Log in

View Full Version : Golf MK1 G60 on air

Pages : 1 [2]

Etino
19-03-2015, 22:26
Volgens Etka en het internet moet het inderdaad 3,5mm zijn, en dan exact 1 meter lang.

erik gti
19-03-2015, 23:06
Wat als hij langer is bijv. 1,5 of 2 meter ? Ik wil namelijk mijn computer in de auto leggen

sampo11
20-03-2015, 12:28
dan heb je kans dat de ecu verkeerde waardes geeft

Etino
20-03-2015, 22:46
Hij moet absoluut 1 meter zijn, de map sensor werkt met pulsen en te lang zorgt ervoor dat de sensor niet goed kan reageren.

Waar wil je hem leggen?
Bij mijn Corrado heb ik aardig wat slang over, misschien heb je genoeg slang over dat je die wel door het schutbord krijgt en achter of in het dashboardkastje kan plaatsen.

Wat misschien een oplossing is, is het volume van een 3,5mm slang uitrekenen over 1 meter, en een 3,2mm slang gebruiken en dan de lengte pakken waarbij je dezelfde volume hebt.
Maar of dit gaat werken, ik weet het niet en durf er verder geen garantie op te geven, aangezien het voor veel problemen kan zorgen.

Thomgolf
21-03-2015, 08:29
Oke bedankt voor je antwoord! Ga ik nog even verder denken hoe ik dat ga doen.

Van dat slangetje wist ik ook niet dat deze 1 meter moet zijn, zal bij g40 ook zo zijn dan?

Succes met bouwen ziet er allemaal mooi uit :thumbup:

kwaroks
21-03-2015, 23:42
Kleine update van vanavond

Deze week kwamen enkele onderdelen binnen om de auto te kunnen starten.
Dus vanavond met volle moed aan de slag gegaan.

Luchtfilter monteren, verdelerkap vast zetten, ECU aansluiten en de vacuumslangen aansluiten en nalopen.

Vloeistoffen toegevoegd en een final check. Sleutel omdraaien.... Niks, brandstofpomp gaat niet rond. Toch maar even de sleutel verder draaien om te zien of de startmotor rond gaat. En wat denken jullie? Hij gaat rond, maar zoooo traag en met tussenpozen.

De aansluitingen doorgemeten op het relais en ik heb continue plus en met het contact ook geschakelde plus. Maar geen pomp. Als ik de 30 verbind met de 87 (brandstofpomp) dan begint ie wel te pompen. Dus nog geen idee wat dat moet zijn.

Van de startmotor weet ik het ook nog niet.

Dus al bij al weinig opgeschoten :D

Daarna, om toch bezig te zijn, m'n remklauwen gereviseerd. Nieuwe rubbers en zuigers.

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_13.jpg

Toen m'n originele klauwen gedemonteerd om de adapters voor m'n Girling klauwen te monteren. Dit ging allemaal verassend goed, zonder enige vorm van tegenslagen.

Dit was echter te mooi om waar te zijn. Ik kan namelijk de remklauwen niet monteren omdat ik niet de juiste bouten heb, 12x1,5. Die van de originele klauwen zijn M10. Hier moet ik weer achteraan.

Maaaaar, we geven niet op!!

Pewi Vwteam
22-03-2015, 00:20
Waarschijnlijk is oorzaak van slecht rond gaan een slechte massa. Tusse motor en carrosserie. Stuur me is pb met welke draad je waar op hebt gedaan van je motorboom.

kwaroks
23-03-2015, 15:08
Wederom een kleine update van mijn kant.

De motor loopt nog niet, hier ben ik mee bezig.

Wel heb ik de remmerij kunnen afmaken. Dit kan ik dus ook weer afstrepen van m'n lijstje.

Hier is het verschil tussen de schijven goed te zien!
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_14.jpg

Gemonteerd en wel
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_15.jpg

En hier met het wiel ervoor.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_16.jpg

Me is happy! :D

roelgts
23-03-2015, 20:50
Super dik! :wuv:

kwaroks
25-03-2015, 20:53
Vandaag op het werk even het plaatje gelijmd waar mijn drie tellers in komen.

Enige wat ik nog moet uitzoeken of ik de 'omlijsting' wat netter kan maken.

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_2765.jpg

Ook heb ik contact gehad met Stefan (pewi VWteam) over mijn relais en ga dit van het weekend eens bekijken. Ik hoop dan ook mijn onderdelen binnen te hebben om mijn elektra af te maken en alles netjes vast te knopen.

De afspraak bij de RDW van 30 maart heb ik ook maar verzet :rolleyes: . Uiteindelijk was deze iets te optimistisch. Ik heb de afspraak naar een later tijdstip verplaatst.

Barn171
25-03-2015, 23:03
Dat goudkleurige bedoel je? Beschadigd is beschadigd, ga je niet veel netter meer krijgen vrees ik. Ik heb nog wel zo'n frame liggen, zou moeten nazien of die netter is als je wilt.

kwaroks
26-03-2015, 17:54
Rik, nee ik bedoel het bij de tellers. Waar je bij een radio vaak een omlijsting hebt om het netjes af te werken. Ik moet even kijken hoe ik de rand rondom de VDO tellers netjes af te werken

kwaroks
29-03-2015, 19:55
Zojuist weer even bezig gegaan aan de Golf.
Het begint me allemaal een beetje tegen te staan omdat het niet wil vlotten.

Nu zit ik met het volgende.

Vandaag heb ik de plus-kabels voorzien van die mooie kabelogen zoals op de foto van Style
http://postimg.org/image/5xajaab2v/full/

Ik heb op aanraden van collega's de ogen verhit en er tin in laten lopen en daarna de kabel erin gedrukt en laten afkoelen.
Teven een verdeelblok gemonteerd waar de kabel van startmotor en van de accu op komt.
Nu heb ik de massa achter bij een bumperbout gemaakt. Een deeltje heb ik kaal geschuurd zodat er een betere verbinden is.

Wanneer ik de accu nu aansloot zag ik op de afstandsbediening van m'n air dat er spanning op kwam (de lampjes lichtte op en doofde daarna netjes weer. Wanneer ik m'n sleutel omdraaide gebeurde er niets. Geen lampje, geen koplamp, helemaal niets. Iemand een idee?

Tevens wil ik zeker weten of ik de relais goed heb aangesloten. Ik houd namelijk op beide stekkers 2 draadjes over.

Op de stekker met 4 kabels die naar het relais gaat houd ik een gele en rood/groene over.

Op de stekker met 3 kabels die naar het brandstofrelais gaat houd ik de dunne rood/gele en rood witte over.

Relais 80 (brandstof)
30: constant plus
86: geschakelde plus
85: dikke rood/gele
87: op de plus van de brandstofpomp

Relais 30
30: constant plus
86a: zwart/wit
87: zwart/geel
86: geschakelde plus
85: massa

Tevens heb ik de groene kabel uit de kabelboom op de bobine aangesloten.

Als iemand wat weet, roep het maar!

Johan1982MK1
29-03-2015, 20:08
Lijkt te kloppen. Branden er helemaal geen lampjes in het dashboard? Lijkt wel op slechte massa oid.. Welke draden heb je over? Waarschijnlijk een gele en een rood/groene.

kwaroks
30-03-2015, 07:45
Geel en rood/groen. Tevens ook nog rood/wit en rood/geel

Johan1982MK1
30-03-2015, 09:43
Rood wit is voor de voor verwarming van de lambdasonde, geel voor de optie airco vlgs mij zo 123 uit mn hoofd om het stationair toerental te verhogen bij inschakelen airco.
Rood geel is een draad voor de brandstofpomp. Is een dikke en een dunne draad van.

yuli
30-03-2015, 10:01
Volgens mij zit je in de richting. Het is zoals Johan zegt.

Let op er is dus een Rood\Geel volgens mij voor de ECU pin 3 en een rood\geel voor je brandstofpomp.

Als het Ecu signaal ontbreekt dan hoor je niet het kenmerkende gezoem van de brandstofpomp als je de sleutel op contact zet (injectoren worden dan ook niet geopend maar knap gehoor als je dat hoort klikken :) ). Het heeft dan ook geen zin om een start poging te ondernemen.

Digifant Relais (30):
30 Constante 12v plus (uit de zekeringkast - 30)
85 Massa (31)
86a zwart/wit naar pin 23 Digifant ECU
86 Geschakelde plus voor relais (zwart - 15)
87 zwart/geel naar pin 14 Digifant ECU

Benzinepomp relais (80):
30 Constante 12V plus (uit de zekeringkast - 30)
85 rood/geel naar pin 3 Digifant ECU
86 Geschakelde plus (zwart - 15)
87 Naar benzinepomp / rood/geel injectoren (Benzinepomp GTI = roze/geel stekker E positie 14)

kwaroks
30-03-2015, 17:22
Als ik het goed begrijp moet ik zowel de + van de brandstofpomp op 87 aansluiten en ook de DUNNE rood/gele.

Ik verdenk er toch ook m'n relais van dat die kapot is. Daar ga ik ook maar eens naar kijken!

In ieder geval weer bedankt! We blijven toch maar moed houden. :thumbup:

Tevens vandaag m'n spanning probleem opgelost. Fatsoenlijke massa achterin gemaakt en een 35mm2 kabel gebruikt. Nu nog de massa voor de startmotor en vanaf de motor veranderen in 35mm2 kabel.

De startmotor draait in ieder geval. :D

Johan1982MK1
30-03-2015, 18:45
Heb je wel spanning op je relais dan vanuit de zekeringskast?
En heb je de pompen goede massa gegeven?

Gertjan
30-03-2015, 21:01
Volgens mij is het zo dat het brandstofrelais schakelt op aarde/massa, en niet op de plus.
Houd daar ook rekening mee.

Johan1982MK1
30-03-2015, 21:39
Alles bij deze ECU, (en bijna alle andere ecu's) zoals injectoren, pomp, enz. is massa geschakeld.

yuli
31-03-2015, 13:17
Volgende update loopt ie let maar op. Ik zie het in mijn glazenbol

kwaroks
01-04-2015, 15:52
Ik heb de twee relais apart gezekerd. Ik heb ze dus niet op m'n zekeringkast aangesloten. Dit komt mede omdat ik een oud type zekeringkast heb (porseleinen zekeringen). En ik het te veel moeite vind om de gehele zekeringenkast om te bouwen.

Op het relais van de ECU heb ik spanning staan. Ik meen de injectoren ook te horen.
Echter heb ik nog steeds geen totale spanning op het relais van de brandstofpomp.

Met de sleutel op contact:
Ik heb spanning op 30
Ik heb spanning op 86
Geen spanning op 87

Als ik massa op 86 zet (dikke rood/ gele) dan begint de pomp te lopen.

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_19.jpg

God ik zou willen dat ik beter had opgelet bij op m'n opleiding bij het vak Elektro :confused:

Johan1982MK1
01-04-2015, 16:16
Er zitten wel aansluitingen achter je zekeringskast die je kan gebruiken hoor. moet je m ff kantelen dan zie je ze zo zitten.

heb je ook een foto van hoe je relais 30 hebt aangesloten? want die schakelt namelijk het pomprelais.
je bent al goed bezig, hoor ;) nog ff doorzetten en dan loopt ie wel :thumbup:

kwaroks
01-04-2015, 22:23
Hier twee foto's
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_21.jpg

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_20.jpg

Relais 30
Contact uit
Alleen spanning op 30

Contact aan
spanning op 30
spanning op 87
spanning op 86a
spanning op 86
Geen spanning op 85

Overigens heb ik mijn ECU nog niet vast zitten. Moet deze vastzitten ivm massa toevallig?

Johan1982MK1
02-04-2015, 07:08
Op 85 zit geen spanning omdat die rechtstreeks op de massa moet.
Het pomprelais hoeft geen massa aansluiting.
Ik kan zo niet goed zien welke draden op welke nummers zitten, misschien mis je nog een plus of een massa.
Bij mijn pomprelais heb ik de uitgaande draad naar de pomp precies op de andere pool v/h relais maar dat zou niet uit moeten maken vlgs mij.
Check de massa nog eens op 85 van relais 30.

kwaroks
02-04-2015, 13:13
Op 30 heb ik de constante+
85 massa (onder het dashboard, op zo'n massa punt)
86a zwart/wit
86 Geschakeldeplus uit de zekeringkast weggeplukt.
87 zwart/geel

yuli
02-04-2015, 15:20
Roel, jij praat nu over het digifant relais (Nummer 30)?

Op 30 heb ik de constante+ -> IS GOED
85 massa (onder het dashboard, op zo'n massa punt) -> IS GOED, MASSA = MASSA
86a zwart/wit -> KOMT DEZE UIT OP PIN 23 OP JE ECU STEKKER? PIEPTEST!
86 Geschakeldeplus uit de zekeringkast weggeplukt. -> IS GOED
87 zwart/geel -> KOMT DEZE UIT OP PIN 14 op JE ECU STEKKER? PIEPTEST!

ECU hoeft niet vast te zitten.

Als je beide relais hoort klikken en je hoort de injectoren tikken maar de pomp gaat niet aan zoals je zegt zou het wel is kunnen zijn dat je hetzelfde hebt wat ik heb gehad. Ik heb het voor elkaar gekregen om een massa spoor van de ECU door te branden.
Was in het begin te enthousiast met proberen met verschillende relais op de zekeringenkast.
Andere ECU toen ik zeker wist dat het eigenlijk niet anders kon dan alles goed was en het wat tikken en lopen.

Pewi Vwteam
04-04-2015, 16:38
De dunne rood gele moet op 85 van je br pomp relais.
De dikke rood gele moet bij de 87 op van je br pomp relais dit is namelijk voedings draad voor je injectoren.

Pewi Vwteam
04-04-2015, 16:40
De 85,,,,, dunne rood gele is namelijk massa sturing vanuit je ecu.

Pewi Vwteam
04-04-2015, 16:44
Oja en de rood groen moet bij je startsignaal van je startmotor op.

Pewi Vwteam
04-04-2015, 20:53
http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/3/9/20150404_205511.jpg
Net ff in elkaar gezet voor jongens van dubclub.
Ook g60 op ce1 kast

kwaroks
05-04-2015, 19:31
Ziet er goed uit Stefan!

Ik heb het helaas nog niet gevonden. De pomp gaat nog steeds niet draaien.

Wanneer ik de pomp doorschakel dan start de auto helaas nog steeds niet.
Ook kwam ik er achter dat ik geen vonk heb ( meestal wel makkelijk om te starten :screwy: )

Tevens heb ik mijn bougie gecontroleerd en deze is ook niet nat, dus twijfel of er überhaupt brandstof komt.

Wörthersee 2015 wordt hem helaas niet met mijn eigen auto. Dan maar als co-piloot mee :D . Ik drink m'n verdriet weg met wat radlers.

Het liefst breng ik de auto weg naar iemand met verstand van elektronica die het wil doen voor me. Uiteraard tegen betaling. Dus als iemand wat weet.. Graag met wat referenties.

Hier nog een afbeelding
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/G60.jpg

René
05-04-2015, 19:35
Sorry voor de off-topic, maar Stefan...waar vind ik zulke relaishouders die jij hebt gebruikt in die kabelboom? :)

Barn171
05-04-2015, 20:31
Dat zijn gewoon originele.

Maar Roel, er zit hier toch een man op t forum die kabelbomen op maat maakt? Weet niet hoe m heet meer, maar heeft m ook gemaakt voor MArk zijn gele '79er met ABF. Moet wel op te lossen zijn nu, je bent zo ver!

Johan1982MK1
05-04-2015, 20:43
Volgens mij is alles ook goed aangesloten.
Weet je zeker dat je ECU goed is?
Ik heb het op een soortgelijke manier aangesloten als pewi. Alleen met een universeel houdertje.
Rood groen hangt bij mij los en de geel ook. Werkt gewoon en jij hebt alles op dezelfde posities als ik.
Wat betreft je vonk, moet je ff controleren of je tijdens het starten wel stroom hebt. Er zijn een paar aansluitingen die wegvallen tijdens het starten. Had ik ook.

Pewi Vwteam
05-04-2015, 22:41
Sorry voor off topic. Inderdaad rene zijn orginele vw relais houders met zekering houders er bij boven. Maar jij hebt toch een mk2 met een nieuw type zk kast ce2. Je 20vt kan daar perfect op draaien hoor.

Pewi Vwteam
05-04-2015, 23:28
http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/3/9/20150406_001536.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/3/9/20150406_002442.jpg
zo heb ff snel uitgetekend Hoe je het moet aan sluiten.
om gezeik te voorkomen dit is op geheel eigen risico, heb het voor de liefhebbers uitgetekend.

Pewi Vwteam
06-04-2015, 21:45
Loopt hij al ☺

kwaroks
07-04-2015, 21:27
Nee nog niet :D

Overigens bedankt voor de tekeningen. Duidelijker gaat het hem niet worden ben ik bang :thumbup:

Zit even tot aan m'n neus in de drukte. Projecten voor m'n opleiding, fulltime job, tentamens etc :confused: .

Zojuist m'n motorkabelboom eruit gehaald.

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_23.jpg

Dit heb ik gedaan om hem eens te controleren.
De lange kabel aan de linkerzijde is massa. Tevens in het midden zitten twee bruine kabels aan een kabeloog wat ook massa is.

Hieruit maak ik op dat ik dus 3 massa's heb.

De groene kabel aan de onderzijde moet op de min van de bobine.

En ik moet opzoek naar een nieuwe ECU om te testen of het daar aan ligt.

We blijven maar aan tobben :D

Gertjan
07-04-2015, 22:27
Ik heb nog een ECU liggen, mag je eventueel wel even lenen om te testen?

maurice1987
12-04-2015, 10:07
Erg dikke en nette golf! Weet niet of je al voorzien bent van iemand die de electronica doet maar kan je Autoservice Huisman (jasper) in Apeldoorn adviseren.. Veel ervaring en zn eigen auto is een jetta2 g60 ;)

Mooi brugje trouwens, ik heb denk ik bijna dezelfde..(poetsbrug, hefhoogte ong 1meter?) komt me erg bekend voor die houten balken onder lage autos.. :D :D

kwaroks
13-04-2015, 08:42
Thanks Maurice! En bedankt voor je adres. Heb toch maar besloten om aan de hand van de tekeningen hier het nog eens te proberen.
Poetsbrug inderdaad, max hoogt 1M. I-DE-AAl!

kwaroks
21-04-2015, 09:00
Vraagje, hoe ver kunnen jullie met een MK1 je stuur draaien?
Van de middenstand naar links en van de middenstand naar rechts.

Mijn auto is vorig jaar uitgelijnd, maar de stuurkogel was niet meer te bewegen, toen hebben ze de verbinding aan het stuurhuis maar verdraaid. Dus de stuuruitslag klopt van geen kant meer.

kwaroks
21-04-2015, 22:06
Zo, deze avond weer wat kunnen doen.

Heb mijn interieur compleet gereinigd en terug in de auto gezet.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_28.jpg

Tevens onder de motorkap nog wat gespoten om het wat netter te maken
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_27.jpg

Daarnaast krijg ik deze week de ECU van Gertjan binnen om te testen of de auto loopt :thumbup: .

Om iets voor mezelf uit te sluiten, heb ik nog enkele vragen.

Op de bobine zit een + en een - aansluiting.
Op + heb een geschakelde-plus aangesloten.
Op de - een kabel naar massa. Ook heb ik de groene draad uit de motorkabelboom op de - aangesloten.

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_26.jpg
Hierboven de stekker die de motorkabelboom verbond met de kabelboom in de auto toen deze in mijn Corrado lag. Op deze stekker zat een groene en een zwart/rode draad. Hier heb ik dus de groene draad afgeknipt en die dus verbonden op de bobine.

Kan iemand verifiëren of dit juist is?

We gaan gestaag door! :thumbup:

Tot de volgende update!

Jelle-Mk1G60
22-04-2015, 19:08
Gaat goed komen hier!
Heel erg netjes onder de kap!

Mark_MK1
22-04-2015, 19:30
Gaaf! zeer nette 1 :)

ErikvanBilsen
23-04-2015, 16:55
Jammer dat je niet ermee naar de Worthersee kan Roel.
ik heb besloten om toch ook een paar dagen te gaan. Wanneer ging jij ook alweer.

Het sturen klopt bij mij ook van geen kant. Kan naar een kant heel ver indraaien en de andere kant heb ik ongeveer de draaicirkel van een vrachtwagen. Maar heb ook alles los gehad voor het stralen en spuiten van het stuurhuis.

kwaroks
23-04-2015, 21:49
Hee Erik, ik baal er ook van dat ik niet met m'n eigen auto kan. In het vervolg moet ik minder strakke deadlines maken haha :D.

Wij gaan zaterdag 2 mei 's ochtends en zaterdag de 9e weer terug. Jij dan? Ga je wel met de Golf!?

ErikvanBilsen
24-04-2015, 19:56
Jep ik ga wel met de Golf,
Zojuist het laatste in orde gemaakt en het eerste rondje gereden.

Wij gaan woensdagavond heen en zaterdagavond vertrekken we weer terug.
Dus we zullen ons net gaan mislopen ben ik bang.

callaway
24-04-2015, 22:20
Die rode zit aan je zekeringskastkabelboom en de groene zit aan je motorkabelboom en die klik je samen in de stekker op de bobine.

Zwart zit aan de andere kant

http://i112.photobucket.com/albums/n200/petebee/DSC00059-1.jpg

kwaroks
25-04-2015, 09:38
Klopt Callaway, maar omdat ik de motorkabelboom apart zeker heb ik de hele zekeringkastboom niet. Vandaar dat ik niet weet waar die rood/zwart op komt.

Is dat een geschakelde plus?

callaway
25-04-2015, 10:30
Volgens mij is de zwarte draad circuit 15 + geschakeld
En de rode en groene zitten op min van de bobine
Die schakelen de hall (groen)en toerenteller (rood)

Johan1982MK1
25-04-2015, 11:14
Bij mij zit die stekker ook zo. Moet goed komen.

kwaroks
25-04-2015, 13:48
Wat is de rode draad dan die ook op dezelfde stekker zit als de groene? Waar gaat die rode draad naar toe.
want die kan ik even niet plaatsen..

golfcabriolet
25-04-2015, 18:11
rood/zwartedraad is van de toerenteller volgens mij.

Pewi Vwteam
25-04-2015, 21:47
Ja inderdaad zwart rood is toerenteller.

callaway
26-04-2015, 08:27
Ik heb nog wel een oud type zekeringkast kabelboom liggen van een DX op webers, dus alles kjet eraf geknipt.

Als je die eens ophaalt(+/- 20km) en de g60 boom aansluit volgens schema dan MOET ie lopen.

kwaroks
10-05-2015, 20:17
Kleine update van mijn kant.

Na een week Wörthersee, welke wederom fantastisch was, ben ik gisteren thuis gekomen.

Een dag voordat ik wegging kreeg ik de ECU binnen van Gertjan die ik mocht lenen. Deze aangesloten en mijn pomp slaat aan. Dus mijn eigen ECU zal kapot zijn.

Maar nu kom ik bij het probleem dat ik geen vonk heb.
Op de bobine heb ik 15+ en 1.

Op de 15+ heb ik een geschakelde plus en op de 1 de groene kabel van mijn G60 kabelboom.

Dus ik moet weer eens verder kijken.

Johan1982MK1
10-05-2015, 20:56
Even meten of je tijdens het starten wel stroom op die draden hebt. Sommige geschakelde + aansluitingen vallen weg tijdens het starten en dan heb je geen vonk en geen inspuiting.

sampo11
12-05-2015, 11:32
Dat klopt inderdaad! Dat was bij mijn golf 1 cabrio met G60 ook 2 maanden terug :)
Alles doormeten en nakijken en de plus viel bij de gemaakte verbinding ook weg bij starten waardoor ( in mijn geval) de benzinepomp stopte tijdens starten.

kwaroks
12-05-2015, 12:25
Wat Johan zei heb ik gecontroleerd. Mijn geschakelde plus valt niet weg tijdens het starten. Wel kwam ik er achter dat ik wel een vonk heb op de kabel van de bobine naar de stroomverdeler.

Dus morgen een stroomverdelerkap en rotor bestellen.

yuli
12-05-2015, 12:32
Morgen of overmorgen even een filmpje dan met een dikke grijns :thumbup:

Gertjan
12-05-2015, 19:30
Goed om te horen dat m'n ECU van pas komt :thumbup:

kwaroks
16-05-2015, 18:54
Kleine update

:D
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_29.jpg

Beetje mistig, maar dat is een goed teken denk ik zo

Pewi Vwteam
16-05-2015, 19:09
Kijk mooi werk. Dus mijn tekening klopte wel ☺ dus nu snel afbouwen.

kwaroks
16-05-2015, 19:12
Ja zeker Stefan!!

Hij tikt nog her en der en m'n acculampje brandt nog in m'n dashboard, maar hij loopt.

Ik wil nu alvast iedereen super erg bedanken voor het meedenken en helpen. Toch gek dat een forum je gemotiveerd houdt. Ik heb al enkele keren de handdoek in de ring gegooid en steeds werd er gezegd wat ik moest doen en kwam ik een stapje verder.

Vooral Stefan (pewivwteam) wil ik heel erg bedanken voor de schema's en online hulp :thumbup:

Pewi Vwteam
16-05-2015, 19:16
Geen probleem graag gedaan.
Ff het draadje (blauw) wat van je dynamo komt verbinden met het blauwe draadje bij je pluspool van je accu. Dan is dat ook opgelost.

kwaroks
16-05-2015, 19:30
Ik zag net dat hij niet bijlaadt met de multimeter. Dus even kijken zo

Pewi Vwteam
17-05-2015, 19:13
Nog gelukt?

yuli
17-05-2015, 21:59
Kijk aan proficiat. Zit je je eigen nou te vergassen :)

kwaroks
18-05-2015, 09:48
Stefan; Ik heb er even naar gekeken maar hij laadt niet bij. Op mijn 1.5JB motorblok zat de dynamo aangesloten met 1 stekker (2 kabels dacht ik). Op de G60 met twee losse kabeltjes. Ik heb de stekker van mijn originele 1.5 draadboom afgeknipt en twee AMPs aan vast gemaakt.

Maar met de multimeter heb ik wel gezien dat de accu niet bijlaadt. Ik moet nog gaan kijken of m'n dynamo nog oké is. Deze heb ik namelijk uit elkaar gehaald bij het spuiten.

Kan ik de dynamo gewoon meten door de kabels te demonteren en een multimeter op de B+ en massa te houden?

En Yuli, zo ongeveer. Hij rookte heel erg! Zal vast komen door de hitteband en de hittebestendige lak die overal aan het uitharden is.

Johan1982MK1
18-05-2015, 12:41
Mooi dat ie loopt! :thumbup: :thumbup:

kwaroks
18-05-2015, 18:18
Heeft er iemand een werkende ECU die hij/ zij wil verkopen? :thumbup:

Pewi Vwteam
19-05-2015, 21:32
Arie Beekman ff proberen. 0633928342 Beekman demontage.
Zeg maar dat ik je heb gestuurd.

yuli
19-05-2015, 22:48
Zag er vandaag 1 op Mp toevallig

Gertjan
04-06-2015, 15:54
Omkeuring ging niet helemaal volgens plan? :mad:

kwaroks
04-06-2015, 18:33
Nee het is inderdaad niet gegaan zoals ik zou willen.

Ik werd geroepen door de betreffende keurmeester dhr. Kox. Hij leek al chagrijnig.
De auto reed ik boven de put en hij ging alle papieren controleren. Ik had een kopie kenteken van m'n oude Corrado bij, vrijwaring van diezelfde auto, kentekenbewijs van de Golf.

Al deze papieren nam Kox mee en kwam na +-25 min terug (serieus!). Hij moest even kijken of alle papieren in orde waren. Hier was uiteraard niets mis mee.

Direct kwam wel naar voren dat het vermogen toe is genomen van 51kW naar 110kW. Dit is meer dan 100% en dat kon hij niet goedkeuren.

Dit was allemaal dusdanig 'extreem' dat ik mijn auto moet gaan laten keuren op de testbaan in Lelystad. Wat ik ook aanhaalde, voorbeelden van personen bij wie het wel is goedgekeurd, zaken die ik heb aangepast zodat het vermogen wel veilig op de weg komt. Maar het mocht allemaal niet baten.

Hij wilde mij wel direct een formulier laten tekenen zodat Lelystad contact met mij zou opnemen om een afspraak te maken. Maar dit heb ik, vriendelijk, afgeslagen. Ik ga eerst eens kijken wat ik ga doen.

Ik was vanmiddag in alle staten. Ongeveer zoals dit filmpje laat zien.
https://www.youtube.com/watch?v=KfsbPWDCPt4

Wat een gezeik om niets.

Eens alles laten bezinken en dan nogmaals bekijken.

PimVW
05-06-2015, 06:32
Dat is klote zeg, is geen peil op te trekken by de rdw. Ook al s gezeik gehad vanwege t schutbord willen verwyderen waar ze niet aan mee wilden werken en n week later t by n kennis wel werd gedaan.

Moet eigenlyk ook met mn 1 naar de rdw vanwege de 20vt maar ga eerst s wat testen. Succes ermee, hoop dat je t geregeld krygt zonder naar Lelystad te moeten

einzer
05-06-2015, 22:51
In den Bosch geweest? En kenteken niet ingenomen?

kwaroks
06-06-2015, 06:23
Nee ben naar Veldhoven gegaan.

kwaroks
25-08-2015, 12:26
De auto staat inmiddels te koop. Advertentie komt zo snel mogelijk.

Gertjan
25-08-2015, 12:47
Joh toch maar de handdoek in de ring?

yuli
25-08-2015, 12:47
Zonde man, ben je er helemaal klaar mee?

SpeedieD
25-08-2015, 12:59
Klote man. Kan me je reactie wel voorstellen maar om m nou gelijk te verkopen..

callaway
25-08-2015, 13:20
Ik begrijp je actie volledig , ik sta ook op punt de hele zooi op marktplaats te ploffen.

Maar doe het niet !

gti-er
25-08-2015, 20:02
kun je het niet bij een andere station proberen, ik neem aan dat ze mekaar niet op de hoogte betreffende auto's.
je hebt je papieren toch nog?
of zou dat ook geen kont uitmaken, je hoort wel eens verhalen dat het bijvoorbeeld ergens anders wel lukt.

René
25-08-2015, 20:24
Niet opgeven kerel...krijg je spijt van...

RamonDrenthe.
26-08-2015, 15:24
Wat René zegt, niet wegdoen! Zet hem dan even in een hoekje van de schuur!

gbgolf2
27-08-2015, 13:11
Wat ik niet snap dat ze moeilijk doen. Zou je een tip geven ga na keur station in Almelo! Ben er vandaag geweest en mijne is gewoon goedgekeurd en ik ben eerst van 1.1 na 2.0 16v abf 110kw zonder enige probleem vandaag van 2.0 na 1.820vt ze deden niet eens moeilijk niet eens de brug of wat opgeweest omdat die er niet op paste. Enigste wat wel heel belangrijk is dat je de juiste papieren bij je hebt waar de motor uitgekomen is chasisnr is heel belangrijk.

kwaroks
01-09-2015, 12:18
Zo, eindelijk weer een reactie van mij.

Ik gooi de handdoek niet in de ring, ik ben gewoon op het punt gekomen dat ik niets meer kan doen aan de auto.

Een volgende stap, een 'nieuwe' auto (naar alle waarschijnlijkheid geen VAG).

Ik ben niet over een nacht ijs gegaan. Heb zelfs, nadat ik hem 1 dag te koop had staan, een potentiele koper afgezegd nadat we een bezichtiging hadden afgesproken. Het is m'n eerste auto en heb er 8 jaar van m'n leven in zitten en dat doet toch wel iets.

En mocht de auto niet voor mijn bedrag verkocht worden, dan blijft ie lekker droog in de garage staan :thumbup:

kwaroks
06-09-2015, 16:07
Hier nog enkele foto's van de G60 eindresultaat.

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_0303.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_0304.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_0305.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_0308.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_0309.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_0310.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_0311.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_0312.jpg
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/IMG_0314.jpg

kwaroks
10-11-2015, 17:10
Zo.. Al een tijdje niets van me laten horen.

Zoals enkele wel gezien hebben, staat de Golf al een ruime tijd te koop. Ik heb enkele personen gehad die interesse hebben getoond, maar nog niemand gevonden die de auto daadwerkelijk voor het gevraagde geld wil kopen.

Sinds enkele weken heb ik wel weer zin gekregen om verder te gaan met de Golf. Hij blijft te koop staan, maar in de tussentijd gaan we gewoon rustig verder. Beetje bij beetje de details afwerken.

Ik stoorde mij mateloos aan het feit dat de originele Corrado luchtfilterbox niet lekker past onder de motorkap. Op de meeting van VW-Team Brabant raakte ik met iemand aan de praat die mij vertelde hoe ik de originele Corrado box wel passend kan krijgen. Dit advies opgevolgd en resulteerde in onderstaande foto :D

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_3.jpeg

Gelijk maar eens verwend met een nieuw ' performance ' luchtfilter.

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_2.jpeg

Tevens heb ik mijn accubak verwijderd. Mijn accu staat tegenwoordig in mijn kofferruimte en daardoor zag het onder de motorkap er raar uit dat die bak er nog stond. Deze heb ik uitgeboord en verwijderd. ( het wordt nog verder afgewerkt overigens ;) )

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_1.jpeg

Nog heb ik een vraag, op onderstaande foto ongeveer in het midden zie je een aansluiting voor een slang. Ik weet echt niet meer wat daar op aangesloten moet worden, kan iemand mij daar mee helpen?

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_4.jpeg

To de volgende keer!

René
10-11-2015, 17:16
Netjes!

sampo11
11-11-2015, 12:33
Daar zit dat koolstoffilter op aangesloten

http://www.vagcat.com/p/B076/036000.png

yuli
11-11-2015, 12:53
Leuk dat je het weer oppakt. Die aansluiting afdoppen.

Christiaan
11-11-2015, 16:00
Wat heb je aangepast aan de corrado luchtfilterbak om deze passend te krijgen?

kwaroks
11-11-2015, 19:22
Super, thanks voor het uitzoeken!

Ik heb mijn binnenscherm iets aangepast waardoor ik net genoeg speling (+- 4 mm) heb kunnen krijgen om de filter goed te kunnen monteren.

Zondag komt er -als het goed is- iemand kijken voor de auto. Gemengde gevoelens. :confused:

Christiaan
12-11-2015, 13:38
Super, thanks voor het uitzoeken!

Ik heb mijn binnenscherm iets aangepast waardoor ik net genoeg speling (+- 4 mm) heb kunnen krijgen om de filter goed te kunnen monteren.

Zondag komt er -als het goed is- iemand kijken voor de auto. Gemengde gevoelens. :confused:

Dank voor de info!

Ik zou zeggen, bij twijfel niet doen. Je weet inmiddels wat een tijd , geld en moeite het kost om iets dergelijks te bouwen....

kwaroks
29-11-2015, 22:55
De afgelopen week wat verder gegaan.

Het deel, waar de accu heeft gestaan, afgewerkt.
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image.jpeg

Daarna heb ik mijn complete air gedemonteerd. Omdat dit een aantekening was tijdens mijn vorige RDW bezoek.

http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_5.jpeg

En heb direct een afspraak gemaakt voor een volgende keuring. Morgen ochtend ben ik aan de beurt. Willen jullie duimen dat het dit keer wel lukt?!
http://i670.photobucket.com/albums/vv61/Kwaroks/Mobile%20Uploads/image_6.jpeg

Dit was het weer :D

Christiaan
30-11-2015, 08:46
Ik ga voor je duimen!

Van Limburg
30-11-2015, 09:25
Veel succes! moet goed komen nu!

kwaroks
30-11-2015, 15:18
GOED NIEUWS! In Venlo is het vanochtend we gelukt om de auto op kenteken te krijgen!

yuli
30-11-2015, 15:24
:thumbup:

:wee:

levis
30-11-2015, 15:51
Gefeliciteerd!

pasqwess
30-11-2015, 16:22
:own:

Jelle-Mk1G60
30-11-2015, 17:14
Whoep whorp nu wachten op het goede weer en cruisen maar!
Ga je veel geniet van hebben!

kwaroks
30-11-2015, 18:30
Wellicht raakt ie ook snel verkocht nu. Omdat hij voor onze Belgische vrinden ook interessant is ivm kenteken.

stapper
30-11-2015, 20:26
Dikke proficiat!
Maar een golf I g60 krijg je hier in België nooit legaal op de straat.

Motor moet altijd dezelfde zijn als de originele
Jammer genoeg...

Clean_golf_3
30-11-2015, 21:03
Dikke proficiat!
Maar een golf I g60 krijg je hier in België nooit legaal op de straat.

Motor moet altijd dezelfde zijn als de originele
Jammer genoeg...

Niet waar hoor ex mk1 1.8 t van misha rijd hier nu ook rond met op de papieren 132 kw maar moet wel op het kenteken staan voor het invoeren

Link

http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=124349&st=0

Cabby1990
30-11-2015, 21:16
Klopt!

Keuring van slikkertje heeft me 5min gekost, wagens met motorombouw die vanuit NL ingevoerd worden in Belgie zijn perfect legaal.

Dus ik zie geen enkel probleem om de G60 van Roel nu deze op kenteken staat in te voeren naar Belgie. En de meeste keuringsstations zouden misschien zelfs niet zien dat het een g60 motor is..

Van Limburg
30-11-2015, 23:59
Wellicht raakt ie ook snel verkocht nu. Omdat hij voor onze Belgische vrinden ook interessant is ivm kenteken.

Dat klopt, vriend van mij toont wel interesse:D

Christiaan
01-12-2015, 11:41
Goed zeg, gefeliciteerd!

kwaroks
01-12-2015, 12:48
Thanks iedereen! Ben er zelf ook zeer content over!!

oettinger_18
01-12-2015, 13:18
Ik snap de rdw ook niet prutsers ene station afkeur ene station goedkeur zijn totaal niet op de hoogte van elkaar maarjah soms is dat maar beter ook. Maar gefeliciteerd :)

stapper
01-12-2015, 15:47
Niet waar hoor ex mk1 1.8 t van misha rijd hier nu ook rond met op de papieren 132 kw maar moet wel op het kenteken staan voor het invoeren

Link

http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=124349&st=0

Amai, knap!
Wist echt niet dat dit kon want zover ik weet lukt het niet om een Belgische auto met andere motor echt legaal op straat te krijgen...
Normaal moet de wagen conform met het gelijkvormigheids attest zijn...
Zou het mogelijk zijn om een auto naar Nederland uit te voeren, om te bouwen en weer in te voeren?

Veel succes met de verkoop in ieder geval! :thumbup:

golffan
01-12-2015, 17:34
Vind dit (als Belg) een straf verhaal. Is het niet gewoon zo dat als je er 1 invoert dat er gewoon niemand bij stil staat dat het vermogen niet klopt met het origineel? Ik vermoed dat er niet op de papieren staat bvb: golf1 40kw omgebouwd en goedgekeurd naar 130 kw? Maar gewoon golf1 130 kw. Ik zeg maar iets zijn willekeurige cijfers maar volgens mij staat er gewoon niemand bij stil omdat het ze niet opvalt? Ik veronderstel dat als je met dergelijke wagen betrokken raakt bij een ongeval dat de verzekering zich wel terugtrekt? Zijn er al mensen met dergelijke ervaringen?

kwaroks
01-12-2015, 20:04
Je wilt niet weten waar ze allemaal naar kijken Golffan. Het is niet zomaar een blok overhangen en klaar. Er zit erg veel tijd en geld in om het er fatsoenlijk in te hangen. Denk hierbij aan motorsteunen, intercoolerpiping en verder. Tevens is de remmerij ook aangepast.

Het RDW, waar de auto gekeurd is, kijkt naar alle bovenstaande zaken én meer! En het is natuurlijk makkelijk om beren op de weg te zien.

Van Limburg
02-12-2015, 08:30
Het kan wel gewoon. Alleen komt het in Belgie gewoon nog niet veel voor.
Was laatst met iemand in contact die een golf mk1 1.8T verkocht, hij vertelde dat er slechts een handvol 1.8T's in Belgie zijn.
Staat het op kenteken, dan mogen ze dit niet weigeren.
Vandaar dat het ook altijd zo belangrijk is voor de Belgen dat het vermogen op papier staat.
En dan ook liefst met een origineel Nederlandse auto, al zijn hier ook weer de meningen verdeelt over.
Verzekering zal zich niet terug trekken als jij ook netjes het vermogen op papier door geeft.

kwaroks
15-12-2015, 07:25
zo, het einde is dan toch daar.

Een maatje van Van Limburg is komen kijken afgelopen weekend en we zijn tot een akkoord gekomen. De auto wordt verkocht zonder wielen en air.

Achteraf ga ik er vast spijt van krijgen, maar ik ben ook toe aan iets anders..

Van Limburg
15-12-2015, 09:08
zo, het einde is dan toch daar.

Een maatje van Van Limburg is komen kijken afgelopen weekend en we zijn tot een akkoord gekomen. De auto wordt verkocht zonder wielen en air.

Achteraf ga ik er vast spijt van krijgen, maar ik ben ook toe aan iets anders..

Die Belgen toch he :D

Mark_MK1
15-12-2015, 10:07
Jammer dat je hem weg hebt gedaan. Was zeker een mooie wagen! Wat gaat er met de air gebeuren?

nickster
15-12-2015, 11:11
staat te koop op facebook

kwaroks
15-12-2015, 12:16
Als het goed is zijn de poten van de airride ook al verkocht. De aanbetaling is al gedaan in ieder geval.

De overige zaken van het airride systeem kan ik gebruiken op mijn volgende project!

Mark_MK1
15-12-2015, 12:53
Oke, ben benieuwd wat het wordt!

Van Limburg
24-05-2016, 10:45
Om hier maar eens op verder te gaan:

Begin januari de golf opgehaald. Vriend van mij heeft deze overgenomen.
Voor het geld kon je op dat moment geen mooiere vinden die ook nog eens op kenteken stond. En als ik zo nog af en toe kijk, dan bleek dit toch een van de betere opties te zijn!

In het begin wat kleine dingetjes gedaan
- Blinddopjes i.v.m. airride tellers die eruit waren
- Nieuwe pedaalrubbers
- Schakelpook kwam in 2de versnelling tegen zetel, deze iets verplaatst
- Remlicht werkend gemaakt (BE keuring)

Uiteindelijk aangeboden bij de keuring, maar toch afgekeurd.
Dorpel rechtsachter hadden we zeker gezien, maar ook niet gedacht dat ie er zo erg aan toe was.
Alsook linker stuurhoes was gescheurd.

En plots was het gedaan, tijdens rijden bij nat weer uitgevallen.
Oorzaak bleef voor ons een hele lange tijd onbekend.
Het ene elektrische probleem na het andere kwam naar boven.
Uiteindelijk kabelboom terug op orde gemaakt, en hij was weer vertrokken.

Ondertussen ook nieuw stukje dorpel geplaatst en opnieuw aangeboden. GOEDKEUR.
Binnenkort laten bijwerken, moest blank aangeboden worden.

En vandaag na slechts 2 weken wachten zijn dan ook de O-platen binnengekomen.
Het leuke kan beginnen!

We zijn wel nog opzoek naar Spucknapf stuurtje. Dat stond em toch een stuk beter!

Marco R29
24-05-2016, 11:31
Fijn dat t weer de goede kant op gaat na de tegenslagen!

Staat op VAG Koop en Verkoop hoekje op FB nog een Spucknapf te koop.
Klik hier (https://www.facebook.com/groups/369857493063234/permalink/1048593878522922/?sale_post_id=1048593878522922)

kwaroks
25-05-2016, 18:07
Leuk om te horen! Hoop hem zondag even te zien !

Van Limburg
26-05-2016, 07:58
Zoals het er nu naar uit ziet zullen we "slechts" op bezoekers parking staan. Een stukje ongespoten plaatwerk ziet ook niet uit..

Van Limburg
03-04-2018, 11:55
Het duurt allemaal lang, maar afgelopen weekend is het motorblok van deze terug in de Golf gegaan.
De bak gereviseerd en sper geplaatst, het motorblok gereviseerd en hier ook de nodige aanpassingen voor een hoger vermogen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/27786746_10214117332663999_1125796767_o.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/84F9DE85-BB68-4B10-815A-FBA866304DBC.jpeg

The Skinnmeister
03-04-2018, 13:42
Ziet er heel netjes uit :thumbup:

MauSeR35
03-04-2018, 17:39
Ach wat is lang, er is iig weer mooie vooruitgang.

Stefan2
03-04-2018, 18:02
Dat ziet er echt goed uit zeg :thumbup:

Van Limburg
03-04-2018, 22:37
*ik ben niet de tuner*

De kanalen aangepast
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_3195.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_3532.JPG
Onderblok aangepast
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_3518.JPG
Krukas, vliegwiel drukgroep aangepast en gebalanceerd tot 10.000
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_3524.JPG
Nieuwe zuigers
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_3522.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_3523.JPG
Zo staat deze er nu bij
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/4C5F90B6-8EA1-4092-90B3-07F0765135F3.jpeg

kwaroks
04-04-2018, 18:55
Wauw! Wat wordt er goed gezorgd!

Ik ben blij dat hij naar een echte liefhebber is gegaan die de auto de aandacht geeft die het verdient!

Keep us updated!!

Van Limburg
06-04-2018, 15:21
Wanneer koop je er terug eentje Roel?
We moeten ergens beginnen.. dat maakt je al snel een liefhebber!

Mooi weer in Limburg, dat motiveert alvast
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/E74E95AC-6CA6-4C51-A495-4FEC7AF4582B.jpeg

kwaroks
08-04-2018, 19:55
Zou de auto graag terugwillen ;).

Op het moment heb ik zelf een '61 Kever ragtop. Dus die houdt me van de straat haha.

Van Limburg
16-04-2018, 07:27
Beetje verder weer.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/08ADD36F-3787-4531-A65B-9C6AEEE05DC3.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/F5237DBD-6BE4-4D82-91B0-BA6636514E52.jpeg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/34BF73F0-86DC-4C22-8692-C05E2E58F662.jpeg

EnVeeZee
16-04-2018, 19:21
Netjes!!! Vanwaar die decompressie plaat als ik vragen mag? :thumbup:

Van Limburg
16-04-2018, 20:47
Heeft een langere slag gekregen. 6mm plaat. Op foto uiteraard nog niet definitief gemonteerd.

Van Limburg
01-05-2018, 12:14
Starten zal niet meer heel lang duren nu.
De olie koeler moest en zou op die plaats komen...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/CEC630FD-FED5-4359-ADC6-AEBE3D4A95BD.jpeg

Van Limburg
04-05-2018, 09:05
De golf heeft gelopen! :green:
Alleen kwam er al snel een vies geluid tussen blok en bak...
Bak er terug onder uit... bleek het huis van de krukaskeerring gewoon gebroken te zijn.. gek. Gelukkig past die van de 1.8T ook.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/3A92D023-7D5B-4AC1-A6AF-B48460D44DA2.jpeg

Bak zit er ondertussen weer onder! Op naar het volgende :thumbup:

vagg freak
04-05-2018, 19:13
Wat is de reden dat die plaat op het blok geschroeft zit.
Krukas met een grotere slag ?

Van Limburg
08-05-2018, 09:24
Wat is de reden dat die plaat op het blok geschroeft zit.
Krukas met een grotere slag ?
Klopt. 1.9tdi AFN krukas in gekomen.
Die past er natuurlijk niet zo 1 op 1 in.

vagg freak
08-05-2018, 18:22
Dan kom je wat ruimte te kort is veel inhoud is de motor nu

Van Limburg
09-05-2018, 09:26
Dan kom je wat ruimte te kort is veel inhoud is de motor nu
Heb je hier ook de Nederlandstalige versie van?

Johan1982MK1
09-05-2018, 12:06
Heb je hier ook de Nederlandstalige versie van?

ik denk dat hij bedoeld te vragen hoeveel inhoud de motor nu heeft door de andere krukas :D

rallyegolf driver
09-05-2018, 17:02
Klopt. 1.9tdi AFN krukas in gekomen.
Die past er natuurlijk niet zo 1 op 1 in.

AFN is een EA827 blok, de slag van een 1.9 is toch 95,5?
Welke drijfstanglengte heb je nu gebruikt?
Wat is de diameter zuigers?

Vanwaar de keuze voor de setup?

Met een flinke nokkenas met veel overlap, heb je dan geen heel kleine pulley op de lader om toch voldoende vulling te krijgen?

Volgens mij heb je ook grotere kleppen in de cylinderkop.

Interessant!

Van Limburg
14-05-2018, 14:23
Ik begrijp dat jullie cijfers willen, maar specifieke info wordt vooralsnog niet vrij gegeven. Niet voor dat de set-up zich bewezen heeft.
Deze set-up is gebouwd voor koppel en zo'n hoog mogelijke vulling onderin.

Op dit moment zijn we nog bezig met het schakelmechanisme.
Deze moet nog goed afgesteld worden. Meer hierover zal nog volgen..

Hierna kunnen de eerste testritjes gemaakt worden.
Vervolgens zal de nokkenas vervangen worden.

Uiteindelijk belanden we op de testbank.

Sinaasboom
14-05-2018, 21:58
Mooi project man!!

Van Limburg
02-08-2018, 14:15
Hebben erg lang moeten wachten op een lambda display.
Suprasport :rant: uiteindelijk 7 weken levertijd met het zoveelste bullshitverhaal. Bedankt.

Maar nu weten we in ieder geval dat we rijk aan het rijden zijn.
Ondertussen worden de eerst test ritten gemaakt.
We blijven onder de 4000 toeren maar het vermogen is duidelijk aanwezig.

Ons proto schakelmechanisme werkt nu ook zoals ik het wil.
Foto's volgen.

Van Limburg
03-08-2018, 13:27
Kort stukje schakelen tot 4000. Heerlijk in combinatie met de CCM verhoudingen.

tZOgc3XZz2Q

Van Limburg
08-08-2018, 00:36
Ben er al een tijdje mee bezig.. maar heb er eindelijk eentje ontworpen.
Dit is mijn volledig werkend prototype.

Porno in iedere versnelling!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/B94F4844-364F-46C9-8D64-2371E2965907.jpeghttp://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/5FA5C2E0-CB04-476C-AB04-ADF59BB13AB8.jpeg

Van Limburg
25-08-2018, 15:12
De nokkenas stond al een tijdje op de planning.
Deze zit er nu sinds afgelopen week in. Klepstoters ook allemaal vervangen. Zat nog een lichte tik in bij de koudstart.
In combinatie met het verstelbaar nokkenastandwiel staat deze nu ook weer perfect op tijd.
En het vermogen is voelbaar omhoog geschoten. HEERLIJK :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/1B933873-7EF5-40AF-88C6-27C52056DBE4.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/D693E787-C026-424E-96EE-96B508EE3E16.jpeg

Van Limburg
25-08-2018, 15:14
Nog eens een kort stukje optrekken! Bijna niet te houden met 1 hand aan het stuur. Mede ook door de Belgische wegen :shake:
vrGHB92cJGs

Black Devil
25-08-2018, 19:35
Nice!

Sinaasboom
26-08-2018, 06:51
Gaaaf!!

heinz74
26-08-2018, 09:32
toch stiekum wel DE motor voor in een Golf 1...Supercharged 8 Valves..mooi man!

Van Limburg
26-08-2018, 14:13
Rijd echt geweldig. Maar we zijn er nog niet.
Gisteren de remblokken vervangen met EBC redstuff.
En de koppeling zit er nu ook aan te komen. Hadden tijdelijk een gratis Valeo diesel plaat gestoken, maar daar gaat die doorheen.
Denken zelf aan Sachs sinterplaat tot 520nm.

vagg freak
26-08-2018, 19:06
Bij AVT IN Roosendaal kun je een sinterplaat
Laten maken met een g60 drukgroep kost weinig.
Heb zelf een volle plaat gehad had 500nm was met een 20vt

Ottie1976
27-08-2018, 08:59
Begreep dat die op Air staat. Hoe rijd dat? Is dat een aanrader?

Van Limburg
27-08-2018, 09:05
Begreep dat die op Air staat. Hoe rijd dat? Is dat een aanrader?

Deze is gekocht zonder air. Dit is ook niet meer mogelijk als je ziet hoe breed deze op zijn wielen staat. (1 pagina terug)
Zit een AP schroefset onder, eigenlijk heel tevreden over.

NielsDub
05-09-2018, 21:58
toch stiekum wel DE motor voor in een Golf 1...Supercharged 8 Valves..mooi man!

+1 :thumbup:

En zo'n shifter staat ook zeer hoog op mijn wensenlijstje!

Ottie1976
06-09-2018, 07:36
Dat is ook wel een nadeel van air vind ik. Je kan hem niet meer lekker breed laten smoelen...

Zo heb ik die van mij nu wel neergezet...

Maar prachtige auto dit.

Gr otto

EnVeeZee
06-09-2018, 07:45
Denken zelf aan Sachs sinterplaat tot 520nm.

Zou ik niet doen als je er op straat mee wil rijden.
Ik heb de gesinterde sachs ZF SRE eruit gehaald en gewisseld voor een ouderwetse sachs powerclutch, grote verbetering qua rijdbaarheid in de 16vg60 en mijn vermogen kan hij prima kwijt.

via PM kan ik je wel verder helpen.

Ottie1976
06-09-2018, 08:50
Even voor de duidelijkheid. Die van mij staat nu op een schroefset van ST. Rijd als een kart. Heerlijk.

Ik was benieuwd naar de rijdbaarheid van Air

Gr otto

Van Limburg
06-09-2018, 12:08
Als die shifter er eenmaal in zit, dan kan je niet meer zonder. Gaat gelukkig al 1000km erg goed. Geen gekke slijtage, prima proto.
Moet deze sowieso nog een keer helemaal opnieuw maken.
Er wordt mee op straat gereden, maar die rijstijl is haast niet vergelijkbaar met de rest.. Hopen ook ooit het circuit op te gaan. Had jou koppeling ook de veren er in zitten? Dat was wel een must bij ons.

Nokkensas is echt een hele verbetering. Maar binnenkort gaan we nog een stap scherper. We denken dat er nog wat meer topvermogen te halen valt.

@Ottie, af en toe leest de oude eigenaar mee. Mogelijk kan hij je wat meer er over vertellen!

Aantal dagen terug nog 2 filmpjes gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=2GiBXepgkKQ

https://www.youtube.com/watch?v=DIXArUD98OY

EnVeeZee
08-09-2018, 19:50
Ik weet niet welke veren je bedoelt?

De SRE koppeling voelde klik-aan-klik-uit, dat is bij stoplichten en zeker in stadsverkeer niet prettig.
Je hebt dan als het ware geen "slip" en doseren is lastig, alsof ze daar niet voor zijn bedoeld. De sachs powerclutch voelt aan als OEM en voldoet, veel fijner / rijdbaarder in mijn ogen. Voor mij geen sinter meer.

succes met je project :thumbup:

kwaroks
11-09-2018, 09:14
Even voor de duidelijkheid. Die van mij staat nu op een schroefset van ST. Rijd als een kart. Heerlijk.

Ik was benieuwd naar de rijdbaarheid van Air

Gr otto

Ha Otto,

deze auto was van mij. In mijn eigenaarschap heb ik op lucht gereden. Airforce Suspension poten in combinatie met een Accuair Switchspeed management.

De poten kon ik in hardheid instellen en reed erg goed. Natuurlijk is een schroefset qua handeling beter. Maar aangezien ik het esthetisch mooier vond, ben ik op lucht gaan rijden.

Groet,

Roel

Ottie1976
11-09-2018, 09:19
Ja dat is het gevoel ook dat ik een beetje heb. Air voor esthetisch en schroefset voor het rijden...

Dank je wel voor de informatie

Van Limburg
11-09-2018, 11:48
Ik weet niet welke veren je bedoelt?

De SRE koppeling voelde klik-aan-klik-uit, dat is bij stoplichten en zeker in stadsverkeer niet prettig.
Je hebt dan als het ware geen "slip" en doseren is lastig, alsof ze daar niet voor zijn bedoeld. De sachs powerclutch voelt aan als OEM en voldoet, veel fijner / rijdbaarder in mijn ogen. Voor mij geen sinter meer.

succes met je project :thumbup:

Thanks voor de reply.
Onderstaande koppeling is het. Achja, zullen dit eens testen en dan leren we daar ook weer uit!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/881861-9997501.jpg

René
11-09-2018, 12:09
Mooi plaatje! Originele G60 maat? Ben benieuwd naar hoe dat rijdt. Het is iig geen starre plaat, dus dat scheelt weer.

Heb je ook een onderdeelnr van deze plaat? Is misschien ook wel wat voor mij

Van Limburg
12-09-2018, 09:02
Mooi plaatje! Originele G60 maat? Ben benieuwd naar hoe dat rijdt. Het is iig geen starre plaat, dus dat scheelt weer.

Heb je ook een onderdeelnr van deze plaat? Is misschien ook wel wat voor mij

Neen geen starre. Dat bedoelde ik dus met die veren :D
En idd zelfde afmetingen.
Achter paar weken zal die eens geplaatst worden.
Onderdeelnr: 881861 999750

W1m
12-09-2018, 10:16
Ik heb de zelfde zitten in mijn golf 1 en dit rijd gewoon perfect.

EnVeeZee
12-09-2018, 10:30
Heel erg benieuwd naar je ervaringen, ik had een andere!

René
12-09-2018, 14:16
Thanks!

Van Limburg
25-03-2020, 10:15
Enkele maanden geleden begon de G60 weer wat gek te doen.
Bleek er een kopbout los gekomen te zijn, detonatie tussen 1 en 2 met een beschadigde cilinderwand en zuigers tot gevolg. Pech.

Alles weer uit elkaar om honen en weer een set nieuwe zuigers er in gezet. Bak is ook weer uit elkaar gegaan voor een echte revisie.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/6233E364-7FBD-47DB-BE12-25F633570E04.jpeg
Hier nog eens laten zien hoe krap sommige onderdelen langs elkaar af gaan
f-MkZlKKb90
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/289E91F2-05EA-4778-83CB-156D50E16D00.jpeg
Alles in eerste instantie terug opgebouwd met M11 bouten maar na 3x warm draaien kwam er al snel terug koelwater in de verbrandingskamers. Alles weer los.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/F01D70F0-D3FB-4CB3-A1A3-40243D7B6DA2.jpeg
Het vermoeden is dat de standaard M11 bouten niet meer voldoen.
Het vermogen blaast de kop gewoon omhoog.
Mede door de 6mm decompressieplaat heb je gewoon minder draad.
Diesel kopbouten zijn M12x1,75 en iets langer. Lengte is wel nog aangepast naar G60 lengte+6mm.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/BB15B1FF-477E-479F-9338-B4F00E651F98.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/E3BC6218-EE0C-49BD-B40F-A31C060B1E1F.jpeg
Nu gewoon weer opnieuw opbouwen en weer testen :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/F5A7E98E-684D-447F-B859-77F7623DEFAA.jpeg

Johan1982MK1
25-03-2020, 10:32
Damn, wat een (mooi) werk. De aanhouder wint.
Hopen dat het nu opgelost is.

RobertVoorst
25-03-2020, 10:43
Goed bezig ondanks de tegenslagen! Was een set ARP Kopbouten geen optie geweest hier?

Van Limburg
25-03-2020, 11:06
Goed bezig ondanks de tegenslagen! Was een set ARP Kopbouten geen optie geweest hier?

Niet te zeggen. Sterkte wel maar lengte niet.
ARP houdt in ieder geval geen rekening met de decompressieplaat.
Diesel bouten lagen al klaar voor een ander project. Keuze snel gemaakt.

Van Limburg
25-03-2020, 12:36
Damn, wat een (mooi) werk. De aanhouder wint.
Hopen dat het nu opgelost is.

Je inderdaad. En anders weer op naar de volgende uitdaging :rolleyes:

Johan1982MK1
25-03-2020, 14:24
Je inderdaad. En anders weer op naar de volgende uitdaging :rolleyes:

Komt mij ook niet onbekend voor zegmaar haha ;)
Soms is de motivatie even ver te zoeken, vooral als er iets stuk gaat wat er nog maar net in zit. Een bak of een kop bijvoorbeeld :D

Gezond verstand blijven gebruiken en rustig doorgaan. Het zijn gelukkig projecten en geen auto's voor dagelijks :D

Roy16VG60
25-03-2020, 19:25
De Rallye 1H motor had ook M12 kopbouten volgens mij.

Altijd zuur als je het een paar keer over moet doen, maar komt helemaal goed zo te zien :thumbup:

Van Limburg
25-03-2020, 22:50
Achja. De man die hier aan werkt doet het ondertussen blindelings :D
Ondertussen loopt ie weer. Testrijden blijft beperkt deze dagen...

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/3DC1D844-7570-4E36-AED9-9F5AC2D20872.jpeg

Van Limburg
25-03-2020, 22:51
De Rallye 1H motor had ook M12 kopbouten volgens mij.

Altijd zuur als je het een paar keer over moet doen, maar komt helemaal goed zo te zien :thumbup:

Dat moet ik eens uitzoeken. Goed om te weten

Mk1_er
26-03-2020, 09:15
Hoeveel vermogen zit er dan in?
Testritje naar de voedingswinkel kan altijd hè :D

Van Limburg
26-03-2020, 10:09
Hoeveel vermogen zit er dan in?
Testritje naar de voedingswinkel kan altijd hè :D

Nog geen idee. Ruim meer dan standaard :cool:
Als alles nu heel blijft en de corona gewoon vertrekt kan hij de bank op.

Sinaasboom
26-03-2020, 11:35
Steekt weer netjes in elkaar! Tja het blijft een hobby hé :D

Van Limburg
27-03-2020, 09:47
Ja zeker. Blijft genieten zo’n G60. Kan het iedereen aanraden die veel te duur wil rijden.

LRR
27-03-2020, 11:11
Kan het iedereen aanraden die veel te duur wil rijden. :D :D :D

Maar G60 in een Mk1 blijft super !! :thumbup:

Mk1_er
27-03-2020, 17:48
Ja zeker. Blijft genieten zo’n G60. Kan het iedereen aanraden die veel te duur wil rijden.

Dat is geen probleem hier met de bijna 16litertjes dat die verbruikt :screwy: :D
Spijtig dat ik nu niet kan rijden, den 98 staat spotgoedkoop nu, amper €1,-

Johan1982MK1
27-03-2020, 19:11

Haha :D:D
Betrouwbaarheid en verbruik zijn wel een dingetje inderdaad :cool:
Maar veel onderhoud en blijven tanken doet wonderen :D

Goed warmrijden en met gezond verstand mee omspringen dan kan het heel lang goed gaan.

Mk1_er
22-01-2021, 21:16
En zijn er nog vorderingen bij dit golfje?

Van Limburg
17-09-2022, 13:08
Deze Golf staat nu zo'n 2 jaar stil in een warme garage.
Afgelopen week is hij nog eens opgestart. Brandstof leidingen gecontroleerd, nieuwe accu, olie en filter. Vervolgens heeft de eigenaar nog eens een rondje industrieterrein kunnen rijden!

En dat zal nu ook stillaan het einde worden van het verhaal. Deze zal i.v.m. wat roest aan de wielranden niet meer door de keuring komen. Te veel werk en kosten om het nu goed te doen houden het tegen.

De Golf zal compleet te koop aangeboden worden. Maar eventueel in onderdelen is ook een optie. Bizar veel werk en geld zit er in het hele motorblok. Echt kilometers maak je hier ook niet mee dus alles is haast nieuw.
Als iemand al belang heeft bij bepaalde delen kan je me een PB sturen.

The Skinnmeister
19-09-2022, 08:02
Wel jammer.... Is deze helemaal niet meer te redden dan?

Van Limburg
19-09-2022, 14:16
Wel jammer.... Is deze helemaal niet meer te redden dan?

Oh jawel hoor.
Maar als we er aan moeten beginnen dan doen we het helemaal opnieuw.
Stond al een betere carrosserie klaar zelfs.

Van Limburg
21-09-2022, 12:03
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_20220920_131606.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_20220920_131634.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_20220920_131900.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_20220920_131642.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_20220920_131827.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_20220920_132007.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_20220920_131651.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_20220920_131747.jpg