Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Computers en electronica (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Windows firewall schakelt steeds uit?! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16468)

Marco 05-01-2006 20:13

Quote:
Originally Posted by Brothersinbeetles
Ik heb een Speedtouch 580 met WEP beveiliging.

Maarrrrrr, vanavond een aantal programmatjes gedraaid: ewido anti-malware (30 day trial) en hitman pro. In veilige modus e.e.a. uitgevoerd en een lading aan spyware, malware, adware, trojans en virussen gevonden en verwijderd!!

En, ta-ta, ta-ta, de PC doet weer normaal, heb een firewall, geen dialers meer en internet verbinding!! Die vliegt er nog wel af en toe uit, maar voorlopig ben ik erg happy!

SP2 van Windows loopt trouwens wel vast tijdens de installatie (toegang geweigerd?!), dus die staat er nu niet op.

Hitman pro loopt echter wel vast tijdens de installatie van spybot (oid)....

Tjah dat heb je met die kopieën :) ;)

Pedaalemmer 06-01-2006 19:05

Quote:
Originally Posted by Brothersinbeetles
Dat was 1 van mijn eerste gedachten en dat heb ik al gedaan (had ik even moeten melden). Geen verandering helaas. En ja, het is dus XP met SP2 en een AVG viruswall.

Nee ok, maar zonder firewall stromen de (trojaanse) paarden en wormen binnen toch?

9 van de 10 keer dat spyware en co op je pc komen is door de gebruiker zelf...firewall is leuk en aardig maar als jij toch de software per ongeluk/onbewust/bewust/iemand anders het aanklikt of via mail opent dan installeert het zich alsnog.Enigste wat echt werkt is regelmatig scannen van de pc met antivirus, antispyware, enz enz.

vwleusden 07-01-2006 00:10

bij de installatie van spybot moet je heel veel geduld hebben, ding is me wat aan het downloaden maar wat :confused: vandaag heeft mijn laptop een ochtend staan downloaden op zaak :)

Marco 07-01-2006 00:28

:iamwithst

Brothersinbeetles 09-01-2006 13:17

Tja, spyware komt nu eenmaal ongewenst binnen idd. Maar goed, zo'n firewall en zo zou toch enige bescherming moeten kunnen bieden.

Hitmapro heb ik inmiddels een aantal keer (volledig = idd een paar uurtjes..) laten draaien. Nu geheel met succes en de windows hotfix voor het WMF-lek heeft de maker van hitman er ook al in geïntegreerd :D .

Gedurende een lange hitmapro scan vondt ie verdorie nog meer dan 600 infecties (lang niet allemaal kwaadaardig natuurlijk).

Windows draait nu volgens SP1 en ik adsl met firewall. Voorlopig alels ok dus ;) .

Pedaalemmer 09-01-2006 14:50

Met zoveel infecties is het op gegeven moment raadzaam een herinstallatie van het systeem uit te voeren. Het spreekwoordelijke dweilen met de kraan open is hier dan van toepassing :D

Lomax 12-01-2006 13:54

ik heb niet de hele draad doorgelezen, maar de standaard windows firewall houdt alleen het inkomende verkeer toch in de gaten?

Beter is een simpele gratis firewall als kerio te gebruiken.

All times are GMT +1. The time now is 19:19.