Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-07-2011, 22:05
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default [help] 1800 DX (GTI) motor

hallo,

ik heb sinds enige tijd een 1800DX in mijn jetta mk1 liggen.
deze is voorzien van een scherpere nokkenas.

hier al enige tijd veel plezier van, tot een week of 3 terug.
de auto begon slecht te lopen; regeerde slecht op het gas en/of stationair.
tot hij op een gegeven moment toen ik van de snelweg af kwam, helemaal uitviel ...
wilde nog wel starten, maar met volgas ingetrapt...

nu zijn we aan het zoeken gegaan, naja; proberen...
we hadden het vermoeden dat het hem in de ontsteking zat; dus de onsteking (hall gever) vervangen, evenals bobine en de module in de paravanbak.

dit mocht niet baten ... de auto starte met moeite, met de onsteking op zn vroegst (helemaal tegen de klok in moeten draaien)...

verder gezocht / geprobeerd; andere inlaat met vacuumslangen gemonteerd, mocht ook niet baten.

ik loop nu op het einde van mijn ideeen en mogelijkheden, dus zoek eigenlijk hulp van iemand in de buurt van emmen. of een goeie tip?!?

heel erg bedankt voor de hulp alvast
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #2  
Old 11-07-2011, 22:14
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Het klinkt alsof de distributieriem een tand versprongen is.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #3  
Old 11-07-2011, 22:18
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Of misschien iets met de benzinedruk? kapotte benz pomp ,of een verstopt brandstoffilter ?
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #4  
Old 11-07-2011, 22:28
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,865
Default

opent en sluit de klep in je spinnenkop wel goed, en is die mooi vlak/recht?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 12-07-2011, 00:30
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

Distibutie zou ik is na kunnen kijken, maar het is mij bij het vervangen Vd ontsteking niet opgevallen; BDP om de ontsteking te vervangen.

Benzinefilter even losgedraaid, erna; druk leek goed. Maar kan dit niet precies nameten...

Klep inde spinnenkop lijkt goed, op tillen; stuitert 3x bij laten vallen
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]

Last edited by GJ007 : 12-07-2011 at 00:32.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-07-2011, 01:50
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

kijk eens of je verstuivers niet vuil zijn of dichtzitten.

Ik had ooit 2 kapotte verstuivers/injectoren en ongeveer dezelfde symptomen als jij.

Ik heb ook men brandstoffilter vervangen en men verstuivers/injectoren, ook heb ik men spinnekop/luchtweger gekuist.

Daarna deed ie het wel maar niet zoals het moest, bij mij bleek ook nog de brandstofpomp kapot te zijn, beetje van alles wat dus.

Ik hoop dat je eruit komt.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-07-2011, 08:53
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

De verstuivers is, net als de distributie, nog iets wat ik zelf kan nakijken

Bedankt voor de tip!

Misschien toch iemand een idee, voor het geval dat, een specialist in het noorden van dit soort motoren oid?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #8  
Old 12-07-2011, 20:29
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

een vriend van mij heeft precies het zelfde probleem met zijn dx
maar heeft de auto gekocht met het probleem er bij
ben heel benieuwd wat het kan zijn
hij heeft al compressie gemeten (die is goed)
andere spinnekop (die is ook goed)
onsteking staat op tijd

ik ga dit zeker volgen
Reply With Quote
  #9  
Old 13-07-2011, 07:37
magik17 magik17 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,233
Default

Probeer gewoon al is de bougies en bougiekabels te vervangen.

Grtz
__________________
http://img714.imageshack.us/img714/5719/stoffelvag.jpg

Proud VAG NATION MEMBER "27-06-10"
Reply With Quote
  #10  
Old 13-07-2011, 09:39
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,083
Default

koud en warmloop (of hoe je die dingen maar mag noemen) relais nog goed?
Ik heb met mijn cabrio (1.8 jh) hetzelfde gehad, toen beide relais vervangen en toen was het over.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #11  
Old 13-07-2011, 11:31
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

De brandstofpomp loopt bij mij wel tijdens het starten.
Bougiekabels zijn net nieuw :0

De warmdraairegellaar kan toch niet zomaar kapot, en dan voor deze klachten zorgen? De zorgt enkel dat de druk iets naar beneden gaat bij warme motor...

Inmiddels heb ik alle K-jet onderdelen voorbij horen komen, maar om nu zomaar alles te vervangen is ook zo wat. Wil juist graag een diagnose, zodat ik niet at random alles moet gaan vervangen.

Misschien een tip of uitleg hoe je een onderdeel controleert op z'n werking?! Zou iig erg gewatteerd worden!
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #12  
Old 13-07-2011, 15:15
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,083
Default

Ik bedoel de relais in dit plaatje: http://www.cabby-info.com/images/El...89FusePanel.png
Met de nummers 14, 15 en 16. Al ga ik er vanuit dat je relais met nummer 15 nog wel goed is omdat je pomp gewoon draait.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #13  
Old 13-07-2011, 15:58
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

Heb alleen op 15 een zitten; toendertijd aangesloten zoals haynes dat aangaf; iig geen apart relais voor de koude start ...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #14  
Old 13-07-2011, 19:33
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

ik had de banjo bout ,op de spinne kop,dicht zitten bleek een filtertje in te zitten,,,wel een paar leeees heel veeel uurtjes na gezocht
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #15  
Old 13-07-2011, 20:06
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
ik had de banjo bout ,op de spinne kop,dicht zitten bleek een filtertje in te zitten,,,wel een paar leeees heel veeel uurtjes na gezocht


welke banjobout?
ik heb ze allemaal opnieuw laten verzinken, maar ik kan me geen filter herrinneren
Reply With Quote
  #16  
Old 13-07-2011, 20:11
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

Kan geen kwaad die allemaal een bij langs te lopen iig
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #17  
Old 13-07-2011, 21:51
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Schijnt dat de dealer alle banjo bouten met zeef in het verleden altijd verwijderde ivm. de vele problemen.
In mijn gti zit er nog 1.

Klinkt absoluut als een brandstof probleem, zou eerst maar eens de benzinedruk meten en kijken of de opbrengst van je injectoren correct is.

Groet Yal
Reply With Quote
  #18  
Old 13-07-2011, 22:33
Mk1driver's Avatar
Mk1driver Mk1driver is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,723
Default

Trek eens een injector eruit, contact aan zodat de pomp draait, til de luchtweger aan de co stelschroef omhoog, nu moet er een mooie kegel uit de injectoren komen. Mijn DX wilde ook niet starten, mits ik de luchtweger omhoogtrok aan de co schroef. Ook effe als tip, mijn injectorrubbers kon ik een ruit mee ingooien zo hard, na het vervangen al heel wat beter lopen.
Reply With Quote
  #19  
Old 13-07-2011, 22:55
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

de bussen heb ik recent vervangen; bij het overbouwen van de motor, juist om dat tegen te gaan ^^

ga morgenvroeg is even wat dingen nakijken;
- injectoren (opbrengst / sproeibeeld)
- aansluitingen spinnenkop bij langs
- distributie riem toch even nakijken
- benzinedruk... tja, lastig; geen meetapparatuur voor
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #20  
Old 14-07-2011, 20:23
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

informatief dagje gehad;

sproeibeeld van de injectoren zag er goed uit.
distributieriem nogmaals nagelopen; leek op het eerste oog goed. de nokkenas en krukas kwamen overheen (BDP, met merktekens)... echter vond ik dat de rotor nogal ver van het blok afstond...
voor de grap alle bougiekabels 1 verder (tegen de klok in) aangesloten... extreem vroeg als het waren (als ik het goed zeg). zodat de rotor, tijdens het BDP, naar bougiekabel van cil 1 wees.
en waarrempel; starten en nog lopen ook. even wezen prutsen met stationair / gasklep zodat die btje normaal liep.

alleen werd me toen de uitlaat roodgloeiend, dus even pauze. maar naar paar keer starten/stuntelen (was alleen) kreeg ik de boel niet snel genoeg afgesteld en lekker de accu leeg lopen starten.

dus vanavond de boel even aan de lader, en morgen is goed naar de distributieriem kijken; met name het tandwiel van de ontsteking / oliepomp...

bijzonder weer dit . . .
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum