Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-03-2006, 22:20
roy1 roy1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 84
Default help zie door de draden het bos niet meer

hey mensen,
ik heb net een golf2 1,8 cl gekocht net dingetje verder maar der zit geen radio in. ik denk a geen probleem....nou dus wel:P ik heb overal draden in me zekeringen kast heb ik speakerdraad van achter geloof ik me antenne kabel was gewoon een los kabeltje wat ze er hadden ingehangen. kan iemand mij mischien helpen aan een aansluitschema? heb het proberen te zoeken via de search maar kon het niet vinden. en waar moet ik nu mijn antenne kabel vandaan halen? zal em maar niet gewoon weer terug hangen
gr Roy
Reply With Quote
  #2  
Old 25-03-2006, 11:03
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

ik raad je aan om gewoon alles nieuw te trekken. is dan wel een dagje werk, maar dan weet je meteen dat je fatsoenlijke kabels hebt en dat het fatsoenlijk is aangesloten. zoveel werk is het niet. trek je meteen een constante voeding vanaf de accu naar je radio (wel afzekeren aub).
Reply With Quote
  #3  
Old 26-03-2006, 16:57
roy1 roy1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 84
Default

Quote:
Originally Posted by Reaper Customs
ik raad je aan om gewoon alles nieuw te trekken. is dan wel een dagje werk, maar dan weet je meteen dat je fatsoenlijke kabels hebt en dat het fatsoenlijk is aangesloten. zoveel werk is het niet. trek je meteen een constante voeding vanaf de accu naar je radio (wel afzekeren aub).

ik heb het nu uit gezocht. en ik heb alle speakerdraden gevonden en goed getrokken de antenne zit weer goed.
nu heb ik de volgende draden over
bij het radio console:
-dikke rode dropveter
-blauw wit
-geel wit
-dikke bruine dropveter
- en kleintje bruin rood (lijkt op een enkele speake draad maar ken hem niet thuis brengen

en bij mijn zekeringen kast
een dikke roode komt van mijn accu zekering af
bruin wit gaat naar buiten binnen zijn 2 losse stekker maar waar komen ze vandaan???

en een dikke bruine die zit aangesloten naast mijn zekeringenast die bruine onder die zwarte draad met blauwe clipje eraan




mss iemand enig idee?
Reply With Quote
  #4  
Old 27-03-2006, 06:43
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Quote:
Originally Posted by roy1
ik heb het nu uit gezocht. en ik heb alle speakerdraden gevonden en goed getrokken de antenne zit weer goed.
nu heb ik de volgende draden over
bij het radio console:
-dikke rode dropveter
-blauw wit
-geel wit
-dikke bruine dropveter
- en kleintje bruin rood (lijkt op een enkele speake draad maar ken hem niet thuis brengen

en bij mijn zekeringen kast
een dikke roode komt van mijn accu zekering af
bruin wit gaat naar buiten binnen zijn 2 losse stekker maar waar komen ze vandaan???
mss iemand enig idee?


Meestal is het als volgt :

dikke rode dropveter (Konstante voeding)

geel wit (vaak helemaal geel, geschakelde voeding)(gaat steeds aan en uit via het kontakt)

blauw wit (Vaak blauw/grijs, is je dashboardverlichting)

dikke bruine dropveter (massa)

en kleintje bruin rood (is volgens mij geen originele draad)

Dan is er ook nog Blauw (mee geschakelde accesoires zoals elec ant. of wisselaar.)

Dan heb je voor de golf 2 wel de meeste aansluitingen gehad hoor.
Maar meet de draden even door van te voren. Met een simpel lampje zijn de blauw/witte en geel/witte zo te kontroleren.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-03-2006, 15:15
roy1 roy1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 84
Default

Quote:
Originally Posted by Cabby 82 TDi
Meestal is het als volgt :

dikke rode dropveter (Konstante voeding)

geel wit (vaak helemaal geel, geschakelde voeding)(gaat steeds aan en uit via het kontakt)

blauw wit (Vaak blauw/grijs, is je dashboardverlichting)

dikke bruine dropveter (massa)

en kleintje bruin rood (is volgens mij geen originele draad)

Dan is er ook nog Blauw (mee geschakelde accesoires zoals elec ant. of wisselaar.)

Dan heb je voor de golf 2 wel de meeste aansluitingen gehad hoor.
Maar meet de draden even door van te voren. Met een simpel lampje zijn de blauw/witte en geel/witte zo te kontroleren.


heey thanks!
weet je toevallig ook die wazige kabel ;angs me zekerings kast enzo op de fotos?
Reply With Quote
  #6  
Old 27-03-2006, 21:08
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

nee, dat is achteraf aangebracht en kan dus vanalles zijn.

Als ik moet gokken, zou ik inzetten op mistlamp/verstralers voor.
Waarbij ik hoop dat ie bruin als masse heeft genomen en wit als schakeldraad.
Het zal naarbinnen lopen waarschijnlijk naar een los relais of rechtstreeks naar een schakelaar met een lampje er op.

Anders kan het echt vanalles zijn.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-03-2006, 21:38
roy1 roy1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 84
Default

Quote:
Originally Posted by Cabby 82 TDi
nee, dat is achteraf aangebracht en kan dus vanalles zijn.

Als ik moet gokken, zou ik inzetten op mistlamp/verstralers voor.
Waarbij ik hoop dat ie bruin als masse heeft genomen en wit als schakeldraad.
Het zal naarbinnen lopen waarschijnlijk naar een los relais of rechtstreeks naar een schakelaar met een lampje er op.

Anders kan het echt vanalles zijn.

komt volges mij van mijn antenne af komt uit hetzelfde gat als mijn antenne kabels.. ze zijn overigens niet aangesloten. en die dikke bruine dien aast mijn zekkeringen kast zit wat is dat? en die dikke rooie komt van mijn accu af en is ook nergens op aangesloten:S
Reply With Quote
  #8  
Old 27-03-2006, 22:06
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Daar komt normaal gesproken alleen antenne kabel vandaan, of soms ook een stuurdraadje voor de elec.antenne motor. Dat is meer voor de crea-bea's onder ons.

Mijn advies : Weghalen en niet meer aan denken.

De dikke rode baart me zorgen. Vanaf je accu lopen er normaal gesproken 3 dikke rode draden.
2 naar je startmotor en door naar je dynamo.
1 naar je zekeringskast in je auto.
Verder knutselen div hobbyisten er nog een paar bij, maar origineel zitten die er niet.

Als je er nu nog 1 extra hebt lopen is de kans zeer groot dat deze door de vorige eigenaar is aangelegd voor bijv een versterker of bakkie of wat dan ook. Niets mee aan de hand, zolang hij maar wel gezekerd is bij je accu en de draad niet in kontakt kan komen met is iets anders van de auto. Want als zo'n dikke draad kortsluiting maakt heb je een groot probleem.
Dus of zekeren of gewoon weghalen als je hem toch niet nodig hebt.

Dan nog je bruine dikke draad.
Dat is hetzelfde verhaal. Uit je foto maak ik op dat het metalenaansluitblokje niet op je zekeringskast zit, maar aan je body gemonteerd zit. Die zorgt dus voor de massa voor je elec. apparaten.
Hetzelfde verhaal geld voor de dikke bruine als de dikke rode. Iemand zal ze wel gebruikt hebben voor een versterker etc. Als ie nergens meer aan vast zit, kun je hem gewoon weghalen. Het heeft geen verdere waarde. Deze draad hoeft trouwens niet gezekerd te worden, mocht je dat denken.
Het metalenplaatje is wel een mooie plaats om je massa vandaan te halen voor je radio. En dat hoeft echt niet zo'n dikke draad te zijn.

Veel plezier
Reply With Quote
  #9  
Old 28-03-2006, 17:42
roy1 roy1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 84
Default

Quote:
Originally Posted by Cabby 82 TDi
Daar komt normaal gesproken alleen antenne kabel vandaan, of soms ook een stuurdraadje voor de elec.antenne motor. Dat is meer voor de crea-bea's onder ons.

Mijn advies : Weghalen en niet meer aan denken.

De dikke rode baart me zorgen. Vanaf je accu lopen er normaal gesproken 3 dikke rode draden.
2 naar je startmotor en door naar je dynamo.
1 naar je zekeringskast in je auto.
Verder knutselen div hobbyisten er nog een paar bij, maar origineel zitten die er niet.

Als je er nu nog 1 extra hebt lopen is de kans zeer groot dat deze door de vorige eigenaar is aangelegd voor bijv een versterker of bakkie of wat dan ook. Niets mee aan de hand, zolang hij maar wel gezekerd is bij je accu en de draad niet in kontakt kan komen met is iets anders van de auto. Want als zo'n dikke draad kortsluiting maakt heb je een groot probleem.
Dus of zekeren of gewoon weghalen als je hem toch niet nodig hebt.

Dan nog je bruine dikke draad.
Dat is hetzelfde verhaal. Uit je foto maak ik op dat het metalenaansluitblokje niet op je zekeringskast zit, maar aan je body gemonteerd zit. Die zorgt dus voor de massa voor je elec. apparaten.
Hetzelfde verhaal geld voor de dikke bruine als de dikke rode. Iemand zal ze wel gebruikt hebben voor een versterker etc. Als ie nergens meer aan vast zit, kun je hem gewoon weghalen. Het heeft geen verdere waarde. Deze draad hoeft trouwens niet gezekerd te worden, mocht je dat denken.
Het metalenplaatje is wel een mooie plaats om je massa vandaan te halen voor je radio. En dat hoeft echt niet zo'n dikke draad te zijn.

Veel plezier

hee hartstikee bedankt! ik heb nu overal voeding dus nu kan ik gaan aansluiten! hartstikke bedankt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum