Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-03-2012, 16:49
Skeedale's Avatar
Skeedale Skeedale is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 24
Default elektrische deurvergrendeling golf 3

Hallo

Ik heb een probleem en misschien is er iemand die mij kan helpen?

Ik wilde vanmiddag mijn auto open maken via de centrale deurvergrendeling op afstand (aangezien ik geen sloten in mijn deuren heb). Maar niks werkte ik heb de ANWB langs laten komen om mijn deur open te laten maken.
Na heel veel gedoe hebben we hem open gekregen. Mijn accu geeft gewoon 12volt aan. De batterij van mijn afstandsbediening werkt gewoon dus daar is niks mis mee en dus ook niet leeg.
Nadat we contact hadden gemaakt via de bobine hebben we via een lus de deurpin omhoog gekregen en schoot de cv gewoon open.
Maar nu mijn vraag weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen heeft het te maken met een zekering? Of ligt het aan de cv zelf? Ik heb allebei mijn afstandbedieningen geprobeerd maar de auto reageert op allebei niet.

Ook nu de auto open is geweest gaat hij niet meer op slot. Iets in het systeem werkt dus niet. Wie weet hoe ik er achter kan komen wat er stuk is en hoe ik dit het beste op kan lossen?

Groetjes Alex
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2012, 22:15
GZGII's Avatar
GZGII GZGII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 29
Default

Ik neem aan dat er een module is geplaatst om de standaard centrale vergrendeling op afstand te kunnen bedienen?
Zoja, dan kan het inderdaad de zekering van de module zijn die kapot is.
Zo nee, dan is waarschijnlijk de code van zender/ontvanger verlopen en zou je deze moeten synchroniseren.
Hoe je dat moet doen staat waarschijnlijk in de gebruiksaanwijzing.

Succes ermee!
Reply With Quote
  #3  
Old 04-03-2012, 00:36
Skeedale's Avatar
Skeedale Skeedale is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 24
Default

ik heb helaas geen gebruiksaanwijzing der bij
dus dan maar hopen dat het een zekering is?
ik hoorde ook dat er een slangetje van de vacuümpomp kan zijn die los geschoten kan zijn of de vacuümpomp zelf die misschien kapot is.
dus morgen even kijken of ik het zijpaneel eraf kan halen en dan even op onderzoek uit. bedankt voor de tip ga der mee aan de slag
Reply With Quote
  #4  
Old 04-03-2012, 10:59
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Als je in de auto zit en je trekt het stangetje met de hand uit en in, gaan dan de andere portieren ook open en dicht ??
Zo ja, heb je geen vacuemlek en dan zit het probleem waarschijnlijk in je naderhand opgebouwde comfort module.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-03-2012, 11:11
Skeedale's Avatar
Skeedale Skeedale is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Als je in de auto zit en je trekt het stangetje met de hand uit en in, gaan dan de andere portieren ook open en dicht ??
Zo ja, heb je geen vacuemlek en dan zit het probleem waarschijnlijk in je naderhand opgebouwde comfort module.


nou dat is dus een probleem. bestuurders deur is open en bijrijders deur is het pinnetje ook van omhoog. maar krijg hem niet open (bijrijders deur) en in en uit trekken dat werk niet zit zoveel tegen druk op. ik heb de auto toen der tijd zo gekocht en zou niet weten waar ik moet zoeken naar module? misschien kun je mij ongeveer vertellen waar?
Reply With Quote
  #6  
Old 04-03-2012, 11:27
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Waar module zit is afhankelijk van de inbouwer, zou beginnen met de kap onder het stuur los te halen.
Meestal zit hij onder het dashboard weg gewerkt.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-03-2012, 12:17
Skeedale's Avatar
Skeedale Skeedale is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 24
Default

ik heb de kapjes rond me stuur weg gehaald maar kan niks vinden.
de vacuümpomp werkt gewoon want kan als ik erin zit gaat ie gewoon op slot en open en alles gaat dan ook open/dicht.
de autosloten heeft gewoon altijd gewerkt op afstandbediening en zo 1 op andere dag reageert ie nergens meer op waar kan ik nog meer zoeken naar die module? heb niet zoveel verstand met elektra maar een zekering en door meten dat lukt me nog wel haha gewone zekeringen zijn allemaal goed in me zekeringkast.
Reply With Quote
  #8  
Old 04-03-2012, 12:34
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Kijk eens in de buurt van de vacuumpomp voor die module. Deze zit bij veel auto's gewoon zo dicht mogelijk bij de pomp. Als het een votex is zit die altijd bij de pomp, omdat deze plug and play is met de originele kabelboom.
Reply With Quote
  #9  
Old 04-03-2012, 12:44
Skeedale's Avatar
Skeedale Skeedale is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 24
Default

waar kan de pomp zitten? heb echt geen idee van electrice deurvergrendeling,
wat dat betreft ben ik een leek. zit het in de deur of in de kofferbak?
Reply With Quote
  #10  
Old 14-03-2012, 18:34
bighead bighead is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 160
Default

De pomp zit bij je rechter achterlicht.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum