#1
|
|||
|
|||
Snelle nokkenas 310 gr
Hallo
Is er iemand die hier mee heeft gereden Ik kan deze stok waarschijnlijk kopen voor in een aba blok met crossflowkop Maar wil weten wat dit voor rij gedrag levert Mvg cabrionick |
#2
|
|||
|
|||
Hoogtoerig, zal wel mechanisch gemaakt moeten worden neem ik aan?
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#3
|
|||
|
|||
Waar ga je deze voor gebruiken? Circuit, cross of op de weg?
Voor op de weg zou ik een iets mildere nokkenas pakken, in ieder geval beneden de 300 graden. Weet niet wat de verdere specificaties zijn van de motor, maar op een verder standaard motor zou ik deze sowieso niet installeren. Minimaal bewerkte kop, dubbele carb's of gaskleppen en een hogere compressie. Mocht je de nokkenas wel gaan gebruiken, goed kijken of die wel rond gaat in de kop en waarschijnlijk andere klepveren instaleren, afhankelijk van hoeveel lift de nokkenas heeft. |
#4
|
||||
|
||||
Ik denk dat hij niet eens stationair wil blijven draaien op 900 toeren dan, 310 is wel extreem voor als je het voor dagelijks gebruik in gedachten hebt. Ik zou eerder rond de 276 tot max 288 graden gaan en sterkere klepveren zijn zoiezo wel een stuk beter , ik heb een 279 en bij mij werdt al aangeraden om die te plaatsen. Je krijgt er zwevende kleppen door op hogere toeren ,wat ten nadele komt van je vermogen en efficiente verbranding.
|
#5
|
||||
|
||||
Ook moet je waarschijnlijk je compressie verhogen omdat de nokkenas een dermate lange duratie heeft waardoor je een gedeelte van je compressie opbouw verliest.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Idd En dat valt niet mee heb ik al geprobeerd met mijn ABA kop voor een 300Gr nokkenas Ten eerste loopt de nokkenas niet rond halve slag en hij loopt al aan. Dan de mechanische klepstoters deze moeten dan aan gepast worden anders past er geen enkel vulplaatje op de stoter. Ik heb toen 1mm aan de binnen kant van de stoter wat tegen de klep aan zit weg gehaald en toen paste nog steeds het dunste klep plaatje niet. Kansloze missie wat in de kosten gaat lopen Ik heb nu een 279GR in de ABA met lichte Schrick stoters en veren is toch goed genoeg
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 07-02-2014 at 16:28. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Dat de as aanloopt heeft weer meer met de kleplift te maken. Uiteraard zijn er nog meer factoren van invloed op het totaal plaatje. Maar je kunt jezelf idd afvragen of zo'n dergelijke as enig nuttig resultaat voor de openbare weg gaat leveren. |
#8
|
||||
|
||||
Ik had een tijd geleden op vwvortex een topic gelezen van iemand die verschillende nokkenassen in een 8 klepper had getest op een dyno (dacht een 1.8 pf) en die kwam met een 279 graden het beste uit.
|
#9
|
|||
|
|||
Oke
Hier kan ik wat mee Style ik ga denk ik ook maar een kijken voor zo,N stok als jij hebt In ieder geval iedereen bedankt voor de reactie,s |
#10
|
|||
|
|||
310 graden wat? Als je over nokkenassen praat moet je wel alle info geven, welke lift? Welke spreiding? Maakt nogal verschil.
@Style: een dik profiel en mechanische bekers met bovenplaatjes gaat nooit werken, altijd mechanisch maken met holle bekers die je afstelt met lash caps of hydro bekers ombouwen met mechanische inserts.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |