![]() |
Wat is "constructie staal" en wat is "iets sterker" materiaal ??
|
constructiestaal is S235 tot S355 (volgens het boek) met een vloeigrens van 255-355 N/mm2 .. en ik zou niet precies kunnen zeggen uit welk materiaal een naaf is.. maar er bestaan stalen van wel 3x (en meer) hogere vloeigrens, die eventueel geschikt zouden zijn.
|
En dan is de vloeigrens het punt waarop een staaf van 1mm2 meer dan 1.2% verlengd wordt toch?
|
het ging om een standaard test staaf, ik meen 10 of 16 mm diameter... verlenging van 0,2% inderdaad.
Tenminste, ik denk dat de inschroeflengte er van afhangt. Want diezelfde vuistregel zegt voor standaard Alu 1,8 x d ... en de minder sterke Alus hebben een vloeigrens van 80, of 110 of zo (volgens het boek). hier op het werk werken wij veel met "roestvast staal" en verschillende legeringen Alu, onder andere vanwege magnetische eigenschappen... en hier zijn heel veel grote inschroeflengtes te zien. |
Heb je wel eens een naaf geboord?
:D heb ooit van 5x100 naar 4x100 geboord, dat is taai zeg ik je! Koste me een hoop wolfraam boortjes ;) Moet eigenlijk een keer een stuk onder de sem met edax leggen Om de samenstelling te bepalen.. |
Quote:
Bij mij op het werk hebben we een materiaal analyse apparaat Weet je in 20 sec welke samenstelling er in zit Werkt met röntgenstraling |
adapter
|
Wow! Super netjes en lekker veel opties.
Zijn die er ook in 5x112 naar 5x130/120/100 bv? |
Geen probleem
Alles Is custom made bij mij Kan eventueel ook nog lange opstaande rand laten staan zodat je door middel van een plaat van bv 5 of 10 mm met je et kunt spelen (de platen zijn dan voorzien van gaten in de steek die op de adapter gebruikt wordt) Kan eventueel ook schroefcentreerringen er bij maken En zo kan ik nog wel even doorgaan Mogelijkheden zijn eindeloos Zal binnenkort wel een prototype maken van een adapter met plaat om met de et te spelen |
Die machines draaien overuren daar!! Top vakmanschap! Vooraal ook om bij die 1 delige velgen 'ff' de harten eruit te halen! Gaaf hoor!
|
begin centerlock kit volkswagen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() de adapter is hier voorbewerkt rest komt nog |
bijna klaar
|
Eh de open en close op de centrale moer staan dezelfde kant uit
Edit: never mind ik was vlotter met m'n reactie dan met lezen |
Die centerlock adapters!! echt geweldig, nu nog een setje zoeken wat bij mij past ;)
|
geharde aandrijfas inkorten
|
Mooi werk bertil! Alleen de geharde as in korten en lassen, hoop niet dat er extreem veel vermogen op komt. Ik heb zelf ook een as ingekort. Na veel speuren en vragen werd mij afgeraden om een starre as te gebruiken. Gezien de as geen torsie heeft normaal. Dus kans op breken bij de las erg groot is bij veel vermogen.
|
Denk dat het wel meevalt als het op deze manier is gedaan , Klaas ( met de rallye 20vt, golf gti tfsi , momenteel een rallye tfsi ) rijd er ook zo mee met 350 plus pk's .....
|
moeren en platen
|
als ik een setje velgen gevonden heb voor mijn 1 weet waar ik moet zijn.
Heel mooi spul wordt hier gemaakt !! |
4x100 5x120
|
Zo de kneiter dat ziet er bruut uit
|
Top adres met snelle service!
|
Heeft iemand misschien een mail adres van deze beste man, had hem een berichtje gestuurd omdat ik mijn velgen graag door hem wil laten doen deze winter maar nog geen bericht terug gehad. Hij kan natuurlijk druk zijn met het maken van dit moois :)
|
motorsteun aanpassen
|
Keurig werk weer! Haast jammer om in een auto te plaatsen..
|
Knap werk!
|
Mooi werk bertil vakman!!l 5 cilinder in golf 1 zo tezien ?!
|
polo
Quote:
gaat in een polo met een audi 20v biturbo met voor zo ver ik weet 600 pk (zeer extreem om het maar voorzichtig uit te drukken) |
Quote:
Die van Jeroen?? |
Knap werk Bertil!
Heb jij mijn achterkommen nog? Die moet ik binnenkort maar eens komen ophalen namelijk. Groet Erdem |
Quote:
Ik herkende al wel een rood motorsteun rubber, dus die zal wel van Jeroen zijn. |
Is voor de 2.5 "ttrs" motor in de polo van Jeroen denk ik, heb foto's op fb langs zien komen
|
Bingo Jelle! ;) Afgelopen maandag het onderblok weer opgebouwt met en 5 tal JE-zuigers icm H-profiel drijfstangen, nu wachten op de kop en dan is het draaiende gedeelte alweer een heel eind op weg.
|
foto
|
nieuwe randen zijn binnen
|
Ziet er echt te gek uit zeg, weet je al waar deze onder komen? Komt het hart nog in kleur? Ik snap totaal niet hoe dat central locking systeem werkt maar dit is echt een schitterende thread voor iedereen die van engineering houdt!
|
Ik ben dus niet de enige die niks van central locking snapt, het lijkt mij dat met 1 keer goed gasgeven of remmen je velg op de as gaat draaien.
|
Haha nee, er zitten aan de achterzijde van de as 1 tm 5 pennen en in de velg zitten gaten (zie eerdere pics) om rotatie tegen te gaan, ook zijn de wielmoeren/naven van linkse en rechtse draad voorzien om loslopen te voorkomen ;)
|
waar zitten die pennen dan? niet op de adapter?
|
All times are GMT +1. The time now is 20:53. |