Log in

View Full Version : joostvw's daily golf 2 '84er AUT


Pages : 1 [2]

De Pul
25-02-2010, 23:17
haha, nee broodfannaat, deze waren al een keer vervangen.
en bij aftermarket (bijv. spidan) worden normale imbussen geleverd ;)
over aftermarket hoef je joost niks te vertellen,met z'n job bij de brezan;)
alweer lekker aan de klus zie ik?

Dub-Detail
25-02-2010, 23:27
zo, het blok is er dan eindelijk uit :D

was nog ff lastig omdat een aandrijfasimbusbout dol was en niet los kwam.

maar verder zonder problemen op een karretje kunnen zetten (te koop nu dus bij interesse pm).

nu kan ik aan de slag met leuke projectjes zoals :

-uitlaat:
dikke downpipe maken
andere achterdemper (gti of tdi)

-remmerij:
mk3 bekrachtiger en hr-cilinder
schijven rondom
golf 4 klauwen achter
RVS remleidingen van Goodridgge

-motorruimte:
"cleanen" en spuiten

en dan het ergste:
-de bekabeling

o ja en daarna mn wielen nog opknappen :D

Dat wielen opknappen ben ik ookmee bezig. Wil alleen niet echt lukken.

Ik heb zo'n goedkope k*t polijstset nou dat kan je eerder een krasset noemen.
Wat ik ook probeer komen allemaal kleine krassen in.
Maar even een vriend van me ma gebeld die werkt bij ERIKS, bij hem haal ik ook al me gereedschap, lagers, keeringen en apparatuur voor weinig tot niks. Dus gelijk maar een goede professionele polijstset geregeld. 3 borstels en 3 pasta's. Dus moet maar eens kijken ofdat dat wel lukken wil.

Gr, Pim

joostvw
28-02-2010, 23:19
ik heb gewoon een simpele praxis polijstborstel Pim, en heb er tot nu toe geen problemen mee.
maar was wel van plan om een keer een goed setje te halen want moet toch nog pasta hebben. al ga ik deze wielen gewoon spuiten hoor, dus komt allemaal ooit nog wel eens.
succes met jou wielen nog trouwens.


Na een half uur verkeerd rijden en ongeveer 1.5 uur buurten ;) heb ik bij Jel (Jel golf2 GTI) een GTI achteras opgehaald en een GTI demper.

Jel had het op zijn werkbank zo netjes uitgestald dat ik dat voor de foto ook maar een beetje heb gedaan (behalve de boutjes die zitten nu in een zakje)
http://i45.tinypic.com/25gxtfo.jpg

http://i50.tinypic.com/20ihn6b.jpg
met een dubbele pijp ;)

in de toekomst moeten er nog mk4 klauwen opkomen.

gr Joost

jappie86
01-03-2010, 08:08
nice!

joostvw
01-03-2010, 10:50
nice!
kan bij jou ook he;)
zullen we jou trommels er ook een keer afgooien?

jappie86
01-03-2010, 19:59
dat zou idd wel goed staan maar, ik heb eerst nog ff andere prioriteiten ;)

joostvw
01-03-2010, 20:09
ja ik had die schijven ook eigenlijk in de planning staan voor later.
ik dacht: als ik er een keer 1 gunstig tegenkom neem ik die wel mee.
en nu was het zover, had dit al lang in mn achterhoofd.
komt nu goed van pas met de tdi ombouw :D
dus wie weet kom je ook ooit wat tegen.

Jel Golf 2 GTI
01-03-2010, 22:26
Na een half uur verkeerd rijden en ongeveer 1.5 uur buurten ;) heb ik bij Jel (Jel golf2 GTI) een GTI achteras opgehaald en een GTI demper.

Jel had het op zijn werkbank zo netjes uitgestald dat ik dat voor de foto ook maar een beetje heb gedaan (behalve de boutjes die zitten nu in een zakje)
http://i45.tinypic.com/25gxtfo.jpg

http://i50.tinypic.com/20ihn6b.jpg
met een dubbele pijp ;)

in de toekomst moeten er nog mk4 klauwen opkomen.

gr Joost


Heb net ff je thread doorgelezen. Zodat ik weet waar je mee bezig bent he. :D
Het probleem van dat klepje tussen in en uitlaat zat bij mij ook vol roet.
Ben ik daarstraks achter gekomen. :screwy:

Veel succes met de verdere bouw en veel plezier met de spullen. :thumbup:

Ik blijf hier wel wat volgen.

Grtz Jel :thumbup:

joostvw
01-03-2010, 22:55
de EGR klep bedoel je?
dit is altijd vol met roet dus zeker aan te raden om een keer schoon te maken of zelfs af te doppen (zoals ik)
mn broer had het met zn bora ook, daar zat bijna een cm aangekoekt.

Jel Golf 2 GTI
01-03-2010, 23:07
de EGR klep bedoel je?
dit is altijd vol met roet dus zeker aan te raden om een keer schoon te maken of zelfs af te doppen (zoals ik)
mn broer had het met zn bora ook, daar zat bijna een cm aangekoekt.

Bij mij is het zo gek dat het kanaal op het inlaatspruitstuk volledig dicht zit.

Is iets van een cm of 7 lang en 1cm op 2 cm breed. Veel koek dus :D

Heb het met een schroevendraaier , veel remmenreiniger en ijzerdraad terug vrij gekregen.

Woesdag zijn men spullen er en hoop het blok volgend weekend klaar te hebben. :thumbup:

jappie86
01-03-2010, 23:07
nou die klep laat ik volgende week nakijken, dan moet ie toch voor apk. maar ik wil of mn voorbumper laten spuiten of de randen van mn velgen af laten draaien. maar ik moet ook nog een vakantie boeken :D. binnenkort maar een geldboom planten denk ik.

joostvw
01-03-2010, 23:13
heb jij een EGR klep op je benzine motor dan?

en eh alles op z'n tijd he.

plant er voor mij ook maar 1 als je dan toch bezig bent ;)

jappie86
02-03-2010, 18:39
heb jij een EGR klep op je benzine motor dan?


jammergenoeg wel :mad:

MauSeR35
02-03-2010, 19:17
Weg met die meuk, kost alleen maar vermogen ;)

jappie86
02-03-2010, 19:47
ja dat dacht ik ook maar daar komt waarschijnlijk die motorstoring van. maar genoeg over de blauwe demoon in joost zn topic. :D

joostvw
10-03-2010, 01:23
ik heb afgelopen weken niet stilgezeten en heb aardig wat foto's geschoten tijdens het sleutelen.
alleen heb ik nog niet alles gepost. dus hier komen nog een aantal foto's:

hier ging het blok eruit:
http://i39.tinypic.com/a59mbc.jpg

om even te laten zien hoe weinig plaats ik heb voor de wissel:
http://i41.tinypic.com/sbotiu.jpg

even passen ;):
http://i39.tinypic.com/jfu653.jpg

ik ben afgelopen week bezig geweest om de voorste motorsteun aan te passen.
hier heb ik een uitsparing in moeten maken voor de bolling vd bak bij de startmotor. en heb er een moertje achter gelast.
nu moet ik alleen nog een afstandsbusje regelen voor dit derde ophangpunt.
http://i43.tinypic.com/ae5zev.jpg
http://i42.tinypic.com/5y6xoh.jpg

ik heb ook besloten om het blok 8mm hoger te hangen. dit omdat elke mm extra grondspeling mooi meegenomen is.
ik heb voor elke motorsteun wat plaatjes van aluminium op maat gemaakt:

deze op het subframe:
http://i41.tinypic.com/rksqht.jpg

hier zie je de 2 plaatjes tussen subframe en steun:
http://i40.tinypic.com/10fqpud.jpg

op de baksteun:
http://i41.tinypic.com/102v339.jpg

en op de achterste motorsteun, deze zijn nog niet af:
http://i43.tinypic.com/audr45.jpg


ik zit alleen nog met de volgende kwestie.
ik was oorspronkelijk van plan om de motorruimte te spuiten in een crèmekleur.
zoals deze jetta:
http://i42.tinypic.com/k0po3d.jpg

en wilde de wielen dan ook creme hebben (of de teardrops of de pirelli's)
eentje al af:
http://i41.tinypic.com/15xl9ns.jpg

ik vind deze combi wel mooi.
maar toch begin ik te twijfelen of ik die motorruimte niet beter lekker origineel marsrood moet laten.

wat vinden jullie??

Matheo
10-03-2010, 08:55
Creme, er gaat niets boven een rat met een supernette motorruimte.

jappie86
10-03-2010, 10:05
creme

Dub-Detail
10-03-2010, 10:53
Die jetta is echt geniaal. Niet alleen de looks. Maar kwa performance ook.
Gr, Pim

joostvw
10-03-2010, 10:54
ik zou eigenlijk dat kvs vuldopje ook van die jetta na willen apen, maar kan het nergens vinden.

Turbo-Variant
10-03-2010, 11:01
Waarom ga je niet meteen voor een hydrosteun aan de voorzijde? :confused:

joostvw
10-03-2010, 12:03
een wat? leg es uit.

Turbo-Variant
10-03-2010, 12:52
Een hydraulische motorsteun op de voorbalk, in plaats van die rubber-metaal steun die je nu aangepast hebt.

http://www.euro-autoparts.com/shop/images/vga9001-1.jpg

Zoiets dus.
Denk sowieso dat het geen overbodige luxe is om rondom nieuwe motorsteunen te zetten als je een TDI erin hangt. Is toch "iets" meer koppel wat zo'n ding levert. (heb voor mijne in ieder geval alles nieuw besteld qua motorsteunen en wielophanging, liever in 1x goed als na enkele maanden alsnog opnieuw)

joostvw
10-03-2010, 19:30
aan het plaatje te zien kan ik daar volgens mij ook zo het bovenste deel van de golf 3 steun op kwijt.
zou niet weten hoe ze daar die andere op willen passen trouwens. die zat met een horizontale bout. zal wel met de automaatbak te maken hebben ofzo. want als ik nu op motorsteunen zoek kom ik ook op hele andere dan de mijne, die ik helemaal niet aan zou hoeven passen :)

ohja en die iets meer koppel zou niks uit moeten maken hoor, de gti word namelijk met dezelfde geleverd. zijn geen ielige dingen ofzo.

De Pul
10-03-2010, 19:32
motorruimte zou ik ook creme maken joost.
en het is idd verstandig om je motorsteunen te vernieuwen/verstevigen...

joostvw
10-03-2010, 19:38
mwa de oude zien er nog goed uit. misschien dat ik die voorste nog vervang, maar vind het ook wel weer zonde van mn werk wat ik al gedaan heb :(

Gertjan
10-03-2010, 19:56
http://i41.tinypic.com/sbotiu.jpg

Hertog Jan :thumbup:

Wanneer denk je dat ding eens rijdend te hebben? ;)

joostvw
10-03-2010, 20:14
zo snel mogelijk natuurlijk, maar heb niet elke dag tijd om eraan te werken dus zal eind mei begin juni zijn denk.
en ja er is denk ik tijdens dit stukje sleutelen al meer dan een kratje doorheen ;)

Turbo-Variant
10-03-2010, 20:31
Jouw steunen zijn van het oude type. Een iets jongere Golf 2 heeft sowieso aan de voorzijde een hydrosteun (waarvoor je dus verder niets hoeft aan te passen, de steun op het tdi blok valt daar zo op)

Daarnaast is de motorsteun passagierszijde ook als hydrosteun te krijgen, o.a. geleverd op de Golf 2 G60 en ook elke golf 3 TDI (maar die van de 3 past niet op je subframe)

Denk dat een rondje nieuwe steunen geen overbodige luxe is. Overigens zal jouw 1Z iets meer koppel hebben als een GTI. Mijn AFN heeft er in ieder geval meer dan een G60 en die is standaard van hydrosteunen rondom voorzien. :)

joostvw
15-03-2010, 19:27
de roest op het schutbord waarvan ik dacht dat het oppervlakkig was heb ik eraf geborsteld/geschuurd maar was helaas op sommige plekjes doorgerot.
moet dus nog gelast worden voordat ik het schutbord kan gaan spuiten :(
de rest van de oppervlakkige roest eromheen ga ik nog met Fertan behandelen.

MauSeR35
15-03-2010, 19:41
Dat is jammer Joost. Maar je bent al weer wat verder zie ik, ik heb alleen nog maar mijn blok uit elkaar gehaald voor een deel..
Ga je nu ook gelijk je motorruimte een beetje cleanen als je toch moet lassen of niet?

joostvw
15-03-2010, 23:26
ja daar ben ik mee bezig nu.
ga dus die kleine roestplekken dichten. maar ook wat gaten op het deel waar de accu normaal staat.
ik heb de knoop doorgehakt: na lang twijfelen gaat de accu toch naar achteren.
reden: beetje cleane look in de motor ruimte en beetje gewichtsverdeling ;)

heb daarnet het beugelt/randje eruitgehaald (puntlassen uitgeboord) en die gaten ga ik dus dicht lassen, maar ook die 2 gaten die ernaast zitten gaan ook dicht.
de enigste die open blijft is het grotere gat helemaal voor in de hoek denk ik.
verder wil ik de ribben enzo wel laten zitten want vind dat wel wat hebben (en een gladde plaat daar zou verschrikkelijk lelijk zijn).

ik heb daarna de plek waar de accu stond zo ver kaal gemaakt met een staalborstel en een lammelenschijf. het viel trouwens heel erg mee hoor, de roest daar.
maar toch de oppervlakkige roest daar en op het schutbord net even in de Fertan gezet. nu even 24 uur laten intrekken.
zal nog even wat foto's uploaden....:

het schutbord:
http://i43.tinypic.com/a11klt.jpg

accu plaats:
http://i42.tinypic.com/1zxo934.jpg

joostvw
17-03-2010, 20:12
en nu na de Fertan behandeling:

http://i43.tinypic.com/313okuc.jpg

het is er nog niet echt mooier op geworden :shake:

http://i39.tinypic.com/2rvykd5.jpg

joostvw
17-03-2010, 20:20
o ja, je ziet bij die laatste foto zo'n mooi lammelen boortje liggen.
maar dankzei dat boortje en mijn eigenwijsheid liep ik er vanmiddag zo bij:

http://i40.tinypic.com/28bsht1.jpg

want ik was zo dom om geen bril op te zetten tijdens het slijpen/schuren :cool:.
pretty f*cking stupid.

maar ik had nog niks door maandag, totdat ik vandaag ineens met een opgezwollen rood oog rond liep.
ben gelijk vanuit school naar het erasmus MC gegaan en kon daar (na lang wachten) op de operatie tafel om dat stukje metaal splinter eruit te laten snijden.
best onplazant als je er zelf op zit te kijken hoe ze met een naald/mes in je oogbal prikken.

ik weet nog dat ik een keer bij Chris (breadfan) in zn topic zat te bitchen over dat hij geen bril op had tijdens het slijpen maar nu was ik zelf dus zo stom :mad:.

nouja, laat dit een les voor iedereen zijn, want je kunt hier dus echt blind van raken.

De Pul
17-03-2010, 20:24
ik heb het ook 3x gehad:redface: maar ben nog steeds zo stom om zonder bril te slijpen etc...
achteraf denk ik er pas aan(of als m'n oog ineens vuurrood word en buitenaardse proporties begint aan te nemen ;) ).......

joostvw
17-03-2010, 20:29
jij leert het nooit he :chair:

:D

De Pul
17-03-2010, 20:37
jij leert het nooit he :chair:

:D
;)

jappie86
18-03-2010, 10:50
joost toch! :P

maar het gaat wel de goede kant op met die motorruimte, ziet er nu niet uit omdat het in de fertan staat maar als er weer lak op zit ben je weer het mannetje.

breadfan83
18-03-2010, 11:02
ik weet nog dat ik een keer bij Chris (breadfan) in zn topic zat te bitchen over dat hij geen bril op had tijdens het slijpen maar nu was ik zelf dus zo stom :mad:.

We weten het allemaal zo donders goed, maar als er op het moment dat we gaan slijpen geen bril in de buurt is, gaan we net zo goed aan 't werk. :D

Ik neem me ook telkens voor eentje te kopen, maar momenteel hoef ik niks te slijpen, dus is een bril niet nodig. Als ie dan wel nodig is, wil ik aan 't werk, en niet brillen-shoppen.

Misschien worden we nog wel eens verstandig, ik zie het alleen in de nabije toekomst nog niet echt gebeuren. :D

joostvw
18-03-2010, 11:35
@jappie:
ja klopt. ik weet alleen niet of ik recht over de fertan nu heen ga met de grondverf of dat ik dit eerst weer moet vlakschuren.

@chris: ja je hebt gelijk, maar ik moet nu nog wel meer slijpen en schuren dus schaf er maar 1 aan. mn vriendin kwam al aan met een blanke zonnebril :screwy:

Gertjan
18-03-2010, 14:47
Lekker bezig :P

Ben jij trouwens ook verantwoordelijk voor die bloembakken die in de hal op t RDM staan? :D

joostvw
19-03-2010, 00:02
bloembakken?
nee kweet van niks zal voor de open dag zijn denk ik.

Gertjan
19-03-2010, 00:35
Ok denk het wel, en gelukkig maar want ik kon er niks anders van maken dan bloembakken :tongue:

jappie86
08-04-2010, 17:53
en, al wat opgeschoten?
:D

Golf_84er
08-04-2010, 18:04
Hey Joost,

Goed bezig, ook druk aan de gang met de motorruimte zie ik. Ik ben blij dat dat voor mij achter de rug is, wat een klote werk! Ik heb voor mijn blok ook Fertan gebruikt maar ben er totaal niet tevreden over, heb vervolgens ook alles weer eraf gehaald.

Kun je het plaatwerk misschien niet beter stralen? Algemeen bekend en ook vaak door mijn collega's tegen mij gezegd toen ik op werk met de golf bezig was...
Er is niets beter dan schoon en blank metaal.. Daarover Zinkspray en Epoxy en het is volledig afgesloten.

Succes iedergeval verder met je motorruimte, komt er wel strak uit te zien als dat Creme idee doorgaat! :D


P.S. Vette bril! Zet je die ook op bij meetings?? :tongue:

breadfan83
08-04-2010, 18:18
Ben ook wel benieuwd of er vorderingen zijn.

Hier is in ieder geval wel al een kleine vordering: ik heb een slijpbril aangeschaft. :D

Jel Golf 2 GTI
08-04-2010, 18:43
Ben ook wel benieuwd of er vorderingen zijn.

Hier is in ieder geval wel al een kleine vordering: ik heb een slijpbril aangeschaft. :D

:D :D Voor degene die ff twijfelen of zo een bril wel praktisch is.

Ik heb ook 2 x hetzelfde voor gehad.

En vroeger droeg ik een bril maar heb men ogen laten corrigeren met de laser.
Zodat ik nooit meer een bril of lenzen hoef te dragen.
Dit grapje koste indertijd 3200€ dus ik heb hier zeker 10 veiligheidsbrillen liggen.

Men ogen zijn nu in orde en zou het ook zo willen houden :thumbup:

Veiligheidsbril kost trouwens geen drol. voor 5eurie's heb je er al 1 en dat zijn je ogen dubbel en dik waard. :thumbup:


Back on topic.

Goed bezig Joost. ps: de mijne rijd al :D

joostvw
09-04-2010, 04:30
ja die witte ga je me van de zomer nog mee zien lopen denk ik.

heb zelf voor een euro of 10 een heerlijke jaren 70 model veiligheidsbril gekocht.

is ook wel nodig nu ik mn lasjes bewerk met een lamellen schijf met korrel 40.
heb nu ook weer mn hand verbrand aan een heet slijpseltje ;)
maar is maar klein puntje.

de vorderingen vallen beetje tegen.
zoals je zit is het al weer half 6. dit komt omdat ik tot ongeveer 5 uur snachts met huiswerk bezig was.
erg druk weekje dus, en dus weinig tijd voor de golf :(
ben vorig weekend wat aan het lassen geweest maar valt erg tegen met dit klote apparaatje, volgende keer sparen we door voor een "echte" (heb nu een minimig).

de puntlasjes van het accurandje had ik uitgeboord en deze zijn nu mooi dichtgelast.
ook een paar andere gaatjes daar in de buurt dichtgelast.

het schutbord moet ik nog ff een mooi plaatje achter hangen want het gat is toch iets te groot om zo op te vullen met lassen.
kheb me zitten verdiepen in het vertinnen van lasnaden en dus ook met tin smeren ipv plamuur maar weet nog niet zeker of ik dit wel ga doen.
schijnt wel een betere roestpreventie te hebben en is natuurlijk wel een lekker oldschool ambachtelijk werkje.
het creme idee gaat door trouwens, heb toch al lak staan.
morgen of zaterdag word er weer verder gewerkt.

moet de winterbanden onderhand ook eens van de rat af gooien trouwens.

joostvw
10-04-2010, 20:23
zo vandaag heb ik em ff buiten gereden. moest aan de kant omdat mn pa de garage deur ging verwisselen :screwy:

http://i44.tinypic.com/1h34sh.jpg

joostvw
20-05-2010, 23:21
al meer dan een maand niks gepost zie ik, maar niet stilgezeten.

nadat ik de golf heb buiten gereden ben ik vooral bezig geweest met de motorruimte.
Heb een plaatje in het schutbord gelast en ben daar sinds vorige week eindelijk klaar mee en tevreden over. was nog best veel gekloot met zo'n simpel apparaatje.
staat nu alvast even in de zinkspray.
verder aan de bijrijders-kant nog wat van die kleine draadeindjes weggeslepen en een klem waar de kabels aan vast liggen.
zodat dit helemaal glad word en er geen nutteloze dingen meer opzitten.
hier moet ik nog wat gaatjes dicht lassen, maar staat zolang ook even in de zinkspray.

hij staat nu weer binnen trouwens:

http://i50.tinypic.com/2j3sn78.jpg

http://i45.tinypic.com/2eybeb4.jpg



heb de bekabeling voor de rechtse verlichting al langs binnen door de kokerbalk naar voren gelegd. omdat ik zo min mogelijk kabels in het zicht wil hebben.

binnen in de auto is er ook veel gedaan.
heel het dashboard heb ik verwijderd.
en stukken van de isolatie/demping is verwijderd.

vandaag ben ik bezig geweest om veel spul uit de donor te halen.
ik heb daar ook het dashboard uitgehaald

http://i45.tinypic.com/24347if.jpg

http://i49.tinypic.com/15gqmn7.jpg

http://i47.tinypic.com/yc09.jpg


en heb eindelijk het rotklusje geklaard: de pedalenset is er eindelijk uit.
wat een K*twerk.

http://i45.tinypic.com/w9u06d.jpg


verder heb ik alle bekabeling alvast gelabeld en opzij gelegd.

kun je trouwens de kabelboom door het schutbord trekken zonder dat je de stekkers eraf hoeft te knippen??

breadfan83
20-05-2010, 23:33
Kabelboom kan door het schutbord worden getrokken ja. Ligt er een beetje aan, wat voor model en motor je hebt, maar als het lijkt alsof het niet lukt, zit er waarschijnlijk ergens een stekker die je los moet maken.

Makkelijkste is gewoon de stekkers uit de zekeringenkast te trekken, dan hoef je niet die hele kabelboom naar binnen te werken, maar alleen dat kleine stukje kabel van de zekeringkast naar het schutbord naar buiten te duwen. Je hoeft dus alleen de motorboom door het schutbord te halen hè... niet dat je dalijk alles het motorruim in propt. :D

Verder ziet alles er netjes uit. Ben er zelf ook serieus over na aan 't denken de motor er weer uit te trekken om alles alsnog netjes te maken, maar aan de andere kant kan dat net zo goed nog wachten tot na het meetingseizoen. :D

joostvw
20-05-2010, 23:49
oja, had nog een leuke meevaller:
de zus van een vriend van me had nog een aantal VW spullen staan in een loods dat ze weg ging gooien en ik mocht daar nog ff rondsnuffelen om alle nuttige dingen weg te pakken :D

heb nu een hele krat met spullen. (zie verkoop topic)
en voor de golf zat er een mooie lederen GTI pookknop bij :D

dit kwam mooi uit want wat ik vorige week ook heb gedaan: automaat schakeling eruit gehaald en kabelschakeling + pookspul er terug in. gelijk het knopje er maar opgeschroefd.

Ik zag in de opslag ook nog een gereedschapskar staan.
gevraagd of ze die ook naar het stort zou brengen.
en nu heb ik hem gekregen :D
was er al maanden naar op zoek en heb er nu dus eindelijk 1 gevonden.
hij is van stahlwille en nu vol met mijn gereedschap.
heb hem maar snel afgewassen want hij was erg stoffig en vettig
o, en vol met Opel stickers/logo's dus die moesten snel verdwijnen.

http://i48.tinypic.com/vwzfh1.jpg
dit was voor het wassen

joostvw
20-05-2010, 23:56
Haha dat snap ik Chris, dat alleen de motorboom erlangs moet. maar ook de kabels voor de verlichting gaan er doorheen, en die heb ik gewoon afgeknipt.
zal eens wat krimpkous inslaan om het netjes af te werken want zo hoort het niet he.

Jij gaat toch nog dat andere 16v blokje met audi kop inbouwen,
kun je die motorruimte toch gelijk aanpakken als je die inbouwt?
zal niet voor de zomer zijn toch?

breadfan83
21-05-2010, 00:02
Fijn karretje!

Edit: die van de verlichting kun je ook gewoon er uit halen zonder iets te moeten slopen of knippen. Alles is er zo ingegaan, en kan er ook zo weer uit. Heb het al vaak genoeg gedaan. ;)

Klopt inderdaad, ik ben ook nog een ander blok aan 't bouwen, maar voor dat d'r in komt zijn we weer wat jaartjes verder. Daarvoor wil ik graag alles effe roestvrij maken en weer netjes witten. Het hoeft allemaal niet strak en kaal, als het maar weer gewoon netjes wordt. :)

Golf_84er
21-05-2010, 00:02
Goed bezig geweest Joost! Wat zijn de volgende stappen? En wanneer wil je de motorruimte ong. gaan spuiten?

joostvw
21-05-2010, 00:31
zie trouwens dat er een aantal foto's tussendoor missen.
al het laswerk missen jullie zo.
hahaha niks gemist dus, ziet er niet uit. :shake:
ik ben blij dat ik een afbraam en lamellen schijf bij de hand heb en daar goed mee overweg kan :)

het gat eruit geslepen:

http://i49.tinypic.com/1687wx3.jpg

van binnenuit:

http://i47.tinypic.com/5v5gs3.jpg

de donor :D

http://i45.tinypic.com/23ubmsk.jpg

en nog 1 tijdens het laswerk

http://i48.tinypic.com/20zpdat.jpg

joostvw
21-05-2010, 00:39
de volgende stappen... even denken....
eigenlijk zoveel mogelijk uit de donor halen, want het liefst zet mn pa de caravan weer op de oprit komende week.
dwz: kabelboom, ecu, brandstoftank/pomp leidingen.
en dan verder nog wat spul wat iets waard is voor de verkoop.

daarna ga ik de remmerij van de rode eraf gooien.
pedalen passen en eventueel schutbord aanpassen.
rembekrachtiger ff netjes zwart maken.
dan wat clean-werk afmaken en mee verder (kabels routen)
en denk dat ik het dan in de primer kan gaan zetten en kan gaan spuiten.
maar ik wil het wel allemaal al gepast hebben voordat ik alles weer uit elkaar haal om te spuiten, om problemen te voorkomen.
daarna word de bekabeling en km-teller een issue.
en daarna kan het zooitje lopen. (hopelijk)
en ga ik met het opbouwen nog ff heel de voorkant verbouwen om er een golf 5 intercooler in weg te krijgen :D

dit is ff een korte samenvatting hoor. had laatst voor de gein ff een to do list gemaakt
was gelijk een a4tje vol :S
hoopte hem toch half juni af te hebben :(

Gertjan
21-05-2010, 15:15
Succes :D

De nieuwe partyboot die bij het RDM vaart is trouwens zwaar relaxed, ben vanmiddag een rondje meegevaren onder het genot van een tapbiertje op het bovendenk :D

De Pul
21-05-2010, 18:21
gaat lekker joost:thumbup:

joostvw
21-05-2010, 19:28
Succes :D

De nieuwe partyboot die bij het RDM vaart is trouwens zwaar relaxed, ben vanmiddag een rondje meegevaren onder het genot van een tapbiertje op het bovendenk :D


haha ja daar dachten wij ook aan om nog een rondje te doen, maar het was al 6 uur. en ben dus nu pas net terug van school :S eindelijk weekend :D

joostvw
28-05-2010, 03:25
helaas was ik vergeten de golf te schorsen en kreeg vandaag een brief van het centraal justitieel incassobureau: boete omdat de apk is verlopen :( door de 90 euro......
stomstomstomstomstom :chair:

trouwens net ff in een 4 bak automaat gereden van een maatje van me. mis ik toch stiekem wel hoor dat cruizen in een automaatje :cool:

Turbo-Variant
28-05-2010, 17:22
Ga je de Golf 3 pedalen gebruiken? Dat gaat vrij lastig worden namelijk.

Passat35i box past vrijwel zonder aanpassing. Als je dan ook nog aan de buitenzijde de steunplaat voor de commandocilinder neemt van een 35i passat zonder ABS zit je helemaal mooi. Allermooiste is dan een 35iF TDI pedalenbox, dan hoef je helemaal niets meer aan te passen voor hydrokopeling en elektrisch gas, op 2 gaatjes in schutbord boren na dan.

jappie86
28-05-2010, 17:29
Ga je de Golf 3 pedalen gebruiken? Dat gaat vrij lastig worden namelijk.

Passat35i box past vrijwel zonder aanpassing. Als je dan ook nog aan de buitenzijde de steunplaat voor de commandocilinder neemt van een 35i passat zonder ABS zit je helemaal mooi. Allermooiste is dan een 35iF TDI pedalenbox, dan hoef je helemaal niets meer aan te passen voor hydrokopeling en elektrisch gas, op 2 gaatjes in schutbord boren na dan.

dat is potdomme info waar je wat aan hebt denk ik zo joost. :goodpost:

joostvw
28-05-2010, 22:28
ja was vandeweek al bezig om de bestaande pedalen set uit de golf 2 te halen.
en wilde daarna dus gaan kijken wat ik aan moest passen aan het schutbord.
is dat echt zoveel werk dan? had sowieso al gezien dat de hoofdremcilinder met 3 boutjes vast zit ipv 4 maar dat vond ik nou niet echt spectaculair.
zat meer naar die 2 steunen te kijken die naar beneden lopen en daar met 2 moertjes nog vastzitten.
als dit bijna plujg and play is dan ga ik natuurlijk op zoek naar zo'n pedalen box.

als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag :D

joostvw
28-05-2010, 22:32
ik zag trouwens bovenop het koppelingspedaal ook een sleuf zitten voor een koppelingskabel dus neem aan dat dit pedaal ook lekker voor allebei word gebruikt :cool:.
dus als de pedalenset van de passat35i geen hydraulische koppeling heeft is dat niet eens zo'n probleem.
potmeter is zo vast ook wel over te zetten?

smeerpeer
29-05-2010, 00:03
Petje af, Joost. Maar ben stiekem wel jaloers op je dat je de tijd en ruimte voor zo'n project hebt..

Jel Golf 2 GTI
29-05-2010, 02:25
Gaat hier helemaal goed komen :thumbup:

joostvw
29-05-2010, 17:22
Petje af, Joost. Maar ben stiekem wel jaloers op je dat je de tijd en ruimte voor zo'n project hebt..

haha dat is ook maar behelpen hoor. mn ouders zeuren de oren van mn kop dat die donor eens van de oprit af moet en dat die rode ook wel eens uit de garage mag.
nu moeten hun fietsen een garage verder staan ;)
en qua tijd ook, ik heb het soms verschrikkelijk druk met school en heb daarbij 2 baantjes en een vriendin.
maarja dat is natuurlijk weinig vergeleken met jou met die kleine erbij :) die zal ook wel veel tijd en slaap in beslag nemen.

@Jel: gaat idd goedkomen, zal binnenkort jou achteras eens gaan monteren :D
hoe lang duurt het trouwens nog voordat jou kleine word geboren?

Thomas
10-06-2010, 07:17
ik zag trouwens bovenop het koppelingspedaal ook een sleuf zitten voor een koppelingskabel dus neem aan dat dit pedaal ook lekker voor allebei word gebruikt :cool:.
dus als de pedalenset van de passat35i geen hydraulische koppeling heeft is dat niet eens zo'n probleem.
potmeter is zo vast ook wel over te zetten?
Pedaal wordt inderdaad voor zowel kabel als hydraulisch gebruikt.
Maar goed dat het dash der uit ligt want werken aan die pedalen op je rug onder het dash in ligt echt niet lekker!

Verder een leuk projectje :thumbup:

Jel Golf 2 GTI
10-06-2010, 09:09
@Jel: gaat idd goedkomen, zal binnenkort jou achteras eens gaan monteren :D
hoe lang duurt het trouwens nog voordat jou kleine word geboren?

Nog 4 weken !!! :D

Mijn winterdiesel zal dus ook mijn zomer auto worden want ik krijg de GTI nooit op tijd klaar. :thumbup:

Veel succes nog en keep on posting :thumbup:

joostvw
12-06-2010, 23:50
Nog 4 weken !!! :D

Mijn winterdiesel zal dus ook mijn zomer auto worden want ik krijg de GTI nooit op tijd klaar. :thumbup:

Veel succes nog en keep on posting :thumbup:

als de mijne af is wil ik je best wel komen helpen hoor, weet niet wat er nog aan moet gebeuren?

Turbo-Variant
13-06-2010, 01:18
Gewoon de Passat box zoeken. Stuk makkelijker en bovenal veiliger. ;)

Zo goed als elke Passat 35i heeft een hydrokoppeling. Eentje vinden zonder is een hele opgave. (gelukkig)

joostvw
13-06-2010, 01:19
als het goed is is er vandaag 1 op de post gegaan naar mij toe :D

wobster
13-06-2010, 07:52
mooi werk dit is het soort project waar ik me de komende maanden ook mee ga bezig houden.

maar gebruik je het subframe van de golf 3 of van de 2?en servo ook over gezet van de 3 naar de 2?

joostvw
13-06-2010, 11:35
nee wobster. ik gebruik gewoon het golf 2 subframe. mk3 subframe is nergens voor nodig.
stuurverkrachting wil ik er niet op. veel te veel zooi dan in mn motorruimte en ik vind dat het een botte kar moet blijven dus geen luxe spul.
een maat van mij heeft een transit zonder stuurbekrachtiging, als zelf die zonder kan dan kan de mijne dat ook wel hoor :D

wobster
13-06-2010, 23:28
ja servo mis het ook niet maar de vrouw des huizes klaagt er altijd over.Dus dacht als het niet teveel werk is gewoon overzetten die handel.

Zal het is bekijken als de golf 3 hier staat

joostvw
13-06-2010, 23:34
heb anders nog een volledige servo liggen. ga de donor zsm wegdoen dus als je interesse hebt moet je snel zijn anders staat hij op de sloop :)

moeten denk wel kortere spoorstangen in dan??

wobster
13-06-2010, 23:58
de onderhandelingen zijn bezig met een golf 3 tdi 110pk dus ben al voorzien.Toch bedank en hou het hier nog wel in de gaten.

bij mij gaat het nog wel even duren voor het blok erin gaat maar ga het eerst ook nog voorzien van een "kleine revisie" ;)

joostvw
17-06-2010, 00:50
off topic:

vandaag met een andere rode duitser gereden.

de pistenbully :D
ligt ook een TDI in maar dan van mercedes.
dit is echt wel het vetste voertuig wat ik ooit hebt gereden :D

http://www.ziva.cz/images/pistenbully/pibu400-001.jpg

http://www.pistenbully.de/uploads/tx_z7smoothgallery/PistenBully_400-4.JPG

Jel Golf 2 GTI
17-06-2010, 01:03
Daar heb je toch niet mee door Breda gereden :D

joostvw
17-06-2010, 01:04
nou ook niet heel ver er vandaan hoor ;)

jappie86
17-06-2010, 10:13
wanneer ga je die verlagen?

joostvw
17-06-2010, 12:06
de cabine ligt maar paar cm boven de rupsen hoor, laag genoeg. en stuiteren dat dat ding doet ;)

de rest is hydraulisch verstelbaar, kan zelfs tot onder de grond :D

joostvw
10-07-2010, 19:35
maandag reis ik af naar het hoge noorden voor een 1.9 TDI blok uit een golf 4 (agr) :D

breadfan83
10-07-2010, 20:16
maandag reis ik af naar het hoge noorden voor een 1.9 TDI blok uit een golf 4 (agr) :D

You be going toe ze René?

T!m
11-07-2010, 10:42
de rest is hydraulisch verstelbaar, kan zelfs tot onder de grond :D


Dat willen we zien :)

joostvw
11-07-2010, 23:36
You be going toe ze René?

indied :)

Turbo-Variant
12-07-2010, 16:36
Wat zijn de plannen met de AGR dan?

De Pul
12-07-2010, 20:40
in de rat duwen gok ik?


:D:D

René
12-07-2010, 23:02
mijn nieuwe plannen:
-motor grote beurt geven en lichtelijk kietelen.

Dat kietelen is dus niet meer nodig;)
Succes met de ombouw Joost!

joostvw
13-07-2010, 19:04
heel erg bedankt René!!

de plannen zijn dus beetje gewijzigd:

1.9 tdi 90pk AGR (golf 4) blok erin.
golf 4 ECU met JD chip :rock:

samen goed voor een 120 pk.

Ik heb er weer zin in :drive:

MauSeR35
14-07-2010, 18:37
Ben benieuwd, wat ga je met dat andere blok doen nu? en met die Golf 5 IC?

joostvw
14-07-2010, 18:41
weet nog niet precies. nog niet over nagedacht eigenlijk. er moeten sowieso wat onderdelen overgezet worden want het agr blok is niet compleet.
inlaat en waterpomp moeten over enz.

had jij al ideeën dan voor dat blok?

MauSeR35
14-07-2010, 18:53
nee niet echt. moet eerst mijn eigen golfke afmaken en de audi moet daily blijven in die tussentijd, anders schiet dat ook nooit op.

ronaroot
15-07-2010, 14:49
Ey, ook een rode belastingvrije tdi ombouw :thumbup:

Succes met je project ;)

Dub-Detail
15-07-2010, 16:58
off topic:

vandaag met een andere rode duitser gereden.

de pistenbully :D
ligt ook een TDI in maar dan van mercedes.
dit is echt wel het vetste voertuig wat ik ooit hebt gereden :D

http://www.ziva.cz/images/pistenbully/pibu400-001.jpg

http://www.pistenbully.de/uploads/tx_z7smoothgallery/PistenBully_400-4.JPG


Bij mij in het skigebeid draaien die dingen op detroit diesels. Maar die dingen worden ook gebruikt in de bosbouw en landbouw in skigebieden. Zo blijven die dingen het hele jaar door in gebruik.
Een keer met zo'n ding gereden geloof tegen de 500pk dat die had. Man inmens die hydraulische power. volgas recht naar beneden van de zwarte piste. Daarna vol achteruit. Die helle machine is nog vooruit aan het glijden terwijl de tracks alweer achteruit staan te ploegen.

Vette shit.

joostvw
15-07-2010, 17:14
ik geloof dat je Ford bedoelt met detroit diesels?
deze heeft een Mercedes tdi zover ik weet.
zit inderdaad veel kracht in zo'n ding, maar dat is ook nodig ook.

de meeste bully's in het buitenland worden gereden door de boeren uit de beurt die daar in de zomer hun schapen hebben lopen. dus dat ze ze in de zomer in het bos gebruiken kan wel kloppen.
het is natuurlijk ook gewoon een landbouwvoertuig dat op rode diesel loopt.

René
23-08-2010, 00:47
Hoe staat het met het project Joost?

MauSeR35
23-08-2010, 08:40
Geloof dat hij dit weekend het blok er in heeft proberen te hangen, toch Joost?

joostvw
23-08-2010, 18:20
was idd de planning.
ik wilde vrijdag al de bak eraan hangen en het hele boeltje dan zaterdag doen.
maar vrijdag lag ik na mn werk voor pampus op de bank want moest donderdag avond tot 2 uur werken op mn ene baantje, en de vrijdag ochtend om 7 uur bij mn andere baantje staan :(
dus heb ik zaterdag middag (na mn andere baantje dat ook uitliep) samen met jappie nog de bak losgehaald van de mk3 tdi en het vliegwiel overgezet.

ik heb daarnet even de koppelingsplaat en drukgroep erop geschroefd en daarna de bak erop. maar kom er nu net achter dat de steun die ik er nog voor had niet past op de m4 tdi.

ik had dus een steun van mijn 1600 automaatje. en deze paste met wat aanpassingen op de mk3 tdi.
maar bij de AGR komen de aansluitingen voor de oliekoeler er precies tegen.
ik weet dat de mk2 steun voor een handbak anders is en misschien wel gaat werken.
maar weet iemand hier misschien nog een andere steun die beter uitkomt?

ben iig dus met spoed op zoek naar een steun. mk2 of mk3? als je wat heb liggen PB maar ff.

@ René: heb jij nog gekeken voor dat vacuumpompje?
als ik het op google in tik krijg ik meestal dingen te zien die ik niet wil zien dus vraag het liever aan jou ;)

Gertjan
23-08-2010, 19:09
:d

joostvw
23-08-2010, 19:11
ik ben dus aan het zoeken naar deze steun:
http://www.partscat.eu/Picdata/00311/12128.jpg?V=2010vp4

deze loopt vanaf zn ophangpunten (bij de moeren) in een soort S bocht weg. terwijl de steun die ik nu heb helemaal recht loopt.
hierdoor moet ik net iets meer ruimte hebben.

mocht dit nog niet genoeg ruimte geven dan verbouw ik de oliekoeler een klein beetje.

René
23-08-2010, 20:35
@ René: heb jij nog gekeken voor dat vacuumpompje?
als ik het op google in tik krijg ik meestal dingen te zien die ik niet wil zien dus vraag het liever aan jou ;)

lol :D

Zal morgen even kijken

joostvw
23-08-2010, 20:42
thnx.

motorsteun is misschien al gevonden trouwens, hoor het morgen van Jel.

Matheo
23-08-2010, 22:06
steuntje wat hierboven staat lijkt trouwens wel op degene die ik heb liggen (die ik had gevonden toen ik je aan de telefoon had). Alleen deze oogt wel een heel pak degelijker. Ding wat ik ik heb liggen zal ook wel net niet uit komen natuurlijk..

joostvw
23-08-2010, 23:07
ik zal wel zien hoe ik het ga fixen thieu.

vandaag wel wat opgeschoten.
bak zit er dus op, het schakelmechanisme staat daar nu ook weer terug op samen met de achterutirijschakelaar en het gewicht er weer op.
startmotor hangt er ook aan voor de show en de kmteller gever zit er weer in.
daarna heb ik het voorste subframe er weer ingehangen. maar dit moet nog een keer opnieuw los want die bouten zijn meer roest dan metaal.

MauSeR35
24-08-2010, 08:04
Mooi, kom ik binnenkort weer eens langs om te kijken denk ik. Zal ook eens verder gaan zoeken met onderdelen voor mijn conversie, anders ben je strak nog eerder klaar dan mij ;)

joostvw
26-08-2010, 16:40
de steun van de normale handbak past helaas niet.
had ik ook wel kunnen weten dat dat niet uitkwam want dat was precies hetgeen wat ik bij de automaatbaksteun had aangepast.
Misschien heb ik meer ruimte met een G60 steun. ga er nog ff bij 1 onder de kap kijken of dat scheelt. Het blokje kan in ieder geval tijdelijk steunen op een golf 3 steun (metalen deel) en golf 2 deel(rubber/metaal). dus in principe zou het blok er zaterdag nog in kunnen hangen.

Matheo
27-08-2010, 11:38
Mooi, kom ik binnenkort weer eens langs om te kijken denk ik. Zal ook eens verder gaan zoeken met onderdelen voor mijn conversie, anders ben je strak nog eerder klaar dan mij ;)

Haha, ik denk zowiezo dat joost gaat winnen ;) Binnekort mss eens met Roomer lang komen dan? Kun je daar onder de kap kijken.

MauSeR35
27-08-2010, 11:43
niet als ik vanmiddag naar de sloop rij om een andere kop ;)
Maar serieus denk ik dat wel ja.

joostvw
27-08-2010, 15:07
Haha, ik denk zowiezo dat joost gaat winnen ;) Binnekort mss eens met Roomer lang komen dan? Kun je daar onder de kap kijken.

had hem al gebeld ja, ga binnenkort eens kijken. hij kan nu voorlopig nog ff op die andere steun dus heeft nog geen haast.

joostvw
29-08-2010, 14:13
en het blok hangt er eindelijk in :D

ik ga even kijken wat de mogelijkheden zijn met een luchtgekoelde olie koeler, want zoals het nu hangt krijg ik geen slangen op mn warmtewisselaar gestoken :(.

foto's volgen nog.

René
29-08-2010, 14:16
foto`s van mijn oude trouwe dieselblokje in jouw auto? Wat is het probleem met de slangen dan?

Heb nog even gezocht naar de vaccuumpomp, maar kan hem nergens vinden. Waarschijnlijk heb ik die een keer weggegooid...:(

Jel Golf 2 GTI
29-08-2010, 15:20
en het blok hangt er eindelijk in :D

ik ga even kijken wat de mogelijkheden zijn met een luchtgekoelde olie koeler, want zoals het nu hangt krijg ik geen slangen op mn warmtewisselaar gestoken :(.

foto's volgen nog.


Hej Joost,

Moet je die andere motorsteunrubber (of hoe dat ding ook mag heten) nog hebben?? :D

Of is alles in orde??

Owja ik heb een adresje waar ze lucht oliekoelers verkopen.
http://www.rpower.be/supplies/

de verkoper racet zelf met buggy's enz...

joostvw
29-08-2010, 21:39
ja want die andere is sterker geloof ik. deze is wel van een 1300 :S

jappie86
29-08-2010, 21:51
:postpics:

joostvw
31-08-2010, 14:09
vandaag mn motorafdekkap binnen gekregen en even gepast :D
zou graag foto's posten maar mn cardreader wil niet meewerken en kan nergens een usb kabel vinden :(

edit:
ik vind net mn usb kabel


hier til ik net het blok van de kruiwagen waar hij de hele tijd in lag:

http://i53.tinypic.com/24zlrvk.jpg

daar hangt ie dan

http://i52.tinypic.com/2ywwzmf.jpg


http://i893.photobucket.com/albums/ac133/joostvw/Golf/P8311446.jpg

RoyvD
31-08-2010, 19:09
Je inbox zit vol Joost, als je hem even op wil schonen, kan ik je pb replyen

ronaroot
01-09-2010, 10:50
http://i55.tinypic.com/dhczyh.jpg

Hey zo'n foto heb ik ook van een rode met een tdi :D :D

http://img19.imageshack.us/img19/4231/147motorerin.jpg


Geeft toch altijd een goed gevoel he als het blok erin ligt :thumbup:

Golf_84er
01-09-2010, 18:39
Goed bezig joost, ziet er dik uit!

René
02-09-2010, 01:43
jihoee!!!:D

Matheo
02-09-2010, 14:46
Gefeliciteerd!! Hebben we die motortakel tenminste niet voor niets gekocht ;)

floris-jan1
02-09-2010, 22:04
Mooi hoor! Zet je er ook zo'n enorme radiatieur in, zoals op de tweede foto? :eek:

De Pul
02-09-2010, 22:32
lekker joost,begint weer wat te worden zo:thumbup:

Gertjan
03-09-2010, 00:03
Lekker bezig :rock:

MauSeR35
03-09-2010, 17:06
nu nog ff snel die kabelboom er in jassen en naar de rdw er mee ;-)

joostvw
03-09-2010, 18:36
bedankt voor jullie reacties :D
ben net weer terug van schoolkamp, dus niks meer kunnen doen en zit er dit weekend ook niet in denk ik.
kom er wel net achter dat ik voortaan elke vrijdag vrij ben dus dat word mn sleuteldag.

@floris-jan:
ik heb een radiator van een golf 2 gti geloof ik. iig de grootste die in de originele ophanging past.
er kom iig ook een enorme intercooler op dus moet ff kijken waar ik alles laat...

oja, ik ga op zoek naar een leuke oliekoeler en een kabelboom voor dit ding.

joostvw
06-09-2010, 19:04
daarnet even de downpipe gemonteerd en vanaf nu is hij officieel handbak want de pook werkt naar behoren nu :D

breadfan83
07-09-2010, 23:58
Netjes Joost! :thumbup:

joostvw
11-09-2010, 17:44
thnx!

ik zit even heel hard te twijfelen en heb misschien jullie mening of wijsheid wel nodig!

ik heb vandaag beugeltjes gemaakt om de radiator verder naar achter te hangen. (dat is allemaal wel goed gelukt)
dit omdat ik ruimte moest maken voor de golf 5 intercooler:

http://i37.tinypic.com/2mwtu6g.jpg

nu is deze intercooler alleen een stuk hoger dan de radiator.
en verder naar boven monteren gaat niet want daar zit mn motorkapslot.
maar naar beneden ruimte maken gaat wel. ik moet wel veel wegslijpen en ombouwen maar dat gaat wel lukken.
het enige probleem wat ik dan nog heb is dat de aansluitingen naar de buizen precies tegen de hoeken van de radiateur komen.

ik zou de buizen wel af kunnen zagen en onder een andere hoek terug kunnen plaatsen waardoor het wel past.
maar kan nergens vinden welk kunststof dit is en of het dus fatsoenlijk te lassen/lijmen valt (denk even aan de druk die hierop komt)
ik verwacht dat het kunststof wel een thermoharder is omdat zo'n intercooler tegen hitte bestendig moet zijn en dus niet te lassen is.

weet iemand een andere methode om dit te verbinden, rekening houdend met de druk die hierop komt?

ik zou ook wel een kleinere radiator kunnen monteren maar vind dat een beetje link met zo'n dikke diesel.

ook weet ik hier in mn woonplaats een intercooler van een GTD te liggen voor weinig. maar weet ook niet zeker of dat wel past naast die motorbeplating van de TDI.

wat is nou wijs?
aanpassen of maar gewoon voor de simpele weg gaan?

jappie86
11-09-2010, 18:42
eej ff een idee, stel je weet die golf 5 intercooler in te bouwen voor je radiateur dan komt er toch warme lucht door je radiateur? helemaal als die intercooler groter of net zo groot is als je radiateur.

kan ook zijn dat ik het mis heb hoor ;)

joostvw
11-09-2010, 18:57
dat moet geen kwaad kunnen. in een golf 5 zit het immers ook zo ;)
tegenwoordig heb je een compleet pakket op elkaar geplakt zitten. intercooler,condensor en radiator.

denk trouwens dat het lassen van zo'n soort kunststof niet gaat lukken.
maar zou een kleinere radiateur kunnen?
ik gebruik nu de grootste die in de originele gaten past. als hij 10cm korter zou zijn moet het gewoon passen.

ronaroot
11-09-2010, 20:22
Waarom kijk je niet voor een kleinere intercooler ?

Tjaap
11-09-2010, 20:27
ik heb de plastic aansluiting op mijn Audi radiateur ook gelast/gesoldeerd. Plastic was wel wat broos na 30 jaar (ook de reden dat hij af was gebroken natuurlijk) maar het lassen was prima te doen en het houd nu alweer een dik jaar (de binnenkant heb ik met 2 componenten lijm ingesmeerd na het lassen)

joostvw
11-09-2010, 21:23
hmm dus toch het proberen waard.
maar een IC is wel een stuk duurder dan een radiateur en moet best veel wegslijpen

De Pul
11-09-2010, 21:29
ik zou die ic gewoon aan de kant gooien,en wat anders zoeken....
er zijn zo veel oplossingen die in principe plug en play zijn.ik gebruikte in de mk3 een ic van een volvo 740D megavolume en toch compact en paste precies om de radiateur.
ga um waarschijnlijk in de mk2 weer gebruiken,want hij was hartstikke duur....


(5euro op de sloop:lmao: )

joostvw
11-09-2010, 22:34
ik bied tien :D

joostvw
12-09-2010, 21:33
dus toch maar de verkoop in:
Intercooler te koop (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=995586#post995586)

joostvw
17-09-2010, 15:15
ben vandaag een beetje gaan passen met de pedalenset. ik heb er 1 van een passat vr6 nu.
ik wilde vandaag het gat voor de hoofdkoppelingcilinder gaan maken.
maar kwam er nu achter dat de cilinder die ik heb (uit de golf3) toch ook anders is.
de aansluiting op het pedaal is totaal anders:

golf 3:
http://i51.tinypic.com/t7xunn.jpg

Passat VR6 / Golf G60:
http://i52.tinypic.com/4v0dgp.jpg

ik moet dus op zoek naar eentje van een G60 of Passat 35i.

Matheo
17-09-2010, 15:19
Bij Franken komen ze om in de 35i's, dus dat moet geen probleem zijn ;)

joostvw
17-09-2010, 15:24
mooi, dan ga ik daar volgende week eens langs.
ik weet alleen niet of diezelfde koppelingscilinder ook op andere 35i dan de VR6 zit.
ik geloof wel dat de 2.0 16v ook dezelfde bak enzo heeft en dus ook die hydro koppeling.

Gertjan
18-09-2010, 01:20
Die Passat van mij (2 liter 16v) heeft een kabelgeschakelde bak en hydraulische koppeling :thumbup:

joostvw
18-09-2010, 13:05
mooi dan weet ik dat ik ergens in schiedam er 1 kan jatten ;) of texel? :D:D

Gertjan
18-09-2010, 18:36
Hij staat nou nog op Texel ja :D

joostvw
23-09-2010, 20:08
KUT! Tinypic (waar ik al mijn foto's uploade) is gestopt.

oja en hier uploaden werkt bij mij niet. zodra ik op upload klik gebeurt er niks.

Jel Golf 2 GTI
23-09-2010, 20:40
KUT! Tinypic (waar ik al mijn foto's uploade) is gestopt.

oja en hier uploaden werkt bij mij niet. zodra ik op upload klik gebeurt er niks.

eerst je foto's verkleinen zodat ze nog maar 200 a 300kb zijn en dan werkt het wel normaal.

Grtz

Matheo
23-09-2010, 21:01
mooi, dan ga ik daar volgende week eens langs.
ik weet alleen niet of diezelfde koppelingscilinder ook op andere 35i dan de VR6 zit.
ik geloof wel dat de 2.0 16v ook dezelfde bak enzo heeft en dus ook die hydro koppeling.

Je kunt altijd ff bij mijn passat kijken.. Anders gewoon bij de balie vragen bij Franken, dan bellen ze Arjan die het waarschijnlijk wel weet te liggen in een of ander schap op een of andere zolder in een of andere loods (geniale sloop joh).

joostvw
23-09-2010, 21:08
eerst je foto's verkleinen zodat ze nog maar 200 a 300kb zijn en dan werkt het wel normaal.

Grtz

dan blijft er niks over, al mijn foto's zijn 3 mb
ik heb nu een photobucket gemaakt

@mathieu:
ik zal zaterdag of volgende week eens gaan.
zit al heel de week ziek thuis, en mn auto staat bij de vriendin :(

joostvw
02-10-2010, 20:02
ik heb afgelopen donderdag een andere intercooler opgehaald bij Arosaboy.
het is een IC geworden van een GTD. Het is nu het simpelste alternatief en kan altijd nog op zoek naar iets anders leuks :)
een nadeel vergeleken met de golf 5 ic is natuurlijk zn formaat.
maar een voordeel is dat er veel minder buis nodig is en dus betere gasreactie (zeg ik dit goed?)

over buizen gesproken, die zoek ik nog, liefst gewoon de originele buizen/slangen.

en ik heb natuurlijk weer een gezicht bij een naam leren kennen :)

Tjaap
02-10-2010, 20:14
dan blijft er niks over, al mijn foto's zijn 3 mb
ik heb nu een photobucket gemaakt


je kunt hier tot 1 of 1.5 mb per foto uploaden geloof ik.

joostvw
02-10-2010, 20:19
een klasgenoot van me had het laatst over een automatische re-size-er. zal hem nog eens vragen welke dat was.

oakgreen20vt
03-10-2010, 19:40
Je bent goed bezig, leuk project, ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Ik blijf deze in ieder geval volgen en SUCCES !

ronaroot
30-11-2010, 16:07
Ik heb de foto's van jouw nog eens terug bekeken en zie nu wat je probleem is met de oliekoeler.
Stom dat er bij jouw en mij verschil in de aansluiting zit :redface:

Heb je in de tussentijd nog een oplossing kunnen vinden ?

joostvw
01-12-2010, 02:45
Ik ga waarschijnlijk gewoon dezelfde oliekoeler als bij jou bestellen.

Matheo
02-12-2010, 10:45
Issie onderhand al klaar? Straks ga ik nog winnen met de Bieber ;)

MauSeR35
05-12-2010, 15:08
Lol

breadfan83
05-12-2010, 15:33
Issie onderhand al klaar? Straks ga ik nog winnen met de Bieber ;)

Justin. :gay:









:D

joostvw
06-12-2010, 14:48
Nee hij is nog niet klaar.
Maar ben er wel aan bezig geweest.
Ben bezig een Golf 4 pedaal op een Passat pedalenset pas te maken.

ronaroot
06-12-2010, 15:13
Dat moet toch niet veel tijd kosten.....

Beetje weg slijpen op de pedalenbox, plaatje erop lassen en daar het pedaal op schroeven ;)

joostvw
07-12-2010, 02:45
Idd, maar ipv het weg te slijpen heb ik het naar binnen gebogen. en het pedaal komt iets verder naar voren dus word het niet echt een plaatje wat erop komt maar meer een doosje, en dat heb ik nu net uitgetekend op een stuk plaatstaal.
maar heb gewoon geen tijd.
misschien in de kerstvakantie 2 dagen vrij, maar waarschijnlijk moet ik dan ook werken :(.

De Pul
07-12-2010, 21:56
same here.....
in m'n hoofd heb ik het spul al 689704,3x opgebouwd,in de praktijk kom ik er niet aan toe.

joostvw
08-12-2010, 00:53
het kan in een paar dagen gepiept zijn maar ten eerste heb ik meer te doen en ten tweede wil ik het toch wel netjes doen :D.
school gaat helaas toch altijd voor :(

Jel Golf 2 GTI
08-12-2010, 09:49
komwt wel goed hier :thumbup:

René
19-01-2011, 09:31
Hoe staat `t met de ombouw Joost?

joostvw
23-01-2011, 00:10
Ik heb over 2 weken toetsweek, zonder toetsen :D:D:D
Dus een hele week sleuteltime, dan moet ik toch wel een eind komen denk je niet?

joostvw
28-01-2011, 03:21
Vandaag eindelijk een kabelboom op de kop kunnen tikken :D
morgen eerst de andere golf door de APK en dan een hele week aan de rode TDI besteden. hoop een heel eind te komen nu.

MauSeR35
28-01-2011, 08:39
Op tijd voor W'see of is dat nog te vroeg? ;)

René
28-01-2011, 12:52
Ben benieuwd Joost! Succes in ieder geval :)

joostvw
28-01-2011, 13:10
Weet ik nog niet Maus, ligt er aan of ik een beetje op schiet deze week.
heb ook nog een paar onderdelen nodig voordat hij kan lopen:
-vacuumpompje
-carterpan
-aandrijfassen
-kabelboom (komt er al aan)
-hoofdkoppelingscilinder (ook al besteld trouwens)
-intercooler steunen, kappen en buizen.

joostvw
01-02-2011, 12:22
gisteren bezig geweest om het golf 4 pedaal op de passat pedalenbox te bouwen.
hiervoor ben ik met wat plaatstaal aan het vouwen geweest:

http://i56.tinypic.com/20jh6yh.jpg

http://i52.tinypic.com/wjtoy1.jpg

vandaag ga ik deze steun erop zetten en verder uitmeten of het eind van het pedaal ook het einde van de slag is in de auto.

verder gisteren wat zooi rond de golf opgeruimd en het motorblok wat er eigenlijk al maanden inhangt goed vastgezet met alle bouten.

vandaag nog even een paar nieuwe bouten halen voor het voorste subframe want wil daar geen geroeste zooi van 26 jaar oud in hebben.

joostvw
02-02-2011, 22:05
http://i53.tinypic.com/2llh7b4.jpg

en daarna maar gelijk het stuur er weer ingezet.

en heb ook het rempedaal aan de rembekrachtiger gemonteerd, maar dit komt nog niet helemaal uit.
heb nu een rembekrachtiger van een golf 2 en pedalenset van een passat.
maar zover ik kon vinden moet die rembekrachtiger identiek zijn.
er zit ook nog een soort adapter aan van 4 naar 3 bouten. maar geloof niet dat het een oplossing is om deze weg te laten. de passat pedalen box heeft namelijk ook maar 3 gaten.
kan iemand mij vertellen hoe dit bij een passat 35i zit?

smeerpeer
02-02-2011, 22:28
Restepc!

goed bezig jongen!

Matheo
03-02-2011, 08:31
Weer een stapje verder! Ik hoorde van Jappie al wel dat het redelijk liep. Als ik er aan denk zal ik vanavond eens kijken bij mijn passat of ik er iets van kan zien.

joostvw
03-02-2011, 16:26
Weer een stapje verder! Ik hoorde van Jappie al wel dat het redelijk liep. Als ik er aan denk zal ik vanavond eens kijken bij mijn passat of ik er iets van kan zien.

thnx! had ik zelf niet eens bij nagedacht dat ik gewoon bij jou kon kijken :S.
ik zal binnenkort trouwens de motortakel eens terug komen brengen, want die heb ik niet meer nodig en staat al weer opgeklapt.

joostvw
04-02-2011, 14:42
http://i55.tinypic.com/15zox1j.jpg

happy happy joy joy, mn kabelboom is binnen! :D

MauSeR35
04-02-2011, 14:51
Mooi dat het weer een beetje loopt! Moet je morgen nog werken bij de onderdelenverpatser of nie? kom ik daar nog wel ff op de koffie ;)

Gertjan
04-02-2011, 15:21
Lekker bezig. Ik moet binnenkort ook weer ff in brabant zijn, kan ik ook nog ff komen buurten dan? :D

joostvw
04-02-2011, 15:48
@maus: Jep kom maar een bakkie doen hoor.
@Gertje: De Hertog(gert)Jan staat koud, wanneer ben je in de buurt?

joostvw
04-02-2011, 19:35
en gelijk maar begonnen met wat aan te sluiten.

http://i55.tinypic.com/f10i9e.jpg

ik weet alleen nog niet welke zekeringenkast ik ga gebruiken. die van de golf 4 of de golf 2. ik neig naar die van de golf 2, wat denken jullie dat het beste is?

Clean_golf_3
05-02-2011, 10:18
zou voor die van de mk4 gaan,mooi projectje :thumbup:

joostvw
05-02-2011, 14:18
en waarom dan wel?

breadfan83
05-02-2011, 14:22
Joost, ik zou ook die van de MK4 nemen.

Hier sluit je de motor en tellers en dergelijke van de mk4 makkelijk op aan, en je hebt mogelijkheid naderhand nog andere dingen van de mk4 (Airco? ;) ) aan te sluiten zonder al te veel werk.

De rest wat je dan moet aanpassen is maar klein spul als verlichting, die uit niks meer dan 'n plus en min bestaat. Alle techniek van de mk4 aanpassen en aansluiten op de mk2 zekeringkast lijkt me meer werk.

ronaroot
05-02-2011, 14:39
Aan de kabelboom die je nu hebt zit toch een mk4 zekeringenkast he ?

joostvw
05-02-2011, 16:43
nee die heb ik er niet bij, vandaar.
en ik heb ook mensen horen zeggen: gewoon een extra relais erbij en gewoon op de mk2 kast.
er is denk ik best veel in te snoeien namelijk.
en in principe heb ik ook beide elektrische schema's tot mn beschikking.

@chris:
ik zal hier zeker geen airco in gaan bouwen.
de enige luxe die ik toelaat zou cruise control zijn.

maar ik zal de meneer van marktplaats eens mailen waarom er geen zekeringenkast bij zit. ook wel beetje lomp van mezelf dat ik hier vantevoren niks over heb afgesproken met de beste man, over wat er bij zou zitten en wat niet. :chair:

Gertjan
05-02-2011, 16:55
@maus: Jep kom maar een bakkie doen hoor.
@Gertje: De Hertog(gert)Jan staat koud, wanneer ben je in de buurt?
maandagmiddag ben ik waarschijnlijk in steenbergen...

joostvw
05-02-2011, 17:08
dan zit ik hoogstwaarschijnlijk in Rdam.
maar misschien ben ik wel vroeger klaar :).
steenbergen is niet ver.

Turbo-Variant
06-02-2011, 09:21
Is dat ding links in de doos niet de zekeringkast?? :confused:

Welke zekeringkast je neemt is niet zo spannend denk ik. Wellicht ging ik in jouw geval gewoon voor de 2 zekeringkast. Scheelt een hoop snoeiwerk in de 4 kabelboom, en je hoeft t niet meer te kopen als je hem niet hebt.

joostvw
07-02-2011, 14:37
dat is alleen het zekeringen blokje wat in de motorruimte hangt.

ronaroot
07-02-2011, 16:07
dat is alleen het zekeringen blokje wat in de motorruimte hangt.

In de motorruimte :wow:
Waar moet die dan zitten ?

joostvw
07-02-2011, 16:33
gvd wat ben ik een slaapkop. dacht omdat dat zo'n klein kastje was, dat een los kastje was wat in de motorruimte hangt. maar dit is wel gewoon de zekeringenkast ja.
hmm ik ga het eens verder uitpluizen dan.

heb er al weer een aantal elektrische schema's bij gevonden.

en hier een zekeringen overzicht:
http://wiki.tdiclub.nl/images/f/fb/Zekeringschema-golf4.gif

en aangezien er geen enkele zekering in zit bij mij, zal ik op mn werk maar eens wat grootverpakkingen 5A, 10A en 20A meenemen.

ronaroot
07-02-2011, 16:49
gvd wat ben ik een slaapkop.

Ben blij dat je het zelf zegt :D :D

Ik dacht al, waar heeft die het over.

joostvw
07-02-2011, 22:12
http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/193433/fusiblesinternes2.jpg
maar deze heb ik niet

Turbo-Variant
08-02-2011, 08:47
Daar zitten bij jouw TDI toch maar een stuk of 2 relais in. In losse relaishouders, dus die zitten al in je kabelboom.

joostvw
08-02-2011, 16:13
hm als dat zo is kan ik die 2 wel tegen de mk2 kast hangen en die zekeringen ernaast.
want de relais van de ruitenwisser enzo kunnen net zo goed blijven zitten dan.
ik zal het eens uit gaan pluizen.

De Pul
08-02-2011, 22:50
luister nou eens naar me joost:chair:
gewoon doen hoe ik het uitgelegd heb anders haal je onnodig veel werk aan.mk2 spul laten zitten en de mk4 boom strippen en aansluiten op de mk2 kast.zorg dat je goede schema's hebt dan stelt het niks voor.
:thumbup: ;)

René
08-02-2011, 22:53
Dat zou ik ook doen ja...motorkabelboom van zo`n AGR bestaat maar uit een paar touwtjes :)

joostvw
09-02-2011, 19:42
@rené: dat klopt ja, want ben maar een paar minuten bezig geweest om alle stekkers aan de motor te hangen.

@Gerben:
Ja dat kan ik wel doen, maar dan kom ik denk ik niet helemaal uit. moet sowieso een extra relais op voor het voorgloeien. maar de mk 4 heeft natuurlijk een stuk meer functies dan de mk2. weet niet zeker of ik alles dan aan elkaar geknoopt krijg. maarja ik zal eens stoppen met denken en gewoon eens wat gaan doen. Helaas nu ff geen tijd voor alleen.

De Pul
09-02-2011, 20:01
als je het andersom wil doen,heb je veel meer werk om uit te vinden of het allemaal wel compatible is qua verlichting ruitenwissers kachel etc....gaat je echt niet meevallen hoor.
zoals ik het zeg is echt het makkelijkst.ik heb je toen die mb cdi motor op die testbok laten zien toch...daar zaten ook geen andere frutsels aan.en heb net weer een '03 c-klasse blok in een '79 mb busje gebouwd met alleen wat relais en weerstanden om wat overbodige functies te omzeilen.

joostvw
09-02-2011, 20:12
Goed, dan ga ik dat proberen.
In principe heeft de ECU toch alleen een geschakelde plus,constante plus, input van sensoren, output naar cockpit en een signaal van het contact nodig.

Roy 1.6
09-02-2011, 21:10
@rené: dat klopt ja, want ben maar een paar minuten bezig geweest om alle stekkers aan de motor te hangen.

@Gerben:
Ja dat kan ik wel doen, maar dan kom ik denk ik niet helemaal uit. moet sowieso een extra relais op voor het voorgloeien. maar de mk 4 heeft natuurlijk een stuk meer functies dan de mk2. weet niet zeker of ik alles dan aan elkaar geknoopt krijg. maarja ik zal eens stoppen met denken en gewoon eens wat gaan doen. Helaas nu ff geen tijd voor alleen.

Voorgloeien word gestuurt uit je ecu dus dat is niet zo lastig.
Ik heb een schema van een tdi ecu en dat valt reuze mee. Ik heb de benamingen er even met paint ingezet. Bijna de helft zit op de motor.

http://i54.tinypic.com/8vsnkw.jpg

Succes. :thumbup:

Turbo-Variant
11-02-2011, 22:02
Die MK4 zekeringkast en kabelboom hang je er inderdaad niet 'zomaar' even in. Been there, done that, several times... ;)

Makkelijkst is gewoon de benodigde signalen op de ECU aanleveren en klaar.

Maar je hebt gelijk. Je moet weten waar je mee bezig bent. Ben je niet zeker, kan je het beter uitbesteden. Het is tenslotte te duur om wat aan te klooien en te slopen lijkt me.

Turbo-Variant
11-02-2011, 22:03
Overigens is bovenstaand schema van een AFN motor en dus een Golf 3 motor. AGR heeft volgens mij een compleet andere stekker en pinbezetting.

Roy 1.6
12-02-2011, 02:05
Gewoon de motorkabelboom aansluiten en de ecu. Overtollige shit er uit knippen, ecu aansluiten op je contact ed. Is allemaal wel te doen.

Roy 1.6
12-02-2011, 02:07
Overigens staat het dik geschreven op bovenstaand schema dat het een AFN betreft. Werd er gesproken over "een" tdi motor, ter illustratie hoe zo'n simpele kabelboom eigenlijk het is.

italiano
13-02-2011, 09:30
ik dacht dat je je motorruimte wou spuiten?

joostvw
14-02-2011, 20:21
Klopt, maar heb besloten hem eerst rijdend te maken en daarna kan de motor er altijd nog ff uit om de rest af te maken.

En het is niet dat ik nooit met injectie elektronica heb gewerkt, het is gewoon allemaal best lang geleden. En buiten dat feit: iets wat ik niet kan, kan ik leren. Daarom was ik nu naar zo veel mogelijk schema's op zoek. Maar nu ik er even naar aant kijken was kon ik het meeste zo al aansluiten zonder nog maar 1 schema te bekijken.
Het komt wel goed, maar vind het ook wel fijn om input van jullie te krijgen.

smeerpeer
14-02-2011, 22:36
Joost, ook voor jou nog een keer: Respect jongen! Met een hoofdletter R.

Matheo
14-02-2011, 22:55
Joost, ook voor jou nog een keer: Respect jongen! Met een hoofdletter R.
Sluit ik me bij aan! Echt super. Binnenkort, als het weer wat beter is, zullen we weer eens een Dub-bbq doen om een beetje bij te ouwehoeren ;)

joostvw
15-02-2011, 01:52
nou nou jongens niet overdrijven, ondertussen zijn er op het forum al meerdere die een tdi in een golf 2 bouwen en al klaar zijn.
en sommige zijn zelfs nog later begonnen dan mij, maarja tijd is soms schaars.

@matheo: goed plan! roep maar een datum.

joostvw
19-02-2011, 17:19
Vandaag weer heel even bezig geweest met de golf.

Zoek de verschillen:
http://i56.tinypic.com/2z905fs.jpg

http://i55.tinypic.com/30auuzm.jpg

Heb dus de bouten waar mijn voorste subframe (waar een motorsteun op staat) mee vast zit even vervangen. Wel zo fijn om een zwaarder blok met nieuwe bouten vast te zetten ipv 26jaar oude :D

MauSeR35
19-02-2011, 17:55
Gaat lekker zo te zien Joost. Heb je het ook nog druk met snowboard les geven op je werk of is de grootste drukte weer weg?

joostvw
19-02-2011, 18:02
Morgen werk ik van half tien 's ochtends tot een uur of 1/half 2 's nachts ;) dus ja nog steeds druk.
Het seizoen is dit jaar erg lang omdat carnaval bijna een maand later valt dan normaal.
Ik zal blij zijn als het weer rustiger word :).

MauSeR35
21-02-2011, 22:16
Succes dan, ik ga zaterdag en ik kom zaterdag met carnaval terug. Dit jaar hopelijk zonder kwetsuren...

Geert_Sneek
18-04-2011, 20:08
Zeer leuk project, zie dit topic nu pas. Dit ga ik volgen!

Matheo
18-04-2011, 21:28
Hoorde van Roomer dat je de kabelboom nog flink aan het uitpluizen was? Lukt het een beetje?

joostvw
19-04-2011, 00:21
Ja dat klopt, en het lukt ook wel aardig eigenlijk.
Ik heb het nu alleen t/m woensdag erg druk. Maar donderdag verwacht ik er heel de dag weer aan te werken :D
Ben nu bezig met het mk4 contact en startonderbreking enzo.

Geert_Sneek
19-04-2011, 10:37
Ik zat nog even te denken, je laat de golf dus opnieuw keuren las ik?

Hoe gaat zoiets? En hoe moeilijk of makkelijk zijn de bij de rdw als je van benzine naar diesel gaat?

Matheo
19-04-2011, 10:48
Ik zat nog even te denken, je laat de golf dus opnieuw keuren las ik?

Hoe gaat zoiets? En hoe moeilijk of makkelijk zijn de bij de rdw als je van benzine naar diesel gaat?
Vrij makkelijk tegenwoordig, vergelijkbaar met een iets strengere APK keuring. Als je hier op het forum eens rondkijkt zul je hier aardig wat topics over terug vinden.

joostvw
06-06-2011, 14:41
Ondertussen is er weer van alles gedaan.

-GTI achteras gemonteerd, vanwege de schijfremmen en stabilisator stang.

-Kabelboom weer iets verder uitgepluisd.

-Kachel gereviseerd. Al het schuim was van de kleppen af en zat vol met stof en vuil.

-kabelboompje naar automaatschakelpook verwijderd

-Schakelpook behuizing gemonteerd

-Onder de bekleding alles schoon gemaakt en isolatie matten weer terug op zn plek.

http://i51.tinypic.com/w1qmw3.jpg


http://i55.tinypic.com/2ajvrbd.jpg


http://i51.tinypic.com/xnf6h5.jpg

joostvw
06-06-2011, 20:24
Vandaag ook maar gelijk zn schorsing verlengd want die verloopt morgen.

René
06-06-2011, 20:31
Lekker bezig Joost!

joostvw
06-06-2011, 23:02
Lekker bezig Joost!

Jij ook zag ik :thumbup:

De Pul
20-07-2011, 19:33
pannetje ligt klaar.

joostvw
20-07-2011, 19:36
Thnx, fixen we op MIVW :thumbup:

Matheo
21-07-2011, 07:14
Gaat goed Joost!

floris-jan1
21-07-2011, 10:07
Waar heb jij dat kachelfoam mee vervangen? Is dat gewoon katoen ofzo? Want mijn kacheltje spuwt soms bruine stukjes foam! :screwy: Dus eigenlijk moet ik dit ook nog een keer doen.

joostvw
29-07-2011, 00:17
het waren een soort van sorbo doekjes.

joostvw
19-08-2011, 23:00
Vandaag weer onder de TDI gelegen.
Op MIVW van De Pul een goed carterpannetje gekocht.
Afgelopen week al een tijdje in de dasty laten weken en nu is hij ontvet en schoon.

http://i54.tinypic.com/28qrs6q.jpg

Vandaag dan eindelijk die 2 stomme boutjes tussen de bak en pan los kunnen krijgen.
Dit blok heeft in René zn MK4 een ongeluk gehad waarbij de carterpan was opengescheurd. Ik wist wel dat het niet helemaal schoon zou zijn, maar viel beetje tegen.
Carter lag helemaal vol met gras :(. Dus ben nog ff in twijfel hoe ik het blok schoon ga krijgen verder.
Ook de olieaanzuigbuis van de oliepomp was krom maar daar koop ik gewoon een nieuwe voor. Goede nieuws is dat de binnenkant hiervan schoon was dus hij heeft er niks van opgezogen.

http://i53.tinypic.com/10pd2ra.jpg

http://i55.tinypic.com/douo03.jpg

Daarna heb ik de spatplaat eruit geschroefd en daarboven leek mij alles vrij schoon.

Voorlopig heb ik even de nieuwe pan eronder gehangen om het af te sluiten maar ga volgende week eens een nieuwe aanzuigbuis halen.

Ook weer goed nieuws:
Ik ben erachter dat de oliekoeler/wartewisselaar wel om te draaien is.
Deze kwam namelijk met zn kvs-aansluitingen recht tegen de motorsteun uit.
http://i55.tinypic.com/eg68eh.jpg
Hier dus al omgedraaid.

Jel Golf 2 GTI
20-08-2011, 04:05
lekker bezig Joost, Gaat helemaal goeds komen :thumbup:

René
20-08-2011, 16:26
Ghehe, ik heb zo`n 150 meter overdwars met de voorwielen door het gras en de achterwielen over het asfalt gegleden na de klap tegen de vangrail, dus ik vind de carterpan nog aardig leeg :D

Iig mooi dat er niets de oliepomp in is gegaan..heb hem ook wel vrij snel nadat we stil stonden uitgezet.

Hoe staat het met de kabelboom?

joostvw
21-08-2011, 13:43
Ik ga eerst even alle andere dingen in orde maken voordat ik verder ga met de kabelboom, dan schiet het tenminste op.
Hoorde trouwens gister op mn werk dat er iemand in duitsland verloopkabelbomen verkoopt. Maar die waren flink aan de prijs dus ga het lekker zelf uitvogelen

joostvw
22-08-2011, 14:46
Aanzuigpijpje van de oliepomp is tegenwoordig gelukkig wel een los artikel.
Ik had ergens op een ander forum (over 1.820vt's) gelezen dat ze niet los te bestellen zouden zijn dus maakte me al druk.
Maar hij ligt morgenochtend voor me klaar voor maar €12.50 dus valt me eigenlijk nog mee.
Kan ik morgen de boel weer opbouwen.

Nu maar eens rustig op zoek naar de Vacuümpomp en de multiriemspanner.

De Pul
22-08-2011, 18:19
op zoek naar de Vacuümpomp en de multiriemspanner

ezel.....die had ik hier ook zo liggen.;)

joostvw
23-08-2011, 10:30
Had of heb?

joostvw
23-08-2011, 20:46
Gisteren toen ik op de oprit bezig was, kwam ineens de overbuurman samen met zn dochter aanlopen.
Vroeg zich af of ik misschien interesse had in zn dochters Golf 2.
Nou heb ik meer interesse in zn T2, want hij vertelde me dat hij daar een 2 liter type 3 blok met Porsche koeling enz. in had liggen :D.
Ik wist dat Jappie86 een golfje 2 zocht dus die gelijk gebeld en vanavond zijn we gaan kijken. Bleek best een tof ding en maar 120.000 KM dus ik verwacht hier binnenkort wel een topicje van Jappie te vinden ;).

Morgen hopelijk beter weer zodat ik de oliepompbuis en carterpan enzo weer terug onder de TDI kan monteren.

De Pul
24-08-2011, 19:09
Had of heb?
heb.....

Ngo83
25-08-2011, 04:39
Beste mensen,

Onlangs heb ik een leuke golf 2 benzine uit 86 gekocht, echt een tofding! Een beetje belastingvrij toeren, hij rijdt eigenlijk nog best wel goed voor een oldtimer. Nu zou ik graag een 1600 dieselblok met een intercooler in willen plaatsen, maar heb echt geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Mijn vraag: kan iemand voor mij dat doen, tegen een vergoeding?

joostvw
25-08-2011, 11:25
Beste mensen,

Onlangs heb ik een leuke golf 2 benzine uit 86 gekocht, echt een tofding! Een beetje belastingvrij toeren, hij rijdt eigenlijk nog best wel goed voor een oldtimer. Nu zou ik graag een 1600 dieselblok met een intercooler in willen plaatsen, maar heb echt geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Mijn vraag: kan iemand voor mij dat doen, tegen een vergoeding?

Kerel, maak dan ff zelf een topic aan, dit topic heeft daar weinig mee te maken en zo ga je ook niemand vinden.
Ik zou het best voor je willen doen, maar momenteel echt geen tijd voor.
Misschien ff een gezocht advertentie aanmaken en het is misschien slim om er dan bij te zetten wat voor blok er nu in ligt en waar je vandaan komt. want ik ga bijv niet helemaal naar friesland om zoiets te doen ;)
succes!

joostvw
25-08-2011, 11:57
Gisteren lekker bezig geweest aan de golf.

Heb het olieaanzuigbuisje erop gemonteerd en oliespatplaat en vervolgens de pan er terug op.
http://i51.tinypic.com/2e3bjvc.jpg

En om in de regen door te sleutelen hebben we ff een paddock tentje opgezet :D
http://i51.tinypic.com/5xq61l.jpg

http://i55.tinypic.com/2gvsti9.jpg

Vandaag het frontje terug in elkaar bouwen en dan ben ik weer een stapje verder.

René
25-08-2011, 15:31
Gaat lekker zo :thumbup:

joostvw
26-08-2011, 22:54
Grilletjes schoongemaakt en er weer terug in:
http://i52.tinypic.com/wqq89e.jpg

Frontje volledig terug in elkaar.
Word echt tijd voor een nieuwe voorbumper en grille-lijstje.
http://i56.tinypic.com/zx7ewx.jpg

Bumper en alles zit allemaal weer fris met nieuwe bouten vast.

http://i55.tinypic.com/28m35ap.jpg

Gisteren gelijk even nieuw grille lijstje besteld.
Die erop zit is eigenlijk van een Jetta en in een verkeerde tint rood.
Vandaag opgehaald en moet hem nog in kleur zetten binnenkort.

Nu weer een aantal onderdelen bij elkaar sprokkelen.
Alle boutjes voor de delen heb ik alvast meegenomen bij de dealer, dus die liggen al klaar.
Waarschijnlijk volgende week weinig vooruitgang vanwege kamp op school maar de week erop wil ik weer door knallen.
Hoop er binnen een maand sowieso weer olie in te gaan kappen.

Oja, plan was om de motorruimte crème kleur te gaan spuiten, verf ligt eigenlijk ook al maanden klaar. Maar zit er nu over na te denken om hem gewoon origineel rood te houden. Origineel is het mooiste/netste denk ik.
De motorsteunen die ik al in creme had gezet laat ik toch binnenkort even stralen en zwart coaten dus word het een mooier geheel dan.

Howlowcanyougo
04-10-2011, 16:16
Ziet er netjes uit Joost!
Ik zit er zelf ook aan te denken om mijn golf 2 1.6d uit '84 om te bouwen naar een 1.9 tdi, was het veel werk, met veel tegenslagen? ziet er netjes uit gaat de goede kant op, hou me op de hoogte als hij tikt!

succes nog verder!

joostvw
06-10-2011, 15:31
Heb niet veel tegenslagen gehad moet ik zeggen. En veel werk tsja, ligt eraan hoe netjes je alles wilt doen.
Als je alle onderdelen zo heb liggen en het juiste gereedschap enzo dan is het in principe snel te doen. Maar ik heb de laatste tijd weinig tijd en geld om erin te steken dus het schiet even niet op.
Het winterseizoen is weer begonnen dus dat wil zeggen dat ik tot april geen enkele zaterdag of zondag vrij ben.

Ik heb er trouwens een nieuwe 'baan' bij op mn werk :D:
http://i53.tinypic.com/6pq9lx.jpg
Icekart Rucphen (http://www.icekartrucphen.nl/)

Howlowcanyougo
06-10-2011, 21:37
haha ok vet man succes nog en maak het wel af he! haha.
Ik kom nog wel een keertje karten is toch niet ver weg en wou het altijd al een keertje doen dat ice-karten.

ids
06-10-2011, 23:21
zit daar nou een gat in je versnellingsbak?

addyVW
04-08-2012, 19:37
mooi project :thumbup: