Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-10-2010, 09:23
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default van 1.5 jb naar 1.6D , met een paar storingen.

ik heb enkele weken geleden in een regenachtige donkere avond in mijn haast een Golf GLD gekocht.
rondje gereden en kwam er achter dat er een paar dingetjes niet klopte, dat kwam later wel dacht ik.

1 van de dingen die niet klopte was onder andere dat er een Benzine cockpit in zat ( dat kan misschien dat de vorige kapot was en ze deze hadden liggen)

2 Er zit een 4-bak in. na verder onderzoek kwam ik er achter dat dit zou kunnen.

Ik werd die week geopereerd dus heb de Golf in de schuur gezet en niet meer naar omgekeken.
Nou ben ik gister een beetje bezig geweest met de golf en wat ik al verwachten het is een 1.5jb GLS geweest, en is dus niet heel netjes omgebouwd.
De 4-bak is de originele bak die in de auto hoort.

Nu wil ik wel dat het voorgloei lampje gaat werken, ik heb er nu een Diesel cockpit ingezet wat moet er nu nog meer aan veranderd worden?
Reply With Quote
  #2  
Old 12-10-2010, 09:55
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

hebben ze de draadboom een beetje verknipt, of zit er een dieselboom in??

als er geen dieselboom in zit, en je die ook niet wilt installeren, moet je een draadje van het voorgloeirelais naar je cockpit maken.
in oude passats (die ik heb) kon er ook 4bak achter een diesel hangen, er is geen verschil met benzinebakken (ook niet tussen de 5bakken D/B), dus ik denk niet dat dat een fuck-up is. voor het comfort kan je natuurlijk altijd een 5bakje opsnorren!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #3  
Old 12-10-2010, 10:02
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

was er inderdaad achter dat ze ook met 4-bakken geleverd zijn dus dat wordt ombouwen naar 5-bak
Met die kabelboom weet ik nog niet zeker hoe dat zit nog is gaan uitzoeken, ben bang dat die dieselboom er niet inzit, hoe zou ik daar makkelijk achter kunnen komen


edit: waarschijnlijk als er veel kroonstenen inzitten ben ik de sjaak :P

Last edited by bas. : 12-10-2010 at 10:04.
Reply With Quote
  #4  
Old 13-10-2010, 08:53
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,865
Default

Valt mee, ik zette het voorgloeien altijd op de spruitstukverwarming, die bedrading zat er toch al, alleen een voorgloeirelais en 1 draad vanaf het contact aan/uit naar de brandstofpomp, en 1draad naar je cockpit voor het gloeilampje en thats it..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 13-10-2010, 08:56
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Voorgloeien doet hij wel, gaat mij er alleen om dat er ook een lampje gaat branden op het dashboard.
Waar moet ik die kabel op aansluiten in de cockpit, enig idee?
Reply With Quote
  #6  
Old 13-10-2010, 10:55
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Net nog even op onderzoek uit geweest, ben er achter gekomen dat het op een Golf 2 Diesel gaat met motorcode JP.
ook zit er een apart kastje in de motorruimte, zou dit het voorgloei relais wezen??

en zoals je ziet gaan er allemaal draden van links naar rechts met KROONSTENEN dus dat wil ik wel anders gaan doen.
op het kastje staat een merk en daaronder ''video'' voor de rest zou ik geen idee hebben wat dit moet wezen


Reply With Quote
  #7  
Old 13-10-2010, 11:26
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,865
Default

Officieel zou daar tegen het schutbord een zekering moeten zitten voor de gloei kaarsen..
Een zwart bakje, is van een golf 1 en 2 hetzelfde.. Daar komen die rode kabels aanvast.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 13-10-2010, 11:30
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Dat zal waarschijnlijk wel het zwarte ingetapte ding wezen wat eronder hangt.
Kunnen mensen toch aan klote in een auto.
Zijn die bakjes nog te krijgen, mooiste zou een fototje wezen zodat ik weet hoe het eruit ziet
Reply With Quote
  #9  
Old 04-11-2010, 16:59
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

ben nog eventjes verder aan het zoeken geweest, ik ben er achter dat het grijze bakje aan mijn parafaan uit een FIAT komt.
het lijkt een soort relais maar waar voor?

er gaat een dikke stroom kabel direct naar de + van de accu
vervolgens gaat er een stroom draad naar het zwarte blokje met een zekering.
1 draad geel/rood verdwijnt in de kabelboom.
En er zit nog een massa kabel aan.
er zat ook een massa kabel die naar mijn cockpit ging en weer aangesloten zat op een Haags alarm (gewoon een knipperend lampje)

Waar zou deze voor dienen.

OOk zit er een normaal Voorgloei ralais in de zekeringenkast., zou dat het Fiat blokje dan extra/overbodig zijn.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum