Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Olielekkage MH blok (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112691)

golf 2 1.6cl 13-04-2014 13:59

Hallo
Nou.ik heb ook dat probleem met me golfje van 92 een.1.3 injectie maar ik heb al paar x de kop schoon gemaakt om te kijken waar het van daan komt maar het is niet de koppakking.
Maar als ik het goed begrijp kan het de brandstof pomp zijn of de nokkenas kering??

Dutch_Jetta_GT 13-04-2014 23:13

Ik heb van mijn Jetta Coupe afgelopen week ook de koppakking vervangen na dezelfde "klacht"

Laatste tijd merkte ik dat er in het begin een paar drupjes olie onder de auto lagen en na 4 dagen waren het al flinke vlekken...

Bij mij liep de olie ook IN de dynamo wat resulteerde in een fijne vette olie laag door heel de motorruimte :D

Nu is en blijft alles weer heerlijk droog

Spierings 14-04-2014 14:57

Quote:
Originally Posted by golf 2 1.6cl
Hallo
Nou.ik heb ook dat probleem met me golfje van 92 een.1.3 injectie maar ik heb al paar x de kop schoon gemaakt om te kijken waar het van daan komt maar het is niet de koppakking.
Maar als ik het goed begrijp kan het de brandstof pomp zijn of de nokkenas kering??

Gewoon het lekspoor volgen. Kan ook gewoon de kleppendekselpakking zijn.

golf 2 1.6cl 14-04-2014 21:24

Okee en wat voor olie is dat?

golf 2 1.6cl 14-04-2014 21:28

Neej onder de kleppendeksel is hij mooi droog.
Maar ik denk zelf dat het de nokkenas keering is kan dat??

Spierings 15-04-2014 18:43

nokkenaskeering kan ook gewoon lekken, gewoon even kijken.
Even de tandriemkap los halen en kijken.

Function 16-04-2014 00:15

[QUOTE]Even de tandriemkap los halen en kijken.

Hoe maak je de tandriemkap 'even' los zodat je bij de nokkenaskeerring kan kijken?

Betreft een NZ motor.

Spierings 17-04-2014 20:28

[QUOTE=Function]
Quote:
Even de tandriemkap los halen en kijken.

Hoe maak je de tandriemkap 'even' los zodat je bij de nokkenaskeerring kan kijken?

Betreft een NZ motor.

Sorry, met dit soort vragen denk ik dat je er toch beter een monteur bij kunt halen. ;)

Als je zoiets simpels niet voor elkaar krijgt, dan zal reparatie van zo'n lekkage al helemaal niet lukken.
Is gewoon clips los en los halen :rolleyes:

Function 17-04-2014 21:11

Kun je de nokkenaskeerring inspecteren als je alleen het gedeelte van de beschermkap dat met clips vast zit eraf haalt?

Volgens mij moet de hele beschermkap er dan af. Of mis ik iets?

Ik hoopte dat je een gemakkelijk manier had om de gehele kap er 'even' af te krijgen. :)

Spierings 17-04-2014 21:14

Hoeft niet de hele tandriemkap eraf, je kunt gewoon door de gaten in de nokkenaspoelie de keering iets zien. Dan zie je snel zat of deze lek is, dan zie je meestal een spoor langs en onder de keering.

Function 18-04-2014 17:38

Ik heb zitten kijken na het gedeelte van de tandriemkap, dat met clipjes vast zit, er af was.
Kon geen nokkenas-keerring door de gaten van de nokkenaspoelie zien.

Ik zag de keerring wil zitten als ik tussen het vastzittende gedeelte van de tandriemkap en motor keek. De keerring was aan één kant iets naar buiten gekomen en was met een schroevendraaier weer naar binnen te drukken.

Hoever moet de keerring naar binnen zitten?
Zit nu ter hoogte van de rand van de motor.

JohanV 18-04-2014 18:27

Voor plaatjes en om te zien hoe het zit en moet zitten, kun je mijn how-to distributieriem + keerringen vervangen in alle stappen van een NZ wel even bekijken, zit vrijwel hetzelfde als bij een MH.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91748

Binnenste distributiekap kan er niet af zonder distributieriem los te halen. Sowieso is het altijd het handigst bij olielekkage eerst met iets als de fameuze Dasty ontvetter ofzo blokje wat schoon te spoelen/olie weg te spuiten. Daarna het hoogste punt in de gaten houden waar de olie weer terug komt.

Function 18-04-2014 21:58

Bedankt voor de How-to.

Als je alleen de nokkenaspoelie eraf haalt en de boutjes van de distributiekap losmaakt, kun je dan het bovenste gedeelte van vaste distributiekap zover buigen dat je bij de nokkenas-keerring kan?

Een andere vraag is: Hoe strak moet de distributieriem staan? Ik heb het gevoel dat die van mijn golf nogal los zit.

JohanV 23-04-2014 08:21

Het zou waarschijnlijk wel kunnen, maar is niet aan te raden. Als je het nokkenasriemwiel loshaalt, ontspant de distributieriem. Die hoor je na het terugbouwen te spannen met de waterpomp, anders krijg je waarschijnlijk het riemwiel er niet weer op. Als je dan vervolgens de waterpomp moet losmaken, kun je net zo goed de distributieriem e.d. ook meenemen. Je moet ook erg oppassen dat je de nokkenas niet verdraait.

De distributieriem moet zo zitten, dat deze aan de voorzijde in het midden tussen nokkenas en krukas nog een kwartslag gedraaid kan worden.


All times are GMT +1. The time now is 05:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.