Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Waar omboren van 4x100 -> 5x100?!?! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92269)

Rallye 01-12-2011 21:16

Heb ik zelf geen last van gehad met de H&R adapters.
Is denk ik ook hoe je ermee om gaat.
Hand vast en moment en ook los met de hand en niet met de luchttol dan blijven ze echt wel heel :D

sixpack 01-12-2011 22:12

Het gietstaal waar de naven van gemaakt zijn zijn veel taaier/sterker dan (vliegtuig) alu hoor, tis maar net welke toepassing je waarvoor zoekt :)

Weet niet wat je allemaal van plan bent maar denk dat eerder je wielen eronderuitbreken dan dat er iets met de adapters c.q. naven gebeurt :)
(2e en 3e wet van newton)

Beetlefreak 02-12-2011 00:24

Rijd al zeker 5 jaar op adapters. Zomer/winter. Nog nooit draad eruit gedraaid of wat dan ook.
Idd normaal behandelen gebeurt er niks mee.

vwmotorsport 02-12-2011 07:44

helaas worden hier appels met peren vergeleken, zelf draadeind tappen in een naaf kan iedereen alleen is dit nooit zo sterk als origineel het fabricageproces is totaal anders dan zelf koud tappen. aluminium adapters (natuurlijk geen zelfbouw) maar van bijv HenR zijn tuv gekeurd en neem maar van mij aan veel sterker dan zelftaprommel. Natuurlijk moet je deze adaptors met enige voorzichtigheid behandelelen niet met een luchtsleutel ofzo. Die zelfgeboorde naven zou ik als het niet anders kan aan de achterkant voorzien van een opgelastestalen bout 10.9 veel beter

mark89769 02-12-2011 08:17

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
helaas worden hier appels met peren vergeleken, zelf draadeind tappen in een naaf kan iedereen alleen is dit nooit zo sterk als origineel het fabricageproces is totaal anders dan zelf koud tappen. aluminium adapters (natuurlijk geen zelfbouw) maar van bijv HenR zijn tuv gekeurd en neem maar van mij aan veel sterker dan zelftaprommel. Natuurlijk moet je deze adaptors met enige voorzichtigheid behandelelen niet met een luchtsleutel ofzo. Die zelfgeboorde naven zou ik als het niet anders kan aan de achterkant voorzien van een opgelastestalen bout 10.9 veel beter

Alu adapters tegen gietijzer constructie (remtrommels) en hoogstwaarschijnlijk vastgezet met stalen bouten....(of soms nog erger met RVS bouten!!)

heb ik persoonlijk toch liever een omgeboorde naaf.

ronaroot 02-12-2011 08:20

Ik moet de eerste nog zien bij wie de velg uit een (om)geboorde wielnaaf is "getrokken" door de "krachten" die erop komen :rolleyes:

vwmotorsport 02-12-2011 12:54

VAAK GENOEG GEZIEN (zelf ondervonden) maar dan de bout van de astap die was ooit afgebroken zelf een draadeind ingetapt was weer zo stuk

vdWal. 02-12-2011 16:39

is een eindeloze discussie of het wel of niet gebeurd :tongue:
iedereen doet z'n ding toch wel

hier met mn 30mm H&R en de C2's zowel op de station als 16vG60 totaal geen problemen

ronaroot 02-12-2011 18:17

Quote:
Originally Posted by vdWal.
is een eindeloze discussie of het wel of niet gebeurd :tongue:

:goodpost:

jettaracing 02-12-2011 18:50

ik heb zelf een set adapters gehad van H&R , en dat is echt weke rommel ! durfde de bouten niet vaster te zeten dan 90 Nm , er waren 4 van deze adapters , maar 2 waren al dol bij meerdere gaten ...........
Nu heb ik een set FK adapters en die kun je rustig met 120 Nm vastzetten , gebeurt helemaal niks mee !
Naven omboren is geen probleem , heb het meerdere keren gezien en is echt heel stevig ,als de draad er netjes in is getapt , wat je zo wel kunt zien en checken wanneer je de bout erin draait ,is het geen enkel probleem .

Zit er zelf ook aan te denken om volgend jaar een set naven /trommels om te laten boren .

Rallye-VR6t 04-12-2011 13:42

Warm draadtappen??

Wat een onzin.
Dan koelt het staal af, het schijnt dat staal dan krimpt (maar ja ook dat kan ik mis hebben) en dan krijg je volgens mij een heel bijzonder effect.

mark89769 04-12-2011 14:00

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
Warm draadtappen??

Wat een onzin.
Dan koelt het staal af, het schijnt dat staal dan krimpt (maar ja ook dat kan ik mis hebben) en dan krijg je volgens mij een heel bijzonder effect.

Dan krijg je gehard staal :D

vwmotorsport 05-12-2011 12:30

uitzending van (How it,s made) gemist haha

Rallye 05-12-2011 13:09

Ik zeg SLOTJEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!!!!

Richard 05-12-2011 13:13

want?

Rallye 05-12-2011 14:06

Zie meer naar boven op deze pagina (2)

Richard 05-12-2011 14:21

omdat jij zegt slotje moet het maar dicht? Of omdat het een eindeloze discussie kan worden? Veel mensen hebben hier iets aan en mogen zelf bepalen aan de hand van de gegeven antwoorden wat ze er zelf mee doen.

dus hij blijft mooi open

antoine91 01-02-2013 14:27

Ik ga morgen mijn naven omboren van 4x100 naar 5x100,
Op het werk heb ik een mal uitgesneden die mal kan ik met
De 4 bestaande wielboutgaten vast zetten en dan verspring
De mal nooit en kan ik lekker boren :D

MK2-VRT 05-05-2013 16:21

Schijven of naven omboren kan eventueel ook jongens..Dus in het zuiden van ons mooie land :D

All times are GMT +1. The time now is 16:26.