View Full Version : Shon's Golf Mk1 G60 project
Ziet er goed uit Shon !!! Hou ons op de hoogte !!
Ziet er goed uit Shon !!! Hou ons op de hoogte !!
Motiverend ! Thx :tongue:
Ik heb nog eens wat verder aan het zoeken geweest in al mijn foto's en probeer het een beetje chronoligisch te brengen..
knarfmk1
21-06-2011, 15:46
lekker bezig!
brabomk1g60
21-06-2011, 20:44
very nice :thumbup:
Heb je dat wiellagervet gebruikt voor de zuigers van het remzadel?
erik gti
22-06-2011, 13:13
goed bezig
ziet er zeer netjes uit :thumbup: :thumbup:
gr. Erik
Heb je dat wiellagervet gebruikt voor de zuigers van het remzadel?
Nee, ik zie al hoe je daarbij komt op die foto. Ik heb dat vet wel op de geleiderspennen gedaan, waar dat rubbertje opzit.
Jelle-Mk1G60
22-06-2011, 19:10
is hij oldtimer gekeurd?
verder goed bezig! Een G60 is 1 van de leukste motortjes voor een 1 :-D
is hij oldtimer gekeurd?
verder goed bezig! Een G60 is 1 van de leukste motortjes voor een 1 :-D
Ja hier is aan gedacht, de auto is ingeschreven. Mijn O-platen liggen bij de verzekeringsagent in afwachting tot de Golf weer op de baan kan.
Hehe, jij spreekt uit ervaring zie ik ivm Mk1G60's. Voor mij is het een motorblok met veel mogelijkheden; een trubo of supercharger met tamelijk kleine aanpassingen zijn mogelijk. En ik hoef toch nooit over de 200pk want dat word mijn dood in een Mk1.
Ik ga eerst wel gewoon met de G-lader rijden, later zien we wel hoe het loopt.
mooi project....:thumbup:
Jelle-Mk1G60
22-06-2011, 19:45
Ja hier is aan gedacht, de auto is ingeschreven. Mijn O-platen liggen bij de verzekeringsagent in afwachting tot de Golf weer op de baan kan.
Hehe, jij spreekt uit ervaring zie ik ivm Mk1G60's. Voor mij is het een motorblok met veel mogelijkheden; een trubo of supercharger met tamelijk kleine aanpassingen zijn mogelijk. En ik hoef toch nooit over de 200pk want dat word mijn dood in een Mk1.
Ik ga eerst wel gewoon met de G-lader rijden, later zien we wel hoe het loopt.
het geluid van een g-lader word je sneml verliefd op en 200pk is meer als genoeg in een golf 1 hoor ;) ik heb zelf ook rond de 200pk (ander pouli en chip) en je laat ver alles achter je :thumbup:
het geluid van een g-lader word je sneml verliefd op en 200pk is meer als genoeg in een golf 1 hoor ;) ik heb zelf ook rond de 200pk (ander pouli en chip) en je laat ver alles achter je :thumbup:
Daar kan ik inkomen! Ik heb even met die corrado gereden waar k de motor uit heb gehaald. En ik denk dat je de lader nog harder hoort in een niet geisoleerde golf :tongue:
Is dat nog betrouwbaar rijden met die aanpassingen voor je lader ? Want op mijn lader zit ook een andere poulie en in de stuurdoos zit ook een chip.. Ik was vanplan dit terug standaard te zeten.
Jelle-Mk1G60
22-06-2011, 20:03
Daar kan ik inkomen! Ik heb even met die corrado gereden waar k de motor uit heb gehaald. En ik denk dat je de lader nog harder hoort in een niet geisoleerde golf :tongue:
Is dat nog betrouwbaar rijden met die aanpassingen voor je lader ? Want op mijn lader zit ook een andere poulie en in de stuurdoos zit ook een chip.. Ik was vanplan dit terug standaard te zeten.
Ik heb zo een jaar heden als dagelijkse wagen met mijn golf 1 en nooit problemen gehad! Is echt niet schadelijk mits je je g-lader onderhoud. Dus op tijd reviseren en telkens even de motor laten nadraaien voor je hem stil legd. Dit is cruciaal voor een g-lader!
Ik kijk naar dit soort projecten altijd vol bewondering. Echt goed bezig!
lekker bezig! Basis is nog goed hard, zeg!
Dennis-Mash
24-06-2011, 23:32
Je pakt het goed aan! Netjes! :thumbup:
Jel Golf 2 GTI
25-06-2011, 00:59
Hej netjes bezig :thumbup:
ik wil niet lullig doen maar moeten de stofkappen over je remmen niet omgedraaid worden??
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/22/1308724331-080.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3931484.html)
Grtz jel
Bedankt voor de reacties allemaal !
Ik krijg weer direct zin om verder te doen ;)
En die stofkappen zitten idd omgekeerd, nu je het zegt. Zo gaat mijn remstof nog alle kanten op, dus ik weet weer met wat te beginnen. Goed gezien :)
Jel Golf 2 GTI
25-06-2011, 23:04
Bedankt voor de reacties allemaal !
Ik krijg weer direct zin om verder te doen ;)
En die stofkappen zitten idd omgekeerd, nu je het zegt. Zo gaat mijn remstof nog alle kanten op, dus ik weet weer met wat te beginnen. Goed gezien :)
Beter nu dan dat je as er weer onder zit he :D
Lekker bezig hoor! Ben benieuwd hoe die knippers gaan staan.
Jelle-Mk1G60
15-07-2011, 10:02
Die reflectorplaat is super leuke detail! komt van de americaanse modellen meer af dacht ik?
allesinds een leuk hebbeding!
Maar waar komt je nummerplaat nu netjes te zitten?
leuke vorderingen verder!
(ga je naar vagfest?)
@ schenk; Ik heb de pinkers al op een ander chassis gepast en het stond niet mis.
Nog een beetje geduld, hij gaat een van de dagen binnen bij de spuiter ;)
@ jelle-mk1g60;
ik ben er heel blij mee idd, en de nummerplaat zal iets lager moeten komen dan, Dat zien we nogwel. En ik kan dit jaar niet naar VAG fest komen spijtig genoeg, ik ben op reis. Hopelijk volgend jaar, en dan met de Golf.
Update;
De Golf is ondertussen al even terug van de corrossier en is volledig herspoten en opgelast. Ik ben heel tevreden met het geleverde werk. Nu zit ik alleen met de schrik om alles voorzichtig op te bouwen, alles glimt zo goed nu. Foto's komen er snel aan. Ik heb er op de moment weinig tijd voor.. Nu ben ik weer extra gemotiveerd, alle vrije tijd kruip in de Golf :dance:
g60 aansluiten is echt piece of cake,ik zou sowieso uitgaan van de mk1 zekeringkast.
golfje_295.000
05-09-2011, 19:58
ben benieuwd naar de foto`s. refelctorplaat is echt ruig ding. Knipperlichten kan ik me niet echt een beeld bij vormen. Maare...goed bezig :thumbup:
Leuk project! Ben er ook mee bezig. Mag ik vragen van waar je rolbeugel komt?
Jel Golf 2 GTI
06-09-2011, 00:16
Ik ben ook benieuwd.
Waar kom je juist vandaan?
Ik woon zelf ook in antwerpen. (Kalmthout)
Ga je geen problemen krijgen als je zonder bumper rijd?
Grtz jel
Leuk project! Ben er ook mee bezig. Mag ik vragen van waar je rolbeugel komt?
Goh, ik heb er al lang geen idee meer van. Ik heb op zo veel webshop's dingen besteld :confused: Maar ik heb er toen niet lang achter moeten zoeken dat weet ik nog wel :) Met wat ben jij dan juist bezig ?
Thx :)
Ik ben ook benieuwd.
Waar kom je juist vandaan?
Ik woon zelf ook in antwerpen. (Kalmthout)
Ga je geen problemen krijgen als je zonder bumper rijd?
Grtz jel
Bij een nieuwe auto valt het wel heel erg op zonder bumper, maar bij een Golf 1.. En hij gaat zeker niet dagelijks op de baan komen. Maak je maar geen zorgen ;) En moest ik er echt last mee krijgen komen er smalle bumpers op
Goh, ik heb er al lang geen idee meer van. Ik heb op zo veel webshop's dingen besteld :confused: Maar ik heb er toen niet lang achter moeten zoeken dat weet ik nog wel :) Met wat ben jij dan juist bezig ?
Thx :)
ook met een mk1 g60 :D
je vind m'n projectje hier een paar post's lager
ziet er gelikt uit!!!!
we staan ongeveer evenver qua carrosserie
riendert
07-09-2011, 18:14
Prachtig!!!
bert-155
07-09-2011, 19:42
Mooi project!! ga ik volgen!
VwJarnoGT
07-09-2011, 20:00
Echt dik project!
Gaat ie het circuit op?
Inderdaad werkelijk super die kleur! Wauw!
Bedankt voor de positieve reacties, echt waar!
Hoe gek iedereen mij ook verklaard.. hij zal geregeld het circuit zien voor een trackday. Het is niet echt de bedoeling er show and shine mee te doen.
Update;
Mijn FK schroefkit van mijn vorige Golf 1 wat opgefrist;
Wat een laagje verf en wat ontvetter niet kunnen doen:
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/901/51Tjoc.jpg (https://imageshack.com/i/p151Tjocj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/bKPbxe.jpg (https://imageshack.com/i/ipbKPbxej)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/vyg1hI.jpg (https://imageshack.com/i/f0vyg1hIj)
En dan begonnen met de opbouwen van de Golf. Ik ga eerst alles monteren wat achter de motor zit; dus het stuurhuis, rembekrachtiger, remleidingen en het schakelmechanisme.
het oude stuurhuis uit de donor:
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/XTsSJA.jpg (https://imageshack.com/i/ipXTsSJAj)
nieuwe stuurstangen
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/SSDTB3.jpg (https://imageshack.com/i/f0SSDTB3j)
een beetje verf,nieuwe rubbers en alles is weer als nieuw
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/1WHvev.jpg (https://imageshack.com/i/ey1WHvevj)
De rembekrachtiger die ik ga gebruiken uit een golf 2 GTI. Deze moet nog terug netjes in de lak gezet worden na de revisie.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/633/wU3Puv.jpg (https://imageshack.com/i/hlwU3Puvj)
De bekrachtiger staat in de wrinkle lak, geeft een "stoer" reliëf
Eindresultaat:
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/909/aFbIQ2.jpg (https://imageshack.com/i/p9aFbIQ2j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/908/FgqrKa.jpg (https://imageshack.com/i/p8FgqrKaj)
Sjaak_73
11-09-2011, 20:22
ziet er goed uit
goed bezig
mvg sjaak
erg goed bezig! mooi project :cool:
benieuwd naar verdere vorderingen
JurgenMk1
12-09-2011, 18:39
Nog een belg! zeer mooi project! ga ongeveer dezelfde stijl uit met de mijne!
Jelle-Mk1G60
13-09-2011, 11:32
Ik zag dat je pu rubbers voor de motorsteuenen hebt? waar heb je die gevonden als ik vragen mag want ik zoek ze ook namelijk maar kan ze niet vinden. mag via pm hoor.
En met wat versnellingsbak ga je rijden?
mooie vorderingen verder!
Ik zag dat je pu rubbers voor de motorsteuenen hebt? waar heb je die gevonden als ik vragen mag want ik zoek ze ook namelijk maar kan ze niet vinden. mag via pm hoor.
En met wat versnellingsbak ga je rijden?
mooie vorderingen verder!
Die PU rubbers heb ik via iemand op een forum gekocht. Hij had ze uit duitsland. Maar ik denk dat je er via ebay ook aan kan komen.
Ik heb al wel gehoord dat velen het afraden ivm de vibraties van de motor op je chassis. Ik ga rijden met een versterkte mk1 Gti 5 bak om te beginnen. Ik kan later altijd nog upgraden naar bv. een G60 bak.
De post had vandaag mijn stuurstangen en stofhoezen bij, eindelijk ! Ik kan weer verder met het stuurhuis.
http://img13.imageshack.us/img13/6987/sam1258v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/13/sam1258v.jpg/)
bobby-digital
15-09-2011, 07:49
leuk dit:) ga het zeker volgen, heb ook een zwarte L041 mk1 waar een G60 in komt:D
leuk dit:) ga het zeker volgen, heb ook een zwarte L041 mk1 waar een G60 in komt:D
Het is ook gewoon DE kleur :tongue: Dan zal ik ook eens naar u project zoeken. bedankt in elk geval ;)
Ik vandaag weer happy! Thuis gekomen van mijn werk en er lag weer een pakketje te wachten; Een onderdeel voor in het schakelmechanisme en 20 meter hitte-band.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/910/dEqDME.jpg (https://imageshack.com/i/padEqDMEj)
Ik dacht eens snel de uitlaatcollector in te wikkellen met de hitte band.. Dat viel dus lelijk tegen, na een half uur had ik 2 kleine stukken gedaan. Dit heb ik wel onderschat. Maar het houd de Golf wat koeler in de zomer, want ik weet uit ervaring dat de warmte van de motor goed voelbaar is binnenin. En zeker met een kale binnenkant. En een ander pluspunt; het motorruim blijft ook een pak koeler, wat dan weer goed is voor de prestaties.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/909/6YPzfs.jpg (https://imageshack.com/i/p96YPzfsj)
Na nog een klein uur weven was ik bijna half, jeeuj.
En prikken dat het doet aan de handen. happy days :D
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/3eliQg.jpg (https://imageshack.com/i/ip3eliQgj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/Cqo820.jpg (https://imageshack.com/i/f0Cqo820j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/tmz03B.jpg (https://imageshack.com/i/f0tmz03Bj)
leuke vorderingen!!!!
mijn ligt een weekje of 2 stil,dan er weer tegenaan!!!!
keep up the good works,heb de indruk dat de mk1 G60 projecten zoals champignons uit de grond schieten!
Lekkere onderdeeltjes allemaal. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Hoe wordt de rembekrachtiger gereviseerd trouwens?
bobby-digital
16-09-2011, 08:01
Het is ook gewoon DE kleur :tongue: Dan zal ik ook eens naar u project zoeken. bedankt in elk geval ;)
Elke kleur is mooi op een Mk1, zolang het maar zwart is;)
leuke vorderingen!!!!
mijn ligt een weekje of 2 stil,dan er weer tegenaan!!!!
keep up the good works,heb de indruk dat de mk1 G60 projecten zoals champignons uit de grond schieten!
Goh waarom zou je ook niet voor een G60 gaan. De problemen vallen redelijk mee en je hebt net voldoende vermogen om veel funn mee te hebben. Soms kan een pauze al eens goed zijn, ik ben benieuwd.
Lekkere onderdeeltjes allemaal. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Hoe wordt de rembekrachtiger gereviseerd trouwens?
Ik zag in mijn vraagbaak staan dat ze te reviseren zijn, dus laat ik dat ook doen bij de garage. Het komt voordeliger uit als een nieuwe iig.
Thx, nog "even" geduld dan. Al zal de Golf nooit echt AF zijn :tongue:
Zo plezant om alles rustig op te bouwen, spijtig dat alles niet zo mooi nieuw gaat blijven :D
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/633/tcfrny.jpg (https://imageshack.com/i/hltcfrnyj)
Motorruim is bijna klaar voor de G60 motor :dance:
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/674/VhZPZV.jpg (https://imageshack.com/i/iqVhZPZVj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/YlpTQt.jpg (https://imageshack.com/i/idYlpTQtj)
MM Designs MK1
24-09-2011, 09:07
Heel mooi project hoor :thumbup:
Ziet er allemaal heel netjes uit ben benieuwd naar
het eind resultaat.
succes ermee :cool:
VW-Roy1988
24-09-2011, 09:36
ziet er zeer goed uit allemaal,
blijf deze volgen :D
veel succes!
vwmk2driver
24-09-2011, 11:46
Ziet er goed uit shon!! word grondig aangepakt, zelfs aan de versnellingsbak word aandacht besteed ;) :thumbup:
Heel mooi project hoor :thumbup:
Ziet er allemaal heel netjes uit ben benieuwd naar
het eind resultaat.
succes ermee :cool:
Hey, bedankt ! Dan kom je binnen een paar maanden maar eens terug kijken, ik hoop tegen volgende zomer klaar te zijn :tongue:
ziet er zeer goed uit allemaal,
blijf deze volgen :D
veel succes!
Bedankt, ik hoop dat het allemaal even boeiend gaat blijven :thumbup:
Ziet er goed uit shon!! word grondig aangepakt, zelfs aan de versnellingsbak word aandacht besteed ;) :thumbup:
Thx, spijtig dat je niet wat dichter bij belgie aan woont. Anders wist ik wel waar ik mijn bak zou binnendoen :thumbup:
Al mijn foto's waren offline. Ik heb alles terug opnieuw geupload. De vorderingen volgen ook nog één van de dagen.. Het ligt zeker niet stil :D
Netjes alles word goed aangepakt :)
Ik meende dat er bij jullie in Belgie toch praktisch niks mocht kwa motor ombouw etc?
Jelle-Mk1G60
04-12-2011, 16:11
Dat mag officieel ook allaal niet, maar eens de wagen oldtimer gekeurd is hoef je niet meer naar de keuring in België ;)
Wat een prachtige auto maak je er van!
Vooral dat je alles zo grondig en perfect aanpakt.
Keep up the good work :thumbup:
golf1bart
04-12-2011, 18:00
:thumbup: Respect! :thumbup:
Ziet er allemaal heel erg netjes uit.Ga je die velgen die op je achteras zitten gebruiken??
Die heb ik toevallig ook klaarliggen voor mijn zwarte gti project.
Veel plezier met opbouwen
Groeten Bart
Dat mag officieel ook allaal niet, maar eens de wagen oldtimer gekeurd is hoef je niet meer naar de keuring in België ;)
idd, maar je kan natuurlijk wel tegen de lamp lopen bij controle :redface: . We zien wel, laat me nu maar rustig opbouwen. En dan zien we wel of ik ook op de baan ga. Maar de Golf is wel al goedgekeurd als oldtimer.
:thumbup: Respect! :thumbup:
Ziet er allemaal heel erg netjes uit.Ga je die velgen die op je achteras zitten gebruiken??
Die heb ik toevallig ook klaarliggen voor mijn zwarte gti project.
Veel plezier met opbouwen
Groeten Bart
Die velgen heb ik helemaal in het begin van het project aangekocht. Ik was er echt weg van en nu nog altijd. Deze ga ik gebruiken als ik vanplan ben gas te geven, bv. op trackdays. Ik zou nog een speciaal setje willen die wat breder uitkomen als 7j. De wielkasten zijn erop voorzien achteraan. :)
Thx !
Update;
Het motoruim is opgepoetst en klaar om de motor er in te leggen
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/d4aBOs.jpg (https://imageshack.com/i/idd4aBOsj)
De kabelboom voor de motor nog op zijn plaats puzzelen en aanmeten
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/bmcvr1.jpg (https://imageshack.com/i/exbmcvr1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/CzkXBZ.jpg (https://imageshack.com/i/eyCzkXBZj)
Motor in de wachtrij
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/745/kcXvU3.jpg (https://imageshack.com/i/kpkcXvU3j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/apk8cd.jpg (https://imageshack.com/i/f0apk8cdj)
De benzinetank in een dikke laag bitumen gezet tegen het roesten.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/SYtmEu.jpg (https://imageshack.com/i/ipSYtmEuj)
Een slechte Gti middenconsole bewerkt met de dremel;
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/TYilKh.jpg (https://imageshack.com/i/eyTYilKhj)
Het dashboard; een poging ondernomen om zelf de rode omlijning te spuiten, het is best geluk.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/743/wCM7Mb.jpg (https://imageshack.com/i/knwCM7Mbj)
Hier het waterkanaal, waar de motorsteun tegen moet komen om de motor in een golf 1 te hangen. Ik wou eerst een steun van een golf1 gti bovenop de afdekplaat zetten.. Maar dat kwam toch allemaal niet zo mooi uit als ik had verwacht. Dus toch maar een steun op maat gekocht van Epytec.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/909/Yf7nyY.jpg (https://imageshack.com/i/p9Yf7nyYj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/911/uer427.jpg (https://imageshack.com/i/pbuer427j)
dit lege plaats is de afdekplaat die op de G60 zit standaard, die andere steun komt van een Golf 1 Gti en past gewoon op de G60 motor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/XDammn.jpg (https://imageshack.com/i/idXDammnj)
Ik heb gekozen voor een nieuwe vlakke motorsteun van Epytec
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/913/nfUqAj.jpg (https://imageshack.com/i/pdnfUqAjj)
Verder had ik ook nog mijn versnellingsbak binnen gedaan om de differentieel te laten versterken en voor een revisie van de bak zelf.
Ik had de versnellingsbak van een sloop golf1 gti af.
Nu kreeg ik de dag later nog telefoon.. blijkt bij het openhalen dat het een 4 gangs versnellingsbak is, blijkbaar liepen de eerste gti’s met een lange 4 bak..
Daar had ik niet bij stilgestaan, Ik ben nu dus volop opzoek naar een 5 gangs versnellingsbak van een Golf 1.
En nu het toch koude dagen zijn, heb ik de kabelboom van het motorruim van de Corrado mee binnen genomen. Alles aan het labellen en uitvogelen wat ik nog wel en niet meer nodig heb van de boom.
Ik heb besloten om met de Corrado zekeringkast te vertrekken en zo de Corrado kabelboom aan te passen naar de Golf toe. Dat lijkt me het makkelijkste..
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/hStdQs.jpg (https://imageshack.com/i/eyhStdQsj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/901/16CS1p.jpg (https://imageshack.com/i/p116CS1pj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/911/JMFqe0.jpg (https://imageshack.com/i/pbJMFqe0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/bXa4HW.jpg (https://imageshack.com/i/ipbXa4HWj)
ook een leuk pakket binnen met de post, werk met hopen dus :D
Remdrukregelaar, QSP motorsport benzinepomp, ...
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/909/2w8Zwd.jpg (https://imageshack.com/i/p92w8Zwdj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/910/Fb42p1.jpg (https://imageshack.com/i/paFb42p1j)
Jelle-Mk1G60
20-12-2011, 18:14
Mooie update, komt stilaan terug tot een wagen :thumbup:
mooi project man ,ziet er erg goed uit hoor .
kan niet wachten op de nieuwe foto's .
ga zo door :)
Project ziet er netjes uit, en je hebt PM! :)
die kabelboom heb je met heeeeeeeel weinig moeite op je mk1 fusebox aangesloten hoor.verder ben je goed bezig,haal je alleen niet al dat werk op de hals voor niets,het is veel makkelijker om de g60 op een mk1 kast aan te sluiten dan al je mk1 functies op de g60 kast.ik zie bijna iedereen hier die fout maken..........just don't.
brabomk1g60
10-01-2012, 22:47
Super dit :thumbup:
Keep up the nice work :cool:
Via Jelle hier op het forum heb ik een versnellingsbak gevonden. Het is er één van een Golf 2 16v Gti. En deze is versterkt en nagekeken bij Van Kronenburg, Me Happy !
Het bracht wel weer problemen met zich mee;
Ik had al een nieuwe koppelingsset gekocht voor tussen een golf 1 bak, met 24 tands koppelingsplaat.. Daar ben ik nu dus al niets meer mee, aangezien de as van de 16V bak 28 tanden heeft.
Ook zijn de koppelingsflenzen van een golf 2 bak 100mm van diameter en die van een golf 1 bak; 90mm.
De flenzen van de Golf 1 bak moest ik dus uitbouwen en op de Golf 2 bak zetten. Zo kan ik de cardanassen blijven gebruiken van een golf 1 gti.
En er moest een beugel worden overgezet op de 16V bak waar de schakelstangen op toekomen. Er was op die plaats wel geen draad voorzien in de 16V bak, dus heb ik er een tapmoer ingezet.
Dan Moest er nog de motorsteun op van een Golf 1 gti, en dan zou het moeten goed komen allemaal.
wat foto's:
Æ100mm Flenzen van de 16V bak aan het uitbouwen met mijn home made tool :)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/D4mgGD.jpg (https://imageshack.com/i/ipD4mgGDj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/745/t3hQsV.jpg (https://imageshack.com/i/kpt3hQsVj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/4oL4jn.jpg (https://imageshack.com/i/id4oL4jnj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/AWVIT8.jpg (https://imageshack.com/i/idAWVIT8j)
bak er weer snel bouten
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/pvBhU9.jpg (https://imageshack.com/i/idpvBhU9j)
weer een stap dichter.
Enn.. Bedankt voor de goeie reacties !!
Kun je die flenzen makkelijk in en uitelkaar halen? Of valt dit nog tegen?
Kun je die flenzen makkelijk in en uitelkaar halen? Of valt dit nog tegen?
Met het juiste matriaal is het helemaal niet moeilijk. Ik heb het hier zelf ook moeten navragen hoe ik er het best aan begon. Als je alles eerst bij de hand hebt is het een uur werk.
Je hebt een grote lijmtang nodig om over de 2 flenzen te kunnen plaatsen om de flenzen los te halen. Daarmee kan je de flenzen nog een 2mm induwen. Dan kan je de borgring makkelijk loshalen. En dan heb je de flenzen al in je handen.. Wel eerst de olie aflaten voor je de flenzen eruit haalt he.
Hier is de link met meer info;
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94481
Succes :)
die kabelboom heb je met heeeeeeeel weinig moeite op je mk1 fusebox aangesloten hoor.verder ben je goed bezig,haal je alleen niet al dat werk op de hals voor niets,het is veel makkelijker om de g60 op een mk1 kast aan te sluiten dan al je mk1 functies op de g60 kast.ik zie bijna iedereen hier die fout maken..........just don't.
Ik ga het zeker eens bekijken ! Ik heb wel niet alle functies nodig. Alles komt op vdo meters. En als ik knipperlichten en lampen heb sta ik al goed. starten gaat via drukknop endergelijk.. Of ga ik echt tegen onmogelijke problemen lopen dan ?
Dan maar de ophanging eronder passen en de Golf eens op rubber gezet.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/A4EmH4.jpg (https://imageshack.com/i/exA4EmH4j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/tKE5Jn.jpg (https://imageshack.com/i/iptKE5Jnj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/904/4SiIoF.jpg (https://imageshack.com/i/p44SiIoFj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/911/r2lZ8x.jpg (https://imageshack.com/i/pbr2lZ8xj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/905/jk44Ax.jpg (https://imageshack.com/i/p5jk44Axj)
De velgen komen eigenlijk beter uit als verwacht. Zo staan ze er nu onder met een Fk schroefkit op het laagste zonder spacer.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/633/Ep0eUf.jpg (https://imageshack.com/i/hlEp0eUfj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/905/1eMJSV.jpg (https://imageshack.com/i/p51eMJSVj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/iJ8nDU.jpg (https://imageshack.com/i/exiJ8nDUj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/eNFqYp.jpg (https://imageshack.com/i/ipeNFqYpj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/aj0Yev.jpg (https://imageshack.com/i/eyaj0Yevj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/m3VJVp.jpg (https://imageshack.com/i/f0m3VJVpj)
Ik ga het zeker eens bekijken ! Ik heb wel niet alle functies nodig. Alles komt op vdo meters. En als ik knipperlichten en lampen heb sta ik al goed. starten gaat via drukknop endergelijk.. Of ga ik echt tegen onmogelijke problemen lopen dan ?
als alles toch op vdometers komt heb je nog minder werk......je houdt dan echt heel weinig over.
als alles toch op vdometers komt heb je nog minder werk......je houdt dan echt heel weinig over.
Idd. Ik had in gedachte om nog de draadboom naar het dashboard van een g60 te zoeken en daar in te snoeien. Om zo de draden voor het starten, de lampen en knipperlichten over te houden. En die op de standaard G1 stekkers op de bedieningsknoppen te solderen. Wss echt wel de moeilijke weg.
Ik ga het nog bekijken deze week. Ik heb wat bang van het schakelen van de benzinepomp en de voeding voor de digifant en alles doorrond als ik het met een G1 zekeringkast doe.
Ik kan beide kanten op, ik heb de kabelboom van G1 en G60.
schakelen van de benzine pomp gebeurt vanbuit de digifant,je moet dit alleen even op de mk1 kast aansluiten,rest is constant plus,contactslot plus en massa.stelt helemaal niets voor.ga er even rustig voor zitten zou ik zeggen,dan valt het je zo in:thumbup:
jelle vda
23-01-2012, 19:25
damn die is mooi geworden :thumbup:
nog eens om terug te komen op die slechte wielranden , nog enkele keren proberen dat bedrijf te contacteren maar ze hadden altijd wel een excuus klaar .. :mad:
maar ik zie dat dat allemaal goed is gekomen !
en je kon toch makkelijk het gerolde beige er met een staalborstel op een slijpschijf afkrijgen ?
maar dat is natuurlijk al lang telaat :D
ik blijf dit ubervet project zeker volgen
en zal hem volgende zomer wel eens rijdend kunnen aanschouwen hoop ik ?
grtz jelle
damn die is mooi geworden :thumbup:
nog eens om terug te komen op die slechte wielranden , nog enkele keren proberen dat bedrijf te contacteren maar ze hadden altijd wel een excuus klaar .. :mad:
maar ik zie dat dat allemaal goed is gekomen !
en je kon toch makkelijk het gerolde beige er met een staalborstel op een slijpschijf afkrijgen ?
maar dat is natuurlijk al lang telaat :D
ik blijf dit ubervet project zeker volgen
en zal hem volgende zomer wel eens rijdend kunnen aanschouwen hoop ik ?
grtz jelle
Achja daar zullen we maar over zwijgen, het is inorde gekomen. Ik snap gwn niet dat ze iemand zo in het zak zetten als je er dik voor betaald hebt zoals jij.
Met de staalborstel op boormachien was niet echt een oplossing alleen in naden en randen, zet het dan maar eens spuitklaar met de hand. Het heeft me idd echt veel moeite gekost, maar het loont ondertussen :D
En Ik hoop het ook, oohjawel. Thx :thumbup:
Jel Golf 2 GTI
23-01-2012, 19:39
Komt hier helemaal goed, kleur ziet er heeel netjes uit :thumbup:
Mooi project! Ook lekker en grondig bezig, daar hou ik wel van..:)
Komt hier helemaal goed, kleur ziet er heeel netjes uit :thumbup:
Thx ! :thumbup:
Mooi project! Ook lekker en grondig bezig, daar hou ik wel van..:)
Bedankt !
Na een reactie van Pul, ga ik zijn raad toch opvolgen en dus de golf 1 zekeringkast gebruiken.
Dus kabelboom er terug uit gehaald en alles beginnen uitpluizen.
Ik kwam een duidelijk schema tegen waar ik alle belangrijke functies in kon terug vinden. Dan moest ik de kabelboom nog volledig doormeten want ik vond nergens een schema dat overeen kwam met mijn kabelboom ivm draadkleuren en gebruikte contacten op de 25 polige stekker van de kabelboom.
Ik kwam er dan op uit dat ik 2 relais nodig heb;
- relais nr: 30 -> voor de Digifant te voeden
- relais nr: 80 -> schakelen van benzinepomp en injectoren
Van de g60 kabelboom heb ik enkel deze gelabelde draden nodig volgens dat ik kan zien..
- rood/groen PEN1 op digi -> signaal naar starter “50”
- geel/blauw PEN3 op digi -> naar 85 van benzinepomp relais
- zwart/geel PEN14 op digi -> naar 87 van digi relais
- bruin PEN19 op digi -> massa
- rood/geel (voeding injectoren) -> 87 van benzinepomp relais
- rood/wit ( van lambada stekker ) -> 87 van benzinepomp relais
- + benzinepomp (via zekering 20A ) -> 87 van benzinepomp rel.
- zwart ( naar bobine ) -> achter startcontact
Dan nog 12v continu op contact 30 voorzien van digi en benzinepomp relais en 12v geschakeld via sleutelcontact op contact 86 van benzinepomp en Digi relais en ik zou moeten kunnen starten.. ?
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/912/MpPjau.jpg (https://imageshack.com/i/pcMpPjauj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/eDCIVo.jpg (https://imageshack.com/i/exeDCIVoj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/hStdQs.jpg (https://imageshack.com/i/eyhStdQsj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/O1uBux.jpg (https://imageshack.com/i/idO1uBuxj)
Ik heb het even bekeken bij mijn boom,ik heb pen 23 op 86a van hoofdrel. zitten. Die pompaansluiting is gewoon zoals aangegeven.(rood omcirkeld)edit. Zit op de tel,plaatjes laden traag.zie nu in je schema idd die 23 op 86a zitten,die zul je dan voor jouwe niet nodig hebben.
Ziet er goed uit Shon! Wielen staan ook super met deze (bolle) banden!
Ik heb het even bekeken bij mijn boom,ik heb pen 23 op 86a van hoofdrel. zitten. Die pompaansluiting is gewoon zoals aangegeven.(rood omcirkeld)edit. Zit op de tel,plaatjes laden traag.zie nu in je schema idd die 23 op 86a zitten,die zul je dan voor jouwe niet nodig hebben.
Toch weer vreemd. Kan het nu nooit eens "normaal" zijn bij mij :tongue:
We zullen zien of het zonder lukt dan. Bedankt !
Nu de kabelboom van de golf 1 nog opkuisen en doormeten, daar was al serieus in geknipt en zit vol stukken tape en kroonstenen :redface:
Ziet er goed uit Shon! Wielen staan ook super met deze (bolle) banden!
Thx René ! De velgen zijn maar 7j. Als ik er getrokken banden op leg, ga ik nog weinig grip hebben :)
Later komt er wel iets breders onder met wat lichte stretch.
stretch? maximaal breed gaan! ;)
Wat voor bandenmaat ligt er nu om?
stretch? maximaal breed gaan! ;)
Wat voor bandenmaat ligt er nu om?
haha :D
Nu liggen er 195/45 R15 Toyo's op.
Ik zou achteraan wel iets in de richting van 8j willen in de toekomst, een rennsport achtige velg en dan mag er toch een licht getrokken bandje op :cool:
Net doorgelezen, heel goed bezig man, nauwkeurige bouw!
NeoGeniX
30-01-2012, 21:30
Echt een gave bouw idd..heb net een Mk1 gekocht in dezelfde kleur :D
Echt een gave bouw idd..heb net een Mk1 gekocht in dezelfde kleur :D
Bedankt !
Heb je er een topic van, of foto ? Ik ben wel nieuwsgierig.
maurice1987
31-01-2012, 21:40
Mooi project zeg, je pakt t goed aan! Ben benieuwd waar je die PU bussen voor de steunen en stuurhuis hebt gehaald? Deze zou ik ook graag in mijn jetta 1 (g40 project) willen hebben.
Mooi project zeg, je pakt t goed aan! Ben benieuwd waar je die PU bussen voor de steunen en stuurhuis hebt gehaald? Deze zou ik ook graag in mijn jetta 1 (g40 project) willen hebben.
http://biesheuvel.nl/store/powerflex/31/191
PFF85-230 of PFF85-229
http://biesheuvel.nl/store/powerflex/31/191
PFF85-230 of PFF85-229
Daar vind je idd die van het stuurhuis op. Ik heb ze uit duitsland, net iets goedkoper maar wel geen powerflex. Daar kan je ook die inzetstukken voor in de motorrubbers krijgen. Op Ebay staan ze ook normaal.
De aanpassingen aan de G60 motorboom zijn gebeurd; de relais voor benzinepomp en Digifant ecu zijn aangesloten. Nu moet ik deze boom nog verbinden met de originele Golf 1 kabelboom; dus de 12v continu, 12v na contact en de massa met elkaar verbinden. Hiermee ga ik verder als het terug wat werkbaar is in mijn werkhuis.. De waterleiding was kapotgevroren en heb er nu dus ook geen verwarming. Hopelijk loopt alles van de eerste keer, al zou het een wonder zijn :D
http://img220.imageshack.us/img220/7371/sam1884g.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/220/sam1884g.jpg/)
De oude Golf 1 kabelboom heb ik eens goed nagekeken. Er zaten enkele losse draden en wat knip en plakwerk tussen..
Alles netjes gesoldeerd en opnieuw ingepakt..
http://img545.imageshack.us/img545/4563/sam1781.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/545/sam1781.jpg/)
http://img850.imageshack.us/img850/4607/sam1887.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/850/sam1887.jpg/)
http://img684.imageshack.us/img684/8877/sam1882w.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/684/sam1882w.jpg/)
Gisteren de motor klaar gemaakt om in de Golf te leggen; Koppeling, vliegwiel, versnellingsbak en uitlaatcollector gemonteerd.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/901/xgeWRN.jpg (https://imageshack.com/i/p1xgeWRNj)
http://img803.imageshack.us/img803/8059/sam1962.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/803/sam1962.jpg/)
http://img213.imageshack.us/img213/2222/sam1979.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/213/sam1979.jpg/)
Perfect Fit :D
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/AheYUO.jpg (https://imageshack.com/i/idAheYUOj)
http://img208.imageshack.us/img208/4719/sam1988.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/208/sam1988.jpg/)
http://img198.imageshack.us/img198/9276/sam1983.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/198/sam1983.jpg/)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/631/0PFFiq.jpg (https://imageshack.com/i/hj0PFFiqj)
super!!!
die van mij hangt er ook in van gister
oettinger_18
03-03-2012, 19:15
Nu heb ik niet echt alles doorgelezen maar meer plaatjes gekeken nu heb jij je golfje laten spuiten zonder voorfront maar als jij je front er weer wil oplassen hoe ga je dat doen dan? aangezien hij al helemaal gespoten is? Verder goed bezig hooorr
Groetjes Mo
Nu heb ik niet echt alles doorgelezen maar meer plaatjes gekeken nu heb jij je golfje laten spuiten zonder voorfront maar als jij je front er weer wil oplassen hoe ga je dat doen dan? aangezien hij al helemaal gespoten is? Verder goed bezig hooorr
Groetjes Mo
Dat is niet mijn zorg. De corrossier heeft het zelf voorgesteld om het zo te doen. Dan had ik meer ruimte om alles in te bouwen en aan te sluiten :)
Hij zal wel zorgen dat de front er proper in komt hoop ik. Maar ik stel er me zelf ook wel wat vragen bij.. Maar alles komt uiteindelijk altijd wel goed ;)
super!!!
die van mij hangt er ook in van gister
:thumbup:
We gaan gelijk op! En draaid hij al ? Ik moet enkel nog bezinetoevoer aansluiten. Spannend :D !
je ligt voor hoor
hahaha
moet ladersteun en dynamo enzo nog monteren,radiator en intercooler
ook een super build! ziet er keurig uit allemaal :thumbup:
golf1bart
08-03-2012, 22:58
super netjes! ga zo door :thumbup:
En eindelijk is ook het vliegwiel terug van Bolku, ze hebben het afgedraaid en terug netjes gelakt. Spijtig dat ik het niet eerst had gewogen, maar er is duidelijk aan gesnoeid :)
http://img41.imageshack.us/img41/2843/sam1892n.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/sam1892n.jpg/)
is die behalve afgedraaid ook gebalanceerd?
anders begint je 1e cil vanzelf als eerste te klagen ;)
ziet er verder top uit :thumbup:
is die behalve afgedraaid ook gebalanceerd?
anders begint je 1e cil vanzelf als eerste te klagen ;)
ziet er verder top uit :thumbup:
Ik heb het laten afdraaien. Het woord balanceren is nooit terspraken gekomen.
Maar er is rondom dezelfde hoeveelheid matriaal weggenomen, dus het zou eigelijk nog in balans moeten zijn.
Ik heb het laten afdraaien. Het woord balanceren is nooit terspraken gekomen.
Maar er is rondom dezelfde hoeveelheid matriaal weggenomen, dus het zou eigelijk nog in balans moeten zijn.
als je daar maar zeker van bent... dacht ik bij die van mij ook; afgedraaid... zat 30gram onbalans in vertelde emming me :shake: na het (alsnog) balanceren.
Gaaf hoor veel werk al verzet zo te zien.
Veel succes nog met de verdere opbouw en we houden deze in de gaten :thumbup:
sciroccoGTII
19-03-2012, 22:08
Ik heb het laten afdraaien. Het woord balanceren is nooit terspraken gekomen.
Maar er is rondom dezelfde hoeveelheid matriaal weggenomen, dus het zou eigelijk nog in balans moeten zijn.
Er is niet heel veel afgedraaid, maar ook wel zo bevorderdend voor een G60. Vliegwiel moet zeker wel gebalanceerd worden na het afdraaien, als je het van te voren toevallig opgemerkt had had je kunnen zien dat er bij de starterkrans gebalanceerd is af fabriek, dit is er nu afgedraaid. Dus zit er nu onbalans in, evenals net maar waar die op afgedraait is maar vaak zit er ook al speling op de klauwplaat van de draaibank als die niet al te nieuw is. Altijd laten balanceren wel zo fijn voor de lagers.
sciroccoGTII
19-03-2012, 22:09
Maar een mooi project hoor!
Maar een mooi project hoor!
zeer zeker :thumbup:
weer een mooi project
gelijk een vraagje
is zo'n kabel boom moeilijk om te maken?
Het is nog ééns tijd voor een update;
De motor is aangesloten; starter gaat rond, benzinepomp en injectoren krijgen spanning, dus ik zie het wel goed komen.
Benzinepomp en leidingen zijn aangesloten.
Het spijtige is dat ik hem nog niet kan laten draaien.
De front moet er nog worden tegen gelast.
Dan kan ik de radiator en intercooler pas aansluiten.
En de accu moet nog achterin geplaatst worden.
Vorig weekend ben ik een intercooler gaan ophalen die perfect zou moeten passen in de front, voor de radiator.
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/uXGsyg.jpg (https://imageshack.com/i/pnuXGsygj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/ZdaZu1.jpg (https://imageshack.com/i/poZdaZu1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/OW4rW3.jpg (https://imageshack.com/i/pmOW4rW3j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/0xJHTZ.jpg (https://imageshack.com/i/pn0xJHTZj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/g6rax2.jpg (https://imageshack.com/i/pog6rax2j)
Om da bekabeling van de VDO meters, schakelaar, Digifant, enz… te kunnen voorzien moest het dashboard er even in.
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/Am6s0V.jpg (https://imageshack.com/i/eyAm6s0Vj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/904/GVD2na.jpg (https://imageshack.com/i/p4GVD2naj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/910/cLWoox.jpg (https://imageshack.com/i/pacLWooxj)
Ik wil alles op VDO-metertjes uitlezen: laderdruk, oliedruk, olie temp., watertemp. en spanning.
Ik zoek nog meters voor de laderdruk en watertemperatuur, liefst vdo. Als iemand me hieraan kan helpen hoor ik het graag.
superbeast
14-04-2012, 11:48
mooie sleutelruimte, natuurlijk ook een mooie kar :)
mooie sleutelruimte, natuurlijk ook een mooie kar :)
Ik ben blij dat ik deze hal heb gevonden voor een redelijke prijs idd :)
Thx !
Zo dit wordt ook een dikke bak! Nice!
Wat een ongelovelijk vet ding!
Nu ik intercooler en radiator binnen heb, kan daar het pas en meetwerk weer beginnen.
De waterslangen komen voor geen meter uit met deze radiator, beide aansluitingen zitten aan de kant van het stuur.
Maar de afmetingen zijn wel perfect, de radiator past juist tussen de g-lader en de zijflank. En de intercooler vult de gehele front op :p
Dat ik nog een 2de golf 1 kast heb staan maakt het wel makkelijk om alles pas te maken.
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/4ZHlTC.jpg (https://imageshack.com/i/ey4ZHlTCj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/bCuE03.jpg (https://imageshack.com/i/idbCuE03j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/673/k73WfB.jpg (https://imageshack.com/i/ipk73WfBj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/537/wVBlgt.jpg (https://imageshack.com/i/exwVBlgtj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/nEvVIs.jpg (https://imageshack.com/i/idnEvVIsj)
Gisteren het schakelsysteem aangesloten op de 16v bak, dit ging vlotter als verwacht. Na een uurtje had ik alle 5 de versnellingen en de achteruit. Met de revisiekit voelt het schakelen een pak beter aan als vroeger trouwens :D
ondertussen ook raamrubbers aangekregen:
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/746/A93HbN.jpg (https://imageshack.com/i/kqA93HbNj)
En met een vriend ook geprobeerd de zijruiten erin te plaatsen;
Raamrubbers in de golf geprutst, zeepsop in de groef gespoten.
Elektrische draad van 0.5° in de groef gestopt. En zo de ruit en proberen in te krijgen.. Maar geen succes.
Heeft er iemand hier tips voor?
brabomk1g60
13-05-2012, 18:15
Hey Shon,
Wat een lekker project zeg top
Je ramen moet je idd anders doen.
De ramen moet je meteen om je raam monteren en de draad of dun touwwerk moet je in de groef leggen die in de carrosserie valt.
Draad aan de onderkant laten overlappen dan de raam in de sponning leggen.
Dan 1 persoon de raam aan laten drukken en de ander aan de binnenkant de draad eruit laten trekken haaks vanaf de rubber dat werkt bij mij altijd ut makkelijkst.
gr,
roy
Hey Shon,
Wat een lekker project zeg top
Je ramen moet je idd anders doen.
De ramen moet je meteen om je raam monteren en de draad of dun touwwerk moet je in de groef leggen die in de carrosserie valt.
Draad aan de onderkant laten overlappen dan de raam in de sponning leggen.
Dan 1 persoon de raam aan laten drukken en de ander aan de binnenkant de draad eruit laten trekken haaks vanaf de rubber dat werkt bij mij altijd ut makkelijkst.
gr,
roy
Hey!
Bedankt.
Dan zal ik weer op hulp moeten wachten. En van binnenin of buitenuit werken? Het lijkt echt een onmogelijke klus :rolleyes:
als je het een paar keer hebt gedaan doe je een complete set in een halfuur.
van binnenuit trek je de kabel door de groef,van buiten alleen goed aangedrukt houden.goed smeren,ik gebruik pure dreft.
als je het een paar keer hebt gedaan doe je een complete set in een halfuur.
van binnenuit trek je de kabel door de groef,van buiten alleen goed aangedrukt houden.goed smeren,ik gebruik pure dreft.
Oke, Dan begrijp ik het hoe ik tewerk moet gaan.
Thx
superbeast
31-05-2012, 11:17
nog vorderingen met de golf ?
Vraagje is die spagettie spruitstuk nog van de corrado of specifike golf 1, die je nu gebruikt.
mvg frank
nog vorderingen met de golf ?
Vraagje is die spagettie spruitstuk nog van de corrado of specifike golf 1, die je nu gebruikt.
mvg frank
Er zijn wel wat vorderingen, alleen nog geen tijd gehad om te posten.
Het spruitstuk komt van een Golf 1 Gti, dat komt perfect uit bij me.
Maar hier mis ik wel een aansluiting voor een lambda sonde op. Dat is dan wel het nadeel.
Naar mijn weten past een g60 spruitstuk niet op een golf 1 chassis.
Groeten
superbeast
31-05-2012, 12:33
Oke, bedankt.
Heb nu net mijn 1,8 8v injectie uitlaatspruitstuk over gezet op het g60 blok.
Dit laat ik zo totdat het vermogen op kenteken staat.
The Skinnmeister
31-05-2012, 15:50
Ziet er gaaf uit, blijf dit zeker volgen, ga zelf ook een G60 bouwen dus ff iedeen opdoen ;)
Mini update:
Op het moment weinig vorderingen gemaakt. Mijn carrossier neemt maar niet op en ik wil ZO graag mijn front er laten tegen lassen.
En ik heb een nieuwe daily aangeschaft waar ik mijn handen mee vol heb.
Maar dit wou ik toch wel ff delen :D
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/674/eNYWEu.jpg (https://imageshack.com/i/iqeNYWEuj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/674/16lop9.jpg (https://imageshack.com/i/iq16lop9j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/909/6aXLvj.jpg (https://imageshack.com/i/p96aXLvjj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/540/m3VJVp.jpg (https://imageshack.com/i/f0m3VJVpj)
Der Einser!!!
22-06-2012, 12:51
Respect man :thumbup:
Jelle-Mk1G60
22-06-2012, 13:08
Heel erg knap! Maar waar komt de nr plaat nu? Das wel wat jammer als die daar gewoon gaat hangen te "zweven"
gaaf die plaat,wel 1 puntje,je radiateur is wel er krap zo.omdat je ook geen los reservoir hebt heb je wel erg weinig koelreserve zo.
Super project :thumbup:
Alleen ik hoop wel dat je die m6 bouwmarkt boutjes uit je fuseekogel op de foto op de eerste pagina hebt vervangen. :eek:
Heel erg knap! Maar waar komt de nr plaat nu? Das wel wat jammer als die daar gewoon gaat hangen te "zweven"
Zorgen voor later. Ik heb nog plek zat voor de nummerplaat. Dat komt wel netjes ;)
gaaf die plaat,wel 1 puntje,je radiateur is wel er krap zo.omdat je ook geen los reservoir hebt heb je wel erg weinig koelreserve zo.
Heb ik ook al zitten denken, en de radiator is dan al zo klein ook.
Maar ik kan er zonder probleem een expansievat bij ophangen.
Super project :thumbup:
Alleen ik hoop wel dat je die m6 bouwmarkt boutjes uit je fuseekogel op de foto op de eerste pagina hebt vervangen. :eek:
Die waren gwn bijgeleverd. En ik heb deze idd vervangen met 6 kanten en borgmoeren. Ik had er ook weinig vertrouwen in.
Heb ik ook al zitten denken, en de radiator is dan al zo klein ook.
Maar ik kan er zonder probleem een expansievat bij ophangen.
je kan beter een radiateur van een seat ibiza 6k big block gebruiken,die schuif je mooi onder je slotplaat,en dan een expansievat ernaast.
Gewone corrado past ook goed
Ik zal het eens bekijken. Het moet ook passen inc. met de intercooler. Er is echt niet veel plaats over.
Gr.
Audi1981
24-06-2012, 12:08
Prachtig project idd, maar zitten je achterbanden nu niet verkeerd qua draairichting?
wat een super kontje zo met die rabbit plaat :thumbup:
Prachtig project idd, maar zitten je achterbanden nu niet verkeerd qua draairichting?
Daar ben ik nog niet mee bezig, er zit nog een oude achterbrug onder en nog geen cardanassen vooraan. Scherp oog :thumbup:
wat een super kontje zo met die rabbit plaat :thumbup:
Thx !
Tijd om de draad weer op te pakken :D
Ondertussen met mijn vriendin gaan samenwonen en een nieuwe daily gekocht...
De Golf stond dus effe op pauze.
Nu ben ik opzoek naar een 180° bocht voor op de G-lader, liefst voor een normale prijs..
Audi1981
21-11-2012, 19:34
Mooi dat je weer verder kan, jammer dat er een aantal foto's het niet meer doen...
Mooi dat je weer verder kan, jammer dat er een aantal foto's het niet meer doen...
Dat moet ik dan nog eens nakijken, daar kruip weer veel tijd in om alle foto's opnieuw te oploaden :rolleyes:
Dankje, ik hoop snel weer nieuwe updates te hebben.
Dat moet ik dan nog eens nakijken, daar kruip weer veel tijd in om alle foto's opnieuw te oploaden :rolleyes:
Dankje, ik hoop snel weer nieuwe updates te hebben.
Heb net zelf eens alles doorlopen, ik kan alle foto's nog zien ??
Vanaf welke pagina loopt het bij jouw dan mis ?
RAAR ??
Audi1981
22-11-2012, 01:12
Ja ik nu ook :screwy:
Excuses!
german_golf
22-11-2012, 01:45
DIK golfke 1 man :thumbup:
van radiator zouek als ik van u was een van een golfke 2 of corrado nemen, passen der zo in, en is stukske groter en beter voor koeling van je motor.
moet er volgens mij dat ik zo zie op foto met de intercooler er zeker tussen kunnen.
ken een adres voor radiators nieuwe aan +- 40e per stuk :D
verder veel succes met je project!!
jeroensv
22-11-2012, 08:57
Super project dik, net hele topic rustig eens doorgelezen. Echt netjes hoe je alles aanpakt, respect! Rabbit plaat vind ik ook erg gaaf op het kontje zo, alleen wel jammer dat er straks nog een nummerplaat bij komt!
DIK golfke 1 man :thumbup:
van radiator zouek als ik van u was een van een golfke 2 of corrado nemen, passen der zo in, en is stukske groter en beter voor koeling van je motor.
moet er volgens mij dat ik zo zie op foto met de intercooler er zeker tussen kunnen.
ken een adres voor radiators nieuwe aan +- 40e per stuk :D
verder veel succes met je project!!
40€ oeeh, dit onthoud ik ;)
Ik zal idd voor een grotere moeten gaan om alles koel te houden..
Ik zal maar gwn wijze raad volgen hehe
Super project dik, net hele topic rustig eens doorgelezen. Echt netjes hoe je alles aanpakt, respect! Rabbit plaat vind ik ook erg gaaf op het kontje zo, alleen wel jammer dat er straks nog een nummerplaat bij komt!
Tjah die nummerplaten tis spijtig dat ze erop moeten :D
Ik ga er wel een deftige plaats voor vinden. er komt trouwens ook geen achterbumper op, dus ik heb wel wat plaats :)
german_golf
22-11-2012, 17:37
40€ oeeh, dit onthoud ik ;)
Ik zal idd voor een grotere moeten gaan om alles koel te houden..
Ik zal maar gwn wijze raad volgen hehe
héhé :)
ik zal hier eens nen foto plaatsen vanaf ik weet goe dit moet.
is een foto van mn vorig golfke 1 met z'n radiator en opvang pot van ne corrado + opzet beugel gemonteerd.
wrm ga je geen bumpers monteren?
héhé :)
ik zal hier eens nen foto plaatsen vanaf ik weet goe dit moet.
is een foto van mn vorig golfke 1 met z'n radiator en opvang pot van ne corrado + opzet beugel gemonteerd.
wrm ga je geen bumpers monteren?
Goed, dan kan ik eens kijken hoeveel plaats er is en hoe alles zit :thumbup:
Zonder bumper is gewoon beter naar mijn mening. Het heeft dan iets meer een racy look. Maar anderen vinden het dan weer juist nix hebben :D
german_golf
22-11-2012, 18:15
ier sé ;)
http://imageshack.us/a/img87/7576/46468775.jpg
ier sé ;)
http://imageshack.us/a/img87/7576/46468775.jpg
Aah oke. In een 16v MK1, maar weet je wel hoe ver een G-lader tegen de voorkant komt bij een g60 in een mk1 :)
Volgens dat ik gemeten heb lukt het niet met een grote radiator. daarom heb ik voor een klein type radiator van een 1.1mk1 gekozen.. Deze komt tot net voor de g-lader.
Het blijft allemaal puzzelen :tongue:
Jelle-Mk1G60
22-11-2012, 20:34
http://i1212.photobucket.com/albums/cc460/walravens1/IMG_2852.jpg
Zo ziet het er bij mij uit, slotplaat moet er wel nog terug in... dus daar verwijnt dan de sprinter intercooler onder
http://i1212.photobucket.com/albums/cc460/walravens1/IMG_2852.jpg
Zo ziet het er bij mij uit, slotplaat moet er wel nog terug in... dus daar verwijnt dan de sprinter intercooler onder
En dat is met een corrado radiator? Netjes.
http://i1006.photobucket.com/albums/af189/goedhartg60/CIMG2157.jpg
ik heb een originele golf g60 intercooler in het front zitten dan past alles zoals het origineel zit.
Jelle-Mk1G60
23-12-2012, 14:20
http://i1006.photobucket.com/albums/af189/goedhartg60/CIMG2157.jpg
ik heb een originele golf g60 intercooler in het front zitten dan past alles zoals het origineel zit.
En hoe staat het dan met de temperatuur in de zomer bv?
Dat gaat toch iets ten kostevan de power?
Je zou bijna zeggen dat het zo uit het fabriek komt. Zelfs de batterij zit nog op zijn plaats. Zo heb ik al verschillende voorbeelden. Thx!
Leuk om te zien dat mijn oude versnellingsbak weer gebruikt word.
Verder ziet het er allemaal top uit!!
En hoe staat het dan met de temperatuur in de zomer bv?
Dat gaat toch iets ten kostevan de power?ik heb een radiateur van corrado en een koelere thermostaat en dat de vin sneller aanslaat. ik rij niet veel maar heb nooit last van een te warme motor.
Jelle-Mk1G60
23-12-2012, 19:47
Leuk om te zien dat mijn oude versnellingsbak weer gebruikt word.
Verder ziet het er allemaal top uit!!
Dat is jou volledige 1.9 blok velden9, gwn wat opgefrist!
Heb daarstraks is naar het zwarte monster staan kijken en dat komt dik in orde :own:
:thumbup:
Bedankt! Het was een prachtig om eens met een g60 mk1 mee te rijden ook.
Ik was onder den indruk, zalige sleeper heb jij ;)
:thumbup:
Bedankt! Het was een prachtig om eens met een g60 mk1 mee te rijden ook.
Ik was onder den indruk, zalige sleeper heb jij ;)
was graag gedaan maar er is nog werk aan hoor :redface:
Jelle-Mk1G60
24-03-2013, 17:36
hoe staat het hier?
hoe staat het hier?
Ik heb veel ideeën en nog meer goesting om te beginnen bij de eerste zonnestralen :D Ik heb ondertussen als dialy een Impreza Gt Turbo gekocht en daar heb ik me ook al goed mee geamuseerd, en ook het één en anders aan veranderen. En nu heb ik vorige week gehoord dat ik uit mijn werkplaats moet die ik altijd heb gehuurd. Alles wat ik in de 4 jaar heb gehamsterd moet ik nu verhuizen :rolleyes:
Bij jouw gaat het allemaal veel beter :thumbup:
Tijd voor een update, in mijn nieuwe 10x kleinere werkplaats :)
Er moet weer gewerkt worden aan de Golf. Nu mijn Impreza weg is en ik terug met een daily diesel rijd mis ik pk's.
Dus verder gedaan met de voorfront. De Golf op de aanhangwagen en richting vw garage.
Bij het inpassen van de front kwam men erachter dat de draagarmen wat uit de haak stonden. ( Ik had het chassis in de tijd gekocht zonder voorfront, deze had een klein accidentje gehad dan waarschijnlijk :s )
Gelukkig hebben ze alles redelijk makkelijk recht gekregen en zit de front weer net op zijn plaats.
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/674/mdpAsr.jpg (https://imageshack.com/i/iqmdpAsrj)
De volgende stap was dan om de intercooler en radiator op hun plaats te bevestigen.
Al snel kwam ik tot vaststelling dat de intercooler er langs geen kanten in kon, de glader zit in de weg.. Dus maar begonnen met het uitbouwen van de G-lader. Dan kan ik deze ook ineens laten nakijken en er een nieuw riempje opleggen. Nu lees ik over een bredere riem van 12mm in plaats van 9mm, ik denk dat het deze dus zal worden.
Ondertussen heb ik de lader er bijna uit, dus snel meer...
Na lang zoeken dan toch de G-lader er af gekregen. Met hoeveel beugels en bouten staat dat ding vast :s Nu heb ik wat meer plaats vooraan om de intercooler en radiator te plaatsen.
Eigenlijk was het plan om de motor later aan te pakken, maar nu ligt er toch de helft uit.
Dus ga ik hem maar ineens wat opfrissen en de G-lader nakijken.
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/674/J3A58i.jpg (https://imageshack.com/i/iqJ3A58ij)
En dan komt m'n vriendin binnen en zegt; " het enige wat nog in elkaar zat, ligt nu ook uitéén. Als dat allemaal maar goed komt " :D
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/npdwoi.jpg (https://imageshack.com/i/idnpdwoij)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/673/wKDn2z.jpg (https://imageshack.com/i/ipwKDn2zj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/XaqoAi.jpg (https://imageshack.com/i/eyXaqoAij)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/etstUO.jpg (https://imageshack.com/i/eyetstUOj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/908/2XMDA2.jpg (https://imageshack.com/i/p82XMDA2j)
Aan de kant van riem lekt de lader wat olie. Het riempje is ook wat nat, dus best vervangen.
Er blijkt al wel een 12mm riempje op te liggen als ik het zo kan zien.
Tijd voor een kleine update:
Omdat het geld weer wat op was hebben we het motorruim maar wat opgefrist, om toch wat bezig te blijven.
De Glader onder handen genomen; gestraald, gelakt en het riempje er al af gehaald.
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/i36tQG.jpg (https://imageshack.com/i/eyi36tQGj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/673/qj8GPH.jpg (https://imageshack.com/i/ipqj8GPHj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/903/t6Iw8w.jpg (https://imageshack.com/i/p3t6Iw8wj)
En dan kwam ik dit tegen, de poelie van de hulpas is op twee plaatsen beschadigd.. Best vervangen.
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/540/k8JksF.jpg (https://imageshack.com/i/f0k8JksFj)
De starter net zoals de rembekrachtiger in krimplak gezet
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/540/mHORX0.jpg (https://imageshack.com/i/f0mHORX0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/746/NXgjPj.jpg (https://imageshack.com/i/kqNXgjPjj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/537/h3Lkkt.jpg (https://imageshack.com/i/exh3Lkktj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/537/gm6rRM.jpg (https://imageshack.com/i/exgm6rRMj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/913/Db3rL8.jpg (https://imageshack.com/i/pdDb3rL8j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/qkawMI.jpg (https://imageshack.com/i/idqkawMIj)
De lader steunen zijn ook opnieuw gestaald en de stappenmotor mag ook blinken :)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/674/QKp7qD.jpg (https://imageshack.com/i/iqQKp7qDj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/904/MNihKG.jpg (https://imageshack.com/i/p4MNihKGj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/lr8hRj.jpg (https://imageshack.com/i/eylr8hRjj)
Er komt snel meer, ik verwacht een pakket waar ik heel :D van ga worden.
Tijd voor een kleine update:
Omdat het geld weer wat op was hebben we het motorruim maar wat opgefrist, om toch wat bezig te blijven.
De Glader onder handen genomen; gestraald, gelakt en het riempje er al af gehaald.
http://img208.imageshack.us/img208/851/c4p6.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/208/c4p6.jpg/)
En dan kwam ik dit tegen, de poelie van de hulpas is op twee plaatsen beschadigd.. Best vervangen.
http://img844.imageshack.us/img844/3743/8qhs.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/844/8qhs.jpg/)
De starter net zoals de rembekrachtiger in krimplak gezet
http://img24.imageshack.us/img24/8394/0znq.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/24/0znq.jpg/)
http://img163.imageshack.us/img163/7353/rkdc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/163/rkdc.jpg/)
De lader steunen zijn ook opnieuw gestaald en de stappenmotor mag ook blinken :)
http://img23.imageshack.us/img23/5417/ifwl.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/23/ifwl.jpg/)
Er komt snel meer, ik verwacht een pakket waar ik heel :D van ga worden.Ik ben benieuwd!!! :thumbup:
Ongeduldig wachten op de courrier, tot eindelijk.. ding dong :D
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/9gPNIT.jpg (https://imageshack.com/i/po9gPNITj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/gJ6S9r.jpg (https://imageshack.com/i/pmgJ6S9rj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/PU3eET.jpg (https://imageshack.com/i/pmPU3eETj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/izueGf.jpg (https://imageshack.com/i/poizueGfj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/waVLHO.jpg (https://imageshack.com/i/pmwaVLHOj)
Nu zoek ik nog goede bougies, iemand tips ?
En natuurlijk al bezig met monteren, ik wacht nu alleen nog op een nieuwe poelie voor de Glader, die ik heb van ruud16vg60 :thumbup:
Jelle-Mk1G60
31-08-2013, 17:33
Bougies==> WR6DP0
heeft een extra ontstoring
Bougies==> WR6DP0
heeft een extra ontstoring
Thx, deze worden het.
Update:
De vriendin werken, dus een ideaale dag om in de garage te kruipen :)
Wat we vandaag hebben gedaan:
- de waterdarmen op maat gemaakt voor de kleinere radiator
- de nieuwe bougiekabels geplaatst
- de intercoolerleidingen op maat gemaakt en gepast
- de binnenkant van de front bijgespoten, door het laswerk aan de voorfront
De samco slangen nog een klein beetje moeten aanpassen.
De slangklem er rond en dan met een scherp mes erlangs gesneden.
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/921/LjZuDJ.jpg (https://imageshack.com/i/plLjZuDJj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/lecVgc.jpg (https://imageshack.com/i/pmlecVgcj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/kWVmG1.jpg (https://imageshack.com/i/pnkWVmG1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/QQdey0.jpg (https://imageshack.com/i/poQQdey0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/921/sBtCAD.jpg (https://imageshack.com/i/plsBtCADj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/RxOdnZ.jpg (https://imageshack.com/i/pmRxOdnZj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/I4bVLu.jpg (https://imageshack.com/i/pmI4bVLuj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/xMBCru.jpg (https://imageshack.com/i/pmxMBCruj)
De eerste startpoging komt nu heel dichtbij :D :
Glader poelie nog aankrijgen, dan inbouwen en aansluiten, de waterdarmen installeren, intercooler aansluiten, bezine er in en hopelijk komt er wat leven in.
1800 16v kr
07-09-2013, 17:47
super dik
respect voor al het werk ziet er echt goed uit.
(zie ik het goed dat de achter banden verkeerd om zitten ?)
Leuk project , goed bezig
Zo echt super goed bezig!
super dik
respect voor al het werk ziet er echt goed uit.
(zie ik het goed dat de achter banden verkeerd om zitten ?)
Scherp oog. Ik heb de velgen er ooit snel snel op gezet. Ik had er niet op gelet. De remmen moeten nog geplaatst worden, dus deze komen zeker nog juist te liggen. Thx :thumbup:
mooi intercooler set :thumbup:
Vandaag was het plan om een goeie manier te vinden om de radiator te bevestigen in de front. Ik heb hier al even een compacte radiator liggen met de aansluitingen van de waterdarmen zowel boven als onder aan de bestuurderskant.
http://imageshack.us/a/img100/1936/dscn0242o.jpg
Nu heeft deze radiator een intern reservoir met dop, en net daardoor is deze iets te breed en raakt dus de glader met de vuldop :( Hopelijk krijg ik er nog iets op gevonden..
Heeft iemand mss nog een smal type radiator met de aansluitingen aan bestuurderszijde zoals op foto ?
( max 550mm in de lengte )
Ik heb echt geen idee of deze radiator uit een model van de vw familie komt, met een kleine kans bestaat deze ook zonder vuldop.
Verder heb ik nog een thermoschakelaar besteld voor de koelfan, schakelt tussen 87° en 91°. En een nieuwe bobine, de vorige was wat versmolten.
http://imageshack.us/a/img100/1936/dscn0242o.jpg
Heeft iemand mss nog een smal type radiator met de aansluitingen aan bestuurderszijde zoals op foto ?
( max 550mm in de lengte )
verkooptopic (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=117962)
Johan1982MK1
16-09-2013, 12:47
ziet er goed uit allemaal. :thumbup:
Heb je die dynamo helemaal uitelkaar gehad of zo compleet in de lak gezet en afgebakken? :D
ziet er goed uit allemaal. :thumbup:
Heb je die dynamo helemaal uitelkaar gehad of zo compleet in de lak gezet en afgebakken? :D
Ik heb de dynamo deels uit elkaar gehad, de borstels vervangen.
Gespoten met krimplak, maar niet in de oven gebakken :tongue:
Zou niet al te best zijn voor de wikkelingen idd.
Ik ga er gewoon even over met de warme lucht blazer, dan krijg je ook hetzelfde effect.
THx !
t3fastbackt4
16-09-2013, 20:47
Miss past een radiateur van een polo g40 of polo gt van 90-94 wel
Die zijn redelijk smal en hebben een externe kvs pot.
En kunnen een motor van 200pk ook koel houden.
Hoi Shon,
Zeer goed bezig.
Als je de voorste motorsteun lost (en mogelijk ook de achterste). Dan kun je de motor wat kantelen en dan kun je de Sprinter IC er langs zij inschuiven zonder dat de Glader los hoeft. Maar ik vind het ook makkelijker om de Glader te lossen is makkelijker werken.
Hoe zet je nu de IC nu vast alleen onder of ook boven?
Qua radiator heb ik diep in de buidel getast en die gekocht van HRT met spal. Die past echte perfect maar je hebt wel extern reservoir.
Miss past een radiateur van een polo g40 of polo gt van 90-94 wel
Die zijn redelijk smal en hebben een externe kvs pot.
En kunnen een motor van 200pk ook koel houden.
Dan ga ik hier een naar kijken, goeie tip :thumbup:
Hoi Shon,
Zeer goed bezig.
Als je de voorste motorsteun lost (en mogelijk ook de achterste). Dan kun je de motor wat kantelen en dan kun je de Sprinter IC er langs zij inschuiven zonder dat de Glader los hoeft. Maar ik vind het ook makkelijker om de Glader te lossen is makkelijker werken.
Hoe zet je nu de IC nu vast alleen onder of ook boven?
Qua radiator heb ik diep in de buidel getast en die gekocht van HRT met spal. Die past echte perfect maar je hebt wel extern reservoir.
Goed om weten, dat kan nog van pas komen. altijd alles uitbouwen is ook maar nix. Maar zo heb je idd veel meer werkruimte.
Ik ben van plan de intercooler enkel onderaan vast te zetten.
Je kan op een paar post's terug zien dat ik een L heb geplooid waar de intercooler op hangt met de 4 bevestigingspunten. Hopelijk werkt het zoals ik wil..
Ik volg je topic. Heb je radiator gezien, daar ben ik jaloers op :D
Dan ga ik hier een naar kijken, goeie tip :thumbup:
Weet iemand met een golf1g40 en de originele past iig wel.
Maar dat is zonder expansievat
Tijd voor weer een update en goed nieuws ;
Dit weekend nog eens een echt " only Golf " weekend gehad en er is dus wel wat gebeurd.
vrijdag kwam de post met onderdelen waar ik nog op wachte..
Bobine, radiatordop en thermoswitch
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/zROZ8K.jpg (https://imageshack.com/i/pozROZ8Kj)
En een gebruikte maar beter poelie voor op de Glader
http://img856.imageshack.us/img856/5107/3a47.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/3a47.jpg/)
Dus eindelijk met een bang hart alles inbouwen, aansluiten en hopen dat er niets terug los moet.
Al bij al is alles goed gelopen dit weekend. Tegen zondagavond had ik alle leidingen, slangen en elektriciteit aangesloten.
Ik kon me echt niet meer houden..
Heb een 5 liter in de tank gedaan.
Korte pijn. Sleutel omgedraaid..
De benzinepomp slaagt aan, dan zag ik benzine door de filter stomen en geen seconde later slaat de motor aan.. WTF !
Eindelijk na ongeveer 3 jaar :cool:
Wel maar enkele seconden laten draaien, er zat nog geen koelwater in en de uitlaat moet er nog onder. Wel een lekkere hotrod sound :D
Alle buren wakker het was ondertussen al dik 23.00u op zondag.
Dit was genoeg om het weekend met een smile af te sluiten :)
Jelle-Mk1G60
01-10-2013, 23:12
Netjes! Het einde is in zicht! :D
Ik sta weer lekker in panne :(
dubster.be
02-10-2013, 06:24
super, hopelijk binnenkort bij mij ook de eerste klanken :D
Gaaf als hij weer loopt!
Mooi ding man!
Christiaan
02-10-2013, 13:09
Nice! Ziet er echt al goed uit!
brittjan
02-10-2013, 14:23
Goed bezig!
Netjes! Het einde is in zicht! :D
Ik sta weer lekker in panne :(
Wat heb je nu voor ? nog steeds je versnellingsbak ?
Bedankt allemaal :thumbup:
Na het starten ben ik erbij uitgekomen dat ik een bezine lek had aan de fuel rial.
Ik had een lek vooraan aan de bezine toevoer en achteraan aan de rial naar de bezinepomp naloop sensor.
Mijn eerste gedacht.. de fuelrial ergens gebartsten ( teveel druk ?? )
Dan eens gaan googlen. Ik kwam er achter dat de leidingen bij een g60 allemaal beginnen lekken verloop en dat het een veel voorkomend probleem zou zijn?
Dan ben ik dat eerst gaan nakijken, de leidingen waren allemaal wel verduurd onder de slangklemmen.
Morgen nieuwe leidingen halen en dan hopen dat het lekken stopt.
En anders een nieuwe fuel rial waarschijnlijk :rolleyes:
Snel meer :)
Audi1981
10-10-2013, 20:30
Er zitten toch ook wel nieuwe o-ringen bij je injectoren en regelaar mag ik hopen?
Als die ook 3 jaar droog gestaan hebben kan je die wel vervangen...
Er zitten toch ook wel nieuwe o-ringen bij je injectoren en regelaar mag ik hopen?
Als die ook 3 jaar droog gestaan hebben kan je die wel vervangen...
Nee, ik heb nog niets vervangen van o-ringen. Het idee was om gewoon al ééns te starten. Ik had ook nooit gedacht dat de motor direct ging aanslaan van de eerste poging.
Bedankt voor de tip, dan haal ik de fuel rail er wel eens tussenuit.
Wat kan ik zo al aan een g60 rail aanpassen, upgrade tips ?
eens wat pagina's terug gebladerd! ziet er allemaal netjes uit :cool:
is er uit eindelijk nog gekeken naar de lader verder?
omdat je aangaf dat deze olie lekte aan de riem zijde
eens wat pagina's terug gebladerd! ziet er allemaal netjes uit :cool:
is er uit eindelijk nog gekeken naar de lader verder?
omdat je aangaf dat deze olie lekte aan de riem zijde
Bedankt.
De lader was wel wat vettig op één plaats, waarschijnlijk een keerring die wat olie doorlaat.
Het was de bedoeling om eerst eens te starten.
Ik wou zeker zijn dat ik alles na al het werk ook aan de praat kreeg voor ik verder ga.
De lader had wel genoeg druk bij het demonteren vroeger.
Ik heb voor de zekerheid wel al een nieuw riempje gestoken.
Als de wagen nu echt klaar is om op de weg te gaan dan gaat de lader binnen voor revisie. Nu wil ik eerst nog wat andere dingen in orde maken.
Ziet er goed uit.
Al heel wat verder dan toen ik bij je was voor de bmw e30 wielen op te halen.
Als de lader er straks weer uit gaat dan wel nieuwe boutjes in de ladersteun zetten.
Kijk zo.
http://i1359.photobucket.com/albums/q783/Spijky1980/20131005_094515_zpsa5c6c538.jpg
[QUOTE=Spijky]Ziet er goed uit.
Al heel wat verder dan toen ik bij je was voor de bmw e30 wielen op te halen.
Als de lader er straks weer uit gaat dan wel nieuwe boutjes in de ladersteun zetten.
Kijk zo.
Misschien doe ik dat wel, ik ben nu niet van plan alle bouten te vervangen :) het moet gewoon zijn ding doen bij mij en er een beetje goed uit zien.
Heb je die bouten bij de vw dealer vandaan ?
Jazeker. De originele bouten. :thumbup:
Voor je fuelrail kun je bij de dealer halen:
- 4 revisie setjes voor je injectoren
- 4 o-ringen voor je injectoren op de fuelrail
- 1 revisie setje voor je drukregelaar
bovenstaande kost niet zoveel.
De benzine leidingen van de dealer van de PG moet je maar is over nadenken, je wil denk ik niet weten wat deze origineel kosten... Daaraan tegen de originele benzine leidingen van VW zijn wel het beste vergeleken met bijv. 8mm gates gaan veel langer mee...
Voor je fuelrail kun je bij de dealer halen:
- 4 revisie setjes voor je injectoren
- 4 o-ringen voor je injectoren op de fuelrail
- 1 revisie setje voor je drukregelaar
bovenstaande kost niet zoveel.
De benzine leidingen van de dealer van de PG moet je maar is over nadenken, je wil denk ik niet weten wat deze origineel kosten... Daaraan tegen de originele benzine leidingen van VW zijn wel het beste vergeleken met bijv. 8mm gates gaan veel langer mee...
Hey bedankt! Zo hoef ik weer geen zoekwerk te doen.
Ik had het meer op een andere fuel rail van bar tek bijvoorbeeld en andere injectoren.. Maar ik zet het idee al een de kant.
Ik ga het maar bij de originele onderdelen houden voor nu.
Eerst de rest maar eens in orde maken :)
Dan weet ik weer wat doen dit weekend, uitlaat monteren en fuel rail uitbouwen
Gisteren nog wat aan de Golf kunnen doen.
- Nieuwe bezineleidingen gestoken aan de fuel rail voor en achter.
- De uitlaat gestoken; zo hebben de buren wat minder hinder als ik de Golf start :)
Golf klinkt goed nu met de uitlaat, veel stiller als ik had verwacht. Ideaal!
De hitteband rond de uitlaatcollector lijkt wel wat te roken bij de eerste keren starten, dat lijkt me normaal?
Verder is de bezine lek weg nu, Ik ga wel de raad opvolgen om ook de o-ringen van de injectoren en bezinedruk regelaar te vervangen na 3 jaar stilstaan.
uitlaat van onder het stof.
De einddemper is wel een enorm zwaar ding en ik weet nog dat de uitlaat niet makkelijk te monteren was. En al die uitlaatklemmen die soms na een paar km's rijden al lossen en dan bye bye einddemper :s
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/LZ8p8N.jpg (https://imageshack.com/i/pnLZ8p8Nj)
Ik heb het ondertussen ook helemaal opgegeven met de radiator die ik had. Hij past er gewoon echt niet tussen :)
Er is ondertussen één van een vw polo g40 onderweg naar mij.
De afmetingen zitten normaal goed en de aansluitingen zijn hetzelfde als voordien. we shall see !
Ondertussen samen met mijn vriendin een huis gekocht dus waarschijnlijk gaat het project weer even wat stil staan. Wel een veel grotere werkplaats. Dus even doorbijten :D
mooie update weer :cool:
voor een huis met een fijne werkplaats aan huis zou ik mijn project hier zo stil gooien
die komt daarna wel weer als alles op orde is :thumbup:
mooie update weer :cool:
voor een huis met een fijne werkplaats aan huis zou ik mijn project hier zo stil gooien
die komt daarna wel weer als alles op orde is :thumbup:
inderdaad. Stoppen zal zeker nooit gebeuren.
Maar nu ik de motor al hoor draaien kriebelt het wel erg.
Thx trouwens :)
mooie update weer :cool:
voor een huis met een fijne werkplaats aan huis zou ik mijn project hier zo stil gooien
die komt daarna wel weer als alles op orde is :thumbup:
Hier nog 1 :D
t3fastbackt4
27-10-2013, 23:45
De afmetingen van de g40 radiateur kun je op internet vinden.
Ik kan hem ook opmeten voor je.
bobby-digital
28-10-2013, 08:32
waarom gebruik je geen corrado radiateur? die past prima
waarom gebruik je geen corrado radiateur? die past prima
In de g60 Corrado zit ook een kleine radiator dan waarschijnlijk ?
Uhu een goede vraag, een mens maakt het zich soms moeilijker dan nodig.
Dan had ik waarschijnlijk niet zitten kl**en met de waterdarmen.
Ik ben er wel vrij gerust in dat ik nu ook een goed model heb, en mijn waterdarmen zitten al goed voor het type dat nu onderweg is hopelijk.
De afmetingen van de g40 radiateur kun je op internet vinden.
Ik kan hem ook opmeten voor je.
Ik heb de maten teruggevonden. Het zijn wel binnenmaten maar ik heb er goede hoop in :thumbup:
t3fastbackt4
28-10-2013, 17:34
Ik hoop het voor je.
Wanneer krijg je hem?
Ik hoop het voor je.
Wanneer krijg je hem?
normaal morgen :rolleyes:
Als er water op zit maak ik een eerste filmpje :D
t3fastbackt4
28-10-2013, 18:14
Ben zeker benieuwd hoe de motor gaat klinken.
bobby-digital
28-10-2013, 18:57
In de g60 Corrado zit ook een kleine radiator dan waarschijnlijk ?
Uhu een goede vraag, een mens maakt het zich soms moeilijker dan nodig.
Dan had ik waarschijnlijk niet zitten kl**en met de waterdarmen.
Ik ben er wel vrij gerust in dat ik nu ook een goed model heb, en mijn waterdarmen zitten al goed voor het type dat nu onderweg is hopelijk.
past prima voor de intercooler, gebruik zelf ook sprinter intercooler en past prima :D
Toch even in de garage gedoken vandaag :)
De radiator is nog niet binnen, waarschijnlijk door de feestdag van afgelopen vrijdag.
Dus ben ik maar eens wat dozen gaan doorzoeken naar onderdelen die in de front komen te zitten ; lampen, gril , ...
Allen nog een betere midden gril vinden, maar zo kan het wel even.
http://img15.imageshack.us/img15/3212/fyrl.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/15/fyrl.jpg/)
http://img823.imageshack.us/img823/1169/fu6m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/823/fu6m.jpg/)
De fenders er ook opgezet :
http://img138.imageshack.us/img138/4572/fwm5.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/138/fwm5.jpg/)
http://img707.imageshack.us/img707/340/95hn.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/95hn.jpg/)
http://img716.imageshack.us/img716/8610/tm0p.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/tm0p.jpg/)
De intercooler leiding met de luchtmassameter nog wat aangepast.
Er zat nog teveel spanning op de Samco slangen.
Elke bocht met een goede 6cm ingekort en nu komt alles veel beter uit.
De aansluiting voor de luchtsensor zat ook te ver naar boven, de bekabeling zat de gespannen.
http://img30.imageshack.us/img30/6647/sr11.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/30/sr11.jpg/)
http://img853.imageshack.us/img853/7051/2r8q.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/2r8q.jpg/)
Jelle-Mk1G60
03-11-2013, 21:08
:thumbup:
Komt slim!
Pewi Vwteam
03-11-2013, 21:32
ik zit ff goed naar je foto s te kijken, en ik lees ook dat je de benzine door het filter ziet!! stromen. dus neem aan dat je er een kunstof/plastic benzine filter er tussen hebt zitten, 1 tip als je lang van je golf wilt genieten, als hij straks klaar is, vervang het kunstof filter voor een metalen! een kunstof filter word hard door warmte/ de weekmakers trekken uit het kunstof met gevolg dat hij openscheurt of kapot ploft. benzine en een kokend heet spruitstuk zijn geen goed combinatie.
Johan1982MK1
03-11-2013, 21:36
Ik heb ook een metalen filter gemonteerd om die reden.
Kan je bij de automaterialen zo ophalen. Mercedes gebruikt ook vaak metalen filters. Dat kan misschien helpen bij het zoeken naar 1.
+1 heb ik ook gedaan metaal en dan glas zo dat ik toch de benzine zie stromen.
En dan nog 1 net voor de pomp van aluminium :rolleyes:
Ik had wel een vermoeden dat dit niet echt het beste idee was met die filter.
Dan gaan we die vervangen, het was wel makkelijk en geruststellend om de benzine te zien lopen.
Heb op kitcar webshop's al wel eens kleine metalen filters tegengekomen.
http://www.competitionsupplies.com/oncirrus/system/trans.png
Bedankt voor de info!
SvenFGTF
24-11-2013, 20:01
Net je hele topic doorgespit, maar je pakt het grondig aan man, heel mooi om te lezen! :thumbup:
t3fastbackt4
27-11-2013, 22:45
Hoe is het met je radiateur?
Heb er niks meer over gelezen.
Is hij al binnen?
Hoe is het met je radiateur?
Heb er niks meer over gelezen.
Is hij al binnen?
Hey, die ia al even binnen. een g40 radiator past er perfect tussen.
De motor heeft vorig weekend gelopen met koelwater. Tot nu toe nergens een lek :-)
Moet enkel se spall koelfan nog anders monteren. Nu komt deze tegen de motorsteun
vooraan op de voorfront :-/
t3fastbackt4
28-11-2013, 12:28
Gelukkig.
Ben blij dat ik je heb kunnen helpen?
Dark Cooper
28-11-2013, 20:13
dan klinkt hier al zeer goed
maar :postpics:
dan gaan we hem binnenkort buiten kunnen zien rijden
Greetz DC
Gelukkig.
Ben blij dat ik je heb kunnen helpen?
Jup :thumbup:
Ik ben u dankbaar!
dan klinkt hier al zeer goed
maar :postpics:
dan gaan we hem binnenkort buiten kunnen zien rijden
Greetz DC
Foto's volgen ;) één van de dagen rol ik hem buiten en kan ik nog eens fatsoenlijk belichte foto's nemen.
T'gaat er stilaan van komen, spijtig dat het weer winter gaat worden.
Regen en zout zal Golf nooit zien :eek:
Idd die van mij is ook bijna rijklaar maar gaat toch echt pas naar buiten als de vogeltjes weer beginnen te fluiten :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.