PDA

View Full Version : joostvw's daily golf 2 '84er AUT

Pages : [1] 2

joostvw
23-08-2008, 17:19
dus toch een projectje,
hoewel mijn vorige topic zo begon:

nou, na mijn voorstel topic, leek het mij verstandiger hier maar verder te gaan.
en een project is het ook niet echt want het is mijn daily.

ik heb hem eigenlijk voor tijdelijk gekocht maar hij rijd zo fijn dat ik em maar blijf rijden.

het is een rode golf2 uit oktober '84. (met dat spijltje in het raam)
het is een 1.6 8V met automaat bak.

paar foto's:
http://i33.tinypic.com/34dlwki.jpg
http://i37.tinypic.com/ic5q2t.jpg
http://i37.tinypic.com/2h7qlax.jpg

done:
-gepolijst. want hij was eerst mat roze.
-termostaat vervangen want ik dacht dat die niet goed was.
hij werd te heet volgens het lampje op mn cockpit maar dat bleek gewoon een slecht contact naar de cockpit te zijn.
-nieuw dakraam
-nieuw hemeltje
-startmotor laten reviseren.

to do:
-nieuwe bumpers
-schroefset/verlaging
-wat netter maken onder de motorkap
-Weber ter vervanging van de Pierburg
-K&N inlegfilter of misschien powerfilter.
-andere velgen
-misschien een oldskool dakrekje.

the done lijst en to do lijst zijn allebij een heel stuk verlengt.
ik kan gelukkig ook wat dingen wegstrepen:
de schroefset, de weber, de velgen.
en dat dakrek komt niet meer.

mijn nieuwe plannen:
-mk3 1.9 TDI kopen (DONE)
-daar de motor uit slopen.(DONE)
-motor grote beurt geven en lichtelijk kietelen.
-8kleppertje uit mijn golf 2 halen.
-motorruimte netjes maken
-schakelkabels instaleren
-uitlaat aanpassen
-kabelboom verwerken
-en de 1.9tdi er dan eindelijk in.

verdere updates zal ik gewoon achteraan mn topic posten en waarschijnlijk niet meer zo vaak de beginpost aanpassen.

Tjaap
23-08-2008, 17:35
GEEN dakrekje.. hij stond er netjes bij op VAGFest

joostvw
23-08-2008, 17:37
nu staat ie carb. loos :(
wat een klote carb zit daar op joh.
ff schoonmaken en vacuum slangetjes vervangen enzo.

T!m
23-08-2008, 18:51
Mooie wagen Joost. Ze rijden echt heerlijk, k heb er zelf ook een :)
Wat is er klote aan je carb ? Zelf geen problemen mee namelijk :x

Matheo
23-08-2008, 19:21
dakraam ligt al klaar eej ;) als ik terug ben van edition 38 zal ik hem eens afstoffen voor je :p
dakrek zou ik ook niet doen.. verdere plannen klinken goed! ik heb eventueel nog een setje 15" honingraats liggen, zijn wel flinke opknappers maar zouden goed staan in combi met een schroefset! (weet niet of je ze al eens hebt zien liggen?)

joostvw
23-08-2008, 23:52
ik had net oldtimer parts aan de lijn en die vertelde mij ook al dat ze veel problemen met die carbs hadden. maar bij mijn auto was eigenlijk het grootste probleem dat hij da afgelopen 6 jaar te weinig heeft gereden en dat de benzine filter zo verlept als hij kan zijn was. alle filter stof dat erin zat kwam ik in de vlotterkamer als smut tegen.
ik zal straks ff foto uploaden van de vlotterkamer.

ik kan een dakrek toch ook af en toe erop hebben?
want ik snowboard nogal veel en dan zit hij er gewoon op omdat het praktisch is.
als we dan met een grote groep naar een andere indoor baan gaan kunnen er gewoon 4 mensen in mn auto + alle boards. en anders maar 3 of 2.
dus vandaar het dakrek.

maar ik zal wel nadenken over die honginggraads, denk dat het wel saaie velgen zijn?
ik kreeg ook van iemand standaard porsche 924 velgjes voor weinig aangeboden, maar die steek is 4X 108, en mijn naven houd ik graag origineel dus dat is ook niks.

zodra ik wat geld opzei heb liggen wil ik eerst die verlaging doen en dan rustig naar wieltjes zoeken. ik vind zo origineel ook wel wat hebben.
ohja en die bumpers moeten ook eerst vervangen worden.

joostvw
24-08-2008, 00:11
hierbij een aantal foto's van m'n carb:
het is echt ongelofelijk dat deze nog liep het grootste deel van de tijd.
ben er zelfs mee naar VAGfest gereden zonder problemen.
en bijna alle vacuumslangen zijn lek, gescheurd of broos.

hier zie je alle troep in de vlotterkamer:
http://i33.tinypic.com/2djwkk4.jpg

nog een keer:
http://i37.tinypic.com/abpdi0.jpg

hier is hij al ver leeg, en d'r naast alle troep die er uit kwam:
http://i36.tinypic.com/b7mc2b.jpg

morgen nog even met een beetje benzine en een kwastje de rest schoon en blinkend maken, en daarna nog ff met de compressor op alle gangetjes. en dan kijken of hij nu wel lekker wil lopen.

en ohja de benzine filter + slangen zijn ook vervangen hoor ;)

T!m
24-08-2008, 11:00
Haha die vlotterkamer is inderdaag erg smerig !
Vergeet niet de sproeiers ook even flink door te blazen.

Een hoop mensen zeiken over die carbs, maar in principe zijn ze prima hoor :)

Matheo
24-08-2008, 12:51
Een hoop mensen zeiken over die carbs, maar in principe zijn ze prima hoor :)
Je moet er ook niet over zeiken, gaat zo zurig ruiken onder de kap ;)
Goed bezig Joost! Zal wel een stuk beter lopen straks!

joostvw
24-08-2008, 18:07
ja de sproeiers heb ik er al uitgehaalt maar waren niet zo vies, ik maak me meer zorgen over die buisjes er achter. die kan ik er alleen uitkrijgen als ik dat donkerrode plastic overloop tuitje eruit heb en ik ben bang dat ik die breek met het eruit halen. deze zit nogal vast. dus ik denk dat ik deze aleen met een ijzerdraadje ga schoonmaken en dan met de compressor erop.
ik denk er over na om mn spruitstuk er ook af te trekken en die lichtjes te polijsten van binnen maar ik weet niet of dit echt nut heeft.
en ik denk mn carb. er morgen wel weer op te kunnen zetten. als ze bij oldtimer parts de voetpaking op vooraad hebbben dan.

MauSeR35
24-08-2008, 18:44
Met het bewerken van je inlaatspruitstuk (en je kop..) kun je leuke dingen doen, ex-klasgenoot en medeforummer Guust (konings) heeft zijn 1.6 wel eens laten bewerken en die was er behoorlijk vlotter door geworden. Maar die vertelde dat er in het inlaatspruitstuk allemaal een soor pinnetjes zitten die de flow redelijk verhinderen maar dan wel weer zorgen dat je carb in de winter niet bevriest, iig ken het hele verhaal niet precies meer maar er was best wat mee te doen toch ;)

Gertjan
24-08-2008, 19:11
Ik zou ook nog een een busje remmenreiniger er doorheen spuiten.

joostvw
24-08-2008, 20:16
ja maus. ik heb die pinnetjes gezien.
maar ja ik zou niet willen dat mn carb. bevriest
er loopt trouwens door 2 onderdelen van de carb. (weet niet precies wat die doen.) ook nog koelwater dus daar zou hij misshcien ook wel door op temperatuur moeten komen na een tijdje rijden.

maar ik snap niet hoe die pinnetjes er voor kunnen zorgen dat mn carb niet bevriest. ze raken de carb niet eens.
maarja ik zal er nog ff over na denken. en kijken hoe verrot de tapeindjes en moertjes zijn van het spruitstuk.

Ik zou ook nog een een busje remmenreiniger er doorheen spuiten.
bedankt voor je tip maar ik heb in mn leven al meer dan 50 carbs. schoongemaakt. dus het zal wel lukken
ik heb dan nu thuis wel geen spoelbak maar remreiniger heb ik zeker op mn bureautje staan ;)
jammer dat ik geen ultrasoon cleaner of spoelbak heb :(

joostvw
25-08-2008, 12:31
vanochtend een voetpakking voor de carb. besteld morgen binnen.
een meter vacuum slang en nog wat benzine slang van gates gehaald bij oldtimerparts.

waarschijnlijk komt er ook deze week een rond pakketje van ongeveer 38 cm mijn kant op

joostvw
26-08-2008, 17:17
damn, die voetpakking koste 55 eurie :(
das echt vel te duur. maar toch vervangen. want als je het doet moet je het goed doen.
de pakking tussen de 2 carb helften was gelukkig nog goed, dus scheeld me weer 33 eur.
ook gelijk klepdekselpakking vervangen.

alles zit er weer op en hij doet het weer.
mn golf loopt een stuk beter en hij valt niet meer stil.

nu wacht ik alleen nog op mn ronde pakketje :)

martiepartie
26-08-2008, 18:02
die 'egel' is een verwarmingselement. De staafjes worden verwarmd, waardoor de carb van onder af verwarmd wordt door convectie v.d luchtstroom.

De 2E carb is inderdaad een leuk ding, maar als er iets mis mee is ben je vaak zo lang aan het zoeken. Door alle vacuumaansturingen en de vele sproeierkanalen in het apparaat ben je niet zo 1-2-3 bij het probleem aan beland.

Leuk golfje hoor! Mocht je nog delen als deuren/achterklep motorkap e.d. willen; ik zag gisteren dat hier op de sloop (groningen) een hele nette staat in marsrood!

joostvw
26-08-2008, 20:06
ja dat van die egel , dacht ik al wel dat dat zo werkte.
maar eigenlijk moet je zoiets in de zomer gewoon afsluiten, want je mengsel kan toch beter gekoelt in de cilinder komen? want dan zijn de moleculen kleiner en heb je betere cilindervulling. (het idee van een intercooler)
anyway..
ik heb nog geen delen nodig maar bedankt voor je tip, ik denk ook dat groningen ietsje te ver rijden is. ik woon 10 km van de belgiesche grens ;)
en ik denk dat je alsnog kleur verschil krijgt met rood.

ik ben iig heeeeeeel blij dat ik het heb kunnen fixen.
ik had aleen niet verwacht dat alle slangetjes klemmetjes en pakkingen bij elkaar 96 euro zouden kosten.

martiepartie
26-08-2008, 20:25
tja, je staat er verstelt van, maar je kan zelfs in de zomer een bevroren carb. krijgen.

Mengen van benzine en lucht is een endotherm proces, daar is energie voor nodig. Daardoor daalt de temperatuur van het mengsel. Als dit net even te koud wordt, kan je mengsel bevriezen.

Er stroomt ook nog koelwater door je inlaatspruitstuk, dat moet ook nog voorkomen dat dit verschijnsel optreedt. Ik heb een tijd met CV carburateurs gereden, dus zonder beide vormen van verwarming, maar (nog) nooit een bevroren carb gehad.

Echt veel vermogen win je niet door dat egeltje niet aan te sluiten. Het effect is zeker niet te vergelijken met een intercooler. Een intercooler op een standaard motor (zonder turbo) heeft geen effect.
Een intercooler gebruik je pas als je hete inlaatlucht hebt, doordat de compressorzijde van de turbo ook erg heet wordt en daarmee je inlaatlucht verwarmd.

joostvw
26-08-2008, 21:15
ik dacht eigenlijk dat het koelwater dat door het inlaatspruitstuk loopt die egel verwarmde.
wat wel schijnt te schelen in vermogen is al die pinnetjes er uit te halen om een betere "flow" te krijgen.
maar ik heb uiteindelijk niks meer aan mn spruitstuk gedaan omdat ik nogal moeilijk bij die imbus buiten kon en ook geen lange imbus sleutels thuis heb.
maar dat van een intercooler dat dat is omdat de lucht warm word door de turbo wist ik wel, maar alsnog verkopen ze toch koudelucht inlaten enzo. denk zelf dat dat ook niet veel uithaald

joostvw
27-08-2008, 22:39
GODVERDOMME!!

ik heb dus heel die carburateur uit elkaar gehaald en schoongemaakt en heel veel vacuum slangetjes vervangen en wat pakkingen, ben gaan testrijden, zo'n 20 km
en hij liep goed.

vandaag reed ik naar skidome en het gezeik begon weer :( #$^^$%^&@$^.
weer als ik afremde tot onder de 40 begon hij te stotteren en als ik stil ga staan valt hij uit.
als ik em weer start, doet ie daar iets langer over maar blijft wel net nog een beetje stationair lopen. als ik aan het rijden ben dus niet :(
iemand nog ideeën?? wat dit kan zijn.

ik heb dus wel al die slangetjes vervangen , maar het schijnt dat je al die toeters en bellen op die carb. nog kan checken op of ze nog vacuum zijn enzo. , ik denk dat ik dat maar moet doen.
2e optie is andere carb op marktplaats zoeken ( met de kans op hetzelfde gezeik)
3e optie is een setje motor (of andere simpele) carbs. ( maar kheb niet veel geld meer.
en ik heb de auto eigenlijk wel nodig)

ik moet elke dag mnaar school (wat erventueel met de trein zou kunnen)
maar ik moet ook af en toe werken en dan moet ik nogal ver fietsen)
dus , eignelijk kan ik wel een beetje zonder auto , maar als ik geld uit ga geven aan treinkaartjes heb ik straks geen geld meer om in de auto te steken.

Dilemma :( .

Ferry24
28-08-2008, 05:59
ff busje remmenreiniger pakken. auto starten en dan rondom je carb op de slangen etc spuiten/ schiet hij in ene omhoog in toerental als je ergens op spuit heb je daar een vacuumlek....

joostvw
28-08-2008, 11:29
dat heb ik al gedaan, maar bedankt.

joostvw
28-08-2008, 13:19
ik heb net nog een ker goed gekeken naar de carburateur terwijl hij loopt
en aan de linkerkant (als je in de auto zit rechts) zit een rond ufo vormig ding met een plunjer eruit. die plunjer moet tegen je gasklepbedieningstang aankomen denk ik.
maar kan iemand mij uitleggen wat deze precies hoord te doen? want hij raakt mn gasklepbediening net niet en als je gas geeft gaat de plunjer juist terug. maar af en toe weer uit. en als ie in stationair terug valt komt ie er weer uit maar niet ver genoeg.
en als ie stil valt zit de plunjer wel ertegenaan.

hierbij een filmpje van youtube dat ik heb gemaakt voor de duidelijkheid:

<http://www.youtube.com/watch?v=QxDEYfQ8Rwc

joostvw
28-08-2008, 18:17
ok probleem opgelost, nou ja omgeleid.
ik ben ermee naar oldtimer parts geweest, en die hebben mij verteld hoe ik het moest fixen.
ik heb van dat ufo vormig ding het onderste slangetje afgehaald en afgedopt.
nu staat die plunjer constant uit en kon ik het stationair op het tapeindje afstellen.

ik ben weer blij :D

joostvw
11-03-2009, 23:01
zo na lange tijd weinig nieuws aan de auto, nu weer wat actiever:
hij is weer APK gekeurd.
maar net toen ik hem naar de apk wilde brengen ging mn startmotor kapot :(
dus : startmotor gereviseert, uitlaat gelast, nieuw bandje en wat kabelbreukjes en dat was het.
volgende dag aant rijden..... is de startmotor weer kaduuk.
dus nu stat ie weer terug bij de garage, (vind ie niet leuk want kost aleen al 1.5 uur om die eruit te krijgen).

verder gebeurd:
nieuw dakraampje zodat ik weer droog zit :), gelijk de randen tegen roest behandeld.
ook gelijk nieuw hemeltje erin :D ziet er weer fris uit.

verdere plannen:
laag
velgen

ondertusen ff paar veren gevonden via marktplaats, zullen net voor of net na het weekend binnen zijn.
word 60 mm lager voor zolang ff, zodra ik in mei klaar ben met school ga ik ff sparen voor schroefsetje.
maar nu als studentenprojectje: gti schokbrekers met 2ehands veren.

ben aant zoeken voor a3 velgen. heb al wat gevonden, misschien dit weekend ophalen.
en zoek nog een adresje voor het omboren van 4x100 naar 5x100.

Pedaalemmer
12-03-2009, 09:40
Vind dit echt een heel gaaf golfje, en zo te zien in goede handen!

MauSeR35
12-03-2009, 12:54
Komt allemaal goed zo. Heb je de Weber al besteld of nog niet?

joostvw
12-03-2009, 19:04
thnx voor je compliment pedaalemmer :D

@maus:
weber wacht ik nog ff mee want apk viel nogal duur uit met alle arbeidsuren die besteed zijn aan die startmotor.
na mei ben ik vrij en kan ik lekker werken en dus lekker uitgeven aan de golf. tot die tijd nog ff rustigaan.

de a3 velgen die ik op het oog had ging iemand anders al mee weg, maar er staat nog een setje op mp, dus miss geluk?

joostvw
12-03-2009, 21:13
of zal ik zulke velgen eronder gooien?
http://img.photobucket.com/albums/v47/dubenvy/feelers/feeler.jpg
weet niet hoe ze heten en of ze mooi zullen staan maar ik zie ze voor weinig op marktplaats niet in deze staat hoor, maar polijsten houd mij weer ff van de straat(of van de piste).
heeft er misschien iemand meer info over deze velgen of foto's van deze onder een golfje?

ScareMercy
12-03-2009, 21:31
Zijn teardrop velgen, zoek daar maar eens op ;)

joostvw
16-03-2009, 00:47
zo, kheb een setje teardrops op de kop getikt, wel opkanppers, maar is zeker nog wat van te maken, ik wil ze eigenlijk zoals de foto hierboven maken maar dan die tears in antraciet of zwart (de rest dan gepolijst) zit nog te twijfelen of ik er naafkappen bij zoek. ze zijn nu goud trouwens :S zal es een foto maken.
maar als ik ze wil gaan polijsten, kan ik ze dan beter laten stralen, afbijten of gewoon schuren? wat is de beste optie als je wil gaan polijsten? en waar koop ik fatsoenlijke polijstmaterialen??

Golf_84er
16-03-2009, 18:48
Hey joost!

Mooi golfje heb je! Ik zou voor schuren gaan, dan tast je niet het materiaal aan.
Bij een ijzerspeciaalzaak maak je wel kans op een goed polijst setje!
Even vraagje, wat voor dakraampje heb je (origineel?) en waar heb je die laten vervangen?
Ik heb namelijk ook een dakraampje (niet origineel) maar wil die ook vervangen door een nieuwe.. Succes met het polijsten van je Teardrops:P zullen flink wat uurtjes in gaan zitten!

joostvw
16-03-2009, 21:49
het is niet origineel dakje, weet zo snel ff niet de naam van het merk. maar matheo van het forum hier had er toevallig precies zo 1 liggen. heb hem zelf vervangen, gewoon schroefjes los, dakje oplichten en hij kwam los (ligt wel aan de staat va nde kit) dan zorg je dat alle kit en roest weer weg is en ontvet en kit je het nieuwe dakje er weer in. had er speciale kit voor (en nu ga ik ff voor je kijken) sikaflex-260 heet het.
het is dus goed zelf te doen.
mocht je in de buurt wonen dan wil ik je best helpen als je een nieuw ruitje hebt gevonden.
succes!

Matheo
16-03-2009, 22:12
teardrops zijn goed! post vlug maar eens een fototje! dus die gti-dempers kan ik wel voor je apart leggen dan? ;)

jappie86
16-03-2009, 22:56
heej joost!
tof dat je die teardrops hebt :cool:
ik denk dat je ze ook gewoon in de afbijt kunt zetten, dat gaat veel sneller en makkelijker dan alles eraf gaan schuren. ik heb nog wel een bus afbijt staan hier.
polijst materiaal kan je bij JP-carcolor halen maar om 1 of andere reden heeft die gast geen unipol en dat schijnt wel de shit de zijn.

p.s. zet ff foto's van die wielen online. :rolleyes:

groeten jappie :thumbup:

joostvw
17-03-2009, 00:02
ik was vandaag bij de praxis, en keek daar dus ook gelijk ff vor afbijt, maar op al die bussen stond: voor hout of metaal (behalve aluminium) dus ik ben bang dat dat aantast :S maar als jij er 1 hebt staan die je al een keer hebt gebruikt dan moet dat wel goed zijn. scheeld mij iig veel schuurwerk ;)
ik kan wel foto online gooien maar ben ff kabeltje kwijd, ik kan ook morgen of overmorgen ff langskomen met de wieltjes eronder , ik wil ze ff testrijden om te checken of ze niet krom zijn. morgen krijg ik ook mn nieuwe veren binnen als het goed is dus we gaan binnenkort sleutelen he.

Matheo
17-03-2009, 00:03
doe morgenavond maar dan ;) ik ben er zowiezo.. jappie ook wel denk..

joostvw
17-03-2009, 00:09
zal es kijken of het lukt, moet nog een werstukje aanpassen en mn vriendin blijft slapen, maar die vind het waarschijnlijk niet erg om mee te komen naar jullie, ze is gister ook helemaal meegereisd naar Aalsmeer voor velgen te halen :)

edit: en ja die GTI dempers mag je al appart leggen :D
wat moet je er voor hebben trouwens?
en eeh als ik het goed heb gezien heb jij zo'n verentrekdraadeind liggen toch? zou ik dan graag gebruik van maken.

Pedaalemmer
17-03-2009, 08:09
Teardrops zijn erg leuke velgjes voor onder een mk2. Als je ze wilt polijsten moet je ze zeer zeker niet stralen maar emt afbijt insmeren. Aluminium is ook een metaal en kan wel tegen een beetje afbijt.

jappie86
17-03-2009, 17:20
verentrekdraadeind

een wat? haha. ik heb die audi wieltjes met afbijt gedaan, maus zn ronals ook btw(maar dat haalde bij die ronals weinig uit). :screwy:

ik ben trouwens ook thuis vanavond.

groeten jappie

joostvw
18-03-2009, 11:34
je weet wat ik bedoel he jappie, ik denk dat ik em trouwens komende week doordeweeks een keer zelf omlaag gooi als ik alle spullen bij elkaar heb. tis lekker weer en ik heb veel vrij overdag.
maar het valt volgens mij best tegen om alles voor die gti sckokdempers te vinden. waar vind ik nou goedkoop al die busjes en bouten en kransen, dat gaat me zo weer 50 euri kosten :( dus ik ben nog aant twijfelen over mn eigen schokbrekers.
zal eerst es kijken of er een verschil zit qua toplager. das het belangrjikste (en duurste)
en ronal zal wel extreem goede lak hebben ;) zijn ze hun geld waard he.

golf mkII 16v
18-03-2009, 20:17
Toplagers ed zit geen verschil
Die ik heb zijn van een 1.3

joostvw
18-03-2009, 21:31
ik heb net es goed in de garage gekeken (en ervoor) en er lag nog een oud setje van mn broer. zal eigenlijk geen verschil in de dempers maar 1 daarvan is lek :( maar de schalen en moeren heb ik iig al gevonden dus :D moet aleen nog de lagers en de busjes erboven hebben. ik heb mn veren binnen dus ik kan eigenlijk al wat in elkaar gaan zetten, aleen nog ff die lagers bestellen/zoeken.

MauSeR35
19-03-2009, 12:34
Ik heb nog wel toplagers liggen van mijn 16V, als je die kunt gebruiken.

joostvw
19-03-2009, 16:38
shit heb ze net besteld :(

jappie86
19-03-2009, 17:31
als je het zelf gaat doen, kom dan ff die verentrekdraadeinden halen, voordat je toplager door je garage vliegt. haha.

joostvw
19-03-2009, 17:39
daar had ik wel over nagedacht jappie
ik kom straks na het eten sowieso langs om de schokbrekers te halen he, dus dan neem ik die gelijk mee,
vind je het erg als ik die iets langer hou? mn broer moet zn toplagers ook nog vervangen namelijk.

joostvw
22-03-2009, 22:11
zo hij is eindelijk omlaag :D:D:D
voor : -7.5 cm
en achter -6 cm
rijd echt super nu, ik zal morgen foto's posten

MauSeR35
23-03-2009, 20:05
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/21032009.jpg
hier nog een fototje van matheo tijdens hetuitvoering van het verlagen, t moest snel dus dan moet je 3 dingen gelijk doen: bier drinke, peukie rookuh en moeren vastdraaien ;)

joostvw
23-03-2009, 21:34
haha, mooie foto maus.
maar we hebben het record van 2 uur verbroken he? 1:55 :P
ik ga ff mn kabeltje zoeken dan kan ik mijn foto's eropzetten

edit: kabeltje kwijd :(

MauSeR35
23-03-2009, 21:35
kan vast nog sneller maar dit is ons PR.. voorlopig...

Matheo
23-03-2009, 22:00
Ik heb nog steeds het idee dat ie geen 7,5 centimeter gezakt is.. theoretisch zou dat wel zo moeten zijn.. Maarja, hij gaat wel een stuk harder de bocht om ;)

voor:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/21032009057.jpg

na:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/21032009060.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/21032009061.jpg

joostvw
23-03-2009, 22:41
oh thnx matheo , het valt idd beetje tegen qua hoogte, maar mag niet klagen toch?
op mijn foto's lijkt ie lager omdat die van iets hoger zijn genomen.
ik moet nog wel ff mn uitlaat hoger hangen voordat mn achteras er doorheen bonkt ;)

joostvw
25-03-2009, 02:15
vanacht ff snel wat foto's gemaakt. geen goede kwaliteit hoor.

op het transferium Breda
http://i43.tinypic.com/2jd3yau.jpg

Etten-Leur
http://i41.tinypic.com/1tpjzm.jpg

joostvw
08-04-2009, 13:50
ik heb zojuist een doosje onvangen waar de geur van benzine duidelijk aan hangt :D (jullie kunnen wel raden wat daarin zit)

ik wil Martijn (jetta mk1 '82) bedanken voor het mooie inpakwerk ;)

en ik ga er zo mee naar de piercingshop van een maatje van me, raad maar eens waarvoor....

en goede vrijdag vind ik wel een goede dag om het gevalletje te monteren.
foto's volgen.

jappie86
09-04-2009, 21:49
cool, ben benieuwd. :cool:

joostvw
10-04-2009, 09:44
ik ook, is nog aardig wat gebeun om de gaskabel aan te passen, die weber is eigenlijk voor handbak he.

volksfahrer
10-04-2009, 13:16
thumbs up joost ziet er goed uit!

joostvw
10-04-2009, 16:27
thnx :D

mn weber daarnet gemonteerd. na wat gekloot en met dank aan mn maatje bij de brommerboer heb ik toch een mooie gaskabel kunnen fixen :D.
heb nog wel wat speling op mn pedaal maar als ik die niet heb zit mn gasklep al vol open voordat mn voet op de grond staat. (die verhoudingen kloppen dus niet)
hierdoor is mijn motorkarateristiek (schrijf je dat zo?) wel wat veranderd maar niet ernstig. hij schakelt nu op een net ander moment over.

nou moet er nog wel wat aan afgesteld worden :( want hij loopt nog niet echt perfect... hij pakt niet lekker op. Als ik op choke rijd loopt ie echter wel goed dus zou hij dus iets rijker mogen.

maar 1 probleem: welke is mijn afstelschroef???
als iemand het weet, laat graag even wat achter, dan kan ik daar dit weekend mee aan de gang.
ik zal dit weekend ook even foto's maken onder de kap ;)

MauSeR35
15-04-2009, 20:24
Goed bezig! hopelijk zijn de problemen nu zover opgelost en kun je eens lekker met dat ding blijven toeren :D

joostvw
15-04-2009, 22:43
nee problemen zijn nog niet over. heb een oud probleem terug: vuil uit mn tank.
dus zodra mn tank leeg is ga ik em eens grondig schoonmaken. ik haalde gister de benzine filter eraf en ervoor zag ik de troep gewoon zitten in de leiding, dus is niet zo mooi.
ik denk dat mn weber een stuk beter zal lopen als die gewoon SCHONE benzine door de slangen krijgt ;)
en daarna ga ik er inderdaad lekker mee toeren :D deze zomer wil ik ermee naar Denemarken en volgende winter staat een ritje naar Zwitserland gepland...

MauSeR35
16-04-2009, 09:06
Tank is er zo onderuit hoor! Succes iig

joostvw
20-04-2009, 23:24
tank eronderuit gehad vandaag, ben weer een kilo zand lichter (tussen de vulbuis)
maar ben er niks mee opgeschoten.
zat bijna geen vuil in.
de benzine slangen wel, dus die ook maar gelijk vervangen.
maar nu ik hem vanavond vol had getankt reed hij nog steeds hetzelfde.
hij loopt redelijk op choke en slecht zonder. (warm en koud hetzelfde)
morgen maar weer verder zoeken.....

Arne
21-04-2009, 07:20
Handleiding komt eraan Joost :) Staan de sproeierbezettingen ook in.

joostvw
21-04-2009, 17:10
ja, die sproeiers zouden moeten kloppen want hij heeft bij de vorige eigenaar ook goed gelopen.

pluspunt: vandaag liep hij na 2 km wel lekker, en nu ook zonder choke zonder te stotteren en pruttelen. ik hoop dat het dus gewoon nog wat vuil was, maar ik kijk het nog wel ff aan.
die handleiding zou ik nog steeds graag hebben arne :D

joostvw
27-04-2009, 23:14
nu ik eindelijk (met dank aan Arne) een handleiding van de Weber heb, kwam ik erachter dat er gewoon een Automaatbak versie van deze carb. bestaat :S.
deze heeft een ander bevestigingsbeugeltje voor de gaskabel.

omdat ik niet wist dat dit bestond heb ik zelf tijdelijk een gaskabel in elkaar geflanst.
maar nu ik dit weet zou ik graag weer de origineele erop willen (iets betrouwbaarder he?)

weet er iemand hier een Weber dealer (liefst omgeving breda roosendaal) die onderdelen voor mijn carb. kan bestellen??

P.S. kheb meivakantie dus ben druk met mn teardrops bezig :P
en ben nog enige luxe aant inbouwen maar post ik wel als het klaar is..

jappie86
28-04-2009, 12:17
hoe ging je die teardrops nu ook alweer maken? helemaal polijsten of ga je ze toch spuiten?

joostvw
28-04-2009, 22:51
gepolijst, en dan de tears en het midden(waar dat naafkapje hoort) antraciet, of heel misschien de origineele blauwe kleur, maar denk dat dat blauw niet mooi is op een rode auto.
kan het misschien een keer laten photoshoppen...

MauSeR35
29-04-2009, 11:46
Neem dat antraciet, is veel beter dan zon kermis er van maken. ;)

joostvw
29-04-2009, 19:01
hier een foto van mijn rode golf mijn broers witte diesel (te koop nu) en zijn nieuwe blauwe golf 4.

voor koninginnedag, rood wit blauw.
http://i44.tinypic.com/358xkps.jpg

joostvw
04-05-2009, 21:37
zo nu hoef ik nooit meer kwaad te worden op mn vrienden dat ze mn deur open hebben laten staan, want heb net CV ingebouwd. bromt lekker achterin.
aangezien mn broers dieseltje verkocht word mocht ik zijn origineele cv eruit halen :D Bedankt!

ook heb ik ff de nieuwe volksforum.com stickers op de zijruiten geplakt en de kentekenplaathouders staan hem ook goed :thumbup:

joostvw
30-06-2009, 19:03
weer ff afstoffen:
kan deze week flink gaan sleutelen (als ik tijd heb)
want heb veel spullen besteld.
mn remmen zijn al een week lang ijzer op ijzer.
heb vanmiddag RStrade gebelt en morgen ligt er een pakketje van EBC voor mij klaar :D
krijg ook nog iets van SKG binnen deze week.
verder ben ik nog wat spul aant verzamelen om hem technisch in orde te krijgen want ga in augustus cruizen naar Denemarken en met kerst wil ik mijn golfje zwitserland laten zien ;)

MauSeR35
30-06-2009, 20:53
Ugh wat een stof ;)
Hopelijk is alles snel binnen, kun je je weer lekker uitleven idd. Hoe staat het met je wielen trouwens?

Matheo
30-06-2009, 22:49
ja.. wedstrijdje wielen opknappen doen? Werkt misschien wel motiverend..
Ben vandaag trouwens op je oude werk geweest, bij het motorhuis, lagen nogal wat turbotjes in de container. Leken wel op zo'n turbo die mijn vriendin op haar "kuch" peugeot heeft, vrijwel identiek zelfs.
Ik ga donderdag weer even terug, zal dan de groeten doen want was ik vandaag vergeten.

joostvw
02-07-2009, 20:34
vroeger lagen er veel oude dempers in. heb ik spijt van dat ik die niet mee heb genomen want die carbonne dingen doen het goed op marktplaats als Jap style op een nissan bijvoorbeeld :D

anywayz, ben nu bezig mn schijven en blokken te monteren.

volgende week een keer die schroefset doen. heb hem hier al liggen :)
zal es kijken of ik op mn werk zo'n imbus maatje 7 kan vinden.

ben er ook over na aant denken waarmee ik hem het beste kan inspuiten, dat ik lang goed blijft.

mn velgen zit nog geen vooruitgang in. heb wel weer een potje afbijt gehaalt.

joostvw
02-07-2009, 22:48
mn remmen zijn gemonteerd, net ff testritje gereden.
op die EBC's zit altijd een speciaal laagje op waardoor ze beter op de schijf inlopen enzo.
ik denk dat ik nog ff wat langer moet rijden om dat helemaal weg te hebben want hij remt nu nog niet zo spectaculair.

ook zijn de schijven die ik 2e hands via hier heb gevonden niet 100% recht.
mn pedaal trilt tijdens het remmen.
maarja goedkoop is dus idd duurkoop.
kan dus weer verder op zoek naar RECHTE geventileerde schijven (239mm) dus als iemand iets heeft, hoor ik het graag.

MauSeR35
03-07-2009, 08:24
Zijn ze niet dik genoeg om een keer af te draaien?

Arne
03-07-2009, 09:55
Schroefset spuit je t beste in met Tectyl ML. En schijven zou ik gewoon nieuw halen, via ebay.de

joostvw
05-07-2009, 23:18
nee maus, dat ga ik niet redden
en dat is ook niet de moeite voor 3 tientjes ;)

ik ga es op mn werk een set schijven bestellen plus een rivisiesetje voor mn remklauwen.
en ik neem gelijk tectyl mee.
oja en een inbusje 7 want die zit dus net niet in mn setje.
hopelijk morgen al schroeven....

jappie86
07-07-2009, 14:23
:postpics:

joostvw
07-07-2009, 17:31
idd, zal zsm foto's maken. maar tis nu pokkeweer :(

jappie86
20-07-2009, 19:11
joost vandaag was het wel goed weer, waar blijven die plaatjes??

laterz.

joostvw
20-07-2009, 22:41
nou speciaal voor jou jappie, bijdeze:

http://i28.tinypic.com/255hvzl.jpg
http://i25.tinypic.com/rmohf5.jpg
de bak is een gevoelig puntje
http://i29.tinypic.com/35bh2lz.jpg
hier valt het wel mee:
http://i25.tinypic.com/eiv51k.jpg
http://i30.tinypic.com/2u78swk.jpg
bezig met afbijt:
http://i30.tinypic.com/29p6t86.jpg
met dit als resultaat:
http://i31.tinypic.com/2zxytdk.jpg
ik heb er dus eentje zover, moet ook daar nog veel aan schuren (kut oxidatie!)
en speciaal voor jullie:
http://i31.tinypic.com/112br5y.jpg
oh ja en zo hoog was hij:
http://i26.tinypic.com/jkacyx.jpg

MauSeR35
21-07-2009, 08:08
k zie alleen maar kruisjes... of komt dat door het superinternet hier op de zaak ;)

Matheo
21-07-2009, 12:05
ik denk het, bij ons op de zaak doen ze het wel ;)

kb2
21-07-2009, 15:31
Dat noem ik nog eens plat op zijn bek

joostvw
21-07-2009, 17:00
denk dat het aan jou internet ligt maus, kheb het upgeload met tinypic en die werken meestal wel goed.

ik moet alleen mn wielkasten nog ff uit laten rollen, want echt een scherpe bocht zit er niet meer in.
mn vriendin lacht mij al uit als ik 20x moet steken om te parkeren ;)

jappie86
21-07-2009, 21:56
nou speciaal voor jou jappie, bijdeze:

da ge bedankt zijt, da witte. :thumbup:

Matheo
24-07-2009, 18:21
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/21072009130.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/21072009129.jpg

Berrychello
24-07-2009, 18:27
Mooi ding! Wel jammer van de verlaging. Origineel is ie het mooist vind ik :)

joostvw
24-07-2009, 18:45
ach ja, ik heb altijd mn origineele dempers op schap staan hoor.
maar ik vind het wel mooi zo ;)

Golf_84er
26-07-2009, 17:45
Lekker plat en zo hoort het! Ziet er netjes uit.
Succes nog met de wielen en ben benieuwd hoe ze eronder staan!

redjetta
26-07-2009, 23:18
ziet 'r cool uit..mooi laag ook, sta nog ietsje lager(ook automaat)..maar 't is dat me assen tegen de carroserie aanzit(en er niet aan wil slijpen) anders ging hij nog wel iets lager!

Waggel
27-07-2009, 16:02
Plat op z'n bek :thumbup: zo hoort het te zijn. Leuke mk2 :D

joostvw
27-07-2009, 18:27
thnx!!

@redjetta: denk niet dat het bij mij veel lager kan want mn schroefset (tectuning) zit echt op zn laagst. misschien ligt hij wel op zn bumpstops. heb jij die ingekort dan?

maar de mijne gaat zeker niet lager. kan nog maar een beetje sturen of mn banden raken mn schermen (buitenkant maar ook binnenkant) en zag van het weekend dat mn stuurstangen aan beide kanten aanlopen en mn langste aandrijfas ook.

joostvw
27-07-2009, 21:38
de teardrops mogen eventueel de bingo in, 1tje nu korrel 400 geschuurd dus klaar om te spuiten. en de rest moet nog wat oxidatie uitgeschuurd worden en kleine stoeprandschade. PM mij maar bij interesse. allerlij inruil ook mogelijk, roep maar wat.

volgende week gaat mn golf trouwens 2cm hoger rijden om denemarken en zweden te kunnen gaan bekijken. daarna weer mooi laag voor vagfest :D

Matheo
12-08-2009, 23:38
daarna weer mooi laag voor vagfest :D

is je geraden ;)

joostvw
01-09-2009, 19:29
ben mn teardropjes aan het spuiten zodat ik daar weer ff op kan rijden (denk heel de winter) en dan aan de slag met mn pirelli's.

eigenlijk was mijn plan:
-teardops: hoogglans wit.
-Pirelli's : gepolijst.

nou heb ik op mn werk paar busjes primer en lak meegenomen: 1 witte primer 1 geelige pirmer en 1 hoogglans wit.
en daarom begin ik nu weer te twijfelen.

ik vind dit eignelijk ook niet gek. en dan misschien mijn Pirelli's wel hoogglans wit.
http://i26.tinypic.com/2dhwkcg.jpg

wat vinden jullie? gaat op de rode golf he...

joostvw
03-09-2009, 11:58
vandaag viel er weer iets leuks in de bus :D

http://i31.tinypic.com/1hft4i.jpg
kan ik eindelijk wat inbouwen :D:P:D

vwjb
04-09-2009, 07:37
Hey Joost,

komen jou wielen niet in jou wielkas als je stuurt??????

joostvw
04-09-2009, 11:44
je bedoelt er tegenaan?
ja dat komen ze zeker, ik moet overal steken. maar ik denk dat ik em ff iets hoger ga zetten totdat ik mn schermen heb uit laten rollen.

ik ben nou ff heel zuinig aant doen voor mn projectje dat op komst is, en stel die 75 euro voor het uitrollen dus ff uit.
volgende week ga ik er waarschijnlijk mee beginnen, en dan verplaats ik dit topic ook maar naar de peojecten als het zover is.

MauSeR35
04-09-2009, 14:40
edit: oops vorige post niet gezien :screwy:
maar je hebt nog wat plannen dan gelukkig :D

Gertjan
04-09-2009, 18:43
Ja, hij ligt lekker laag :D

joostvw
04-09-2009, 21:46
@gertjan: ik heb tenminste mijn baksteun nog ;)

vwjb
04-09-2009, 21:53
Ik sta vast in de straat van me ouders nu.... De sletta ligt net zo laag. Ik kan de drempel aan het begin, en de drempel aan het eind van de straat niet meer over. Hahaha

joostvw
04-09-2009, 22:01
tsjah ik stond vanmiddag nog met mn voeten op een drempel bij school(met daar nog wat vloerbedekking en metaal tussen) maar ik kom toch tot nu toe altijd wel los.

joostvw
08-09-2009, 13:27
dit topic mag naar de watergekoelde projecten verplaatst worden aub.

ik heb gister een MK3 variant 1.9 tdi aangeschaft.
hier ga ik het blok uit tillen en dan komt dat in mijn golf2 te hangen.
hij word komende maand 25 dus word hij oldtimer en diesel. en goedkoper kan je niet rijden denk ik zo.
daarbij gaat ie van 75pk naar 90. en ik denk dat ik die met de tijd nog wel ff ga kietelen.

Gertjan
08-09-2009, 16:27
Vet :rock:

jappie86
08-09-2009, 18:41
what! cool :thumbup:

MauSeR35
08-09-2009, 19:32
Gaaf project, maar dat wist je al ;) succes er mee nogmaals en als we kunnen heplen... maar of dat dat slim is...

joostvw
09-09-2009, 21:06
ben nu beetje het blok aant testen.
hij rookt echt als een malle.
hier misschien mensen die wel verstand hebben van diesels ;) ?
ik ga er iig ff een aditief ingooien want hij heeft 4 maanden stil gestaan ofzo.

De Pul
09-09-2009, 21:09
wat voor kleur rookt ie?

joostvw
10-09-2009, 15:42
zwart. tis geen kvs iig.
heb er daarnet een scheutje aditief ingegooid, maar nog niet mee gereden. ik ga alleen geen tank vol gooien als ik em toch zo weer schors, dus vandaar dat ik er niet het hele busje in heb gegooid.

De Pul
10-09-2009, 22:42
IC-slangen niet lek? dat wil nog weleens het geval wezen.of de pomp is niet helemaal lekker afgesteld,zwarte rook kan bij zo'n blok 1000en1 oorzaken hebben...

joostvw
12-09-2009, 15:07
ik zal die ic slangen een controleren, bedankt voor de tip!

ik heb vanmiddag op mn werk het er nog met een garagist over gehad en die zei ook dat ik de pompafstellingen eerst eens moest checken. en een soort motorreiniger langs het luchtfilterhuis naar binnen moest spuiten als hij loopt.
als ik echt pech heb zijn het volgens hem de olieschraapveren die om de zuigers zitten.
maar kan eventueel nog wel een olieaditief genaamd: "stop smoke" proberen.
dat gaat olieverbruik tegen schijnt.

De Pul
12-09-2009, 15:21
ik zal die ic slangen een controleren, bedankt voor de tip!

ik heb vanmiddag op mn werk het er nog met een garagist over gehad en die zei ook dat ik de pompafstellingen eerst eens moest checken. en een soort motorreiniger langs het luchtfilterhuis naar binnen moest spuiten als hij loopt.
als ik echt pech heb zijn het volgens hem de olieschraapveren die om de zuigers zitten.
maar kan eventueel nog wel een olieaditief genaamd: "stop smoke" proberen.
dat gaat olieverbruik tegen schijnt.
olieverbruik>blauwe rook
waterverbruik>witte rook
brandstofmisbruik:D>zwarte rook

Gertjan
12-09-2009, 17:23
Een diesel hoort toch lekker zwart te roken? :thumbup:

joostvw
12-09-2009, 19:05
ja maar hoe denk je dat ze daar bij het rdw over denken?
ik moet hem straks omkeuren naar diesel he.

heb je mij niet zien roken langs de rdm-campus?

De Pul
12-09-2009, 19:39
ja maar hoe denk je dat ze daar bij het rdw over denken?
ik moet hem straks omkeuren naar diesel he.

heb je mij niet zien roken langs de rdm-campus?
hij mag idd niet teveel roet geven,maar als het goed is rookt zo'n tdi bijna niet omdat de inspuiting geheel elektronisch geschied.rookt ie wel is er dus iets niet in de haak :rolleyes:

joostvw
13-09-2009, 10:03
:(

joostvw
19-09-2009, 13:10
zo, vandaag is mijn mk 3 geschorst dus ik kan aan de slag.
ik wil mn inlaat en turbo en EGR enzo komende week eens eraf halen om te checken op roet.
mn broer zn bora had dat ook, zat echt immens veel roet in zn inlaatspruitstuk door die EGR.

kan ik die EGR gelijk afdoppen, binnenkant van die turbo beetje polijsten, inlaatspruitstuk polijsten.

en misschien dat ik het blok wel helemaal open trek om de olieschraap veren te vervangen ivm dikke rook achter mn auto.

redjetta
21-09-2009, 10:26
thnx!!

@redjetta: denk niet dat het bij mij veel lager kan want mn schroefset (tectuning) zit echt op zn laagst. misschien ligt hij wel op zn bumpstops. heb jij die ingekort dan?

maar de mijne gaat zeker niet lager. kan nog maar een beetje sturen of mn banden raken mn schermen (buitenkant maar ook binnenkant) en zag van het weekend dat mn stuurstangen aan beide kanten aanlopen en mn langste aandrijfas ook.

beetje late reactie..
had idd de bumpstops stuk ingekort..3/4 had ik eraf gehaald+de comfort veren weg..maar je kan denk niet veel meer lager anders lopen die bandjes aan denk ik?

joostvw
21-09-2009, 16:28
ja precies alles loopt aan, kan er niet echt meer mee sturen :S

Gertjan
21-09-2009, 17:09
Achja je moet wat :D
Hoe ga je nu naar school, elke dag met die kutboot?

ScareMercy
27-09-2009, 00:32
waarom de mk3 schorsen? je sloopt hem toch, of zie ik dat verkeerd?

Dikke rook kan wel degelijk door het stilstaan of een te rijke inspuiting komen. de 90pk tdi is nog gewoon mechanisch.

redjetta
27-09-2009, 01:21
ja precies alles loopt aan, kan er niet echt meer mee sturen :S

je kan er ook een paar 145-70-13 bandjes om late gooien voor :D
maatje van mij had dat ook gedaan..

joostvw
27-09-2009, 21:38
@gertjan:
ik ga met trein naar rdam dan met de bus naar zuidplein en dan de bus naar RDM.
en soms met de boot terug, ligt eraan hoelaat het is enzo.

De Pul
27-09-2009, 21:41
.....de 90pk tdi is nog gewoon mechanisch.
leg uit,ben wel heel benieuwd nou?

Gertjan
27-09-2009, 22:13
@gertjan:
ik ga met trein naar rdam dan met de bus naar zuidplein en dan de bus naar RDM.
en soms met de boot terug, ligt eraan hoelaat het is enzo.

Heb ik pas ook een keertje moeten doen, ik was met de brommer maar m'n ketting was eraf gelopen, vlak voor het station gelukkig :D
Maar ik vind het maar kut geregeld allemaal, met de auto gaat veel lekkerder :D :thumbup:

joostvw
28-09-2009, 16:10
ja ik ben met de auto in 3 kwartier daar. maar met de trein ergens tussen de 1.5 en soms 2 uur 8|

joostvw
29-09-2009, 22:10
update:
afgelopen zaterdag aan de variant bezig geweest.
de mk3
ging dus van zo:
http://i34.tinypic.com/2vt1o52.jpg

naar zo:
http://i37.tinypic.com/35jauwz.jpg
naar zo:
http://i38.tinypic.com/esnlol.jpg

o ja,
niet aleen zaten de IC slangen vol met olie,
er was er ook nog 1 over de gehele lengte doorgescheurd wat resulteerde in veel vettigheid op de EGR.
dacht eigenlijk dat die olie gewoon kwam door een lekke klepdeksel :S.
http://i35.tinypic.com/n1z9kx.jpg

dit zag er ook niet echt gezond uit:
http://i37.tinypic.com/2w5vivm.jpg
en weet iemand misschien hoe ik deze ronde stekker moet losdraaien of trekken ofwat?
http://i37.tinypic.com/207u9mb.jpg

ik ben blij dat mn pa het toch ook wel interessant vindt, anders mocht ik dit nooit op zijn oprit doen ;)
http://i36.tinypic.com/2116txu.jpg

De Pul
29-09-2009, 22:13
mooi dat je het zwarte rook-probleem hebt gevonden kerel:thumbup:

joostvw
29-09-2009, 22:40
ja is maar te hopen dat dat alles was he,
zou toch alsnog kunnen dat hij ook op de zuigerveren of klepseals lekt?

ga binnenkort eens proberen om een compresietest te kunnen regelen.

De Pul
30-09-2009, 06:51
wat mij betreft hoef je niet meer verder te kijken,ik durf er m'n daily om te verwedden dat die IC-slang de boosdoener was/is....
compressietest is nooit verkeerd vanzelf;)

joostvw
01-10-2009, 18:36
jou daily is toch ook een mk2?

en ja die olie die erin lirp zal wel uit de turbo komen he, dus ff op zoek naar keeringen.

Matheo
01-10-2009, 18:43
Eindelijk foto's ;) Goed bezig Joost! Vooral doorgaan met labelen, anders heb je straks ook zo'n hok vol kisten met misterieuse dingen, net als bij ons ;)

De Pul
01-10-2009, 20:43
jou daily is toch ook een mk2?

en ja die olie die erin lirp zal wel uit de turbo komen he, dus ff op zoek naar keeringen.
klopt :thumbup:

en over die turbo,het gaat je niet lukken om die eigenhandig lekvrij te maken danwel te reviseren....
het is normaal bij een turbodieselmotor dat de leidingen inwendig een beetje vettig zijn,zolang de turbo geen bijgeluiden maakt zou ik me er niet te druk om maken.....

joostvw
01-10-2009, 22:32
nee maar moet er wel mee door de keur he, dus mag hij niet zo veel roet geven als nu.

en @ matthieu:
je had toch ook gewoon in real life kunnen komen kijken?

De Pul
01-10-2009, 22:51
als die slangen weer allemaal netjes zijn en de pomptiming en opbrengst zijn even door een specialist gecheckt/afgesteld dan durf ik bijna te garanderen dat ie niet meer roet:thumbup:of de LMM moet halfdood zijn....
waar ligt oudenbosch ergens? mocht dat dicht bij mij zijn dan bied ik bij deze m'n diensten aan;)

joostvw
01-10-2009, 23:30
de LMM ziet er echt als nieuw uit in vergelijking met de slang waar hij tussen zit, dus volgens mij is die pas vervangen. en het is een pierburg, en volgens mn broer zijn die beter als de bosch variant.

maar je wilt dus zeggen dat die roet komt door de valse lucht die hij pakt door de ic slangen?
als dat zo is ben ik erg blij.

en ja oudenbosch is nou niet echt in jou buurt, maar bedankt voor je aanbod.

Oja,
weet er iemand hoe ik kan zien/uitlezen of mijn tdi gechipt is?
de autohandelaar herinnerde zich dat de vorige eigenaar zoiets zei dat hij gechipt zou zijn.
en er staat op een soort typeplaatje op de slotplaat onder de kap 117PK op geschreven. als dat zo zou zijn mag ik een lettertje rood gaan kleuren denk ik :D

Matheo
02-10-2009, 07:58
en @ matthieu:
je had toch ook gewoon in real life kunnen komen kijken?
die ene avond die ik eens vrij had was je niet thuis ;)

MauSeR35
02-10-2009, 08:45
Die rook zou dan ook nog wel eens door die chip kunnen komen, helemaal icm die lekke slangen.

De Pul
02-10-2009, 08:52
Die rook zou dan ook nog wel eens door die chip kunnen komen, helemaal icm die lekke slangen.
:goodpost:

@joost,de pierburgs zijn idd vele malen beter als bosch....
en mocht ie nou zometeen lopen,kun je alsnog wel even aanspringen hoor....
kan ik um eventueel netjes afstellen m.b.v. bosch diagnose :rolleyes: heb je dat iig zeker goed voor elkaar :thumbup:
word leuk rijden zo :thumbup:

martiepartie
02-10-2009, 11:15
kijk wat een service.. :thumbup: al ligt Oudenbosch een pokke-eind van Urk af, is wel direct een mooi proefritje :D

MauSeR35
02-10-2009, 11:25
Diesel is toch om km mee te maken ;)

Matheo
02-10-2009, 11:26
Jeuj, gaan we met zijn allen om een bak koffie in Urk ;) Mooi dagje uit!

De Pul
02-10-2009, 12:41
Jeuj, gaan we met zijn allen om een bak koffie in Urk ;) Mooi dagje uit!
geen probleem :rolleyes:

joostvw
02-10-2009, 19:01
ik vind het best hoor,
maar officieel zou ik er pas mee mogen rijden als hij omgekeurd is en mocht ie nou dan nog zoveel roet geven komt ie niet door de keur.

maarja zien we dan wel weer. eerst ff wat tijd vrijmaken, heb afgelopen week weer helemaal niks kunnen doen.

@thieu:
mocht je een keertje tijd hebben wip je maar lang hoor, of sms maar ff of ik tijd heb ofzo.

joostvw
26-10-2009, 20:18
heb weinig tijd gehad laatste tijd, maar kan nu weer ff verder. de laatste boutjes moeten nog los maar dan ligt de motor er toch eindelijk uit :D
heb vandeweek een 12 kant doppie meegenomen op mn werk voor die aandrijfassen los te kunnen halen.

ik zit alleen nog met de elektronica kwestie:

ik heb gehoord dat als je een nieuw type golf 2 hebt, je bijv. een g60 kabelboom zo daarop in kan pluggen op de zekeringen kast.
maar geld dit ook een de boom van een golf 3 tdi blok?

en als dat niet kan, is dit zo aan te passen of kan ik het beste gewoon alles overzetten van die golf 3 en dan alleen wat aanpassen om de originele teller er in terug te kunnen hangen.

als iemand wat info kan geven, heeel graag!

joostvw
27-10-2009, 00:34
zo ff avondje verder kunnen werken:

stond er al heel de week zo bij, met zn bek op een karretje:
http://i34.tinypic.com/28m214y.jpg

had afgelopen week al een asje los gegooid:
http://i34.tinypic.com/96i5nq.jpg

en de voorste motorrsteun en de baksteun waren toen al losgehaald.

vanavond heb ik de achterste motorsteun losgemaakt en de rechter aandrijfas.
linkse zit eigenlijk nog aan het blok vast.

ik heb het voorste subframe losgemaakt en rustig mn blokje op het karretje laten zakken. en zo had ik het blokje eruit zonder takel :D

en nu staat het er allemaal zo bij:
http://i34.tinypic.com/2gwx1rp.jpg
http://i34.tinypic.com/35n37ux.jpg
http://i38.tinypic.com/r8s7dg.jpg

jappie86
27-10-2009, 11:33
lekker hard-core zo in de herfst buiten een blokje wisselen op je oprit! :thumbup: .
heb je van de week een keer tijd? ik ben de heleweek vrij.

joostvw
27-10-2009, 11:48
haha ja met een dikke trui aan;)
nu ik em eruit heb ga ik lekker in mn garage verder aan het blokje werken naast de verwarming op een vloerkleed :D
ik weet nooit of ik savonds vrij ben of niet want ik sta maandag dinsdag en woensdag standby op mn werk. maar ik denk dat ik vanavond wel vrij ben. dus kom maar langs als je wilt.
ik ben nu vandaag overdag ook thuis maar ik moet nog wat aan school doen enzo.

joostvw
28-10-2009, 00:23
afgelopen zondag trouwens zelf nog op een rommelmarkt gestaan en daar nog wat leuks gevonden voor de golf:
http://i36.tinypic.com/1z3yruc.jpg
zal mooi staan voor de winterlook.

even later kwam ik deze 2 tegen en die kon ik toch ook niet laten liggen:
http://i33.tinypic.com/eqtv1w.jpg
weet nog niet wat ik ermee ga doen.

Matheo
28-10-2009, 08:56
afgelopen zondag trouwens zelf nog op een rommelmarkt gestaan en daar nog wat leuks gevonden voor de golf:
http://i36.tinypic.com/1z3yruc.jpg
zal mooi staan voor de winterlook.

Pik! Ben al iets van een jaar op zoek naar zulke lampen..

Melvin
28-10-2009, 09:04
Ik weet nog wel iemand met zo'n lampen, die wil ze misschien wel weg doen! PM maar..

joostvw
28-10-2009, 11:26
ik heb nog wel iets leuks voor je liggen dan thieu. geef het jappie straks wel mee.
zijn alleen niet geel.
jij wil er maar 1 toch?

joostvw
29-10-2009, 00:32
vandaag kwam jappie helpen (jappie86 hier),
we zijn eerst naar de wibra gereden voor een paar flessen dasty.
en poetsen maar.
werkt echt reete-goed dat spul!
alle open gaten ff afgedicht met condooms :thumbup:

daarna het blokje mn garage in gereden en zijn we begonnen er wat delen af te schroeven.

hier jappie hard aan het werk :thumbup: :
http://i36.tinypic.com/k2ilwz.jpg

eerst de EGR eraf.

deze foto is erg karig maar het is duidelijk dat deze klep vol roet zit:
http://i36.tinypic.com/v5l2mu.jpg

bleek dat hij al wel afgedopt is, maar volgens mij niet goed. er zit alleen een dun plaatje tussen het inlaatspruitstuk en de egr klep zelf.
maar er zit geen plaatje aan de uitlaatkant.
deze dus:
http://i38.tinypic.com/2e3tu8i.jpg

in de inlaat zat ook veel roet.
hier had ik al een deel eruit gekrabt:
http://i34.tinypic.com/vgr67d.jpg

en dasty weer aan het werk:
http://i36.tinypic.com/16i8xoz.jpg

Oh ja, beetje jammer maar toen ik de buizen van de turbo af had kon ik duidelijk olie bespeuren in de inlaat kant van de turbo. deze lekt dus olie.

*bericht voor De Pul*: dit gaat jou dus je daily kosten :D

hier een beetje te zien, maar had hier al een deel weggeveegd:
http://i34.tinypic.com/ju8roj.jpg

kga ff uitzoeken of het misschien mogelijk is om een turbo te plaatsen van een 110pk versie.

hier zie je dat de inlaten zelf ook helemaal onder de roet zitten.
weet er iemand een manier om dit schoon te krijgen zonder dat alle zooi mn cilinders in komt?
http://i35.tinypic.com/2150s2o.jpg
nu heb ik ook het uitlaat spruitstuk los.
deze word ook ontdaan van alle roet en roest en word weer in een hittebestendig lakje gespoten. zwart of zilver?

later begon ik moe te worden en dus domme dingen uit te halen...
ik ging met een gasbrander het inlaatspruitstuk schoonbranden.
het spruitstuk lag bovenop de kliko,
je raad het al, aluminium geleid zo goed dat binnen een minutje mijn kliko er zo uitzag :shake: :

http://i37.tinypic.com/21oqatf.jpg

morgen of overmorgen maar weer verder met ontroeten :)

MauSeR35
29-10-2009, 10:29
Lol

toth75
29-10-2009, 12:57
goed bezig, leuke foto's ook.

joostvw
30-10-2009, 01:38
thnx :)

ben beetje aant zoeken naar een turbo om deze te vervangen.
maar wat denken jullie van 2?
is dat beetje mogelijk qua olieleidingen enzo?
misschien wel leuk project voor in de toekomst.
1tje voor cil 1 en 4 en 1tje voor 2 en 3 :D

Roy 1.6
30-10-2009, 07:50
Lekker bezig :thumbup:

jappie86
30-10-2009, 09:35
hey chef!

hier had ik het over van de week,
ff naar beneden scrollen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34672&page=7&pp=20&highlight=scirocco

mzzl!

joostvw
30-10-2009, 14:48
ohja die lak voor boot motorruimten...
hmm moet speciaal besteld worden enzo :S
ik ga zo wel ff op mn werk een kleurtje uitzoeken. en hopelijk morgen binnen.
gaat naar het mini cooper creme-wit denk.

jappie86
31-10-2009, 20:33
nice,
ik hoorde iets over een intercooler??

joostvw
01-11-2009, 21:26
nice,
ik hoorde iets over een intercooler??

ik hoopte eigenlijk door mijn vele foto's deze icon te vermijden :(

maar bij deze,

de Intercooler (van een golf 5):
http://i37.tinypic.com/2mwtu6g.jpg
ik zoek alleen nog de stukjes buis die hier origineel op in klikken.
hoeft maar een klein stukje te zijn. verder bouw ik er zelf wel wat slangen/buizen aan.
heb je wat liggen, PM me dan ff.

verder ben ik bezig geweest het uitlaatspruitstuk te bewerken.
er zitten allerlei bobbels in, eigenlijk door de sluiven aan de buitenkant voor de imbusbouten. die zijn weg nu.
verder de bochtjes allemaal wat korter gemaakt.
laten we zeggen dat de wanddikte op sommige punten flink is afgenomen.
dus na een hele zaterdag middag met de dremel aan de gang geweest te zijn had ik dit als resultaat:

http://i33.tinypic.com/fnzk1i.jpg

heeft er iemand misschien een foto van hoe dit origineel was?
anders kon ik jullie een before and after laten zien.
het uitlaatspruitstuk is netjes hittebestendig zwart gespoten:

http://i36.tinypic.com/xbep86.jpg

en ook nog even met een staalborstel en wat hittebestendige blanke lak bezig geweest,
Bling Bling:

http://i35.tinypic.com/n4bdc5.jpg

en kheb gister nog 8 koperen moertjes meegenomen op mn werk ;)

De Pul
01-11-2009, 22:40
EGR wel afdoppen he,anders word het zo'n zooitje....

joostvw
02-11-2009, 00:36
ja dat doe ik zeker! :D

ik keek net mn inlaat en uitlaat in (in de kop)
en er stonden maar 2 kleppen open :S
de uitlaat van de 4e cilinder en de inlaat vd 3e.
vind ik een beetje raar want de 1e en 3e gaan toch altijd tegelijk? en de 2e en 4e....

heeft iemand hier opheldering voor mij?

De Pul
02-11-2009, 00:40
als cil1 wisselt,heeft 4 compressie en andersom;)
en ja dat geld ook voor cil2 en 3:D:D:D

joostvw
02-11-2009, 00:54
oja das waar ook, ze bewegen wel gelijktijdig, maar ze zijn aan een andere slag bezig.
had ik moeten weten :chair:

enig idee hoe ik deze inlaten schoonmaak?

jappie86
02-11-2009, 11:49
nice!

T!m
02-11-2009, 19:35
Dikke tuning :tongue:

Ziet er leuk uit !

De Pul
02-11-2009, 21:18
oja das waar ook, ze bewegen wel gelijktijdig, maar ze zijn aan een andere slag bezig.
had ik moeten weten :chair:

enig idee hoe ik deze inlaten schoonmaak?
kun je beter zo laten zitten,als je zometeen geen EGR meer hebt word dat redelijk snel schoon.zo op het blok schoonmaken is nogal listig,heb al vaker gezien dat grotere kooldeeltjes voor een gebroken klep zorgden bij de eerste start....

joostvw
02-11-2009, 23:23
@ t!m:
nee geen dikke tuning, maar alle beetjes helpen toch??

@de Pul (hoe heet jij eigenlijk?)
de EGR was al afgedopt (aleen tussen klep en inlaat)
en heb de 2 weken dat ik ermee reed, op aditief gereden, dus zou het al schoon mogen zijn toch?

klinkt misschien knullig, maar dacht eraan om het er af te krabben met een plastic pakkingsteker en dan gewoon de stofzuiger er dicht op...

vandaag andere kleur wit gehaald.
had wat klein spul al gespoten, maar was echt TE wit.
het leek niet eens op creme.
nu heb ik een andere kleur gehaald, en deze is echt creme/ecru.

heb nu een motorsteuntje en de buis naar de kachel al mooi in dit kleurtje gespoten.
ziet er nu nog echt niet uit maar het eindresultaat zal wel mooi zijn.

ik zoek nog een afdekplaat voor over de motor van een 110pk (AFN)
iemand nog iets liggen??

De Pul
02-11-2009, 23:37
@ t!m:
@de Pul (hoe heet jij eigenlijk?)
de EGR was al afgedopt (aleen tussen klep en inlaat)
en heb de 2 weken dat ik ermee reed, op aditief gereden, dus zou het al schoon mogen zijn toch?

klinkt misschien knullig, maar dacht eraan om het er af te krabben met een plastic pakkingsteker en dan gewoon de stofzuiger er dicht op...

je zou het kunnen proberen maar let dan wel op dat er niks tussen je kleppen doorvalt,oftewel zorgen dat die dichtstaan....

en je pmde me vorige week nog voor die hemel,ben je m'n naam nu alweer kwijt? ;) :D

T!m
02-11-2009, 23:54
Alle beetjes helpen ja ! Ik heb het zelf ook vaak gedaan.

joostvw
02-11-2009, 23:55
@ gerben:
Ik wou gaan zeggen dat ik idd slecht ben in namen, maar toen ging ik terug zoeken, en je naam staat er echt niet onder.
je heet toch geen "gr"?

De Pul
02-11-2009, 23:59
@ gerben:
Ik wou gaan zeggen dat ik idd slecht ben in namen, maar toen ging ik terug zoeken, en je naam staat er echt niet onder.
je heet toch geen "gr"?
oke,waarschijnlijk was het dan al laat of ik was erg druk :redface: :redface:
my bad....

groeten gr
:lmao:

joostvw
03-11-2009, 00:00
o ja , waar blijft die smurf ?
hij staat nog steeds niet op mijn oprit....

De Pul
03-11-2009, 00:02
o ja , waar blijft die smurf ?
hij staat nog steeds niet op mijn oprit....
huh??

trouwens je had wel gelijk,ik heb het ook even gecheckt ;)

joostvw
03-11-2009, 00:06
wat mij betreft hoef je niet meer verder te kijken,ik durf er m'n daily om te verwedden dat die IC-slang de boosdoener was/is....
compressietest is nooit verkeerd vanzelf;)

die daily is toch smurfen blauw?

De Pul
03-11-2009, 00:07
die daily is toch smurfen blauw?
haha,ja maar wat is de clou nou dan? geen compressie?

joostvw
03-11-2009, 00:09
dat de inlaatkant van mn turbo zwart ziet van de olie.
en dus olie lekt.
en ik morgen dus een nieuwe turbo binnen krijg...

De Pul
03-11-2009, 00:15
dat de inlaatkant van mn turbo zwart ziet van de olie.
en dus olie lekt.
en ik morgen dus een nieuwe turbo binnen krijg...
are you shitting me?? dat is volkomen normaal,heb je met die nieuwe turbo net zo.... :eek: al is het natuurlijk nooit verkeerd om een nieuwe turbo te steken..........
kan de VW-diesels wel dromen,werk er inmiddels zo'n tien jaar mee.
nog nooit 1 gezien met een droog inlaatcircuit :shake:
BTW;het ging over zwarte rook, toch?
heb je ook al eens uitgelegd dat zwarte rook brandstof is toch?

maar mocht er iemand zijn die mijn praktijkervaringen met goede argumenten naar het rijk der fabelen kan verwijzen,is m'n ratje voor jou,joost :thumbup:

joostvw
03-11-2009, 00:22
ik geloof je hoor Gerben, maar een ratje voor even (als ik ga wisselen) zou wel handig zijn geweest ;)

maar ik dacht: als er olie in zit dan moet er dus een keering lek zijn.
logische redenering toch?
ik mis dan weer die jaren ervaring met TDI's :(

en eeh , die rook was idd meer zwart dan grijs/wit/blauw.

anyway, ga er in ieder geval op vooruit want mijn huidige turbo heeft er 330.000km op zitten.
en die andere maar 192.000km.
en is helemaal gereinigd en weer netjes gemaakt.

De Pul
03-11-2009, 00:28
ik geloof je hoor Gerben, maar een ratje voor even (als ik ga wisselen) zou wel handig zijn geweest ;)

maar ik dacht: als er olie in zit dan moet er dus een keering lek zijn.
logische redenering toch?
ik mis dan weer die jaren ervaring met TDI's :(

en eeh , die rook was idd meer zwart dan grijs/wit/blauw.

anyway, ga er in ieder geval op vooruit want mijn huidige turbo heeft er 330.000km op zitten.
en die andere maar 192.000km.
en is helemaal gereinigd en weer netjes gemaakt.
word er alleen maar beter op :thumbup:
enne,don't worry,ik hoor op m'n werk vagere redenaties :tongue:
trouwens,geen sloop daar in de buurt? hier staat altijd wel een leuke VW voor een 200e op de sloop incl. 3a4mnd APK :cool:

joostvw
03-11-2009, 00:37
die €200 kan ik dan beter in mn auto steken ;)

De Pul
03-11-2009, 00:56
die €200 kan ik dan beter in mn auto steken ;)
das waar,maar als je er 1 koopt voor 200e en je zet er een schroefset en velgen onder en je ververst de olie,brengt ie ineens 2750e op.... :D :D
het is net sparen bij DSB :thumbup:

Gertjan
03-11-2009, 01:16
OV-kaart is goedkoper :D

joostvw
03-11-2009, 14:24
ja ov is idd goedkoper. maar met ov kom ik niet op mn werk. laat staan op tijd ;)
ik zit op dit moment weer 3kwartier te wachten omdat het allemaal zo lekker aansluit :(

Arne
03-11-2009, 14:30
Tijd voor een Volksforum pool-auto!

Melvin
03-11-2009, 15:12
das waar,maar als je er 1 koopt voor 200e en je zet er een schroefset en velgen onder en je ververst de olie,brengt ie ineens 2750e op.... :D :D
het is net sparen bij DSB :thumbup:

Olie verversen? Want? Daar zie je niks van...

joostvw
03-11-2009, 16:31
vandaag nog wat spuitbusjes in die kleur besteld voor de subframes en motorruimte.

en daarnet een leuk pakketje binnengekregen :D:D

oja bijna vergeten:
gister ff andere lampen ingestoken.
lekker voor de winter:
Philips Rally 100/90 Watt :rock:

zie ik als het goed is iets meer door dit K :mad: T weer.

Gertjan
03-11-2009, 17:09
Olie verversen? Want? Daar zie je niks van...
Nee, maar dat kan je wel in de prijs meenemen :D

joostvw
03-11-2009, 17:19
haha denk dat ik de mijne maar verkoop,
als hij nu echt 2750 waard is :D:D

Matheo
05-11-2009, 09:42
Goed bezig joost! Volgens mij is werken bij de Brezan niet echt bevorderlijk voor je uitgavenpatroon of wel?

joostvw
05-11-2009, 19:36
haha, ja probeer me in te houden, maar ik blijf maar kopen :(

maar zoveel verdien ik niet hoor, krijg wel gewoon veel korting ;)

en die turbo heb ik echt voor een schijntje gekocht.

joostvw
09-11-2009, 02:35
vandaag nog wat spuitbusjes in die kleur besteld voor de subframes en motorruimte.

en daarnet een leuk pakketje binnengekregen :D:D

oja bijna vergeten:
gister ff andere lampen ingestoken.
lekker voor de winter:
Philips Rally 100/90 Watt :rock:

zie ik als het goed is iets meer door dit K :mad: T weer.

zo ff de bijbehorende foto's :

de turbo:
http://i37.tinypic.com/2qw3oqq.jpg

de lampies:
http://i37.tinypic.com/x6btxy.jpg

dit is nou een vlag op een strontschip:
http://i33.tinypic.com/2vv5lhj.jpg

ik heb de nummers erafgehaald, gladgeschuurd geprimerd en in de lak gespoten die heel de motorruimte straks word.

vandaag nog ff iets eronder geschroefd:
heb een paar spacers. dus mn spoorbreedte is nu 20mm breder.

Bedankt Jappie!

http://i33.tinypic.com/muk6kw.jpg

http://i38.tinypic.com/33tt254.jpg
slechte fotokwaliteit, maarja.

dat was em weer voor vandaag.

morgen heb ik een tentame, maar de rest vd week kan ik lekker al mn tijd aan de auto besteden :D:D

joostvw
13-11-2009, 05:08
vandeweek weer wat kunnen doen.
jappie is ook nog een middagje komen helpen.

de turbo zit er weer op, eigenlijk is heel de achterkant van het blok weer netjes en compleet. inlaat en uitlaat zitten er weer op.
de vacuum slangen zaten vol olie :( en daarbij ook dat vacuum potje wat op de turbo zit geschroefd).

nu ben ik beetje aan de voorkant begonnen, startmotor ligt eraf. die moet ik ff ontdoen van alle roest en weer netjes zwart maken.
voorstre motorsteun is nu ook wit.
vanmiddag nieuwe radiateur opgehaald.

morgen weer lekker verder knutselen maar zoals je kan zien. het is laat (vroeg). dus begin morge maar wat later denk ;)

joostvw
25-11-2009, 19:02
http://i49.tinypic.com/r9pwsw.jpg
het blok is ver klaar.
ben alleen nog aan de versnellingsbak bezig.
ondertussen ben ik ook bezig om de schakelpook en kabels en de pedalen uit de mk3 te halen.

nu met dit K*tweer ben ik maar ff aan een velgje verder gegaan:
sneak preview:

http://i49.tinypic.com/34fctvc.jpg

jappie86
25-11-2009, 19:20
nice!

Gertjan
25-11-2009, 20:58
Goed bezig :thumbup:

De Pul
25-11-2009, 22:25
netjes joost,je hebt een pm bijdeweg:D

smeerpeer
25-11-2009, 23:24
Hai Joost,

ik heb nog maar een keer heel het project gelezen. Weet ik wat ik kan verwachten als ik maandag even aan kom!

Repsetk!

joostvw
26-11-2009, 00:29
bedankt voor jullie toffe reacties jongens!
kheb je terug gePM't gerben.

en smeerpeer: ja ik hoopdat er mischien nog wat meer voor je aanhangt, maar verwacht geen nette auto hoor die golf 3 is best gaar. de schimmel staat op het vloerkleed op een bepaald plekje.

oja, had ik al verteld dat dit project nog aan een DEADline ligt?
ik wil 9 januari naar Oostenrijk rijden met de diesel :D
maar zoals het er nu uit ziet word dat erg krap.

ik heb trouwens in het programma van Brezan een geweldig mooi elektrisch schema gevonden van het motor management (ECU) :D

jappie86
04-12-2009, 13:29
nog updates?

Matheo
04-12-2009, 13:42
Hij was net thuis zag ik ;) Buiten was verder weinig actie waarneembaar.

joostvw
04-12-2009, 20:08
nee mn auto was thuis ;)
ik was met de bus richting school.

tis een beetje klote weer dus kan steeds maar weinig doen.
ik moet nog veel zooi uit de golf 3 slopen voor ik verder kan.
bijv. de pedalen en de kabels en de brandstofpomp en de schakelkabels.

maar de deadline van 9 januarie hoef ik niet meer te halen.
denk dat ik die verleg naar voor de worthersee :D

want ga binnenkort langs urk (of espel ofzo) om de pul zn ratje op te halen.
die ga ik dan gebruiken om tijdelijk een auto te hebben als de motor eruit ligt.

ik doe het leiver rustig en gelijk netjes dan dat ik alles af ga raffelen nu.

De Pul
04-12-2009, 20:10
want ga binnenkort langs urk (of espel ofzo) om de pul zn ratje op te halen.
die ga ik dan gebruiken om tijdelijk een auto te hebben als de motor eruit ligt.

ik doe het leiver rustig en gelijk netjes dan dat ik alles af ga raffelen nu.
:thumbup: :thumbup:

MauSeR35
06-12-2009, 15:48
De spiegels ben je iig al weer kwijt ;) bedankt daarvoor.
Succes met het verder leegrover van je donor, als je hulp nodig hebt..

joostvw
06-12-2009, 17:58
ja dan hoor je het wel maus.

ik ga trouwens eens zoeken naar die stoelen van jou want die zitten toch echt verekte lekker.

Gertjan
06-12-2009, 20:00
Dus binnenkort staat er weer een lage Golf 2 de RDM campus? ;)
Ik moet ook weer eens met m'n Jetta komen eigenlijk, wordt zo zeeziek van die 205 :D

joostvw
07-12-2009, 09:44
haha ja denk dat ik er wel mee kom maar die rat komt niet extreem laag te staan hoor.
denk dat ik daar mijn oude 60/40 setje onder gooi met jom schotels.

Gertjan
07-12-2009, 11:40
Pussy :D

joostvw
07-12-2009, 18:22
haha, meer een finacieele afweging ;)

Gertjan
07-12-2009, 18:31
Wat kost een schroefsetje nou :D
En je hebt straks toch een belastingvrije diesel, dus dat verdien je binnen no-time terug :rolleyes:

B-ram
07-12-2009, 18:34
een schroefsetje die blijft doen wat ie moet doen (namelijk schroeven) kost je toch al gauw 500 euri...

Gertjan
07-12-2009, 18:42
En een schroefsetje die dezelfde functie als een steigerpijp moet vervullen kost al gauw 200 euro :D

B-ram
07-12-2009, 18:43
ja idd...dus beide keren kost het meer geld dan een set die je al hebt eronder knuppen..

Gertjan
07-12-2009, 22:15
Gespot :D
Zijn net langs je huis gereden, Rutger en ik gingen kijken voor een Derby bij de Kia dealer in Hoeven.

De Pul
07-12-2009, 22:19
haha, meer een finacieele afweging ;)
:thumbup:
met 60/40 word ie al laag zat met die kleine bandjes :cool:

joostvw
07-12-2009, 22:31
Gespot :D
Zijn net langs je huis gereden, Rutger en ik gingen kijken voor een Derby bij de Kia dealer in Hoeven.

en was het wat?
wist niet dat die een derby had staan.

wel toevallig dat je dan precies bij mijn huis voorbij komt :)

en ja het is een auto voor ff tijdelijk, daar ga ik dus weinig geld aan uitgeven.
en er gaat al genoeg geld in die andere zitten voor dat die diesel loopt he.

@ de pul: welke bandenmaat ligt erom dan?
want dan zoek ik alvast wat winterbanden in dezelfde maat ;)

De Pul
07-12-2009, 22:32
en was het wat?

en ja het is een auto voor ff tijdelijk, daar ga ik dus weinig geld aan uitgeven.

155/70/13 :cool:

:D

Gertjan
07-12-2009, 22:59
en was het wat?

Ja echt toevallig, we reden een beetje verkeerd geloof ik dus we kwam in Oudenbosch uit en toen zag ik opeens een lage rooie Golf staan :D

joostvw
07-12-2009, 23:17
haha ja die kia zit ook in een verloren hoekje,
kwam er laatst tijdens proefrijden ook ineens toevallig langs.
wist niet eens dat die nog bestond.

@ de pul:
155 is beetje smal voor in de sneeuw denk ik :D
op watvoor velgen eigenlijk?

De Pul
07-12-2009, 23:19
zwembandjes met keverdoppen....

joostvw
07-12-2009, 23:21
tof!

De Limburger
07-12-2009, 23:30
Ziet er allemaal erg mooi uit hoor.
Gr Ronnie

joostvw
07-12-2009, 23:31
ja maar ben jammergenoeg nog niet zo ver als jij :(

Golf_84er
07-12-2009, 23:34
Ziet er erg goed uit! je bent ook al lekker op weg zie ik. ben benieuwd naar het eind resultaat :) Succes!

joostvw
07-12-2009, 23:36
thnx.
ik ben zelf ook erg benieuwd ;)

De Pul
14-12-2009, 23:02
joost je pm-bak zit vol.bel me anders even morgen ofzo.

weet niet of je mn nr nog had,0638230936

joostvw
15-12-2009, 00:44
hij is weer leeg :)

en khad je nummer nog niet, nu wel.
zou hem maar snel weghalen voordat je word gestalkt ;)

De Pul
15-12-2009, 12:10
ze stalken mij maar fijn een eind weg:D

spreek je...

De Pul
22-12-2009, 22:22
en,heel aangekomen met de rat?

joostvw
23-12-2009, 00:29
zeker, al scheelde het niet veel daarnet. net voor de brug naar brabant besloot er 1 voor mij vol op de rem te gaan. kon em maar net houden.

was wel lastig zicht naar rechts zonder spiegel en een extra hemel in de auto.
die was trouwens op precies dezelfde plekken beschadigd als mijn eigen hemel.
dus misschien ga ik het proberen te lijmen ofzo of opnieuw bekleden in een leuk stofje ofzo. word een leuk project voor volgende winter;)

nu zal ik eerst eens een nieuw topic aanmaken voor mn nieuwe karretje :D

De Pul
23-12-2009, 20:27
jammer van die hemel,ik vond um nog niet zo verkeerd...
is die van de rat niet beter?

joostvw
24-12-2009, 00:15
haha misschien wel ja moet eens kijken,
maar ik ga er iets leuks/origineels op bedenken.
ik wil ook ooit nog een ander interieurtje (golf3 gti ofzo) maar dat word iets voor volgend jaar denk ik, en dan pak ik dat hemeltje ook gelijk aan.

Gertjan
24-12-2009, 00:42
Ik weet niet of je er zo'n stoffen hemeltje in hebt, die kan je gewoon opnieuw bekleden.
Is een soort hard schuimplastic spul wat je er in z'n geheel kan uithalen.
Heb ik met m'n toenmalige Golf 2 ook gedaan, middagje werk.

http://i281.photobucket.com/albums/kk209/jegertje/Autos/HPIM6796.jpg

joostvw
24-12-2009, 01:00
haha lache. ja zoeits zat ik over te denken. maar dan zeker niet dit motiefje ;)

vw roadwarrior
24-12-2009, 06:07
Leuk hemeltje! :)

joostvw
11-02-2010, 17:42
vandaag was ik vrij en heb ik de garage eens flink leeg geruimd.
nog een paar spulletjes eruit en dan kan m'n golf eindelijk naar binnen :D
want dat in de sneeuw sleutelen ben ik wel beu!

MauSeR35
12-02-2010, 08:37
Heej ga je er weer aan verder!? Nog steeds van plan de See te halen of is dat van de baan?

joostvw
12-02-2010, 17:48
als ik m voor worthersee af heb ga ik, en anders niet. ik ga mezelf geen deadline stellen.

smeerpeer
12-02-2010, 21:33
Weet je al iets over de nieuwe regels van keuring van model-vreemde blokken in golf 2??

joostvw
13-02-2010, 01:08
ja, een klant op mn werk werkt bij rdw en die zei dat er zover hij wist nog niks ging veranderen.

en update: de golf staat lekker tegen de verwarming aan geparkeerd. nu kan ik in de avonden mooi doorwerken :D
en zodra het weer het toelaat haal ik dan wel de nodige dingen uit de mk3 variant.

gr joost

De Pul
13-02-2010, 10:04
ik hoop dat er nog niks verandert vorlopig,ga een 5cil TDI in m'n coupé hangen....
:tongue:

joostvw
25-02-2010, 01:15
zo, het blok is er dan eindelijk uit :D

was nog ff lastig omdat een aandrijfasimbusbout dol was en niet los kwam.

maar verder zonder problemen op een karretje kunnen zetten (te koop nu dus bij interesse pm).

nu kan ik aan de slag met leuke projectjes zoals :

-uitlaat:
dikke downpipe maken
andere achterdemper (gti of tdi)

-remmerij:
mk3 bekrachtiger en hr-cilinder
schijven rondom
golf 4 klauwen achter
RVS remleidingen van Goodridgge

-motorruimte:
"cleanen" en spuiten

en dan het ergste:
-de bekabeling

o ja en daarna mn wielen nog opknappen :D

breadfan83
25-02-2010, 01:22
was nog ff lastig omdat een aandrijfasimbusbout dol was en niet los kwam.

Dat komt omdat mensen daar een imbussleutel in steken. 't Is een 12-kantje, geen imbus. ;)

Plannen klinken verder goed

joostvw
25-02-2010, 01:41
haha, nee broodfannaat, deze waren al een keer vervangen.
en bij aftermarket (bijv. spidan) worden normale imbussen geleverd ;)

breadfan83
25-02-2010, 17:40
Ahzo, dan heb ik niks getypt. :D