens verschil te meten.
|
de auto is uitgelijnd en de complete ophanging is nieuw. van het weekend de bouten monteren en dan opnieuw laten uitlijnen en camber afstellen.
|
Rechter voorwiel nog steeds niet opgelost. had maximaal camber ingesteld.. loopt niet meer aan :) maar heb totaal geen grip en de band slijt schuin af. :(
![]() Interieur opgehaald. Zeer netjes gevuld en gerepareerd. :D ![]() alles loopt aan :screwy: :drill: ![]() |
Weet iemand wat de driehoekige klapruitjes waard zijn? 2 stuks dus.
|
en zijn ze makkelijk te monteren?
|
Conditie is bepalend voor de waarde. Dus de rubbers en frames. Groen of witglas is ook een prijsverschil.
Maar een goede set klapramen, geschroefde versie met groenglas zal zo 3 tot 4 honderd euro moeten kunnen opbrengen. Dat is bij ons in NL op eBay (Europa) worden ze regelmatig tussen 4 en 6 honderd verkocht. Monteren stelt niks voor. |
Zijn in zeer goede staat. wit glas, nieuwe rubbers, geschroefd..
|
Quote:
Kopen! Ik zie ze in slechte staat nog wel voor 300 gaan.. |
Weekendje Ring is wat anders afgelopen als gedacht. :(
banden gingen bol staan, verloor mijn grip, kon niet meer remmen en schoot de baan af. Zelf heb ik gelukkig niks. Ik ben nu dringend opzoek naar wat (goedkope) onderdelen aangezien de kosten van de vangrail, sleep adac en oprijwagen niet mis zijn. wat zoek ik: 2 nieuwe randen voor mijn TH line linker aandrijfas 90mm linker scherm linker draagarm gti randen voor de wielbogen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sow dat is ff schrikken, gelukkig is het alleen blikschade.
|
Poeh dat had ook anders af kunnen lopen.
Ik zie dat je bij mij in de buurt zit. Mijn schuur staat in Schiedam. Ik heb misschien nog wel een aandrijfas liggen. En heel misschien ook nog wel wat stuurdelen, maar dan moet ik ff zoeken. |
Quote:
ik heb net de ergste schade bekeken. het lijkt er op dat ik alleen een nieuwe binnenste homokineet moet en een nieuwe draagarm. stuurstang is nog in orde gelukkig. maar bedankt voor het meedenken. :) |
draagarmpje heeft veel opgevangen.
ook 2 pannekoeken gemaakt.. ![]() ![]() ![]() |
Ai, dat is klote.
Duur geintje geworden op de Ring met het wegslepen/schade aan de vangrail? |
heel duur geintje.. volgende dag direct naar huis gereden met wat vrienden om een autoambulance te huren en gister weer terug gereden met de golf achterop. net ook al naar de spuiter en lasser gegaan voor een offerte. al met al een duur weekendje
|
Dat is zuur zeg! Enig idee wat de oorzaak is geweest? En waar precies is het gebeurt...lijkt wel ingang Adenauer Forst.
En mag ik vragen wat de Nordschleife voor zoiets in rekening brengt? |
banden te heet geworden. ze zijn bol gaan staan en ben zo volledige grip verloren. was niet bij Adenauer Forst, had nog denk 3 bochten tot de finish..
kosten heb ik het liever niet over. |
Quote:
Kun je iets meer vertellen over dat bol staan? Wat voor bandenmerk en maat had je gemonteerd? Met welke bandenspanning reed je? Op wat voor velgmaat? Hoe warm was het asfalt? Veel camber gereden? Zie je een smeerpatroon op het loopvlak? Max snelheid die je had gehaald? Op de foto's zie ik niet zoveel van de band zelf nl. Een band staat niet zomaar "bol"? De golf 1 met een uitstekende velg, moet je nameten op de koets maten. Bij het goed raken van een stoeprand kunnen de voorbalkjes al een beetje ontzet raken. Doe daar niet paniekerig over (iedereen in het algemeen) , het is een golf 1. In 1974 deed dat stevigheid en veiligheid er allemaal niet zo toe. :D Na 10 jaar golf 1 (met een redelijk stevige G60 erin :rolleyes: ) te hebben gereden, kwam je wel eens de uitdagingen van een golf 1 tegen zeg maar. |
politie ondervraging?? :shake:
maar vooruit.. ik denk te hoge bandenspanning. het was warm weer. banden wel leeg laten lopen maar blijkbaar tegen het einde van het rondje de spanning weer flink geklommen. maar kan er nu niks meer aan doen dus de vragen hoe en wat laat ik liever achterwegen. ;) |
Waarschijnlijk vraagt Rallye Vr6T het in het belang van zichzelf en andere Mk1 rijders.
Vervelend incidentje zo te zien. Welk weekend was je er? Ik ben het weekend van 23/24 aug wezen kijken en heb wel iets geels voorbij zien komen.. |
Quote:
Jammer dat je het zo opvat. Je kunt er niets meer aan veranderen, dat klopt, maar er wel van leren en anderen op de hoogte brengen, door te delen waardoor het mis kon gaan. |
Zonde man maar gelukkig heb je zelf niks.
Laat het even bezinken en wellicht wil je er later meer over kwijt. Succes met de reparatie |
Zonde, blijft zuur maar gelukkig is het maar blik en ben je er zelf goed vanaf gekomen.
|
Bedoel het ook niet zo. Maar zit een beetje in een dip.. Ik had tegen mezelf gezegt dat het een rustig rondje zou zijn aangezien ik op getrokken.. (Ja getrokken) banden reed. Had ze al wat leeg laten lopen maar dat mocht niet baten toen ik eenmaal de snelheid er in had. Want ja.. Als je eenmaal op de baan bent is de verleidig te groot. Kwam te hard aan, remde vol, stuurde in en hop daar ging ik. Van dat moment tot stilstand is het zwart. Opzich valt de schade mee, alleen de kosten er van niet. Laat de golf even rusten tot ik weer wat motivatie heb.
|
Balen allemaal zeg, jammer van de schade maar gelukkig dat jij niks hebt. Ik heb nog wel een goedkoop scherm voor je liggen. In Eindhoven, maar zou hem ook mee naar Delft kunnen nemen.
|
Quote:
Dat zou super zijn :thumbup: ik stuur je een pb. |
Mooi he.
Zo te zien dat we allemaal elkaar helpen en wat over hebben voor elkaar. Zie je nog maar weinig deze tijd. |
golfje rolt inmiddels weer, nieuwe draagarmpje op gezet. gelijk wat roest weggehaald. nu nog een scherm vinden en spuiten, uitlijnen en de weg weer op :)
![]() ![]() ![]() |
aandrijfas weer compleet :)
nog steeds op zoek naar een origineel linker voorscherm. ![]() |
alweer een tijdje bezig met de reparatie van de golf na de crash op de Ring. :redface:
inmiddels is de volledige aandrijving hersteld. Nieuwe draagarm, binnenste homo, keerring van de bak, wiellager. vanavond komt er een nieuw scherm binnen. dan kan deze naar de spuiter. sinds ik de golf heb zit de voorbumper aan de rechterkant vast met een schroef door het scherm direct de bumper in, omdat de plastic sleuf kapot was.. dus als ik de bumper er af wilde moest de auto omhoog, wiel er af, en dan lopen kutten met een schroevendraaier aan de binnenkant van het scherm. :screwy: het is iets heel kleins maar dit heb ik gelijk maar veranderd nu hij er toch af was. ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 05:55. |