Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-02-2014, 21:27
Cabrionick Cabrionick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 154
Default Snelle nokkenas 310 gr

Hallo
Is er iemand die hier mee heeft gereden
Ik kan deze stok waarschijnlijk kopen voor in een aba blok met crossflowkop
Maar wil weten wat dit voor rij gedrag levert
Mvg cabrionick
Reply With Quote
  #2  
Old 06-02-2014, 22:50
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Hoogtoerig, zal wel mechanisch gemaakt moeten worden neem ik aan?
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #3  
Old 06-02-2014, 22:53
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Waar ga je deze voor gebruiken? Circuit, cross of op de weg?
Voor op de weg zou ik een iets mildere nokkenas pakken, in ieder geval beneden de 300 graden.
Weet niet wat de verdere specificaties zijn van de motor, maar op een verder standaard motor zou ik deze sowieso niet installeren.
Minimaal bewerkte kop, dubbele carb's of gaskleppen en een hogere compressie.

Mocht je de nokkenas wel gaan gebruiken, goed kijken of die wel rond gaat in de kop en waarschijnlijk andere klepveren instaleren, afhankelijk van hoeveel lift de nokkenas heeft.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-02-2014, 13:25
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ik denk dat hij niet eens stationair wil blijven draaien op 900 toeren dan, 310 is wel extreem voor als je het voor dagelijks gebruik in gedachten hebt. Ik zou eerder rond de 276 tot max 288 graden gaan en sterkere klepveren zijn zoiezo wel een stuk beter , ik heb een 279 en bij mij werdt al aangeraden om die te plaatsen. Je krijgt er zwevende kleppen door op hogere toeren ,wat ten nadele komt van je vermogen en efficiente verbranding.
Reply With Quote
  #5  
Old 07-02-2014, 13:40
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

Ook moet je waarschijnlijk je compressie verhogen omdat de nokkenas een dermate lange duratie heeft waardoor je een gedeelte van je compressie opbouw verliest.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 07-02-2014, 16:07
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Hoogtoerig, zal wel mechanisch gemaakt moeten worden neem ik aan?


Idd En dat valt niet mee heb ik al geprobeerd met mijn ABA kop voor een 300Gr nokkenas

Ten eerste loopt de nokkenas niet rond halve slag en hij loopt al aan.
Dan de mechanische klepstoters deze moeten dan aan gepast worden anders past er geen enkel vulplaatje op de stoter.
Ik heb toen 1mm aan de binnen kant van de stoter wat tegen de klep aan zit weg gehaald en toen paste nog steeds het dunste klep plaatje niet.

Kansloze missie wat in de kosten gaat lopen




Ik heb nu een 279GR in de ABA met lichte Schrick stoters en veren is toch goed genoeg
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs

Last edited by Style : 07-02-2014 at 16:28.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-02-2014, 17:01
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Idd En dat valt niet mee heb ik al geprobeerd met mijn ABA kop voor een 300Gr nokkenas

Ten eerste loopt de nokkenas niet rond halve slag en hij loopt al aan.
Dan de mechanische klepstoters deze moeten dan aan gepast worden anders past er geen enkel vulplaatje op de stoter.
Ik heb toen 1mm aan de binnen kant van de stoter wat tegen de klep aan zit weg gehaald en toen paste nog steeds het dunste klep plaatje niet.

Kansloze missie wat in de kosten gaat lopen




Ik heb nu een 279GR in de ABA met lichte Schrick stoters en veren is toch goed genoeg


Dat de as aanloopt heeft weer meer met de kleplift te maken.
Uiteraard zijn er nog meer factoren van invloed op het totaal plaatje.
Maar je kunt jezelf idd afvragen of zo'n dergelijke as enig nuttig resultaat voor de openbare weg gaat leveren.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-02-2014, 17:08
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ik had een tijd geleden op vwvortex een topic gelezen van iemand die verschillende nokkenassen in een 8 klepper had getest op een dyno (dacht een 1.8 pf) en die kwam met een 279 graden het beste uit.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-02-2014, 21:05
Cabrionick Cabrionick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 154
Default

Oke
Hier kan ik wat mee
Style ik ga denk ik ook maar een kijken voor zo,N stok als jij hebt
In ieder geval iedereen bedankt voor de reactie,s
Reply With Quote
  #10  
Old 07-02-2014, 22:04
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,448
Default

310 graden wat? Als je over nokkenassen praat moet je wel alle info geven, welke lift? Welke spreiding? Maakt nogal verschil.

@Style: een dik profiel en mechanische bekers met bovenplaatjes gaat nooit werken, altijd mechanisch maken met holle bekers die je afstelt met lash caps of hydro bekers ombouwen met mechanische inserts.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum