![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Zal maar alvast een begin topic maken voor mijn projectje.
Het is een golf g60 die ik van gti-g60 girl heb overgenomen als kaal wrak. Mooie zee blauwe kleur, en enkelt nog voorzien van plaatwerk en ramen. Verder geheel kaal gehaald incl onderstel. Deze heb ik gekocht om wer op te bouwen met een 20v motor erin. De motor had ik al 2 maanden geleden gekocht, het is een auq motorcode uit een seat leon vandaan. Standaard 180pk en straks met dta iets meer. Ik heb nog niet echt duidelijke foto`s van de auto en motor. Zal die morgen even maken. Ben nu langzamerhand bezig om de auto weer kompleet in elkaar te krijgen. Gedeelte van het interieur zit er al weer in , dit is een blauw recaro setje. Niet nieuw meer , maar voorlopig goedgenoeg voor mij. Het subframe en draagarmen heb ik laten stralen en liggen nu bij de spuiterij om zwart gespoten te worden. Stuurhuis uit elkaar gehaald , schoongemaakt, likje verf erover en weer in elkaar. Tijdelijk zit er nu een subframe onder om hem toch mobiel te houden. De achteras zit ik nog op te wachten, ben opzoek naar een achteras om te laten stralen en ook te spuiten . Zit nu wel een g60 as onder, maar die wil ik daar laten om de auto mobiel te houden. Voor de achterkant heb ik 2 zo goed als nieuwe remklauwen liggen. Enkelt nog even schijfen en lagers vervangen achter en hij is weer kompleet. De motor zelf is bijna helemaal ontdaan van overbodige delen. Gewone disbobine gemonteerd, ( beugeltje gemaakt). Stuurbekrachtiging en airco verwijderd. Zit nu nog op de g60 bak te wachten zodat de motor tijdelijk zijn onderkomen kan vinden in het motorruim. Verder denk ik dat foto`s meer zeggen dan tekst , dus zal proberen morgen foto`s te maken. Dit zijn nog foto`s uit de tijd dat hij nog gewoon als g60 door het leven ging: ![]() ![]() ![]() foto`s van hoe hij er nu bij staat volgen dus nog. Last edited by Ron mk1 : 17-10-2007 at 21:54. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Tjonge jonge, nog een 20VT ombouw... Nu kan ik bijna niet achterblijven om de Passat ook naar 20VT om te bouwen
![]() Ben benieuwd naar de foto's! ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro Last edited by Gijs : 17-10-2007 at 22:00. Reason: tiepvout |
#3
|
|||
|
|||
![]() Word bijna nog zeldzaam om een originele g60 te bezitten.
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Aangezien ik zelf geen digitale camera heb , bij deze wat slechte kwaliteits foto`s van een geleend toestel.
Dit is de auto zoals hij er nu bij staat. Is al aardig wat werk vericht: ![]() ![]() \ ![]() foto`s van de Intercooler. Deze is al vaker gebruikt door 2 bekenden. Zijn er zeer tevreden mee. 1 Eindtank moet omgelast worden voor betere pasvorm. Maar dan zit hij wel perfect. ![]() ![]() Hier een niet al te duidelijke foto van de motor die ligt te wachten om erin te gaan. ![]() Last edited by Ron mk1 : 18-10-2007 at 21:03. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Wat voor intercooler is dat? En heb je daar maten van?
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#7
|
||||
|
||||
![]() Hij stond er in z'n G60 tijd i.d.d. beter bij als nu, maar is een leuk project met een 20VT
![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Intercooler komt bij Mel g60 vandaan, denk dat als je hem een pb stuurt dat hij je meer info kan geven.
De maten weet ik zo niet. En in zijn g60 tijd zag hij er beter uit ja, komt alleen maar omdat die daar kompleet was en mooiere foto`s. Van de week word hij even gewassen en gepoetst , want die boeren lucht waar hij vandaan komt heeft hem niet schoon gehouden. Zal dan ook meteen even wat betere foto`s maken met een andere camera. Zal je dan nog meevallen hoe hij eruit ziet. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() waarom heeft richard die g60 helemaal kaal gehaald dan???
verder succes, je hebt spullen genoeg dus de auto komt vast wel weer in orde. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Richard heeft hem gebruikt als donor voor zijn rallye.
Hij kocht zijn auto ook net zo kaal, zijn vrouwtje reed in deze. Dus de keuze was voor hem makkelijk. Wat hij niet nodig had heeft hij verkocht. En aangezien hij qua plaatwerk kompleet bleef en toch in redelijke staat verkeerde heb ik hem gekocht van hem. Onderdelen heb ik inderdaad genoeg van liggen. Enkelt een aantal specifiek g60 gerelateerd niet meer. Maar die vind ik wel. Ps. je moet je uitlaat rubber achter even vast zetten, reed laatst achter je met mijn daily en zag dat hij los hing. ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Afgelopen dagen lekker bezig geweest.
Motor klaar gemaakt, g60 bak erachter met afgedraaid vliegwiel. Voorstoelen erin. Nieuwe gril besteld, zonder mistlampen maar met rode lijst eromheen. Nieuwe Oranje knipperlichten met fitting en bedrading Bumperhoek steuntjes voor aan de schermen. Motor in de auto geplaatst voor tijdelijk dan even. Nu eerst alles inbouwen en pasmaken. Daarna gaat de motor er weer uit en zal het motorruim gespoten worden. ABS pomp verwijderen en "gewoon" remsysteem monteren. Dan kan het gespoten subframe met draagarmen erook eindelijk onder. Heb ook zelf nu een digicam gekocht, dus zal van de week eens betere foto`s posten van alles. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Dan laat je eens gaan met die digicam
![]()
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#13
|
||||
|
||||
![]() En toch zie ik liever een netjes opgekanpt G60 blokje dan weer een ombouw met 20v Turbo. Maar dat is mijn mening. Maar toch heel veel succes er mee! ik blijf het ff volgen.
Wij wille foto's zien ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() 20VT = Cool !!!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#15
|
|||
|
|||
![]() 20vt is betrouwbaar vermogen zonder dat je hem hoeft te reviseren.
Wil je dit vermogen BETROUWBAAR met een g60 halen mag je hem eerst reviseren . Uit eindelijk duurder en dan nog niet zo betrouwbaar als 20vt. En g60 heb ik er al genoeg van gehad. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Klinkt als een goed project. En zoals jij al zegt die 20vt tjes zijn onbeslist een goede prijs/kwaliteit. Mocht er weer iets ernstigs met mijn g60 zijn dan gaat bij mij ook een 20vt worden. Een auto moet je mee kunnen rijden en niet dat eeuwige getuur hebben met een g-lader, ze hebben dat spul niet voor niks zo snel uit productie gehaald.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
so true... ![]()
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#18
|
|||
|
|||
![]() Na 3 golfjes g60 en 1 corrado g60 is het wel leuk geweest met die laders.
Turbo is weer eens iets nieuws. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Succes Ronald...
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Thanks Richard, komt helemaal goed.
Nu net even gepoetst met de polijst machine. Meteen weer eens tuk netter. Intercooler ook even de eindtank vanaf gehaald, kan die verlast worden van de week. Watermondje is ook bijna klaar hoorde ik net, een pijpje laten maken met een aansluiting bovenop waar de normale temp. sensor van de mk2 weer in kan voor het tellerbak. |