![]() |
dat tandwiel die jij denkt dat het de oliepomp is is het onstekingstandwiel de oliepomp zit binnen in het blok. als deze niet goed staat loopt ie echt niet
op dit tandwiel zit een klein puntje/rond gaatje deze moet in lijn komen met de inkeping op de poelie die op de krukas zit. staat ook beschreven op die link bij 1.6/1.8 motoren |
Quote:
is al een paar keer rond gedraaid met losmaken, als de indicatie op tandwiel gelijk staat met die op de poelie staat ie dan goed of moet hij echt op een bepaalde omwenteling staan? moest hij nu niet 100% staan en ik draai aan krukas is er dan gevaar voor kleppen te raken, wrs nie want die draaid onafhankelijk of vergis ik mij |
hij moet dan idd bij het gleufje op de poelie van de krukas staan dat hij een paar keer rondgedraaid is maakt niet uit
het onderblok draait vrij van de cilinderkop dus de kleppen zeker dat onstekingstandwiel maakt niet uit tenminste als het een gu motor is. |
Quote:
ja is zeker een GU bij het ronddraaien was er zeer weinig weerstand dus ik vermoede dit wel. bij het losmaken van dit tandwiel schoot de riem telkens over de tanden van het wiel omdat deze vettig waren, er zijn zelfs paar tanden van de riem eraf gebroken. heb dus de riem moeten verwijderen toen hij niet op zijn BDP stond maar heb wel de nokkenas en krukas laten staan, alsk nu de riem er weer op steek en de krukas beetje draai zodat het streepje van nokkenas wel goed staat dan zou dit normaal wel moeten lukken zeker? heb jij de stiftbout van spanrol ook vervangen? kweet niet of dat de draad links of rechts draaiend is van de kant die in het blok zit en hoe heb je de spanrol kunnen aandraaien? mss kan ik met een segeringtang in de gaatjes van de spanrol en de bout tegenhouden me potsleutel |
als dit tandwiel verdraaid is moet je alles weer bij de markering zetten zoals op de site word aangegeven. dus de krukas bij de streep bij het vliegwiel, de nokkenas het stipje aan de achterkant van het tandwiel bij de bovenkant van die alukap. en die van het onstekingstandwiel moet dan het stipje in lijn staan van het gleufje van de krukaspoelie dus niet dat tandwiel maar die poelie die er op komt, het kan kloppen dat het puntje niet helemaal erbij zit heeft de mijne ook.
ik heb net ff testgereden en ben zeer te spreken over het vermogen, ik had niet gedacht dat ie zo vlot zou zijn, kon nog niet eerder echt goed testen omdat de onsteking niet goed stond |
Als je de ontsteking echt 100% goed wilt, laat hem je even met de stroboscoop afstellen :thumbup:
|
ook gedaan
|
pfff er is een bout kapot gedraaid :(
![]() |
das die van het onstekingstandwiel je moet het blok zakken laten dus de achterste motorsteunlosdraaien zodat je er goed bij kunt met een boor dan moet je er een boutje met linkse draad indraaien of een gat inboren en een kleine meersteek op zo'n dopsleutel erin vastslaan evt ook nog ff inspuiten me imal en dan voorsichtig losdraaien
|
Quote:
kga er een klein gaatje moeten inboren en dan me linkse draad erin. is die motorsteun makkelijk te bedienen en nadien opnieuw goed te krijgen? |
Please bespaar jezelf een hoop gezeik en gebruik geen linkse tap...
Als die afbreken en dat doen ze nog al eens, dan krijg je die er heel moeilijk uit. Als je erbij kunt, gewoon precies in het midden doorboren met een klein (Nieuw) boortje en dan steeds opboren en tappen. Waar is dat boutje eigenlijk van, wat houdt hij vast?? Nog even over de beunmethode: doe dit alleen als je ongelukken wilt of graag je auto wil verkloten... als je dan toch met twee bent, in de versnelling zetten, op de rem trappen en met een staaf met de hand losdraaien... |
als je bovenstaand leest staat er dat die van het onstekingstandwiel is
en die van de krukas als die kering niet lek is laat je em toch lekker zitten heb ik ook gedaan kreeg em ook niet los. je heb ook nog kan dat die afknapt ook nog |
Quote:
ben ik met je eens, maar je kan er donder op zeggen dat die gaat lekken zodra je alles weer netjes in elkaar hebt zitten... |
klein gaatje inboren en dan met linkse tap bedoelde ik dus.
weten jullie soms op hoeveel Nm ik die bouten van onstekingstandwiel moet vastdraaien kan dit niet terugvinden en heb geen zin in nog een bout die afdraaid :) niet de bout van tandwiel zelf! |
Quote:
Dat werkde bij mij dus niet :shake: alle versnellingen geprobeert maar er kwam geen beweging in :shake: Die beun manier is dus ook de allerlaatste oplossing ! |
Quote:
staat nergens iets van maar vast is vast toch heb je die bout er al uit? |
Quote:
ja bout is eruit. riem erop alles loopt prima. batterij aangeschakeld effe startmotor toer laten maken zonder delco kabel vervolgens voor echt. maar wil niet starten, bougies geven vonk, bougies al eens afgekuist, batterij is vol, kleppen raken zuigers niet, er komt lucht uit de uitlaat ... |
Heb je gekeken naar het merkteken bij de distributie??
Als deze te ver af staat, dan loopt hij niet De rotor moet uitgelijnd zijn met het kerfje op de rand van de verdeler wanneer het merkteken op het vliegwiel gelijk staat... |
zet met een sleutel de auto op de bdp dan moet ie in de bak de kerf bij de pijl staan.
nokkenastandwiel zit aan de achterkant een heel klein puntje die moet bovenaan staan bij de alukap die achter het tandwiel zit en dus niet bij het pijltje op de kunstof kap, dan moet het ontstekingstandwiel zoals eerder beschreven, zit ook zo'n klein puntje op bijna gelijk staan met het kerfje dat in de krukaspoelie zit als dit allemaal klopt moet ie iig ploffen. klopt dit allemaal? heeft ie wel compressie of draait ie te gemakkelijk rond? |
Beter de verdeler als merkteken gebruiken, als die namelijk al eens los is geweest kloppen die andere merktekens niet meer...
Kan je ook eenvoudiger bij! |
| All times are GMT +1. The time now is 01:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.