Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Autosport
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-07-2009, 01:47
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default wie doet hier aan driften?? info gevraagd!!!

ik ben van plan om samen met een vriend van me een drift cursus te gaan doen.

omdat het ons gewoon ubervet lijkt om het te kunnen. en ook omdat je veel kunt leren over voertuig controlle, wat in het dagelijkse verkeer ook nooit verkeerd is (we hebben ook al slipcursus e.d. gedaan)...

we houden gewoon erg van auto rijden, en dan is kunnen driften wel de ultieme vorm van controlle over de auto hebben...

nu was ik een beetje rond aan het kijken op het web, en je hebt dus de mogelijkheid om je eigen auto mee te nemen, of met een huur drift auto te rijden.

met je eigen auto kun je het leren voor 75 euro per persoon per dag (dan moet je je auto delen)...
als je met een huur auto wil rijden, kost het al snel 400 euro per persoon. dan rijd je met een 325 bmw E32 (jaren 80 model).
nu vind ik dat wel een heel groot verschil, aangezien je dat soort autos al voor een appel en een ei kunt kopen.

als je 1 keer gaat scheelt het al snel 650 euro als je je eige auto mee brengt (als je 400 euro per persoon betaald moet je ook de auto delen met een ander..)
dus als je vaker wilt gaan als het bevalt, scheelt het al snel een paar duizend euro op enkele dagjes driften...

nu wil ik graag weten of een gestripte 325 met een schroefsetje voldoet voor een aantal driftdagjes om het te kunnen leren? of mischien een 200sx zonder al te veel aanpassingen?
en hoeveel zo`n auto nu echt te lijden heeft..
ik neem aan dat de aandrijflijn en achteras het het zwaarste heeft tijdens het driften. maar dat lijkt me ook relatief.. zal echt niet veranderen in gruis binnen 100km... en onderdelen op de sloop kosten ook de wereld niet...
als banden volstaan goedkope b merk banden met harde compound wel, vanwege de mindere grip.. bij het driften is dit een plus punt in principe.
met minder grip heb je minder power nodig om uit te kunnen breken, en harde compound slijt minder snel natuurlijk, allemaal pluspunten tijdens het driften.

dus als ik het zo bekijk is het voordeliger(omdat we dit waarschijnlijk graag vaker gaan doen) om gewoon een goedkope auto te kopen, die te strippen en een beetje te upgraden qua onderstel en dergelijke. of zie ik dan echt dingen zwaar over het hoofd?

plus met een eigen auto heb je nog een leuk speeltje om eens de ring op te gaan bijvoorbeeld. met je eigen daily auto is dat al snel "zonde", en erg duur als iets misgaat en je een vangrail raakt of iets dergelijks....

ik had wel graag meningen van mensen met ervaring of mensen die weten waar zo over praten, speculeren kan ik ook zelf wel

dus wie heeft hier wat nuttig advies over?

Last edited by DutchRebel : 27-07-2009 at 02:17.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-07-2009, 06:38
Der Ghopmeister's Avatar
Der Ghopmeister Der Ghopmeister is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,154
Default

pm
Reply With Quote
  #3  
Old 27-07-2009, 08:01
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,042
Default

Ik heb nog wel een Volvo 360, met vast achterdiff voor je staan voor weinig..


Reply With Quote
  #4  
Old 27-07-2009, 21:53
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik heb deelgenomen aan een hele dag bij Driftsport.nl, helemaal geweldig. Nog een auto wilde ik niet, dus ik ben voor een auto van het bedrijf gegaan. Zit je ook niet met vervoer etc.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-07-2009, 06:29
Der Ghopmeister's Avatar
Der Ghopmeister Der Ghopmeister is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,154
Default


Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum