Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-02-2011, 19:22
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default GU motor --> andere cilinderkop

Heb een golf 2 waarop ik binnenkort een nieuwe koppakking ga monteren.
Hierbij ga ik tevens mijn cilinderkop reviseren.

Nou kwam ik dit tegen op een engelse site

Quote:
Here are some rough & ready before & after tuning figures for some common VW 8V motors

First the original figures for the 1,8 liter motors


1800 motors
GU - - 1.8 -- 90 bhp @ 5200 & 145nm @ 3300 - comp ratio -10.0 to 1 - n/a - no cat
GX - - 1.8 -- 90 bhp @ 5250 & 137nm @3000 - comp ratio -- 9.0 to 1 k/j - with cat
1P - - 1.8 -- 98 bhp @ 5400 & 143nm @3000 - comp ratio - 10.0 to 1 d/f - with cat
PF - 1.8 - 107 bhp @ 5400 & 157nm @ 3800 - comp ratio - 10.0 to 1 - d/f - with cat
PB - 1.8 - 112 bhp @ 5400 & 159nm @ 3800 - comp ratio - 10.0 to 1 - d/f - no cat
PG -- 1.8 - 160 bhp @ 5800 & 225nm @ 3800 - comp ratio - - 8.0 to 1 - d/f - with cat


Tuning the common Syncro motors

GU. 90 bhp
1) Swap the Pierberg carb for a 32/34 or 34/34 DMTL or DMTR Weber - -- + - 5bhp
2) Swap the head for the PF, PB or PG head, this has bigger inlet valves - + - 5 bhp
3) Swap the camshaft for a fast road cam say 268/270 degrees ish - - - - - + - 5 bhp
total increase 15 bhp = 105 bhp ish
Remarks, this motor has an identical bottom end as the PB motor

http://www.vwsyncro.co.uk/data/foru...p?TOPIC_ID=1942

Nou zat ik er aan te denken om dan maar meteen een andere GTI kop met GTI nokkenas te reviseren en te monteren. Dit ivm de grotere kleppen en iets snellere nokkenas.

Heeft hier iemand ervaring mee ? ? Ik weet dat ik zoizo de injector gaten dicht moet maken.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-02-2011, 22:03
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

Klopt, verder past hij er zo op!
Reply With Quote
  #3  
Old 18-02-2011, 11:11
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

sommige carbs en inlaatspruitstukken hebben een wateraansluiting vanuit de kop voor de koudloop, een gti kop heeft die voorziening niet.
iets om misschien rekening mee te moeten houden
Reply With Quote
  #4  
Old 18-02-2011, 12:44
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
sommige carbs en inlaatspruitstukken hebben een wateraansluiting vanuit de kop voor de koudloop, een gti kop heeft die voorziening niet.
iets om misschien rekening mee te moeten houden

Een GU heeft dat ook.

Lijkt er op sommige gti koppen wel gewoon op te zitten als ik een plaatje van een pf kop bekijk.

Iemand die dit nog meer kan bevestigen ? ?
Reply With Quote
  #5  
Old 18-02-2011, 22:14
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

Sommige hebben het wel andere niet. Maakt opzich niet veel verschil en is eventueel makkelijk af te sluiten in de kop.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum