![]() |
Niet bij een bedrijf. Dat kan mijn portemonnee niet aan haha :D een maat van me heeft een kennis die het gaat maken voor me. Circa 250 euro wat ik erg netjes vind. Ic buizen moet ik ook ff vragen en anders maak ik die zelf
|
goed bezig .
ook goede keus 20vt is leuk spull en zeker merkbaar . succes |
@gooigolf Dankje! De abf was een heerlijk blok, misschien dat ik ooit in de toekomst terug ga naar abf. Maar dan ook turbo :D
|
Wat voor type 20vt wordt het trouwens?
|
AYP uit een cupra met chip. ga met o2j mechanisme rijden van golf 4
|
:thumbup: :tongue:
Quote:
|
Vandaag rustig aan het blok een beetje ontmanteld. Alvast wat dingetjes besteld zoals de intercooler, multiriem en nieuwe peilstok. (ja ik heb hem gebroken :redface: ) Inlaat en kleppendeksel gespoten in krimplak. Na montage kijk ik of de krimplak blijft, twijfel nu nog.
![]() ![]() ![]() |
Pffff Vind die krimplak echt geen pan sorry voor mijn mening. Maar gelukkig heb je het zelf ook al door heheheh. Zou zelf de boel of laten stralen en dan eventueel spuiten in een aluminium gelijkende kleur zoals het er origineel uit hoort te zien. heb dat zelf ook gedaan maar weet effe niet hoe dat spul heet wat ik er op gespoten heb. Tegenwoordig kunnen ze je onderdelen ook weer in fabrieks originele staat terugbrengen met een combinatie van water en zandstralen.
|
Wel in de oven gehad? Lijkt of er te weinig opzit want het hoort fijner op te drogen.
|
Goed bezig! Appart kleurtje wel.
Ik zou eerder voor iets van zilver gaan, maar het is jou keus natuurlijk! Ga je het blok nog verder opknappen of laat je het zo? |
Als je naar de vorige foto's van de abf kijkt had ik daar ook alles zwart. Alleen geen krimzooi :D zwart staat wel goed bij een gele auto vind ik. Eerst maar is kijken hoe het staat als alles in de auto hangt. Kan het altijd veranderen of stralen. Het is nog niet in de oven geweest, maar de textuur is van dichtbij veel fijner. Verder wil ik niet veel doen aan het blok behalve wat pakkingen etc.
|
lijkt er inderdaad op of er te weinig opzit en het niet in de oven geweest is!
mijn fout in eerste instantie ook het puntje oven, maar toch nog snel goed weten te krijgen door hier het huis even flink te laten stinken met het deksel in de oven :screwy: ![]() |
Er staat op internet dat je het een aantal weken na spuiten nog steeds kan bakken. Maar ik wil het niet in de oven doen binnen. Dus ik monteer alles en dan ga ik ff rijden. :)
|
Verfbrander erbij, wil ook prima!
|
Haha kan ook, wel voorzichtig :D
|
Ik kan de K04 turbo van een collega overnemen. Nu wil ik graag weten of dit een goede keus is voor de 20vt. Wat levert dit op qua vermogen met een gechipt 20vt blok? Hij vraagt 500 en heeft 30.000km gelopen, is dit een goede prijs?
|
Ik heb ook met een mk1 gereden met een 1.8T blok in. Ongeveer 210pk.
Geloof mij, dat was al meer dan genoeg. Andere turbo is leuk, maar dan krijg je nog meer pk, wat volgens mij echt niet nodig is in een golfje 1. En als je echt meer pk's wil zijn er andere stappen die eerst aan te raden zijn, toch? Met een goed flowend uitlaatsysteem, open filter, fatsoenlijke fmic (front mount intercooler) en opgewaardeerd engine management (denk aan chip, piggyback systeem of als je echt ver wilt gaan een compleet stand alone fuel management) kom je ook al ver :D |
Ik heb een ayp blok met standaard 156pk. Valt hier 200 uit te halen dan?
|
Toen ik mijn AGU (standaard 150 pk) motor liet chippen kwam ik op een 180 pk uit. Na een tijdje heb ik heel mijn motor opgebouwd (zuigers, drijfstangen, balanceren, enz enz) intercooler en BMC luchtfilter (dit zou ik niet meer steken) en uitlaat en na wikken en wegen heb ik een K03's turbo geplaatst. Mijn vermogen zit op 249 pk en 399 nm koppel. Spoelt lekker op en zit goed op de gas respons. De laatste 1000 toeren valt deze turbo wel heel hard naar beneden. Ik zou mss toch opteren voor een K04-001 turbo omdat deze die laatste toeren ook beter zou benutten (is mij verteld).
|
heb in mn bora een AQX blok (seat cupra); standaard 156, enkel chip; 210-220
|
Verscheelt erg qua blok zo te zien. Mijn ayp komt ook uit een cupra, en heeft al een chip. Ik krijg morgen de k-04 mee van mijn collega. Dan zal ik hem even passen. Ook gelijk kijken of de tt inlaatbuis past en olie/waterleidingen.
|
Wat dingetjes terug gemonteerd. De juiste ic is binnen. Assen en motorsteunen opgehaald. Nu alleen nog de schakeltoren zoeken en monteren en dan kan het blok er al in. :D
![]() |
Ja je externe waterpomp kun je gewoon weg laten mark.
|
Quote:
Thanks stefan, zal er wel een T verbinding in maken :thumbup: |
Ziet er goed uit allemaal!
|
Quote:
Welke schakeltoren zoek je?
Heb er nog van mk3 en mk4 liggen. |
Quote:
Van een mk4 heb iinodig ja. Wat vraag je? Mag in pb. Past een corrado mechanisme ook in een 02j bak? En heb geen succes gehad op de sloop. |
Dynamo geprobeerd uit elkaar te halen. Laatste gedeelte lukte niet echt :D weet iemand waar de 2 stekkers voor zijn op de onderataande foto, en de leiding waar geen slng op zit? En ik zoek nog zo'n beugeltje voor de inlaat.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Die buis is van je carterontluchting en moet aan de inlaat van je turbo.
Die stekkers weer ik zo niet. Maar als je de kabelboom aansluit kom je er snel genoeg achter waar ze aan horen |
thanks, de stekkers zaten bij mij getyrapt. dus die zal ik vast niet nodig hebben.
|
Stekkers zijn van de magneetklepjes van je vacuüm systeem.
Foutcodes uit schrijven of weerstanden aan hange 50w 33e |
gister naar de sloop geweest voor een schakelmechanisme, alleen zeiden ze dat ze alleen auto's verplaatsen en op tillen tussen 8 en 9 sochtends. dus ik stond vanochtend om 8 uur onder een golf 4 het mechanisme er uit te halen :screwy: Thuis gelijk de pook aangepast en gaten geboord. Best netjes al zeg ik het zelf :D Nu kijken of de uitlaat nog goed past.
![]() ![]() ![]() |
Vandaag veel kleine dingen gedaan die toch veel tijd in beslag nemen. Ik had de drukbuis en beugels geel gespoten. helaas reageerde de blanke lak op het geel en kon ik alles er af halen met afbijt en daarna alles nog even stralen. :redface: daarna maar alles in hittebestendig zwart gespoten :D
![]() |
Ziet er netjes uit zo....stuk beter dan geel :)
|
Eigenlijk wel, misschien binnenkort ook maar het kleppendeksel in inlaatspruitstuk doen :rolleyes:
|
Hallo Mark,
ik rijd nu met een k03s, laten chippen door iemand van het vwforum (MK2-VRT). Zit nu op ongeveer 220 pk en geloof mij, dit is meer dan gewoon. eerste drie versnelling heb je alleen maar wheelspin. Met een K04 turbo kun je helemaal los natuurlijk, maar vergeet niet dat je volgens mij de olie- en kvsleidingen moet aanpassen. (weet dit niet zeker) |
Bedankt voor de info :) voorlopig blijf ik met de k03 rijden. Ik ga hem wel laten chippen, dus verwacht ook rond dat getal te zitten.
|
Bakkie zilver gekladderd, kan ie weer lekker vies worden :D
![]() |
Ziet er weer fris uit!
|
All times are GMT +1. The time now is 04:51. |