View Full Version : Golf MK1 G60 on air
Hier m'n '80 golf 1 1.5 automaat.
http://img521.imageshack.us/img521/3883/18102007752copyzq4.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/5711/18102007753hm3.jpg
http://img521.imageshack.us/img521/7195/18102007755gv7.jpg
http://img521.imageshack.us/img521/914/18102007756lr5.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/9052/18102007757yi5.jpg
(foto van het motorruim, dan zijn links en rechts bij de schokbrekers die stukken zijn gepoetst, dat niet ooit gespoten oid)
Plannen:
Totale respray in Marsrot, wielen goedpassend maken ( steken vóór 5cm buiten het scherm uit, dit is wel incl 10mm spacer), interieur opnieuw laten stoferen of overtrekken in het leer, schroefset :D.
Ik wil deze golf zo goed als OEM houden, en straks al ik 18 word (31juli) lekker kan kruizen9.
Gaaf dingetje, maar dat weet je. :)
Verklein btw ff die foto's. Trekken het beeld behoorlijk uit verband.
Gedaan, ik zag het ook;)
En [ir] tags werken hier niet.
knarfmk1
19-10-2007, 11:53
tering wat zijn ze standaard toch hoog!
leuke wielen, en succes met de plannen
Leuke wagen om mee te beginnen.
veel succes met je project.
Ziet er leuk uit.
Lijkt op een goede basis, laat je de atomaat zitten?
Mister Cool
19-10-2007, 12:18
Leuke eerste auto! Die bruine harten zijn ook erg stoer :thumbup:
Leuk ding :D
De foto's zijn wel een schoolvoorbeeld waarom een auto verlaagd moet worden :D
Dankjewel voor de reacties:)
@ Samurai. Voorlopig laat ik de automaat zitten, maar mochten we toevallig tegen een 5bak aanlopen. Dan gaan we dat ook overwegen.
@ knarfmk1: hij lijkt ook heel hoog doordat het kleine wielen/banden zijn. het zijn 195/45/13 tov originele wielen 155/80/13
Geinig wagentje, veel plezier ermee.
Heb je overgens wel een rijbewijs nodig voor een automaat? :D
Hoe dan ook, ik zou snel een skroefsetje gaan skoren, dat wordt leuk :thumbup:
jetta mk1 '82
19-10-2007, 15:42
zakken met dat ding !!!!
maar zeker een hele mooi eerste auto ;) !!
gr. Martijn
breadfan83
19-10-2007, 16:40
Plannen klinken goed.
Ik hoop dat je deze velgen er onder wil houden, en in deze kleurstelling, want ze staan heel goed!
Mijn eerste auto was ook een rode Golf 1. Als je deze auto kan houden zou ik dat zeker doen. Ik had er spijt van dat de mijne verkocht is, en heb dat nog steeds.
Welkom op't forum in ieder geval, dit topic ga ik iig volgen.
Veel plezier en succes d'r mee! :thumbup:
SlimMasterShady
19-10-2007, 16:42
Welkom!
en leuke eerste wagen:D
Succes met opknappen!
Plannen klinken goed.
Ik hoop dat je deze velgen er onder wil houden, en in deze kleurstelling, want ze staan heel goed!
Mijn eerste auto was ook een rode Golf 1. Als je deze auto kan houden zou ik dat zeker doen. Ik had er spijt van dat de mijne verkocht is, en heb dat nog steeds.
Welkom op't forum in ieder geval, dit topic ga ik iig volgen.
Veel plezier en succes d'r mee! :thumbup:
Die velgen hou ik eronde;)
Ik heb de auto namelijk gekocht met std velgen.
En een half jaar geleden zag ik hier in het dorp een Polo 6n rijden met deze wielen. En toevallig kwamen ze 2 weken terug te koop op marktplaats, dus meteen m'n slag geslagen:)
MauSeR35
19-10-2007, 16:58
Mooi werk die plannen. Hoop dat ie snel weer mooi strak is. succes er mee en veeeeel VW plezier!
mooie komplete ls zo te zien.
Snel naar beneden schroeven doet ze goed
He, je doet me er aan herinneren dat ik er ook
nog eentje heb staan :D Ook een 1.5LS Aut :cool:
Leuke basis om mee te beginnen! Ben zelf ook
begonnen met een Golfje1 op mijn 17e :)
Inmiddels nu 4 MK1s op naam!
Succes met de opbouw enneh... ZAKKEN MAAR!
Der Einzer
19-10-2007, 23:05
mooie golf country zeg... wist niet dat de MK1 in country uitvoering was ;)
leuke basis maar moet wel een stuk omlaag hoor...
He, je doet me er aan herinneren dat ik er ook
nog eentje heb staan :D Ook een 1.5LS Aut :cool:
Leuke basis om mee te beginnen! Ben zelf ook
begonnen met een Golfje1 op mijn 17e :)
Inmiddels nu 4 MK1s op naam!
Succes met de opbouw enneh... ZAKKEN MAAR!
Pff 4 MK1s, dat is wel heel bet :D .
En over het zakken, iemand een idee (vastwel) wat voor schroefset eronder moet. Ik had ergens gelezen over supersport (niet te duur), maar ik had ook gelezen dat iemand hier op het forum schroefsetjes had/heeft?
meerdere van onze sponsoren bieden schroefsets aan. in alle prijsklassen.
klik maar eens op de banners en kijk eens in de sponsor forums..
Inmiddels zijn we een hele tijd verder, er is opzich al heel wat gebeurd.
Ik heb m'n 13inch AllyCats verkocht omdat de etwaard gewoon te laag was, en ik te laag moet gaan om ze netjes onder m'n auto te krijgen.
Ik heb ze uiteindelijk verkocht aan een jongen die ze had verkocht aan de jongen waarvan ik ze gekocht heb ( snappen jullie het nog ;) )
Heel de winter heeft de MK1 in een 'schuurtje' gestaan, totdat ik hem 2 maanden geleden hem eronder vandaan trok.
Hij stond er zo bij
http://i28.tinypic.com/2vvu8ed.jpg
Direct hadden we de MK1 de garage ingereden, en ging ik al snel aan het demonteren en kwamen de slechte plekken tevoorschijn.
http://img253.imageshack.us/img253/8696/19042008917ds5.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/4504/19042008918we8.jpg
http://i31.tinypic.com/2a6plyf.jpg
Nog een beetje meer gestript, maar gelukkig is de auto in een hele goede staat, erg weinig rot/roest ed!
http://i29.tinypic.com/20ql3x4.jpg
http://i27.tinypic.com/f0nafs.jpg
Inmiddels konden we al wat gaan schuren en kleine roestpuntjes weg schuren ed.
http://i26.tinypic.com/egac1g.jpg
http://i29.tinypic.com/opwqco.jpg
http://i30.tinypic.com/2j4ro8y.jpg
Hierna konden losse delen gedeeltelijk in de lak. En omdat ik geen geldboom heb en ook maar een arme student ben, laat ik de losse delen gedeeltelijk spuiten in m'n garage door m'n vader. De auto word straks natuurlijk wel in de cabine overgespoten in marsrood.
http://i29.tinypic.com/v3ivzk.jpg
http://i25.tinypic.com/kd8h3c.jpg
http://i29.tinypic.com/11qjyg0.jpg
Inmiddels is m'n vader begonnen om de rotte plekken opnieuw in te lassen.
We hebben meteen het achterste buitenste scherm en binnenscherm vernieuwd. Binnenkort alleen nog links vervangen.
http://i29.tinypic.com/qpfaxd.jpg
http://i26.tinypic.com/2lihe8n.jpg
M'n vader wil de Mk1 uiteindelijk gespoten hebben voordat we op vakantie gaan ( 10juli )
Als dat gebeurd is gaan we beginnen aan het interieur en het geluid. Qua interieur ben ik het er nog niet overuit. Origineel is het bruine stof; maar ik wil zoiezo leer, maar zal ik alles in het zwart overtrekken of wel een beetje de originele kleur behouden?
Ook ben ik op zoek naar Golf MK2 facelift stalen velgen of Golf MK3 staal. Dus als iemand iets heeft liggen, laat het horen!
Alles wat niet origineel is is echt zonde..
Hoe bedoel je? Qua interieur of? Ik wil hem ook zo origineel mogelijk houden, maar wel met een iets persoonlijke touch.
Of bedoel je dat ik het interieur origineel moet houden qua stof ( wel opnieuw laten stofferen )
Heey daar leuk ding man!
Je bent lekker bezig! interieur denk dat bruin leer wel heel netjes zou staan, Ik heb in mijn type 1 ook kalfsbruin laten bekleden, heel netjes maar die is zwart, maar bij rood is dat ook wel heel netjes hoor! mischien ook gelijk de hoofdsteunen weg halen?
Succes Groetjes Hans
maniacmark
14-06-2008, 13:53
Heel erg net project
ik zou gaan voor de bruine lederen bekleding met hoofdsteunen
Succes!
Word dat achterscherm nog verder afgelast?
orange polo
15-06-2008, 00:27
kijk die golf heb ik al eens eerder gezien!!
ik heb de velgen ondertussen ook niet meer die liggen in limburg komen onder een polo1
succes met je golf maar dat gaat wel goedkomen
Word dat achterscherm nog verder afgelast?
Natuurlijk, word nog helemaal netjes gemaakt. We hebben het expres niet nog meer lassen gelegd ivm de kans dat het krom trekt.
kijk die golf heb ik al eens eerder gezien!!
ik heb de velgen ondertussen ook niet meer die liggen in limburg komen onder een polo1
succes met je golf maar dat gaat wel goedkomen
Aha, dan heb je de velgen ook maar kort gehad;)
Dankjewel, komt hopelijk wel goed met de Golf:)
Sjoes 85
15-06-2008, 12:22
Goed bezig man! Die lassen zijn echt heel netjes, allemaal kleine puntjes;)
Das goed, want dan heb je straks maar weinig plamuur/epoxy nodig!!
Dit ziet er gaaf uit allemaal,ik heb alle vertrouwen in een goede afloop:)
groeten en veel succes ermee!
Tommy_cc_
16-06-2008, 09:11
quote:
"Ik heb ze uiteindelijk verkocht aan een jongen die ze had verkocht aan de jongen waarvan ik ze verkocht heb ( snappen jullie het nog )"
dus JIJ hebt ze verkocht aan een DUDE. Die DUDE heeft ze verkocht aan een GAST. JIJ hebt de velgen van GAST verkocht. Dus JIJ bent GAST? in dat geval liggen de velgen bij jou in de schuur.
:) drink er nog een! :):)
mooi project keep us posted!
classicline
16-06-2008, 09:22
Pff 4 MK1s, dat is wel heel bet :D .
En over het zakken, iemand een idee (vastwel) wat voor schroefset eronder moet. Ik had ergens gelezen over supersport (niet te duur), maar ik had ook gelezen dat iemand hier op het forum schroefsetjes had/heeft?
Leuke 1e Auto maar idd snel naar beneden met dat din zo is het geen gezicht;)
Tegenwoordig hebben hier steeds meer mensen De TEC-Tuning setjes van SKG-Carstyling. Die zijn erg goedkoop (geloof iets van 225 euro) en voor de prijs heb ik er nog weinig mensen echt over horen klagen.
Is volgens mij zo'n beetje het goedkoopste wat je kunt krijgen.
Heb het zelf op een Vento en bevalt prima.
Leuke 1e Auto maar idd snel naar beneden met dat din zo is het geen gezicht;)
Tegenwoordig hebben hier steeds meer mensen De TEC-Tuning setjes van SKG-Carstyling. Die zijn erg goedkoop (geloof iets van 225 euro) en voor de prijs heb ik er nog weinig mensen echt over horen klagen.
Is volgens mij zo'n beetje het goedkoopste wat je kunt krijgen.
Heb het zelf op een Vento en bevalt prima.
Twan, krijg je soms betaald voor al die reclame voor SKG-Carstyling ;) :tongue:
goed bezig:D en leuke MK1:D
The_Rabbit
16-06-2008, 18:45
Doe zo voort!!! Respect!!! Grtz!!!
Goed bezig man! Die lassen zijn echt heel netjes, allemaal kleine puntjes;)
Das goed, want dan heb je straks maar weinig plamuur/epoxy nodig!!
Dit ziet er gaaf uit allemaal,ik heb alle vertrouwen in een goede afloop:)
groeten en veel succes ermee!
Ja maar het moet wel geheel doorgelast worden vanwege de stevigheid, het is immers een "dragend deel" ..
Ben zeker benieuwd naar het eindresultaat!
classicline
17-06-2008, 07:44
Twan, krijg je soms betaald voor al die reclame voor SKG-Carstyling ;) :tongue:
hehe sponsor van ons treffen;)
Nee maar ben er wel altijd erg tevreden over hun service.
en ze hebben zo'n beetje de goedkoopste schroefsetjes van nederland. en voor iemand wie een schroefsetje zoekt voor weinig is dat een goed adres ook omdat ze vaak de meeste schroefsetjes op vooraad hebben.
The Skinnmeister
17-06-2008, 10:31
Heej, leuk ding man :D
Succes ermee ik blijf het volgen :thumbup:
Hallo daar!
We zijn uiteraard weer wat gevorderd met dit project.
Ten eerste heb ik stalen wielen kunnen vinden
http://img383.imageshack.us/img383/1509/06072008024ts3.jpg
Deze velgen heb ik afgelopen week weggebracht naar Vinkeveen naar de heer vd Mik, die ze gaat verbreden naar 7.5J.
Hier omheen komen 195/40/14 of 195/45/14 banden.
Ook zijn we weer wat verder met de auto zelf.
Zoals jullie weten staan de sommige delen al een stukje in de de lak. Dit heeft m'n vader ( spuitervanberoep )in de garage gedaan. Dit heeft hij ook gedaan bij het in de grondlak zetten van de auto + wat binnenkanten.
http://img60.imageshack.us/img60/7547/dscn0141sg9.jpg
http://img352.imageshack.us/img352/2294/dscn0143it7.jpg
Deze delen zijn inmiddels ook weer in de blankelak gezet.
Ook ga ik één dezer dagen een hogedruk bij een vriend van me lenen met een reservoir waar ik ontvetter in kan doen om m'n 'enginebay' een beetje te ontvetten en te cleanen.
Ook ga ik binnenkort wat nieuwe onderdeeltjes bestellen: nieuwe radiateur, nieuwe slangen voor m'n koelsysteem, klemmetjes voor m'n sierlijsten ed.
M'n vader had het idee om de auto over 2 weken compleet te spuiten.
Dus als ie gespoten is weer een update. Of misschien wel eerder als m'n wielen terug zijn:D
Layder :thumbup:
Nette Mk1, mooooooieeee kleur ook ;)
Schroefset al besteld ;) ;)
Groeten,
LRR
Dankje, nee schroefset is nog niet besteld. Omdat hij nog niet ingevoerd is moet ik dat eerst regelen ( apk proof, nieuwe waterslangen etc etc ) En daarna komt er een schroefsetje.
Ik heb helaas geen geldboom thuis, en ik ga beginnen aan m'n opleiding 1 september ( IVA ) heb ik helaas weinig tijd om te werken ;)
jetta mk1 '82
23-08-2008, 11:21
zo jij bent goed bezig met je eerste auto !!
ik zou 195 45 14 nemen dit ivm de omtrek en je automaat met 3 versnellingen !
heb zelf ook een 1.5 automaat en ben met grotere velgen gaan rijden omdat ik veel te veel toeren maakte !
succes verder ;) !!
gr. Martijn
Martijn, zou je me kunnen vertellen wat het verbruik nu ongeveer is van een 1.5aut??
Verder heb ik weer een update, gister heb ik m'n velgen bij Vd Mik gehaald.
En het resultaat is echt mooi!
De wielen zijn van 6J naar 7.5J gegaan.
Het is erg mooi om te zien hoe 2 oudere mannen, samen op hun gemakje velgen aan het verbreden zijn.
http://img145.imageshack.us/img145/7351/06092008082vp2.jpg
En ja hoor, m'n auto is gespoten!!
Marsrot, foto's
http://img411.imageshack.us/img411/7701/dscn0317mh8.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/6229/dscn0318ua2.jpg
M'n velgen liggen inmiddels al bij de straler, deze zouden maandag klaar zijn.
Dan gaat er maandag avond een epoxy-laag over en een grondlaag. En dan na een paar dagen de lak, mettalic zilver.
Maandag worden ook de banden besteld: Dunlop SP9000 195/45 R14.
@ kwaroks het verbruik van mijn 1,5 automaat is 1 op 7 :screwy:
ik weet niet of dit normaal is maar moet binnekort compressie test doen en carb afstellen hoop dat hij dan wat zuiniger rijd!
1 op 7 is niet heel normaal lijkt me toch.
Ik rij met mijn Jetta 1 automaat gecombineerd makkelijk 1 op 12. Onlangs nog hele tank snelweg gereden, constant ongeveer 100, 1 op 13.7. Mijn motor loopt nog niet 100% netjes, kleppen moeten gesteld worden. Geen idee of deze waardes voor een automaat normaal zijn, maar 1 op 7 is wel erg onzuinig ;)
ziet er goed uit:D maar wat is dat voor plekje bij het linker achterlicht? dat ziet er niet zo strak uit... is dat roest waar over heen gespoten is of een lasnaat?
okej.. jerome ik ben heel blij met je antwoord haha. ik laat ook maar meteen me kleppen stellen. scheelt toch een hoop voor de portomonee :)
mooie marsrode golf trouwens kwaroks. succes met je project verder
ziet er goed uit:D maar wat is dat voor plekje bij het linker achterlicht? dat ziet er niet zo strak uit... is dat roest waar over heen gespoten is of een lasnaat?
Dat was water;)
Tijdens de terugreis waren er wat druppels gevallen.
M'n wielen zijn ondertussen klaar, en m'n vader had er vandaag direct de banden opgelegd. Uniroyal RainSport II 195/45 R14
http://img81.imageshack.us/img81/3360/dscn0359jx9.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/507/dscn0357av9.jpg
zo die zien er gelikt uit, net als de golf trouwens, gaat 7,5 rondom knap passen?
zo die zien er gelikt uit, net als de golf trouwens, gaat 7,5 rondom knap passen?
Danku. De 7.5 gaat, vind ik persoonlijk, wel knap passen. Ze komen bij elke wielkast ongeveer 20mm buiten de kast (APK waardig) en als hij straks verlaagd word is het echt een plaatje ( hoop ik ) om te zien;)
Even de wielen erop gezet om te kijken, ziet er tot nu toe best leuk uit:).
Over 2 weken moet ie gekeurd zijn ( doel )
http://img81.imageshack.us/img81/2383/dscn0361ts9.jpg
http://img110.imageshack.us/img110/2424/dscn0360ds7.jpg
The_Rabbit
20-09-2008, 18:09
Staat hem goed! Juist nog wat laten zakken en het is compleet! Grtz! :thumbup:
complimenten van hoe hij er eerst op het begin uit zag en nu!
ik zou hem ook alleen nog laten zakken en verder niets meer aan doen! :thumbup:
Super netjes hoor !!! Leuk fris lakje !!!
Maar gaat dat aan de voorzijde goedkomen met die velgen ??
Banden lijken wel wat buiten het spatbord uit te komen ??
Groeten,
LRR
Goed bezig:thumbup: , met schroefset is het een plaatje
strak zeg, ziet er weeer als nieuw uit. van die velgen moet je houden, maar hier moet iets mooiers onder
Super netjes hoor !!! Leuk fris lakje !!!
Maar gaat dat aan de voorzijde goedkomen met die velgen ??
Banden lijken wel wat buiten het spatbord uit te komen ??
Groeten,
LRR
Ze komen ook iets de kasten uit, maar dat is geen probleem voor de apk. Ze mogen namelijk 30mm uitsteken maximaal. En dat steken ze niet.
Rest: bedankt, schroefsetje doet hopelijk veel met het exterieur.
Het interieur wil ik ook nog aanpakken maar dat duurt nog even. Dit heeft me al veel geld gekost, en het over laten trekken in leer kan er even niet meer bij:D
Update..
Vandaag ben ik opgeweest voor m'n rijbewijs, en uiteraard in één keer gehaald. Woensdag gaat m'n vader met de auto naar Eindhoven; RDW. Daarna is het wachten voor op de kentekens en daarna APK regelen en dan rijden!
zit er in eindhoven een rdw station dan??
volgens daar in de buurt alleen in venlo..
mooie auto heb je!!
gr
De Limburger
27-09-2008, 12:37
heel mooie auto, wielen zijn echt heel mooi.
Maar nog ff verlagen die hap en klaar is weer een mooie einzer.
Gr Ronnie
zit er in eindhoven een rdw station dan??
volgens daar in de buurt alleen in venlo..
mooie auto heb je!!
gr
Ik heb net nog gekeken, er zit er wel eentje in Veldhoven ( vlak bij Eindhoven ). Ook eentje in Denbosch trouwens.
Ik heb gister ook nog een schroefset besteld, en het is een TEC-schroefset geworden. Met een beetje geluk zit hij er volgende week zaterdag onder!
nou roel dat ziet er gelikt uit!
we hebben hem al gezien nu hij verlaagdis. hij lijkt op een franse bull dog, je weet wel met die korte pootjes.
greets
Post hierboven, heeft m'n moeder denk ik gezet haha.
Maar er is weer nieuws
Foto's van de verlaging!
http://img519.imageshack.us/img519/6829/dscn0395rf4.jpg
http://img509.imageshack.us/img509/7452/bild1252ie1.jpg
Komende week m'n kenteken laten maken, en dan de eerste meters afleggen:)
The_Rabbit
04-10-2008, 18:40
Nice work! :thumbup: Staat hem echt voorbeeldig! :D
MauSeR35
07-10-2008, 11:06
mooi man, staat super zo
Updateteje
Er is in de tussentijd niet zoveel gebeurd.
Kenteken is gekomen, was geen probleem. Helaas wel een 'nieuw' kenteken.
Ik heb m'n audio geplaatst. VDO Dayton HU, met 2 speakers en 1 woofer + versterker. Mooi weg gewerkt.
En natuurlijk niet te vergeten, flink wat kilometers gemaakt! En hij rijdt en loopt als een zonnetje! Automaat rijdt ook erg lekker, alleen op de snelweg is het minder, maar je kunt niet alles hebben ;).
Één deezer dagen krijg ik ook een rechter-achterlicht binnen. Want ik had de mijne perongeluk kapot getrapt toen het achterlicht het niet deed, beetje dom.
En volgend weekend heb ik als het goed is een RVS einddempertje geregeld, zodat de uitlaat er iets ogenlijker uitziet.
Enige wat ik echt nog wil is dat m'n interieur compleet is, compleet gestoffeerd. Alleen als student zijnde die erg weinig kan werken kost het me gewoon te veel geld. Daarom rijd ik nu rond met blauwe MK2 GTi stoelen en bruine achterbank/deurpanelen.
Hier nog wat foto's van de huidige situatie
http://img149.imageshack.us/img149/429/dscn0519r.jpg
http://img149.imageshack.us/img149/752/dscn0521q.jpg
http://img149.imageshack.us/img149/7562/dscn0523.jpg
http://img149.imageshack.us/img149/1604/dscn0525.jpg
Oja, niet te vergeten, ik heb inmiddels een mooi volksforum.com stickertje geplakt op de voorruit:)
mooie mk1 alleen zou ik de chromen kentekenplaat houder weg halen...
erikcabrio1
27-03-2009, 18:19
mooie kar man
Dikke vette porno!
Nu kan ik mijn meissie laten zien hoe haar Golfje
er uit gaat zien (maar dan lidogroen) als zij t prima
vind :)
spijlbus_dot_tk
27-03-2009, 20:49
zekers n mooie MK1, stale velgen staan het mooiste onder een golfke :thumbup:
Kan het zijn dat ik je 1,5 maand ong geleden in Ede heb
zien rijden? Daar bij die bezine pomp als je onder die stadpoort door rijd?
Zag er goed uit, leuke auto!
Super nette wagen :thumbup:
Zijn dat nieuwe bumpers? zo ja waar heb je die gescoord? ik ben namelijk ook nog op zoek naar zulke bumpers :)
Kan het zijn dat ik je 1,5 maand ong geleden in Ede heb
zien rijden? Daar bij die bezine pomp als je onder die stadpoort door rijd?
Zag er goed uit, leuke auto!
Hoi Frank,
dat kan wel kloppen, ik ga sporadisch een keer met de MK1 naar m'n kamer daar. Je zag me daar bij de BP dan denk ik hea?
mooie mk1 alleen zou ik de chromen kentekenplaat houder weg halen...
Chromekentekenhouder vóór heb ik gisteren eraf gehaald:)
Super nette wagen :thumbup:
Zijn dat nieuwe bumpers? zo ja waar heb je die gescoord? ik ben namelijk ook nog op zoek naar zulke bumpers :)
Nee dit zijn geen nieuwe bumpers, ik heb ze samen met m'n vader voorzichtig opgeschuurd, en toen in de lak gezet. Ziet er niet verkeerd uit vind ik zelf. :thumbup:
Hoi Frank,
dat kan wel kloppen, ik ga sporadisch een keer met de MK1 naar m'n kamer daar. Je zag me daar bij de BP dan denk ik hea?
Ja klopt volgens mij is dat een BP
Ik dacht, ik zal nog maar eens wat updaten hier op het forum!
Ten eerste heb ik afgelopen zomer mijn interieur naar de bekleder gebracht en die heeft erg goed werk geleverd! Foto's hiervan komen zsm!
Ook heb ik weken geleden een setje BBS RM op de kop getikt van een forummer hier (Oldscool).
Ze waren onverprutst en origineel. Het zijn dus BBS RM 012 (15inch 6.5")
Deze zijn 2 weken geleden gespoten in BBS goud.
http://i47.tinypic.com/i3z8sy.jpg
http://i49.tinypic.com/29cq2z8.jpg
Maar alleen hiermee kan ik niet rijden. Dus heb ik een afspraak gemaakt met JPS in Heerde die mijn velg-randen gaat opknappen/polijsten.
En dan nog knappe bandjes uitzoeken, zodat ik lekker in de zomer kan cruisen!
Omdat ik vanaf woensdag 3.5week vakantie heb ga ik m'n motorruimte netjes maken, kleppendeksel spuiten, dingen vervangen etc.
Ook zit ik al een paar weken met serieuzere plannen om een 1.8KR te monteren in m'n golf :D.
Alleen omdat ik zelf de ballen niet heb om 'zo maar even te doen' wil ik vragen wat ik er allemaal voor nodig heb.
Als ik een KR + kabelboom en bak koop. Wat heb ik dan nodig om hem lopend te krijgen in m'n auto en wat moet ik met de kabelboom van m'n eigen auto doen en die van de KR? Moet ik de benzinetank ook nog veranderen :screwy: ?
Als iemand hier meer informatie over heeft, graag :thumbup: !
david.stevens
07-12-2009, 09:50
als jij op het iva zit ken jij denk ik koen ook wel?? super mooi golfje, mooi om te zien wat voor verschil het is met verlaagd en hoog... ik had even heel je tread door gelezen. straks de bbsjes eronder in de zomer, nice!!
ben benieuwd naar de foto's! echt een super golfje zo! :D
Dat word heel puik met die gouden RM's eronder !!!
Over die motorswap kan ik weinig info geven eigenlijk, sorry.
Wel een hele nette Einser.
Nick Mattheus
07-12-2009, 16:09
Ubergeile MK1...
Verlaging staat hem heel goed :thumbup:
Voor de rest niet al te veel meer aan doen zou ik zeggen. ;)
leuke Golf ! verlaging heeft hem inderdaad goed gedaan :D bbs velgen zien er goed uit ..:thumbup:
Zo, gisteren heb ik m'n BBSen weg gebracht naar JPS, daar zullen ze over een week of 2 klaar zijn. Ben erg benieuwd!
Ook heb ik vanaf vanmiddag vakantie, en ga ik vanavond m'n motorruim opknappen, wat onderdelen zwart spuiten, delen oppoetsen en weer zorgen dat m'n golf er straks voor de winter ook weer goed klaar voor staat!
Hele mooi golf! Ziet er echt netjes uit!:D
Ondertussen heeft ie ze al opgehaald..........
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/9/9/bbsgoud3_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/9/9/bbsgoud2_original.jpg
Denk dat ie er wel mee voor de dag kan komen........toch?
Succes met de wielen......
gr Joossie
MauSeR35
04-01-2010, 11:58
daar kun je zeker mee voor de dag komen!
breadfan83
04-01-2010, 12:58
Die combi is goud!
Super Joostema, nogmaals bedankt!! Ze liggen nu heerlijk warm op m'n kamer te wachten totdat het Mei wordt.
DennieMeister
04-01-2010, 21:15
Dat zijn me potverdikke dikke sloffen!
holy crap,gave rims:thumbup:
Thanks voor de reacties!
Binnenkort wil ik toch wel gaan 'testpassen'. Om de kleurcombi te bekijken; Marsrood vs Velgen.
Thanks voor de reacties!
Binnenkort wil ik toch wel gaan 'testpassen'. Om de kleurcombi te bekijken; Marsrood vs Velgen.
Ik denk dat het enorm gaat vloeken....geef ze maar aan mij ;)
oldscool
04-01-2010, 22:03
De wielen zijn super geworden, zal vast zeer dik staan op de MK1
Ik denk dat dat de perfecte velgen zijn voor die kleur lijkt me echt ubervet !
Mooi wagentje
keep up the good wurk :thumbup:
Leuk deze reacties, zo blijf ik gemotiveerd!
Ik heb nog enkele plannen met de auto;
op de kofferklep is roest naar boven getreden dus die moet opnieuw aangepakt worden, en dan zal waarschijnlijk ook de wisser gaan verdwijnen.
Wat onderdelen netjes maken, zoals de bumpers/steenslag beschermers (zwart spuiten)
En het belangrijkste; de Golf een goede poetsbeurt geven en de wielen in een goede sealant zetten! :thumbup:
Update
Mijn bumpers zijn een keer opnieuw zwart gespoten, echter begint dit op verschillende plekken los te laten. Zijn er nog andere manieren om je bumpers zwart te maken/houden? Vind dit erg jammer want dat stoort me nu echt.
Iets anders, over enkele weken, voordat het seizoen weer begint, gaat m'n kofferklep ontdaan worden van alle roest en zullen de wisser en de sproeier naar de eeuwige jachtvelden gaan :)
Iemand idee om m'n bumpers te doen!?
ErikvanBilsen
09-02-2010, 17:46
Ik heb mijn bumpers ook al eens gespoten,
Eerst met bumperspray en daarna licht opgeschuurd, plastic primer en daarna zwarte lak maar houd het ook niet.
Dus ik houd me ook wel aanbevolen voor een oplossing.
Erik.
martiepartie
09-02-2010, 17:48
spuiten werkt niet zonder goede kunststof primer.
Lak er weer af poetsen (thinner oid) en de bumpers met Innotec structuurspray spuiten. Dat werkt super. Heb dat bij jetta bumpers gezien, eventuele krassen /gladde plekken vallen daardoor ook veel minder op :thumbup:
Jettaracing had ook ooit een how-to gemaakt om je bumpers weer netjes zwart te krijgen. Gebruik altijd een goede primer, dan hecht de lak veel beter.
Als het gaat bladderen heb je een probleem. Je zult eerst alles eraf moeten halen. Daarna kun je met plastic primer beginnen. Dat zorgt voor een goede hechting van de lak/verf.
Daarna kan je met matzwart of welke kleur dan ook aan de slag.
Voor innotec betaal je de hoofdprijs. Dat heb je alleen "nodig" als je bumpers heel erg beschadigd zijn.
In de How-To van Jettaracing valt te lezen hoe het goedkoper kan met hetzelfde eindresultaat!
Update;
Paar maanden geleden heb ik mijn thermostaat vervangen omdat de oude niet meer goed openging. Daarna deed de auto het gewoon weer goed.
Maar de laatste week tijdens het opwarmen ging de temp. meter helemaal naar het einde, soms ging het rode lampje zelfs even knipperen. KVS gecontroleerd en daar zat 'op het oog' genoeg in. Maar hij bleef maar heet worden, en na een stuk rijden daalde de temp. wel, maar als ik stil stond liep hij weer op.
Gisteren heeft m'n vader gekeken naar de radiateur, en er bleek toch te weinig KVS in te zitten. Maar toen hij druk probeerde op te bouwen bleek er een gaatje te zitten in de radiateur.
Dus heb ik maar een nieuwe besteld zodat die er weer 30jaar tegen aan kan. Hoop hem vrijdag te hebben zodat ik hem vrijdagavond kan vervangen :).
Ook moet ik nog een keertje kijken naar m'n KM-teller. Hij geeft namelijk wel de km/u aan. Maar de dagteller/kmteller doen het niet. Omdat het maar 1 kabel betreft kan die niet kapot zijn. Kan dan het klokkenhuis kapot zijn??
gr
Roel
Weer een klein lichtpuntje in de duisternis :D
Ik heb m'n wielen even onder m'n auto gepast, en ik moet zeggen dat dat goud toch wel héél erg gruwelijk staat bij m'n rode body!!
Ordeel zelf:
http://img717.imageshack.us/img717/8009/dscn1088s.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/7155/dscn1087c.jpg
Eerdags ga ik banden bestellen in de maat 165/45 R15 en dan komen de velgen eronder als het weer wat fatsoenlijker wordt.
Ook ben ik nu bezig om m'n kofferklep roestvrij te maken. Dit komt zo omdat er na het spuiten roestbellen zijn ontstaan op verschillende plekken op de klep. Dus zijn we nou alle rotte plekken eruit aan het slijpen en dan nieuwe delen inlassen en dan spuiten. Hopen dat daarna de roest wegblijft.
Groet
Roel
mijn oordeel: Staat echt super goed !! :thumbup:
Woow, echt heel gaaf! :thumbup:
Joey_G40
31-03-2010, 21:12
Wat DIK!!! Staat echt mooi die combie!!!
Hele dikke velgen! Succes met de koffer :thumbup:
Dank voor de reacties! Vind het persoonlijk ook ERRUUUGG staan!
M'n koffer vordert ook al gestaag. Alles is al strak nu nog afwerken en dan kan die weer een laagje lak krijgen. En daarna m'n bumpers opnieuw doen en dan is ie weer toonbaar voor komend jaar :)
Zo, eventjes geleden, dus maar een berichtje van mijn kant :)
2 weken geleden heb ik banden om m'n RM's getrokken. 165/45-15
http://img267.imageshack.us/img267/4328/dscn1312d.jpg
http://img251.imageshack.us/img251/7594/dscn1315p.jpg
Ook heb ik van een vriend van m'n vader een middenconsole gekregen voor een automaat. Ik denk niet dat het origineel een optie oid was, maar het staat wel netjes als het afgewerkt is
http://img708.imageshack.us/img708/8484/dscn1322c.jpg
Ook had ik vorige week een MK1 gevonden met 1.8PL voor weinig geld. Maar die is helaas verkocht. Dus als iemand een blok te koop heeft + alles om van een automaat handgeschakeld te maken gil even :)
groetjes
http://img251.imageshack.us/img251/7594/dscn1315p.jpg
heel erg mooi :thumbup:
Zo, ik moet echt minder gaan lezen op het forum en meer gaan posten!
Het is alweer (!) bijna een jaar geleden dat ik mijn topic had ge-updatet.
Mijn achterklep was weer gaan roesten, ik heb toen een extra klep gekocht om te stralen en te spuiten. Vrijdag ben ik begonnen met stralen en toen zijn er enkele plekje uitgekomen, opzich niet schokkend. Omdat m'n rechtervoorscherm ook ietsjes roest, ga ik die ook stralen en opnieuw lakken. En omdat ik ooit een trage haas heb gekopt met m'n front, wordt de deuk eruit gehaald en gespoten.
Als dat niet genoeg is, moet ik nog enkele dingen vervangen zoals: voorspoiler (door de haas meegenomen), sierstrip rechtsvoor (zwart boven/chroom onder, als iemand wat heeft laat het weten!), versnellingsbaksteun voor een 5-bak en klein grut om m'n automaat om te bouwen.
Ook moet ik weer een carterpan kopen. Nog niet lang geleden heb ik een MK2 pan gemonteerd, omdat die minder diep uitkomt. Nu heb ik die alweer lek gereden, FML.
Weet iemand waar ik fatsoenlijke matten vandaan kan toveren? Ik heb m'n auto nu al bijna 3,5 jaar maar nog steeds geen matten!!!:O
Plaatje bij het gelul :D
http://img815.imageshack.us/img815/1986/cimg1882.jpg
golf1gti83
16-05-2011, 21:25
wat een auto :thumbup:
zuinig zijn op zulke mooie velgen
goed bezig, dat je die kleine plekjes ook weer gaat verhelpen :)
Ik heb nog wel meer plekjes. Maar om die allemaal weer te doen, wordt iets te gortig.
Bedankt voor je reactie!
Aaah bah! Smerig mooi :thumbup:
:D
Super combo !!!
Voor matten moet je even de search functie gebruiken. Er is ergens een link geplaatst van een goeie mattenfabricant. Maar weet het zo niet meer.
golfje_295.000
17-05-2011, 13:59
die link is waarschijnlijk: www.matten-online.nl, wat een mooie auto is t geworden, en nog steeds. :thumbup:
Sjoerd likes this :thumbup:
Dankje Sjoerd. Ik doe m'n best om het beestje mooi te houden haha ;).
Alleen ik wil nog zoveel |------------------------------| maar als student moet je toch rekening met je bankrekening houden :D
Is hier iemand die weet waar ik een sierlijst kan scoren voor rechtsvoor, chroom onder/zwart boven. Ik denk dat ik dunne sierlijsten heb.
Deze dus, maar dan niet deze aan de achterkant, maar aan de voorkant.
http://img101.imageshack.us/img101/1184/dscn0398k.jpg
FalleNk810i
26-05-2011, 14:28
Staat heel goed, rood met goud!!
golf1gti83
26-05-2011, 22:05
Is hier iemand die weet waar ik een sierlijst kan scoren voor rechtsvoor, chroom onder/zwart boven. Ik denk dat ik dunne sierlijsten heb.
Deze dus, maar dan niet deze aan de achterkant, maar aan de voorkant.
http://img101.imageshack.us/img101/1184/dscn0398k.jpg
Pling :thumbup:
bling , bling, die glimt :eek:
golf1bart
26-05-2011, 22:41
Net even heel je thread doorgelezen. Super mooie golf Goed bezig! Heb je ook foto van het intrieur? (of heb ik die gemist?) :thumbup:
Nu je het zegt... Ik zal proberen vanmiddag nog wat te schieten. Ik heb het al meer dan 1,5jaar opnieuw bekleed, maar nooit foto's van gemaakt.
Zo, vandaag -eindelijk- begonnen met de ombouw naar handgeschakeld.
Vanmorgen vroeg begonnen met het demonteren van onder andere de radiateur en wat kleine zaken zoals de gaskabel.
Dit vorderde erg goed en er zat eigenlijk niets tegen. Toen werd het tijd om m'n aandrijfassen er tussenuit te halen. Hier begon het probleem.
Aangezien ik geen verdere ervaring heb in het monteren/demonteren/slopen van een versnellingsbak ed, ben ik samen met mijn vraagbaak begonnen met het losmaken van de centrale moer die de aandrijfas vasthoudt.
Echter kon ik niet ver genoeg sturen om m'n aandrijfas uit mijn fusee te pakken. Ik had alles geprobeerd maar het lukte niet.
Toen hoorde ik van enkele mensen via Facebook dat ik de onderste fusee kogel los moest maken en dat je dan net genoeg ruimte hebt om je assen eruit te pakken. En dit was ook zo.
Toen kwam probleem nummer 2. De versnellingsbak demonteren. Ik had alles losgehaald zoals het in de vraagbaak stond. Maar ik zou de bak er nooit in m'n eentje uit kunnen halen omdat dat ding zo lomp zwaar is en er te weinig ruimte is om fatsoenlijk aan te werken. Gelukkig kwam een maatje van me binnengelopen die mee heeft geholpen de bak eruit te pakken. Dit ging ook niet zonder slag of stoot, we kwamen steeds enkele centimeters tekort om de bak te kunnen laten zakkien. Uiteindelijk was het ons gelukt om de versnellingsbak te laten zakken. Het was inmiddels alweer 17.00u.
Na het eten ben ik verder gegaan met het demonteren van mijn stuurhuis, omdat op de automaat stuurhuis geen beugel zit waar de lange schakelstang doorheen loopt. Dit ging gelukkig ook zonder problemen. Inmiddels waren 2 maatjes van me weer bij mij die me hebben geholpen om de automaat pedalen te demonteren en de handgeschakelde pedalen weer te monteren.
Na dit alles vond ik het weer mooi geweest voor vandaag en ga ik morgen verder met het demonteren van de automaatpook en aanhangsel en het plaatsen van de handgeschakelde pook.
Morgen horen jullie, hoever ik ben gekomen!
Behoorlijk lange dag dus :tongue: eerste keer is het best klote idd om je bak de demonteren. Maar zo zwaar is een bak toch ook weer niet? Heb ze vaker gewoon met één hand eruit getild.
Maar geen automaatbak denk ik. Dat ding is echt onhandig!
Maar het was inderdaad een lange dag!
Jel Golf 2 GTI
29-08-2011, 23:13
Al doende leert men :thumbup:
Voorderest lekker bezig zie ik :thumbup:
Iemand een idee waar ik de rubbers kan krijgen / onderdeelnummers voor de bevestiging van de koppelingskabel aan de versnellingsbak?
riendert
30-08-2011, 17:21
Iemand een idee waar ik de rubbers kan krijgen / onderdeelnummers voor de bevestiging van de koppelingskabel aan de versnellingsbak?
Gewoon de dealer proberen is vaak de kortste klap, als die bij je in de buurt zit uiteraard :thumbup:
Vandaag weer de hele dag bezig geweest, echter niet zo productief als gister.
Gisteren hebben we afgesloten met het monteren van de kopperlings/rem pedaal.
Vanmorgen, na een goeie bak koffie, maar weer gestart met het sleutelen.
Ik was begonnen met het demonteren van de koppelomvormer en vliegwiel. Dit ging eigenlijk allemaal wel voorspoedig.
Hierna begon ik aan het monteren van het stuurhuis voor de handgeschakelde auto, dit duurde echter wat langer dan gehoopt, omdat het stuurhuis niet goed op z'n plek wilde gaan zitten. Na lang wrikken, schelden en hameren zat hij op z'n plek
http://img545.imageshack.us/img545/3186/dscn2329.jpg
Toen dit gebeurd was, ging ik mijn schakelmechanisme monteren. Dus de pook, schakelstang ed. Dit ging niet 1,2,3. Ik kreeg de lange schakelstang niet direct door het rubber van het stuurhuis. Dus moest ik m'n stuurhuis weer losmaken zodat ik ruimte kon creëren om die te monteren.
Echter zit het me nog niet lekker dat die pook zo raar is.
http://img841.imageshack.us/img841/9990/dscn2327p.jpg
Het gaat om het linker mechanisme, de rechter had ik al ooit gekocht, maar die blijkt achteraf van een mk2 af te komen. De pook van het 'goede' mechanisme, staat zo krom. Waar komt die eigenlijk van af? Hij past wel, maar bij een Golf van een maatje staat zijn pook gewoon recht.
's avonds kwam een maatje van me om de koppeling te monteren en centreren. Echter had ik weer een tegenslag. De vorige eigenaar van de versnellingsbak had helemaal verkeerde koppelingset meegegeven, namelijk van een 1.3. Nu moet ik morgen opzoek naar een vliegwiel van een Golf 1 1.5.
Morgen weer een drukke dag voor de boeg!
kiek:
http://area53.validpath.com/pics/81s/resto/newint1.jpg
vind ik persoonlijk wel gaaf.
Oké, dankje! Ik vind het ook niet lelijk moet ik zeggen :).
Iemand anders een idee welke kabels ik moet doorlussen ivm startblokkering die er op de automaat zat. En welke ik aan m'n versnellingsbak moet knopen ivm achteruitrijlicht.
Johan1982MK1
31-08-2011, 11:37
schakeld wel lekker zo'n rocco pook. vooral naar de 5e versnelling. zit ie net wat dichterbij dan met een normale pook.
riendert
31-08-2011, 11:47
Ik had ook een rocco pook in de MK1, idd zit mooi dicht bij je. Je hoeft niet uit je stoel te klauteren om te schakelen.
Vandaag weer lekker opgeschoten met de auto.
Aan het begin van de middag ben ik naar een sloperij in Geldrop geweest en heb daar een vliegwiel en pasplaat gehaald. Het rubber wat ik nodig heb voor m'n schakelmechanisme hadden ze niet, dus daar moet ik nog naar opzoek.
Na de rest van de middag weinig gedaan te hebben moest ik 's avonds toch echt aan de gang!
Toen een maatje arriveerde hebben we de koppeling gemonteerd en gecentreerd. Daarna was het de beurt aan de versnellingsbak. Binnen 40minuutjes hadden we de bak gemonteerd.
Morgen weer een dag en opzoek naar onderdelen ( voor de zoveelste keer ).
Weet iemand waar ik het rubbertje kan halen die hier zit, in de cirkel. Ik kan daar geen onderdeelnummers van vinden.
http://img836.imageshack.us/img836/3586/dscn2316u.jpg
http://www.clausvonessen.de/pi38/pd257.html
Oké, fijn. Deze kun je zeker niet los kopen? Ik heb namelijk al m'n schakelstangen al gereviseerd met so'n setje van golf1onderdelen. En daar zat dat rubber welke ik nog nodig heb, niet bij.
En hij rijdt!
Gisteravond en vandaag bezig geweest met het afstellen van het schakelmechanisme. Ik begreep er niets van; waarom kon ik hem niet in z'n achteruit, 1,3,4,5 zetten.
Uiteindelijk na lang prakeseren ben ik gaan proberen met de schakelpook meer naar rechts te zetten en dan de schakelvinger erop. En het werkt!
Morgen nog iets finetunen en dan zit dat er ook weer op :).
Het scheelt aanzienlijk. 100km/u op de GPS en dan 3000tpm.
En hij rijdt!
Gisteravond en vandaag bezig geweest met het afstellen van het schakelmechanisme. Ik begreep er niets van; waarom kon ik hem niet in z'n achteruit, 1,3,4,5 zetten.
Uiteindelijk na lang prakeseren ben ik gaan proberen met de schakelpook meer naar rechts te zetten en dan de schakelvinger erop. En het werkt!
Morgen nog iets finetunen en dan zit dat er ook weer op :).
Het scheelt aanzienlijk. 100km/u op de GPS en dan 3000tpm.
Dat afstellen is idd een aardig gepruts. Fijn dat hij het weer doet :cool:
bruine einser
05-09-2011, 20:46
http://translate.google.com.ar/translate?hl=en&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Fetka.auto2.ru%2Fepc%2Fcat%2Fvw%2FPO%2F1975%2F403%2F
altijd handig voor onderdelen nr's
Zo, weer een kleine update.
Ik had vruuger zo'n sierstukje op m'n uitlaat zitten. Dit was het eigenlijk net niet. Die er dus afgehaald, maar toen zat ik te kijken met een lelijke uitlaat.
Vandaag dus wat wezen slijpen en polijsten om een eindstuk erop te lassen, schuin-omhoog. Dus Supersprint-achtig. Dit is het eigenlijk ook nét niet, maar een supersprint einddemper vind ik gewoon te duur.
http://img684.imageshack.us/img684/9215/dscn2356rq.jpg
Morgen vast lassen en wat spuiten.
Zo, m'n auto is eindelijk goed gekeurd. 3x is scheepsrecht zeggen ze.
Een kleine opsomming wat er mis was. Het waren eigenlijk allemaal kleine dingetjes, maar wel reden genoeg om de auto af te keuren.
Vocht in de koplamp
Aandrijfas liep aan tegen de carrosserie
Middelste gordel achter zat verstopt
US lights uit zetten
Ruitenwissertje
Deel van m'n dorpel rot
Alles is opgelost, op de koplamp na, deze ga ik een dezer dagen bestellen. Het heeft namelijk niet zo'n haast omdat de Golf deze winter binnen blijft staan omdat ik een auto van m'n werk/stage ga rijden.
Dit is ook meteen goed zodat er een aantal delen gespoten kunnen worden. Ik heb een andere achterklep gekocht, scherm rechtsvoor, deuk in het front eruithalen + spuiten en rechter deur heeft een frot. Dit wordt allemaal verholpen en gespoten.
Nog een plaatje
http://img542.imageshack.us/img542/6596/apk.jpg
Weet iemand waar ik misschien nog een origineel VW cl-lip kan krijgen? Bij golf1onderdelen.nl zijn ze namelijk uitverkocht. En de imitatie variant heb ik gehoord dat die niet goed passen..
Joy_Goessens
12-10-2011, 13:43
http://www.typ-17.de/index.php/cat/c2591_Spoiler---wheelarches---mounting.html
weet alleen niet hoe goed de kwaliteit is...
Johan1982MK1
12-10-2011, 14:17
En je kan weer 2jaar rijden :)
Jep, gelukkig is ie goed gekeurd!
Het fijne is ook dat ik een auto van m'n stage bedrijf krijg om op en neer te rijden, dus kan de Golf lekker binnen blijven staan!
Weer een kleine update.
M'n 2e achterklep staat in de grondlak. M'n vader heeft de wisser en de sproeier dichtgelast.
http://img849.imageshack.us/img849/5937/cimg3186w.jpg
Ook heb ik vandaag m'n scherm rv gestraald. Dit is een imitatiescherm en was heel erg aan het roesten. Dus heb ik alle plekken omcirkeld en alles ruim gestraald.
http://img818.imageshack.us/img818/3479/cimg3178.jpg
De deuk die ik had gekregen doordat ik een haas aan heb gereden is ook strak gezet. Alleen nog afschuren
http://img848.imageshack.us/img848/250/cimg3179.jpg
Achter bij m'n uitlaat op de hoek was ook een puntje roest gekomen. Deze hebben we ook kaal gemaakt en gestraald en wordt straks weer netjes strak gezet en opnieuw gespoten.
http://img213.imageshack.us/img213/7951/cimg3180.jpg
Ten slotte heb ik nog 2 foto's van m'n interieur die ik 2,5 jaar geleden heb laten bekleden bij Harrie Smetsers. Op de foto's ziet m'n interieur er smerig uit, maar dat komt denk ik door de foto.
http://img153.imageshack.us/img153/3169/cimg3185i.jpg
http://img840.imageshack.us/img840/6094/cimg3182b.jpg
En afgelopen week ook nog een nieuwe radio gekocht en gemonteerd.
http://img542.imageshack.us/img542/3540/cimg3183.jpg
Dit was hem weer voor vandaag. Binnenkort als alles strak is gezet word ie weer gespoten en daarna kunnen we m'n blok uitelkaar gaan halen en m'n zuigerveren ed. vervangen.
golf1gti83
06-11-2011, 14:50
ik zou echt! nog even een origineel rechter spatbord regelen
zijn er vast nog wel gebruikt
(origineel trouwens ook weer, maar ja kost wel 200,-)
Heb je gelijk in. Maar ik heb hem nou helemaal gestraald. En we zullen zien hoe die het houdt nu.
Mocht hij weer erg gaan roesten dan ga ik wel opzoek naar een origineel scherm.
Vraagje;
Ik moet een nieuwe deurrubber. Maar niet diegene die helemaal rond zit, maar die alleen boven zit. Waar kan ik die halen? Ik krijg namelijk geen gehoor van golf1onderdelen.
Weer een kleine update.
M'n auto is inmiddels weer gespoten.
http://img3.imageshack.us/img3/2503/img2011120500028.jpg
Het ziet er weer super uit.
Op de foto heb ik mijn nieuwe linker-koplamp gemonteerd, echter zie je nu verschil tussen de 'oude' en de nieuwe. Dus als mijn cashflow weer hoger is dan bestel ik nog een lamp.
Ook heb ik m'n dorpellijsten gemonteerd.
Ook een tegenslag gehad, ik kreeg m'n sierlijst voor m'n voorscherm beschadigd / geknikt binnen. Hier kwam ik achter toen ik hem uit de folie haalde en de doos waarin hij verzonden is al had weggegooid. Dus ik contact met Golf1onderdelen.nl opgenomen over wat we nou moesten doen. Hier heb ik 1 e-mail overgehad dat zij het goed hadden ingepakt. Nu wacht ik al meer dan een week op reactie, en dat vind ik een kwalijke zaak. Het gaat dan niet om honderden euro's, maar ik ben ook student en vind het zonde om €30 zomaar weg te gooien.
http://img141.imageshack.us/img141/4141/dscn2375j.jpg
Vanavond staat op de planning om nog een kleine beun-sessie in te zetten.
M'n deurrubbers opnieuw lijmen en m'n voorspoiler monteren.
Weer lekker bezig roel :)
Jammer van die sierlijst. ook een beetje raar dat die niet terug reageerd en je gewoon samen naar een oplossing kunt zoeken.
Tijdje geleden precies hetzelfde meegemaakt of was dat iemand anders ?
Mis de mijne af en toe nog wel :P
mja ben helaas niet zo handig als iedereen + geen garage enz.
Ik vind het ook vreemd dat ze niet meer reageren. Ik wil het netjes oplossen met het bedrijf, maar als ze gewoon HELEMAAL niets laten weten vind ik dat onprofessioneel.
En vóór die bestelling had ik nog ge-e-maild over een sierlijst, en daar had ik toen ook helemaal niets op terug gehad.
En ja, de MK1 die je had was ook errug dik! Enkele jammer van het motortje maar voor de rest was hij top! Maar in een S3 hoef je je ook niet te schamen hea!!
Golf 1 onderdelen vind ik gewoon één dik drama. Heb toen heel erg veel mailtjes moeten sturen voordat ik eens antwoord kreeg. Ik bestel er dan ook niet meer. Zou idd zoals reeds aangegeven toch voor een origineel scherm kijken. Nu ga je weer geld uitgeven voor het spuiten e.d. en over een jaar is het misschien wéér rot. Doe het dan nu in één keer goed.
Ik heb weer een mailtje gehad dat hij ging kijken voor een sierlijst.
Maar om op het scherm terug te komen. Het is inmiddels gespoten en gemonteerd. Ik kijk het nu even aan. Mocht het weer rap slechter worden dan ga ik opzoek naar een origineel scherm.
Voordeel is dat spuiten me eigenlijk niets kost.
En voor de liefhebbers, mijn verbreed staal mag weg. Het liefst ruilen.
leuk karretje man ziet er, erg goed uit hoor
Weer een kleine update. M'n dagteller / kilometerteller deden het niet meer. M'n snelheidsmeter wel. Ik had een vervanger gevonden op marktplaats, maar die vond ik te duur.
Dus toen zelf m'n cockpit uitelkaar gehaald en gekeken wat het euvel was. Dit bleek een tandwiel te zijn die aangedreven wordt door de snelheidsmeter, hierdoor ging de as met de kilometerteller/dagteller niet rond.
Nu kan ik eens gaan kijken of het verbruik gedaalt is met het monteren van de handbak.
Als tweede gaat een dezer weken m'n motorblok uitelkaar om de olieschraapveren en zuigerveren te vervangen. Hij verbruikt naar mijn idee te veel olie en hij rookt ook flink.
Met gas los laten en daarna gas hervatten kwam er al een hele tijd een blauw rookpluim uit de pijp. Als antwoord hierop heb ik de klepseals vervangen en toen werd dat al flink minder!
Maar nu rookt ie gewoon contstant / bij vlot optrekken. Dus gaat m'n blok uitelkaar en worden de veren vervangen en dan eens kijken of ie minder rookt.
Als dit allemaal gedaan is, moet ik de auto inrijden en dan is het alweer tijd voor Wörthersee 2012!!
Foto's komen tegen de tijd dat ik weer echt ga sleutelen.
1ste heb ik toen ook wel eens gehad.
Niet om te proberen ofzo want dan kan die weer uitelkaar :P
Maar volgensmij had ik het een x gekregen toen ik op dat ding drukte om de dagteller op 0 te zetten.
Hier hetzelfde! Ik drukte op een dag op dat ding en toen deed ie het niet meer. Asje was eruit gelopen. Teruggeduwd en hij deed het weer :)
Zondag begonnen met het demonteren van alles onderdelen rondom het motorblok zodat ik straks de zuigers eruit kan pakken.
Nu loop ik tegen enkele vragen aan.
Ik heb m'n kleppendeksel ed eraf gepakt. Kan ik de distributieriem er gewoon afpakken of moet ik nog iets aftekenen?
M'n uitlaatspruitstuk moet los voordat ik m'n kop eraf kan pakken, de klemmen die het spruitstuk vasthouden, zijn die te verwijderen met speciaal gereedschap ?
Zondag begonnen met het demonteren van alles onderdelen rondom het motorblok zodat ik straks de zuigers eruit kan pakken.
Nu loop ik tegen enkele vragen aan.
Ik heb m'n kleppendeksel ed eraf gepakt. Kan ik de distributieriem er gewoon afpakken of moet ik nog iets aftekenen?
M'n uitlaatspruitstuk moet los voordat ik m'n kop eraf kan pakken, de klemmen die het spruitstuk vasthouden, zijn die te verwijderen met speciaal gereedschap ?
Voor de distributieriem heb je markeringspunten moet je maar eens op de poulies kijken. Normaal staat er een pijltje of een puntje op die je dan tegenover elkaar moet zetten. Spruitstuk kun je toch losmaken aan de kop, of verbindingsstuk van 4 naar 2 dan pak je hem zo los.
Je auto stond er gister netjes bij Roel!
http://img580.imageshack.us/img580/3023/dumpd2.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/8524/dumpd.jpg
Johan1982MK1
09-09-2012, 21:09
Damn, supernette auto
Thanks for the photo's Sjoerd!
En jij ook bedankt Johan. Nu, net als jij, ook nog een 16v inbouwen. Een ABF.
Na een lange tijd weer een update'tje.
Enkele weken geleden ben ik naar Peter Notch! gegaan voor een framenotch. Ik werd gek van het aanlopen van m'n aandrijfas. Peter heeft fantastisch werk verricht! Hierdoor valt mijn aandrijf as in de uitsparing bij het inveren.
http://imageshack.us/a/img705/7992/img2012082800182.jpg
Offcourse is het afgewerkt, in de tectylgespoten en daarna gebodyschutzt :thumbup:
Gisteren na een hele lange tijd weer wat gedaan aan de Golf. Niets spannends, maar even wat kabels die ik ooit heb gelegd, gefatsoeneerd. Ik had m'n US-lights gemonteerd met de bijgeleverde klipjes, die zag er niet uit en hier stoorde ik me al sinds het begin aan.
Gisteren kon m'n Golf na de verbouwing in de garage weer naar binnen. Toen de soldeerbout weer eens gepakt en mezelf uitgeleefd.
http://imageshack.us/a/img837/4544/42464138700915136826013.jpg
Ook heb ik vorige week een originele hoedenplank zonder gaten op de kop getikt. Ik reed daarvoor met een zelf gemaakt hoedenplank die ik overtrokken had met stof en waarin ik speakers had gemonteerd. Deze had ik van onderuit gemonteerd, zodat ze niet opvielen. Nu heb ik 2 speakers gemonteerd in de hoedenplanksteunen. 6x4 speakers van Ground Zero, past perfect!
http://imageshack.us/a/img849/3038/boxtel2012100400244.jpg
En de 16v ombouw komt echt dichtbij. Voor Worthersee 2013 moet de auto goed lopen. Ik ben op dit moment erg veel informatie aan het inslaan over het aansluiten ed van de bedrading. Ik wil namelijk het blok appart zekeren, zodat ik m'n originele kabelboom kan laten zitten. Echter moet ik nog uitzoeken hoe en wat. Als iemand hier antwoorden op heeft mag diegene die hier plaatsen!
Ook heb ik m'n auto een keer gepolijst en de lak verzorgd
http://imageshack.us/a/img833/4214/img2012073000128.jpg
Tot de volgende keer!
Wat een strakke bak man. zeer netjes
rondekker1983
14-10-2012, 14:35
Dikke bak.
Wat dacht je van een abf op webers oid.
Heb je helemaal geen geknoei met kabelbomen
Een klein schopje voor het nieuwe seizoen!
Porsche 944 doorhandles
http://imageshack.us/a/img13/8615/imageelu.jpg
En ik heb 2 nieuwe 1.5" randen besteld voor op de achterste wielen, hierdoor kom ik op 7.5" achter en 6.5" voor.
http://imageshack.us/a/img545/5638/img0184xm.jpg
http://imageshack.us/a/img838/1999/imagecra.jpg
http://imageshack.us/a/img443/2055/imagexmhf.jpg
Tevens ook niet stil gezeten met de zaken op de auto zelf.
De bedrading onder de motorkap wat gefatsoeneerd. De ABF inbouw is wederom afgeblazen ivm mijn schoolpapiertje welke ik (nog steeds) niet heb gehaald.
Op dit moment is mijn vader bezig om een nieuwe plaatdeel in te lassen bij mijn tankdop. Deze begon steeds wat erger te rotten. En hier begon ik mij echt aan te storen. En dan wordt ie voor Worthersee 2013 nog compleet onder handen genomen qua poetsen en dan kan ik er weer tegenaan!
riendert
13-03-2013, 18:33
Super nette auto zo, wel vervelend als de hele auto overgespoten is je toch her en der plekken moet bijwerken vanwege roest.
ABF inbouw ga ik zelf ook doen, kijk ook even op www.epytec.de hierop staan een kant en klare set voor de bak als je met de originele o2a bak wilt gaan rijden dan.
ThijsvdM
13-03-2013, 18:36
Lekker bezig Roel, ik zeg poetsen en naar Worthersee..
CAR-POOL
13-03-2013, 22:50
leuk golfje! ziet er strak uit!
Tering Roel, wat een dikke golf!
Heerlijke combinatie zo met die kleuren.
Succes nog
vwfreak1980
14-03-2013, 09:11
gelikt golfje dit zeg!!
Johan1982MK1
14-03-2013, 09:24
Mooi!
Wat voor 16v komt erin?
Thanks gasten ! We blijven bezig. Na 5 jaar ben ik er nog steeds niet op uitgekeken.
@Riendert; ik ga met een 020 2y bak rijden. Heb al een versterkte liggen die Nico vd Water heeft klaargemaakt.
@ThijsvdM; zeker, W'see gaat helemaal goed komen.
@Royke; we zullen elkaar misschien wel weer tegenkomen in W'see dit jaar!
@Johan; te zijner tijd wil ik er een ABF in lepelen. Maar wanneer dit gaat gebeuren durf ik niet te zeggen.
heerlijk dikke wagen :thumbup:
Vandaag weer wat kunnen doen aan de Golf. Rondom de tankklep hebben we geplamuurd en geschuurd en weer geplamuurd. Het plan is om aan het eind van de maand de auto gespoten te hebben.
Tevens heb ik een lijstje gemaakt die ik afgerond moet hebben voordat we naar W'see gaan volgende maand. Wordt flink doorwerken om het allemaal klaar te krijgen !
Morgen zal ik weer wat foto's uploaden.
Weer een klein lichtpuntje
De auto is inmiddels gespoten. Hierdoor zijn we weer een stapje dichter bij het einde
Op wat kleine dingen na, bumpers monteren, steenslag kappen monteren en complete detail geven.
Afgelopen zondag heb ik iig mn auto een keer gewassen en de zomerwielen alvast gemonteerd. Tevens ook een nieuwe carterpan van een mk2 gemonteerd, mijne was weer lek.
http://img62.imageshack.us/img62/9025/imagenolu.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/9710/imageqtml.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/8695/imagekkue.jpg
Maar na gereden te hebben kwam ik er achter dat ik de lekkage bij de bak niet opgelost had. Ik was van mening dat de lek van de tellerkabel kwam, maar na grondig onderzoek was m'n ashoes precies op de rand bij m'n binnenste homokineet gescheurd.
Direct op het werk een nieuwe binnenste en buitenste hoes besteld en gemonteerd. En vanavond m'n as weer gemonteerd. En na de testrit bleek dat alles weer dicht is. Dus W'see wordt geen probleem (hoop ik :D )
Aankomend weekend m'n golf en de mk1 GTD van een maatje detailen en dan het kleine grut monteren en dan wachten tot 27 april !!!
GolfMania
11-04-2013, 09:33
ziet er goed uit :thumbup:
Om het topic een klein beetje levend te houden; met wat geluk heb ik aan het eind van de week weer een update. Een hele mooie al zeg ik het zelf.
Ook heb ik de kofferbak aangepakt en een bodem op maat gezaagd en netjes bekleed.
http://img842.imageshack.us/img842/7136/rupq.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/1269/hr4b.jpg
Tevens heb ik van de week een 'nieuwe' auto gekocht.
Deze zal op den duur ook opgeknapt worden. In den beginne eerst technisch in orde maken en APK.
Het is een '76 Scirocco TS geworden.
Een zilveren, originele Hollander. Vorige eigenaar had hem sinds 1977!!
http://img12.imageshack.us/img12/4183/lp9f.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/7638/a4cf.jpg
Eind van de week hoop ik 2 updates te hebben!
RobbieMK1
16-07-2013, 06:41
Blijft mooi zo'n scirocco!
Lekker bezig met je golf Roel.. Die scirocco is daarom ook in goede handen!
Gaat goed komen. Wel een project voor de laaaaaaaaaaange baan.
Behoorlijk veel werk aan en onderdelen zijn zeer schaars volgens mij.. Wat anders dan bij een golf :D
Scirocco blijft vet. En aan de golf te zien is ie in goede handen
Blijft een supervette Golf !!
Die Roc, die verdient wel wat TLC inderdaad. Maar gaat onder jouw beheer vast en zeker goed komen.
Iets langer dan een week, maar alsnog een update.
Enkele weken geleden heb ik mijn kofferruimte netjes gemaakt zoals op bovenstaande foto's is te zien. Dit alles met een reden.
http://imageshack.us/a/img202/1479/rk0r.jpg
Ik heb namelijk bij air ride laten monteren. De gehele set komt bij Airforce Airride vandaan. Ook de inbouw is door Jeroen verzorgd, en is ook netjes gebeurd.
http://imageshack.us/a/img833/3841/chkc.jpg
De regelkast en compressor zijn, zoals te zien is, in de ruimte van het reservewiel gekomen. En de tank in de kofferruimte. Zodat de kofferruimte nog bruikbaar is.
Tevens heb ik 1 analoge PSI meter met dubbele naald. Deze zit weggewerkt in de middenconsole. Alleen nog de chrome rand van de teller zwart maken zodat hij matched met de rest. Hier komen nog foto's van.
Hier wat foto's van de auto an sich
http://imageshack.us/a/img842/8442/577y.jpg
http://imageshack.us/a/img20/9029/0dv7.jpg
Maar toen Jeroen klaar was met het monteren van de set, kwamen we er achter dat de auto aan de bestuurderskant niet ver genoeg kan zakken. Vorig jaar heb ik rechts al laten notchen omdat ik op schroefset niet laag genoeg ging en nu dus ook de andere kant. Dit heb ik wederom bij Peter Notch laten doen.
Nu kan ik bijna tot op de grond zakken, alleen nog de spatbord randen vóór omvouwen en achter nog iets verder.
Het airride systeem bevalt me tot nu toe erg goed, alleen wanneer ik ga rijden moet ik hoger rijden dan dat ik deed op schroefset. Dit heeft te maken dat ik maar gebruik maak van 4 kleppen. Wanneer ik 8 kleppen steek zou overhellen ook een stuk minder zijn. Dit komt namelijk dat wanneer ik nu door een bocht ga, de auto op druk op een balg uitoefent en zodoende de lucht in de balg aan de andere kant perst. En met 8 kleppen heb je dus 4 afgesloten circuits. Misschien kijken of hier nog wat aan te doen is.
Tevens een kleine update over de Scirocco.
http://imageshack.us/a/img42/4058/9gps.jpg
Hij loopt weer. We hadden de bougies en sproeiers doorgeblazen en de luchtfilter wat doorgeblazen. Toen een opgeladen accu erin en hij startte! En hij schakelde / reed ook nog eens!
Alleen blijft de auto niet stationair lopen, maar hier komen we te zijner tijd wel op..
Ook ben ik opzoek naar een plaatje die op de plek van de radio gemonteerd kan worden in mijn Golf. Iemand die dit heeft, heeft gemaakt of weet te liggen.. Ik hoor het graag!
Dus het is die rocco geworden, leuk! En ook nog eens de 85pk versie zo te zien, helemaal geweldig! Ziet er helemaal niet gek uit. Wel wat laswerk, maar compleet, en dat is het belangrijkste! Ga maar eens een nette set bumpers zoeken, of zo'n onderspoilertje aan het front. Gaat gewoon niet meer lukken...
Ik heb nog wel zo'n blindplaatje trouwens, of een leuke retro radio als je dat liever hebt?
Jep, het is die Rocco geworden Rick! Er zit inderdaad veel laswerk aan. Maar hij is compleet en dat is inderdaad belangrijk!
De bumpers hoeven van mij niet in concoursstaat gebracht worden, want die zijn nog -redelijk- netjes.
http://imageshack.us/a/img713/9263/yt6y.jpg
In zo'n blindplaatje heb ik interesse! Ik wil er namelijk geen radio in.. Ik stuur je een PB
Ach, ze golven wat, maar dat valt wel op te lossen. Het chroom is nog zeer netjes. Je moet ze langs de binnenkant wel goed behandelen, want ze roesten echt door. Vooral de achterbumper bij de bevestigingsbeugel voor de hoekstukjes, daar roesten ze vrijwel altijd door.
ik hoor het wel w.b.t. het kapje!
Archiebald
07-08-2013, 13:47
Zo, ik heb net even heel je topic door gelezen en ik moet eerlijk bekennen... Ik ben jaloers. Haha wat een dikke 1 heb je zeg! Top!
TijnioVW
07-08-2013, 13:58
Wat een geweldige Golf 1 zeg! En met die Scirocco moet het ook wel goedkomen, vind dat persoonlijk ook geweldige auto's.
Thanks! Ik ga m'n best doen met de scirocco!
Weer een kleine update aan beide auto's.
M'n Golf heb ik inmiddels voorzien van een ander kleppenblok voor m'n airride. Een compleet Accuair management welke ik gekocht heb bij Trabistyle. Nu helt m'n auto niet meer over wanneer ik laag rijd en harder door de bocht wil gaan.
Tevens dan een kleine update voor de Scirocco.
Enkele weken geleden, op de dag van Mk1 meeting Assen, ben ik doorgereden naar Ten Boer om een punt gaaf linker voorscherm op te halen. Deze is in top conditie.
Tevens nog wat anders
http://img542.imageshack.us/img542/687/63cw.jpg
leukleuk, zijn het originele gele?
Er staat Hella op, of het originele zijn weet ik niet
Ach ja, ziet er toch goed uit! :D
Mooie golf, en leuke scirocco
Druk bezig met informatie opdoen voor een ombouw naar G60 in de Scirocco.
Enkele jaren geleden heb ik het idee gehad om een sneller (KR, ABF) blok in m'n Golf te hangen. Echter is het er nooit van gekomen. En ben ik voor andere zaken gegaan, zoals de air-inbouw.
Maar ook ik heb graag een beetje vermogen onder m'n kont :D.
Dus ik wil een G60 in de Scirocco gaan hangen.
Op het moment ben ik druk bezig met het kijken wat ik allemaal nodig heb en hoe ik het allemaal wil hebben.
Compleet nagekeken/ gereviseerde 1.8PG met een 02A bak. Twijfel alleen nog om de auto kabelgeschakeld of bakombouw naar stangen.
Tevens een gereviseerde G-lader.
Radiateur van een 1.5 MK1 Golf. Ivm het ingebouwde kvs reservoir. Dit vind ik mooier/cleaner dan een extern expansievat.
Alleen de intercooler ben ik nog niet over uit. In een Golf past een intercooler van een Sprinter perfect. Alleen een Scirocco heeft 4 koplampen waardoor er veel minder ruimte over blijft. Zo'n 64a65 cm tussen de binnenste koplampen.
Op het net heb ik iemand gevonden die in een Jetta ( ook minder ruimte dan een golf) een intercooler van een Iveco Daily heeft gebruikt.
Als iemand nog andere ideeen heeft, dan hoor ik die graag!
Groet
Ik denk dat je een grote fout maakt, laat die rocco origineel, hang dat blok in je golf. Zo'n rocco is al uniek genoeg, al helemaal met z'n originele 85pk FR blok, dat zie je vrijwel nooit, laat staan in een hollander met de PON papieren. Steek dat blok in je golf, dan heb je echt iets diks met wat je er nu al in hebt steken.
Weer een kleine update van mijn kant.
In mijn vorige bericht melde ik al dat ik een G60 wil gaan monteren in mijn Scirocco. Ongeveer twee weken geleden heb ik de 'jongere' broer van de Scirocco aangeschaft, namelijk een '89 Corrado G60. De auto heeft 206k KM gelopen en ziet er op het oog niet slecht uit. De Glader is in 12-2011 gereviseerd door ene Arno. En de achterspoiler werkt nog steeds! Zowel handmatig als op snelheid :D
Het motorblok lekt wel her en der. Maar dit wordt op zeer korte termijn ook opgelost. De reden hiervoor is dat ik af en toe in het weekend rijd met de Corrado om te kijken wat voor 'vlees' ik in de kuip heb ( en het geluid is gewoon verslavend!:dance:). Te zijner tijd gaat er een slachtfeest plaatsvinden om alle overige onderdelen te verkopen! :thumbup:
http://imageshack.us/a/img46/9623/c7pr.jpg
http://imageshack.com/a/img32/8418/9qk4.jpg
En waar het allemaal om gaat
http://imageshack.com/a/img20/4677/4kk7.jpg
Aan de Scirocco heb ik opzich nog niets gedaan. De heeft onder andere te maken met het feit dat -moet- wachten totdat ik m'n diploma heb in december. Zodra dat achter de rug is, ga ik zo snel mogelijk aan de carrosserie beginnen. Deze heeft behoorlijk veel aandacht nodig.
Omdat ik nog niet daadwerkelijk bezig ben met het project ben ik naar kleine dingen opzoek gegaan die ik kon doen.
De remmerij aan de voorzijde van m'n Golf heb ik gereviseerd, appeltje eitje.
Tevens een lekkage opgelost in de Corrado. Onder het rubber van de achterklep zit een roestgat. Deze heb ik vakkundig van onderen afgetaped en daar met kit dichtgesmeerd. Daarna toen alles hard was, aan de buitenkant afgetaped.
Tevens toen de Scirocco vandaag even buiten stond, wat foto's rondom gemaakt en een enkele foto van de-aan-te-pakken plekjes :rolleyes:
http://imageshack.com/a/img9/9211/0re3.jpg
http://imageshack.com/a/img109/476/8skr.jpg
http://imageshack.com/a/img707/4527/kuey.jpg
http://imageshack.com/a/img440/3497/l2x3.jpg
http://imageshack.com/a/img15/5664/27dg.jpg
http://imageshack.com/a/img15/9755/c4vi.jpg
http://imageshack.com/a/img5/852/asb4.jpg
Extra koeling :wow:
http://imageshack.com/a/img15/1382/uctn.jpg
Ik hoop zeer snel te kunnen beginnen met de grote werkzaamheden aan de Scirocco. De Golf staat inmiddels al een paar weken op stalling en 's avonds stilzitten kan ik niet :D
gr
Om nog een kleine update te plaatsen..
Enkele weken geleden heb ik mijn BBS RMs verkocht aan een Belg omdat ik toch een keer andere wielen wilde.
Omdat enkele mensen rondom mij wisten dat ik opzoek was naar bepaalde wielen, werd ik op een gegeven moment getipt over een opmaak set die te koop was gekomen.
Enkele foto's heb ik toegestuurd gekregen en ik was -eigenlijk- direct verkocht.
Een afspraak gemaakt en aangereden.
Het zijn BBS RS061 geworden. Deze zijn origineel 5x120 16x8 ET20.
Toen ik ze heb opgehaald heb ik direct contact gezocht met Bertil om de velgen te laten proppen en om te boren naar 4x100.
Maar 16x8 ET20 ga ik nooit netjes kwijt kunnen onder mijn auto..
Omdat ik altijd al weg was van front mounted, ga ik dat bij mijn RSen ook doen.
Hierdoor worden de velgen 16x7.5 ET34(+-)
http://i859.photobucket.com/albums/ab153/Roelmk1/IMG_1263_zps229f995a.jpg
http://i859.photobucket.com/albums/ab153/Roelmk1/IMG_1266_zpsa4cfea3f.jpg
http://i859.photobucket.com/albums/ab153/Roelmk1/IMG_1268_zpsfaa2748b.jpg
http://i859.photobucket.com/albums/ab153/Roelmk1/IMG_1264_zps3a3f8bba.jpg
Banden worden zeer waarschijnlijk 165/45-16 en de voorste velgen worden nog wat afgedraaid om de ET wat hoger te krijgen.
Aan de achterzijde is het passen en meten ivm de schokbrekers met balgen, maar dit moet helemaal goed komen!
Kleur zal niet spannend worden, hetzelfde als mijn RMs. Dit onder andere omdat het de gaafste kleur is voor onder een rode MK1. De randen en doppen worden gepolijst door JPS-worksofart en daarna ook door hem inelkaar gezet met nieuwe boutjes..
Ik kan niet wachten op seizoen 2K14!
Ik zag op fb al voorbij komen, past perfect bij je karretje. Ben benieuwd hoe ze straks opgeknapt zijn.
Scirocco zou ik origineel houden. Heb je veel meer bekijks.
Heb ik hem ookal gezegd, maar hij luistert niet :shake: :D
Het mooie is dat iedereen een eigen smaak heeft. Ik ben van mening dat de Scirocco een speciaal en erg mooi model is. Maar het zal nooit de status van een echte klassieker krijgen. Dus daarom wil ik hem niet origineel laten (op motorisch en onderstel gebied)
Aan de buitenzijde zal hij origineel blijven alsook de binnenzijde.
Wielen staan super. Plannen met de sirocco zijn ook goed.
Ik respecteer wederom de mening van de puristen :D
Maar ik ben het met jou eens kwaroks. Je kan zelfs de originele motor bewaren want een G60 ombouw is plug and play en reversibele.
Techniek ombouwen naar jou zin. Originele details behouden? Zoveel mogelijk en prima zolang ze de techniek niet in de weg zitten.
Al was het een Karmann Ghia met 10.000 originele kilometers zou ik er nog een Porsche motor inleggen en op de grond leggen. Golf 2 '84 GTI orgineel NL? R32 of VR6 erin. Ik wil een rijders auto met een klassieke vormgeving geen dinosaurus op de weg die niet meer mee kan komen.
Johan1982MK1
23-01-2014, 14:23
Ben ik het mee eens.
Ik hou ook van origineel aan de buitenkant.
verder van een goede verlaging (heb zelf kw en blijft goed rijden zonder al te veel comfort in te leveren).
Het enige wat ik nog eens zou willen is een paar leuke wielen maar ik weet nog steeds niet welke...
Gelukkig dat er nog een paar puristen bestaan of er reden alleen maar dikke torren rond... :tongue:
Nee, maar ik snap het wel, en ik kan het ook echt wel waarderen, maar een hele nette originele basis moet je vanaf blijven vind ik. Nu is deze rocco - met alle respect - een grensgeval, er is al flink aan gehobbyd en er gaat nog flink werk in voordat de kas weer in orde steekt, maar bijvoorbeeld de oude swallow van Misha was no-go voor mij. Prachtig gemaakt, daar hoor je mij niet over, en ik piep ook echt niet als je zoiets met een '83er doet, voor mij part een GTI, maar dit was zo een ongelooflijk originele en complete basis, dat was echt sonde. Een flink verkapte swallow waar toch al vrijwel niks origineel meer bij zit zoals die van Branko, kan ik nog wel inkomen, maar dit had z'n originele boekjes en PON papieren nog bij. Laatste zijn ook nog verloren gegaan bij het omkeuren en ik vind dat toch wel echt heel spijtig. Maar goed, we zullen erover ophouden denk ik.
Als je de auto straks een keer ziet met de motorkap dicht, zie je een hele mooie nette originele maar verlaagde Scirocco 1 ;)
Totdat je gas geeft.
Dan is het met gierende banden weg!!!!
Bij deze mag de Scirocco weg.
Origineel hollander
1976
VW Scirocco 1.6 TS (85pk)
177k km gelopen
Motor loopt
Origineel VW linker voorscherm erbij
Nieuwe blauwe platen
Complete auto met werk
Zo, na een lange tijd weer eens een update.
Zoals te lezen had ik mijn Scirocco te koop gezet. Deze heb ik binnen afzienbare tijd verkocht aan iemand van het Forum ( jullie mogen zelf raden wie het is :D). De plannen die ik had met de Scirocco kwamen, berekend, ver boven budget, waardoor ik heb besloten heel de auto op te ruimen.
Gelukkig zie ik de auto nog met enige regelmaat.
Op het moment heb ik een zeer druk en non-sociale periode achter de rug. School is de laatste maanden voor alles gegaan waardoor de garage verboden terrein is geworden. Vorige week vrijdag heb ik mijn project op school ingeleverd en nu is het wachten op de uitslag. Hopelijk mag ik eindelijk m'n IVA HBO papiertje in ontvangst nemen.
In de drukke periode is m'n vader wel bezig geweest. Hij heeft de harten van m'n Rsen laten ontlakken en daarna alles geschuurd en gespoten. Het is dezelfde kleur geworden als mijn RMs.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image-17.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image-13.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image-14.jpg
Daarna toch besloten om niet met 1.5” buitenranden te gaan rijden met een totale breedte van 7.5”. Maar opzoek te gaan naar 1” buitenranden. Voor mijn idee was dit zeer snel gepiept. Twee randen heb ik kunnen ruilen met iemand en twee randen heb ik in kunnen ruilen. Nu ga ik dus met 16x7 rondom rijden.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image-19.jpg
Maar omdat nooit iets meezit, moest ik onverwachts nog spacers laten draaien, anders passen de binnen en buitenranden niet op elkaar ivm een bolling in de rand. Dus contact met Trabi opgezocht en deze heeft 4 randen gesneden met een watersnijder.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image-20.jpg
Vanuit Trabi ben ik direct doorgereden naar Heerde. JPS gaat mijn wielen weer klaar maken. Randen polijsten, doppen polijsten, nieuwe boutjes en moertjes, in elkaar zetten en als het meezit nog rode BBS logo's.
Dit was het weer, binnenkort weer een kleine update! Ik hoop met goed nieuws over de velgen!
Ziet goed uit Roel. Met de scirocco komt het al goed, soort van. Volgende week zullen we misschien nog eens afkomen?
Ja zeker Rik. Je bent welkom!
En weer wat opgeschoten.
Heb m'n interieur gedemonteerd om de stoelen uit de Corrado pas te maken. Ik wilde de stof en vulling van mijn MK2 stoelen op het Corrado frame steken, echter was dit uiteindelijk geen plug en play (zitting Corrado is langer dan die van de MK2).
Dit heb ik dus op de lange baan geschoven.
Wel m'n dashboard weer in orde gemaakt.
KM-teller -alweer- gemaakt en de de afstandsbediening voor m'n air een plek gegeven in de asbak. En tevens de ringen rondom de meters matzwart gespoten.
http://i859.photobucket.com/albums/ab153/Roelmk1/IMG_1509_zpse5a7748c.jpg
Ook in de tussentijd wat andere dingen gedaan.
Van:
http://i859.photobucket.com/albums/ab153/Roelmk1/953e73cb-1f20-4300-bd58-1cd2989a359f_zps64414b7e.jpg
Naar:
http://i859.photobucket.com/albums/ab153/Roelmk1/02ee8630-89f6-4937-b003-e832805a8638_zpsc71529fe.jpg
http://i859.photobucket.com/albums/ab153/Roelmk1/IMG_1533_zps31209030.jpg
Tevens heb ik m'n bumpers opnieuw gespoten, de inbouw van de compressor en aansturing gefatsoeneerd en alles weer ingebouwd.
Nu is het alleen nog wachten op mijn wielen. De banden heb ik inmiddels binnen, evenals m'n logo's voor in de velgen.
Volgende update m'n wielen?! I hope so..
Inmiddels heel wat weken verder.
Juist voor Wörthersee heb ik mijn velgen teruggekregen van JPS-Works of Art. Arjan heeft toentertijd mijn RMs ook klaar gemaakt en was hier heel content mee.
Hij heeft hetzelfde trucje uitgehaald met mijn RSen. Gewoonweg super!
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_1584.jpg
Ze zijn 7x16 geworden. Hier heb ik 165/40-16 banden omheen getrokken.
Tevens nog wat foto's van Eurosunday.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_1602.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_1616.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_1623.jpg
De week erna zijn wij zaterdag ochtend richting Velden am Wörthersee gereden.
We hebben een erg goede rit achter de rug gehad en de Golf deed het perfect!
Onderweg :D
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image-30.jpg
Met mijn auto heb ik alleen één probleem(pje) gehad.
Op de eerste dag (zondag) rijdt ik m'n carterpan zwaar naar de galemiezen. Hij bleef achter een put hangen. :(
Gelukkig reed er een vriendelijke Oostenrijker achter me, die toevallig ook into MK1 was. Hij had nog wel een carterpan thuis liggen. Hij heeft me toen afgesleept naar zijn huis in Klagenfurt waar ik in z'n smeerput een nieuwe (gebruikte) pan kon monteren!
Nog nooit heb ik zoveel geluk gehad denk ik.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image-28.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image-29.jpg
Nog een foto van de auto bij de Vagnation M&G
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_1719.jpg
Echter liep de velgrand aan tegen het spatbord rechts achter. Hierdoor heb ik één velgrand rondom beschadigd.
Toen ik thuis ben gekomen van Wörthersee heb ik direct mijn vriend opgezocht
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_1722.jpg
En de wielkast weggeslepen en netjes weer dichtgemaakt.
Nu is het wachten op uitslag van school of ik geslaagd ben, en dan de Corrado uit elkaar halen voor de G60!
Heb je zeker mazzel mee gehad :thumbup: ziet er mooi uithoor met die velgjes ;)
Audi1981
30-05-2014, 19:30
Als ze van de IVA nou classics gaan rijden dan ben je je geloofwaardigheid op voorhand al kwijt :D
Leuke mk1 en die Arno die laders reviseert zit hier als "Polo 3" op t forum :thumbup:
Ik heb serieus geluk gehad ja! Overkomt me geen tweede keer.
@Audi1981; haha ;). Ik zal Arno tzt een berichtje doen!
Iemand nog een 180graden bocht voor de G-lader in de aanbieding?
Stof afblazen wordt lastig! Er ligt een hele hoop op :rolleyes:
Ik heb gelukkig niet stil gezeten de afgelopen periode.
Ik heb het blok uit mijn Corrado gehaald. Een nette 1.8PG G60 met 208k KM gelopen :thumbup:
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_1946.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_1971.jpg
Omdat ik in m'n hoofd had dat ik alles zo veel mogelijk zwart wilde hebben het blok maar gaan strippen. Direct ook alles gechecked -> vervangen mits nodig.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_2180.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_2253.jpg
Ook de versnellingsbak moest er aan geloven! :D
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_2410.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_2413.jpg
Toen begonnen met de motor uit de Golf te halen. Dit was aanzienlijker makkelijker. Ik kon overal makkelijk bij.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_2294.jpg
Na een klein beetje poetsen zag deze er redelijk uit.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_2339.jpg
Vervolgens heb ik de intercooler van een Sprinter gepast en gemonteerd
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_2317.jpg
Daarna heb ik de intercooler ook zwart gespoten!
Toen was het tijd om het blok in de auto te hangen en af te monteren.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_2523.jpg
De lader is inmiddels ook pikzwart! :D
Omdat ik een extern reservoir niet mooi vindt onder de motorkap heb ik gekozen om een nieuwe radiateur te kopen en direct de vuldop te verplaatsen naar de andere kant.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_2538.jpg
Op dit moment ben ik bezig om de kabelboom aan te sluiten. Deze wordt standalone, dus apart gezekerd.
Hierna ga ik beginnen aan het brandstof traject. Een Bosch brandstofpomp onder de auto en een opvoerpomp in de tank. De kabelboom voor de brandstofpomp moet ik zelf gaan maken, deze moet ik dus nog uitzoeken.
De afspraak bij de RDW heb ik ook al gemaakt. Of ik het ga halen weet ik niet... We zullen het wel zien 30 maart :screwy: :D
Dit was het weer!
Johan1982MK1
03-03-2015, 22:09
Zo! Mooie updates:D:D
Goed bezig! Nu meer posten :)
Netjes Roel, veel beter dan in de rocco ;)
Ziet er echt dik uit in zwart zo!
Een oud type GTI heeft de radiator ook met intern expasievat en de aansluitingen aan de bijrijderszijde. Lijkt me een nóg nettere oplossing: voorbeeld ad (Fahrzeugangebot: Volkswagen Golf 1,6 GTI*Traumzustand*Orginal* für 25000 EUR
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=194714405)
Oh wacht, dan zit je zeker on de knoei met de lader?
Erik Baas
04-03-2015, 01:36
Een oud type GTI heeft de radiator ook met intern expasievat en de aansluitingen aan de bijrijderszijde. Lijkt me een nóg nettere oplossing: voorbeeld ad (Fahrzeugangebot: Volkswagen Golf 1,6 GTI*Traumzustand*Orginal* für 25000 EUR
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=194714405)
Linkfix: voorbeeld ad (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=194714405)
Die brandstofpomp is 1 draad die je moet uitzoeken (stekker E pos 14? kan het mis hebben is zo uit mijn hoofd). Een min kun je overal vandaan halen :)
@Yuli; inderdaad, ik moet echt meer posten. Maar ben meer van de garagelife dan van de laptop ;). Maar ik ga m'n best doen!
@ Rik; ik heb het zo kunnen maken dat de lader net past ( of dat de radiateur net past, net hoe we het zien :D) Ik zal straks een foto trekken en plaatsen.
En Voor de brandstofpomp moet ik kijken. Want de + draad van de brandstofpomp moet op het brandstofrelais. Alleen voor het relais moet ik een geschakelde-plus vinden. Of zie ik wat over het hoofd?
Johan1982MK1
04-03-2015, 13:55
Welk pomp relais gebruik je?
T makkelijkste is om met 80 & 30 te werken.
@Johan, ik ga inderdaad relais 80 en 30 gebruiken!
Deze week even uitzoeken welke kleur draad op welke uitgang moet op het relais dan kan ik het deel draadboom ook afsluiten.
Op dit moment ziet mijn motorruimte er zo uit
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_9.jpg
Tevens een mooie koelventilator gemonteerd
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_11.jpg
Tevens heb ik m'n Girling54 klauwen laten stralen door een maatje. Echter moest er nog een kleurtje op. Na wat gekke ingevingen (geel, rood, fluor) toch maar gekozen voor een orginele Golf MK1 kleur :D
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_7.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_8.jpg
Van het weekend heb ik even zitten brainstormen wat ik nog moet doen om de auto klaar te krijgen. :confused: :screwy:
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_2711.jpg
Moet toch echt meters gaan maken binnenkort!
Kan iemand mij misschien helpen? Deze avond wat bezig geweest in de garage en alvast gekeken naar de twee relais en de bekabeling van de ECU.
Vanuit de ECU gaan er twee stekkers.
Één stekker met drie kabels en één stekker met vier kabels.
Drie kabels: Rood-geel, rood-wit, rood-geel
Vier kabels: geel, rood-groen, zwart-wit, zwart-geel
Relais 30 met aansluitingen: 30, 85, 86, 86a, 87
Relais 80 met aansluitingen: 30, 87, 86, 85
Ik weet van mijn opleiding dat 30 de constante+ is. Maar verder is het me ontgaan.
Kan iemand me helpen welke bedrading ik waar moet aansluiten op de relais en dergelijke.
Bij voorbaat dank :thumbup:
Johan1982MK1
10-03-2015, 22:45
Digifant 1
FROM ECU CONNECTOR TO
RED/GRN STARTER 3
BLK/YEL PIN 87 RELAY
RED/YEL (THICK) PIN 86 RELAY
RED/YEL FUEL PUMP RELAY 1,2
GRN NEG. COIL
RELAY PIN
30 12V POSITIVE
85 GROUND
86 IGN 12V / RED/YEL (THICK) / COIL +
87 BLK/YEL
Bovenstaande kleuren op de pootjes van de relais zetten.
Ik wil morgen evt. Ook wel ff in mijn auto kijken.
Erik Baas
11-03-2015, 00:27
Relais 30 met aansluitingen: 30, 85, 86, 86a, 87
Relais 80 met aansluitingen: 30, 87, 86, 85
Voor alle relais' geldt:
85 en 86 zijn de aansluitingen van de relaisspoel,
30 is het moedercontact,
87 het maakcontact,
87a het verbreekcontact.
86: +12 naar relaisspoel, via diode
86a: +12 naar relaisspoel, direct
Hoi Roel,
Digifant Relais:
30 30 12v plus (uit de zekeringkast)
85 31 Massa
86a zwart/wit pin 23 Digifant
86 15 geschakelde plus voor relais (zwart)
87 zwart/geel pin 14 Digifant
Benzinepomp relais:
30 30 12V plus (uit de zekeringkast)
85 rood/geel pin 3 Digifant
86 15 geschakelde plus (zwart )
87 naar benzinepomp / rood/geel Injectoren
(Benzinepomp GTI = roze/geel stekker E14)
#sjeezen :)
Toppers, iedereen bedankt :thumbup:
Binnenkort gaan sjeezen :D
Johan1982MK1
11-03-2015, 15:21
Ik heb de groen/rode draad en de gele draad niet aangesloten trouwens, de rood/witte is de voorverwarmingsdraad van de Lambdasonde. Deze heb ik aangesloten op de uitgang van het brandstofpomprelais.
Als je m niet aansluit werkt t ook gewoon, lambda wordt ook snel warm door de uitlaatgassen.
Wat ik alleen niet snap is bij de stekker met drie draden, daar zitten twee rood-gele draden bij. Wat is wat?
Johan1982MK1
11-03-2015, 23:30
Rood geel is aansturing brandstofpomp en injectoren. Zit dikte verschil in.
superbeast
12-03-2015, 17:50
gaaf hoor, zon zwarte motor. :thumbup:
join the darkside haha
Thanks superbeast!
Een kleine foto-loze update van mijn kant.
Gisteren bezig geweest met het plaatsen van mijn brandstofpomp en de leidingen gelegd.
Ik twijfel nog om de leidingen onder de auto aan te passen naar 8MM, maar daar ga ik nog even achteraan.
Daarnaast nog wat elektra gedaan en de relais aangesloten. Nog even 4x controleren en dan weet ik zeker dat het goed is :D.
Omdat een vlot lopend project een ideaalbeeld is, hebben er ook heel wat dingen tegen gezeten. Mijn luchtbalg rechtsachter liep leeg. Na wat zoeken bleek dit een gescheurde nippel te zijn. Nadat ik deze vervangen had bleef deze weer op druk.
Vandaag kom ik er achter dat m'n balg links achter leeg loopt :screwy: . Alleen deze loopt niet vlot leeg waardoor ik de lek nog niet gevonden heb :shake: .
We blijven bezig :D
Johan1982MK1
16-03-2015, 19:21
Leidingen kan je wel zitten laten. Ik heb ook de leidingen nog van de jb motor en werkt perfect.
Thomgolf
16-03-2015, 21:55
Gave golf, heb hem al wel is bewonderd:)
Ben zelf bezig met een g40 inbouwen, had er een 1.1 inzitten.
Nu vroeg ik me af hoe jij het met je brandstofpomp doet.
Ik heb een g40 pomp die ik wil gebruiken maar vroeg me af waar ik deze het best kan plaatsen?
Succes met bouwen :thumbup:
Hoi Thom,
Ik heb een opvoerpomp in de tank geplaatst van een cabrio. Omdat de brandstoftoevoer aan de bovenzijde zit. Mocht je een GTi tank hebben dan zit deze aan de onderzijde en heb je geen opvoerpomp nodig.
En qua brandstofpomp heb ik een Bosch/ QSP pomp gekocht en in rubbers gehangen onder de auto. Ik heb hem naast m'n reservewielbak gemonteerd.
Zo heb ik het bij mijn cabbie ook gedaan :thumbup:
Vraagje van mijn kant;
Heeft iemand de vaccuumslang van de ECU naar de inlaat liggen? Ik kan hem niet meer vinden :screwy:
Of kan ik deze ander ook door een 1meter lange vaccuumslang vervangen?
Johan1982MK1
19-03-2015, 19:15
Kan je wel vervangen. Ik heb gwn 1 meter slang bij de auto materiaal zaak weg gehaald.
Johan1982MK1
19-03-2015, 22:16
Ecu ff meenemen, kan je passen welke t beste is.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.