Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-11-2013, 21:38
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default ontlakken body.... onderdompelen zuurbad?? of iets anders??

Hee hallo!

Kan iemand mij een beetje opweg helpen met ervaring hiermee??

Ik heb een golf 3 die ik helemaal opnieuw wil opbouwen.
Dus echt gewoon blanco opnieuw beginnen!

maar ja de ene hoor ik over stralen.... die weer over zuurbad....

wat zijn de voordelen en nadelen??

En hebben jullie adressen en eventueel wat het kost?!

alvast bedankt! Gr jo.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-11-2013, 22:50
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Heb je de search al gebruikt hier op het forum ?
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #3  
Old 20-11-2013, 22:55
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Mag ik vragen waarom je hem helemaal van de lak wil ontdoen?
Ik zou je adviseren om alleen de slechte delen te ontpakken en de goede delen alleen op te laten schuren en dan gewoon mooi laten zitten wat goed is.
Bij stralen gaat de verzinklaag er ook zeker helemaal vanaf en die krijg je er niet helemaal meer terug op. het is wel mogelijk te laten vlamverzinken maar dan komt de verzinklaag niet overal in en tussen.
Ontlakken in een bad is dan nog de beste keuze alleen gaat daarmee de roest niet weg op de plekken waar deze zit. Wel zal die veel beter zichtbaar worden.

Denk er dus aan als je de lak en de ondergrond er helemaal af laat halen je met het strakmaken en voorbewerken veel meer geld kwijt bent.
Daarom ook mijn advies om op de goede plaatsen de lagen te laten zitten en alleen voor te laten behandelen in de uiteindelijke voorbewerking voor het aflakken.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-11-2013, 23:10
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default

Oke ik snap wat je bedoel herm!! Top!!

Maar daarom vraag ik ook eerst hier of het wel verstandig is!

Want je leest heel veel verschillende verhalen!! Wel goed... niet goed...

dus ja vandaar mijn vraag!! Dus gewoon het goede laten zitten! En alleen de slechte plekken aan pakken!

Thanks herm!
Reply With Quote
  #5  
Old 21-11-2013, 00:13
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Je kan hem ook laten dompelen in een ontlak-bad, en daarna in een bad dat er overal epoxy zit.

Maar dat kost 4x je totale golf. Dat doe je eerder bij een ferrari die een miljoen waard is.

Idd wat herm zegt.. bodem kaalmaken, roestplekken groot uitzagen, nieuw plaatwerk erin, epoxy/ strijkkit op alle naden, dan (overspuitbare) tecktyl, en evt. dat nog spuiten. Kan je golf er weer 20 jaar tegen aan!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #6  
Old 21-11-2013, 05:49
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Uitbakken is ook een optie,
dit doet oa C&T in Uden (auto word geheel kaal in een oven gepropt voor 24 uur)
maar ik zou voor de optie van Herm gaan
Reply With Quote
  #7  
Old 24-11-2013, 20:11
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

De verfstripper en een aangepast plamuurmes doet ook wonderen.





__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum