Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-06-2004, 18:19
rifmaster rifmaster is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 40
Default polo 2f gt

hey mensen,

heb van het weekend net een polo gt '91 gekocht
nu zag ik er twee verschillende motoren in een 2f mogelijk zijn
40kw en 55kw maar bijde zijn het 1.3-tjes

waar ligt dit verschil in vermogen aan?
andere computer of iets dergelijks??
Reply With Quote
  #2  
Old 21-06-2004, 18:39
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Motor en ander soort motormanagement.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-06-2004, 19:30
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

martin in een Polo??

en toch eindelijk naar het goede forum gekomen?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-06-2004, 19:51
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Das ff geleden zeg, welkom terug
Reply With Quote
  #5  
Old 21-06-2004, 22:03
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 09:28.
Reply With Quote
  #6  
Old 21-06-2004, 22:10
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Rifmeester, welkom terug.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 23-06-2004, 14:28
rifmaster rifmaster is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 40
Default

haha kijk ik dacht dat het alleen aan het management zou liggen, weer wat wijzer geworden.

jahh ik ben weer eens komen kijken hier op het volksforum.
eigenlijk ben ik sinds het hele gedoe met het oude vwforum een beetje afgehaakt van bijde forums.
maar.. nu ik weer een andere aanwinst heb zal dat wel weer aantrekken.
er zit tenslotte een schat van info hier, en sja dat is op het andere forum iets minder. (tenzij je het over kippengaas en 3m spiegels hebt )
ik ga op mijn gemak eens de posts doorlezen over de polotjes,
wie weet dat ik over een tijdje bij sjampoo of een van de andere guru´s anklop voor advies om m wat pittiger te maken.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-06-2004, 11:42
rifmaster rifmaster is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 40
Default

nou helemaal precies weet ik het nog niet hoor.
ik bedoel ik weet dat het een 55kw motor is in mijn polotje, alleen wat de motor code is weet ik niet. (ik ga m zaterdag namelijk pas ophalen)
Reply With Quote
  #9  
Old 25-06-2004, 14:42
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Das dus een 3F, kan zo'n 110pk uit
Reply With Quote
  #10  
Old 25-06-2004, 18:55
rifmaster rifmaster is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 40
Default

Quote:
Originally Posted by Blikopener
Das dus een 3F, kan zo'n 110pk uit


damn uit een 1.3? ongeblazen?
okay i'm seriously not informed about polo power....
ik moet eens wat meer gaan lezen.
(nadeel is dat ik duits nooit heb begrepen )
Reply With Quote
  #11  
Old 25-06-2004, 19:10
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Hier op het forum staan anders ook genoeg tips om veel power uit een 1.3 te halen hoor!
Reply With Quote
  #12  
Old 25-06-2004, 19:23
rifmaster rifmaster is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 40
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Hier op het forum staan anders ook genoeg tips om veel power uit een 1.3 te halen hoor!


ja, dat is helemaal waar, maar goed ik ben gewoon nog een newbie in de motorblokkenverbeterjeprestatieklussen
ik weet nog niet eens het verschil tussen de diverse nokken assen enzo
dus laat mij maar eerst effe een jaartje dromen en genieten van de standaard polo.
wie weet wordt ik nog wijs met al dat gelees Hahaha :biggrin:
Reply With Quote
  #13  
Old 25-06-2004, 22:56
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

wel een 268 nokker plaatsen ,g60 injectoren ,drukpotje indrukken ,kop bewerken ,gk zuigers ,,kat verwijderen anders fikt hij wel weg ,spaghetty,golf 2 luchtweger ,chippen
moet het wel aardig doen voor een 110 pk
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #14  
Old 26-06-2004, 06:55
BBCoupe BBCoupe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
drukpotje indrukken


Dat heb ik jullie al vaker zien schrijven. Waar zit dat drukpotje dan en wat moet je precies doen?

BVD
Berteld
Reply With Quote
  #15  
Old 26-06-2004, 14:21
S.Heck.Driver S.Heck.Driver is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 92
Send a message via MSN to S.Heck.Driver
Default

bij NZ zit dat drukpotje aan de kant van de luchtfilterbuis/slang. Kleur: goud/bronz.
Reply With Quote
  #16  
Old 26-06-2004, 17:11
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Misschien dat ie het vindt, maar de prijs voor de duidelijkste uitleg win je er niet mee


Bedoelt wordt de benzinedrukregelaar, die zit aan de linkerkant aan de benzinerail geschroefd. Door het indrukken verhoog je de brandstofdruk.
Tis alleen wel een eenmalige actie, terugdrukken kan niet.

Ik kwam wel deze ombouwbeschrijving tegen:

http://www.ddv-motorsport.nl/nl/tec...drukegelaar.htm
Reply With Quote
  #17  
Old 26-06-2004, 20:57
BBCoupe BBCoupe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 22
Default

En bij de AAV zit ie op de " upper throttle body"???

Zo'n klein ding vlak naast de injector?

Hoe druk je 'm dan in en hoeveel?
__________________
Kever 1200 1966 -> verkocht
Polo Coupe Prego 1.3 AAV '93/'94
Reply With Quote
  #18  
Old 27-06-2004, 13:45
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Zit niet op een AAV/AAU motor, dit zijn monopointinjectie motortjes.

Btw Dennis, je brandstodrukregelaar zit niet links op de brandstofgallerij maar RECHTS
Reply With Quote
  #19  
Old 27-06-2004, 13:58
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Als je het handig vind om vanuit de bestuurdersstoel de drukregelaar te gaan zoeken, ja, dan zit ie rechts..
Reply With Quote
  #20  
Old 27-06-2004, 19:12
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

dennis ,zo wordt alle aangeduid .....................anders gaat het mis tussen links en rechts ,altijd vanuit de rijrichting gezien ,dan gaat het goed,jij kijkt toch ook niet eerst op de kaart via een spiegel of je links of rechts moet..................hopelijk sta je dan straks niet in hoek van holland te wachten als we naar denemarken gaan (lol)
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum