#1
|
||||
|
||||
TDI meleur!!!!!!
ik heb een probleem met mijn afn motor
vorige week viel mij op dat ik een constant toerental aan houd van ongeveer 2500 a 3000 toeren dat ie verschrikkelijk begint te roken Nu was mijn turbo al in staat van ontbinding dus die is al vervangen door een fris exemplaar en een blok om wezen rijden om de oude olie uit het intercooler traject te krijgen, ic buizen zijn nu mooi droog maar hij rookt nog steeds . iemand dit probleem ook eens gehad of ervaring mee het is een wit/blauwe rook die behoorlijk scherp is voor de ogen en de keel bij een dieselcentre vertelden ze mij dat het om diesel ging en geen olie het blok zelf loopt als een zonnetje alleen bij 3000 toeren begint ie dus te roken en begint te ploffen in de uitlaat neemt bijna geen olie en carterdruk valt ook mee oliedruk warm analoog gemeten is bij 3000 toeren 3,5 bar , is niet hoog maar heeft wel druk dus en is ook niet te hoog zodat de stoters open blijven staan . wie o wie |
#2
|
|||
|
|||
Is je krukastandwiel niet versleten? Dit heb ik al meerdere malen meegemaakt bij 110pk TDI motoren.
Aan de binnenkant van het tandwiel zit een platte kant, deze slijt dan uit wat roken veroorzaakt. We hebben ze zelfs nog wel op voorraad op het werk liggen.
__________________
GR. DENNIS |
#3
|
||||
|
||||
okey zal morgen de distri er even afpakken en even kijken, maar hoe kan dat roken veroorzaken dan???
|
#4
|
||||
|
||||
Krukasbout is 3000km terug vervangen door een OEM bout en vastgezet met 90NM + 90 graden zonder olie of loctite of wat dan ook te gebruiken.
|
#5
|
|||
|
|||
dan gaat je brandstofpomp van tijd, niet mee door rijden!! inderdaad distributie er af en ff kijken. bij vw hebben ze een speciaal stukkie gereedschap om je krukas mee te slijpen. als ie al aardig ver heen is. maar de afn staan hier niet super bekend om de 1z was dit een kwaaltje van. heb je toevallig je distributie vervangen voor montage van de motor??? de pomp moet je namelijk altijd afstellen met de laptop er aan na vervangen van je distributie.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#6
|
|||
|
|||
Die willen idd ook wel breken maar verslijten doen de poelies ook. Het roken komt dan omdat de timing van de motor niet klopt.
Het kan ook ergens anders aan liggen maar met deze klachten kwamen diverse klanten van ons bij me over de vloer.
__________________
GR. DENNIS |
#7
|
||||
|
||||
ga morgen even proberen, nu nog een gek vinden die complete vagcom heeft om deze op tijd te zetten (weet wel iemand maar die kan de pomptiming grafiek er niet op krijgen )
|
#8
|
||||
|
||||
Vestuifers ma eens teste late evert.
|
#9
|
||||
|
||||
ja gooi , haal jij ze der voor mij uit
|
#11
|
||||
|
||||
ja maar die krengen zitten muurvast
|
#12
|
||||
|
||||
Ow, hoe kan dat dan, ze zitten er nog maar 420.000km in toch??
Maar dan moet je ze eerst ff inspuiten met WD40 ofzo en dan met een slagtrekker proberen ze er uit te trekken. Wij hebben wel een verstuivertester op het werk. |
#13
|
||||
|
||||
Zo het nu lijkt is het probleem opgelost!
TS zal zo wel meer info geven. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
dikku prima timing prob |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
haahahahaha ja weet er alles van . effe met een trekker, dus niet 1 van de boerderij |
#16
|
||||
|
||||
ook weer opgelost
gisteren alles even nagelopen, krukaspoelie/tandwiel zat echt goed vast toen vliegwiel op bdp pomp geblokeerd kleppendeksel eraf tot mijn verbazing stonde de sleuf van de nokkenas niet mooi vlak met de kop . dus distri. los en een tand verdraaid in de middag zijn Douwe (Dokter D) en Sikke (Dokter S) even langs geweest met wat fijntuning met de laptop , de pomp nu perfect op tijd en rijd weer als de brandweer. Tanx jongens de caddy rookt nu niet meer en stinkt een behoorlijk stuk minder |
#17
|
|||
|
|||
Kijk aan dus toch een distributie probleem. En pompje weer fijn optijd gezet helemaal superfijn voor elkaar dus.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#18
|
||||
|
||||
Mooi team work fijn dat het weer allemaal opgelost is !
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#19
|
|||
|
|||
Vind t wel erg vreemd. Een goede distributie gaat niet "zomaar" een tand anders staan.
Als het eerst goed was, dan moet er een reden voor zijn dat ie nu anders staat. Heb er niet echt het volste vertrouwen in dat het nu wel ok blijft. Ik heb soortgelijke dingen ook meegemaakt, waarbij uiteindelijk wel het krukaswiel daar bleek, hoewel ie ook wel goed vast leek te zitten. Heb je hem nu ook gedemonteerd, en opnieuw gecheckt en gemonteerd, of alleen gevoeld of ie vast zat?
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#20
|
||||
|
||||
hij rijd op dit moment perfect , en ik kon gistermorgen nergen een krukastandwiel bemachtigen dus eerst zo gedaan
mocht het weer gebeuren dan gaat ie er in ieder geval af de reden waarom ik dit niet gedaan heb is dat alle merk strepen zowel op de poelie als de bout stonden nog steeds gelijk. En omdat er verschillende oorzaken konden zijn heb ik eerst besloten om een aantal dingen uit te sluiten. want wat heeft het voor zin om alles te vervangen aan een blok dat 430k gelopen heeft om een oorzaak te vinden .ik heb de turbo wel vervangen want dat was nodig ,ic buizen vol met olie en de druppen olie onderaan de turbo zelf en het geld voor een goede turbo beur je altijd weer maar om nou te zeggen ik breng em naar een dieselcentre om de pomp en de verstuivers te testen kan het aardig in de bedragen lopen alleen al om te testen laat staan om te reviseren dan kun je beter en goedkoper een ander blok nemen en dan ben je ook sneller klaar want een blokswap is in 3 a 4 uur best te doen dus daarom eerst voor de goedkoopste oplossing gekozen |