Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-01-2013, 23:59
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default Revisie Pierburg 2E2 015G (EZ)

Vanavond kwam Oskar langsrijden met zijn prachtige Flair. Ik kon niet wachten om aan dit projectje te beginnen dus nog diezelfde avond lag de carburateur al los in de garage.

Deze carburateur is niet overdreven vies, maar heeft er toch al wat jaren roet, olie en benzineaanslag opzitten, wat waarschijnlijk het niet 100% lopen veroorzaakt en af en toe wegvallen.

Ik ben maar begonnen met alle stekkers en slangen loshalen en de drie bouten losdraaien. Daarna pakte ik de carb er zo af en kwam hij in de garage te liggen:







De kanalen zitten onder de aanslag van roet en benzine en overal zit olie op.
Ik ben maar begonnen om alles wat los kan los te halen en goed weg te leggen:









Zoals Oskar al aangaf, liep er benzine uit de acceleratiepomp. Ik kon zien dat er een heel klein gaatje in het membraan zat. Deze zal dus vervangen moeten worden.

Ook kwam ik erachter dat de choke in ieder geval losgeschoten was waardoor de chokeklep altijd een een losse positie bleef staan. Ik kan hem eenvoudig weer terugzetten na openen, maar moet wel testen of dit het probleem oplost. Starten zal misschien wat beter gaan straks.

Later maar verder met de schoonmaak en zodra de pakkingen binnen zijn kan hij weer in elkaar en kan het afstellen beginnen. Dit is van de 2E2 wat meer werk dan een 2EE. Ook moet ik nog controleren of alle componenten nog juist werken binnen spec.

Dag2: Vandaag weer verder gegaan en alle onderdelen gereinigd en deels gecontroleerd. Eerst het ergste eraf met diesel en daarna de ultrasoon reiniger in voor de rest. Het meeste werd erg schoon op wat oxidatie na, maar dit was voor mij te weinig om het ook nog door een zuurbadje te halen.





Het vertrager ventieltje op de choke is defect. Wanneer ik deze verwarm sluit hij de luchtweg niet af en dat zorgt ervoor dat de tweede trap altijd verminderd opent ook bij warme motor. Deze zal ik moeten vervangen of weglaten. Als ik hem weglaat kan je ook bij hele koude motor de tweede trap openen. Geen doodzonde en heel veel carbs hebben dat ding niet eens.

Veel onderdelen zijn al getest en goed bevonden, zoals de onderdrukdoos op de chokeklep. Deze is dicht en sluit mooi in twee stappen. Straks alleen nog afstellen. De warmloopregelaar lijkt ook wat te doen bij verwarmen. De onderdrukdoos van de tweede trap doet ook zijn werk.

Zodra de pakkingen binnen zijn, kan hij in elkaar en helemaal gecontroleerd en afgesteld worden!

Dag 3: Vandaag dan eindelijk de pakkingset binnen. Ik heb meteen de carb afgebouwd (had al een hoop in elkaar gezet waar geen pakking voor nodig was).



De carburateur is weer terug op de auto gegaan en toen kon het afstellen beginnen. Als eerste heb ik de ontsteking goed gezet, deze was netjes constant. Daarna CO, stationair en verhoogd stationair afgesteld. Na alle werkzaamheden liep de motor weer netjes op 800 1/min. Het warmlopen verliep heel netjes en geleidelijk en ook de proefrit gaf geen problemen. De auto valt niet uit bij koppelen en alle overgangen waren netjes.

Weer een project afgerond, next... wie biedt?

Last edited by DragonGr Dragon : 10-01-2013 at 22:18. Reason: Dag 3 finish
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2013, 10:24
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 649
Default

Super dat je er meteen mee bent begonnen!
Ik benieuwd naar het resultaat straks.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2013, 18:15
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Update dag 2...
Reply With Quote
  #4  
Old 04-01-2013, 18:30
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Cool

Sorry voor de topicvervuiling.. Maar jij weet waar je over praat

Heb ook een 2e2 prut carburateur.. Mijne valt erg ver terug in de toeren wanneer ik de koppeling in trap.. Soms slaat die zelfs af..
stationair trilt de auto erg door de lage toeren.. (600 toeren..)
Stationair schommelen de toeren ook tussen de 600 en 900 toeren, het lijkt alsof de toeren ergens door geregeld worden..
tijdens het rijden geen problemen..

Alleen wel een verbruik van 1:9.5 met rustig rijgedrag

Zou dit makkelijk te repareren zijn of gewoon een weber erop knallen?
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2013, 18:51
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Geen probleem! ik stuur je een PM
Reply With Quote
  #6  
Old 10-01-2013, 22:18
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Update: auto afgerond en klaar voor ophalen...
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2013, 19:44
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default

Kun je me een PM sturen wat een revisie bij jou kost? En waar je vandaan komt?
Reply With Quote
  #8  
Old 12-01-2013, 22:20
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Dat kan ik... en dat doe ik... *nomineert zichzelf voor je meest nietszeggende post van 2013*
Reply With Quote
  #9  
Old 13-01-2013, 19:08
20harmen20's Avatar
20harmen20 20harmen20 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 289
Default

Ik heb van de week een auto gekocht met een 1.6. Er zit een 2EE carburateur op! Nu is er alleen wel een probleem.

Als ik de auto start en even laat lopen begint hij te pruttelen. Wanneer ik dan een beetje gas geef om meer toeren te maken valt hij uit. Volgens de verkoper ligt het aan de carburateur! Wanneer ik de koppeling in trap verandert er niks zover ik weet..

Kun je me helpen? Gr Harmen
Reply With Quote
  #10  
Old 13-01-2013, 21:20
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Vind ik Leuk!
Reply With Quote
  #11  
Old 18-01-2013, 10:21
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 649
Default

M'n auto is weer klaar en rijdt absoluut geweldig!

Ik kan iedereen met een Pierburg probleem aanraden om contact op te nemen met Igor.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-01-2013, 00:19
Michiel. Michiel. is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 94
Default

@ oskar is je verbruik nu ook wat gunstiger?
__________________
PM voor kabelboom aanpassingen en chiptuning VW/audi
Reply With Quote
  #13  
Old 23-01-2013, 09:43
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 649
Default

Quote:
Originally Posted by Michiel.
@ oskar is je verbruik nu ook wat gunstiger?


Het verbruik is zeker gunstiger geworden .
Dat hij geen benzine meer lekt, helpt daar ook enorm bij.
Reply With Quote
  #14  
Old 26-01-2013, 20:48
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Wat is een normaal verbruik voor zo'n pierburg dan?
Ik zit zelf nog erg te twijvelen tussen een weber vervanging of een revisie..

Wat kost het bij jou dragon?? En waar woon je?
Want zou dan ook graag willen dat de carburateur gemonteerd en afgesteld wordt..

Mvg justin

Overigens mijn motor:
1600 8v
Bouwjaar : 1991
Motorcode: PN
carburateur: volgens mij een 2e2 met geregelde kat..

Edit:

Na het zien van je andere topic denk ik toch dat ik een 2ee heb.. Uiterlijk lijkt er veel meer op..
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14

Last edited by VwGolfMK2VW : 26-01-2013 at 20:53.
Reply With Quote
  #15  
Old 26-01-2013, 23:52
Michiel. Michiel. is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 94
Default

Mijn golf liep als een ziekenhuis,contackt met igor gezocht over hoe en wat. Wat bleek igor woont 10min rijden bij me vandaan,ideaal en de prijs viel me alles mee.

Donderdagavond de auto gebracht met een carburateur voor onderdelen erbij. Igor hield me tussendoor netjes op de hoogte,hij liet me vrijdagmorgen weten dat er een onderdeel kapot was en op de reserve carburateur ook. Zodoende vrijdagmiddag nog een carburateur gebracht voor onderdelen. Vrijdagavond liet igor me weten dat hij de carburateur weer op de auto had maar er nog het een en ander mis was en dus wat meer tijd nodig had. Voor mij geen probleem.

Vandaag mijn auto weer opgehaald bij igor. Auto rijd weer heerlijk, loopt netjes. Alles werkt weer naar behoren.

Kan iedereen die ellende met een pierburg heeft Igor aanbevelen.
__________________
PM voor kabelboom aanpassingen en chiptuning VW/audi
Reply With Quote
  #16  
Old 27-01-2013, 02:13
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

@Michiel: dank je en graag gedaan! hij liep inderdaad weer netjes daarna en doorliep alle stadia zoals het hoorde. Net ff wat anders dan het prutswerk van de vorige beunhaas... vervang ff snel je voorpijp (ik krijg die uitlaatlucht niet uit mn neus :p) dan rijdt hij helemaal soepel.

@VwGolfMK2VW: verbruik, ja dat verschilt heel erg per gebruiker, maar ik haal 1 op 15 (16 als ik echt mn billen samenknijp en het zomer is). Uiteraard raad ik een weber vervanging af. Is nog best prijzig ook en persoonlijk val ik steeds weer voor origineel. Die 2EE kan je juist heel netjes krijgen, omdat alles geregeld is, maar vaak gaan de gasklepregelaars stuk. Is allemaal wel te reviseren. Zie PM
Reply With Quote
  #17  
Old 06-02-2013, 17:44
m20vt m20vt is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 81
Default

Igor, bedankt nog dat we zaterdag al terecht konden, als m'n broer de thermostaat vervangen heeft laat ik je nog weten hoe die loopt en hoe het zit met het verbruik!
Reply With Quote
  #18  
Old 06-02-2013, 17:56
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

@Dragon.. Ik heb een 1.6 Jetta met zo'n Carb (weet niet precies het type hoor), wel weet ik dat ie veel te hoog stationair loopt en dat m'n verbruik een ramp is!

1:9 tot 1:10,5 als ik m'n best doe. Is wel een 3-traps automaat, maar toch. Kun je mij ook informeren over kosten en locatie e.d!?
Reply With Quote
  #19  
Old 06-02-2013, 22:10
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

@m20vt: graag gedaan! ik hoor graag hoe hij straks loopt.

@Archiebald: je hebt pm
Reply With Quote
  #20  
Old 15-04-2013, 13:51
VierkanteBanden VierkanteBanden is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 5
Default

@DragonGr

Niets dan positieve verhalen over jou zo te zien!

Ik bezit een GOLF II MEMPHIS 1.6 53 kw ongeregelde kat. Het probleem is dat de Pierburg 2e2 carburateur ( 027 129 016 H) stationair vanaf koude start véél te veel toeren draait. Dit duurt gemiddeld ca. 20 minuten voordat het weer over vloeit in 'normaal' toerental, maar kan ook eerder of juist niet verdwijnen.

De vacuumslangen zijn al vervangen en verschillende 'semi-automonteurs' hebben al aan de afstelling geprutst. Dit heeft naar mijn vermoeden eerder kwaad dan goed gebracht.

Ik hoop dat je me een berichtje wil doen over mogelijkheden/locatie etc. Alvast bedankt!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum