Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-07-2010, 20:03
mjinde mjinde is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 54
Default motor mk1

Hallo
ik heb al een tijdje een golf 1.
Hij staat redelijk in orde, maar heb enkele probs met de invoering naar Belgie.
Maar ik hoop dat dit snel zal in orde komen.
Het is een golfje van 6-1980 met een chassis van een 1100cc.
Nu, toen ik het gekocht had zat er een 1300 cc in.
Dit wilden ze nie keuren in belgie.
Heb nu een 1100cc gekocht en binnenkort word die ingebouwd.

Maar mijn oorspronkelijk idee was om een zwaardere motor in te bouwen.
Nu is mn vrouw het ook een beetje beu met die auto.
En mag ik niet zoveel geld meer in die auto steken. :-(
Ik had graag een 1.8 8V ingestoken.
weet er mss iemand een liggen of heeft iemand mss een te koop. laat het me weten.


Ofwel mijn 1300cc wat kietelen.
zodat mn kosten wat laag blijven!!
WAt zouden jullie doen?


groetjes
ik hoor wel iets van jullie
Reply With Quote
  #2  
Old 14-07-2010, 20:07
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

wat ik zou doen;

A)de vrouw africhten.

B)het blok wat ik er graag in wilde hebben erin lepelen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-07-2010, 20:12
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

ik weet niet hoe het zit in belgie met de keuring, maar als die jaarlijks is en ze zien dat er nu een 1100 in ligt en het jaar erna een 1800, beginnen ze dan niet moeilijk te doen?
Want dan kun je ook niet zomaar even omlepelen aangezien je van smallblok naar bigblock gaat en dus de motorsteuren moet aanpassen. Correct me if i'm wrong.

Erik.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-07-2010, 20:13
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

nee klopt erik
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-07-2010, 20:20
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Staat ie nu op Nederlands kenteken? Anders eerst in Nederland laten omkeuren en dan invoeren!?
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #6  
Old 14-07-2010, 20:34
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default

gewoon motorcarbs op de 1300 hoef je niks om te lassen en is best vet vraag erikvanbilsen:P
Reply With Quote
  #7  
Old 14-07-2010, 20:38
mjinde mjinde is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 54
Default

Quote:
Originally Posted by KoeAuto
gewoon motorcarbs op de 1300 hoef je niks om te lassen en is best vet vraag erikvanbilsen:P



Ja daar zit ik zeker ook over na te denken.
Weet je welke carbs hij daarop gestoken heeft. toch minder dan 40 anders verzuipt hij toch??

Ik heb ook al zitten denken om andere nokkenas en kleppen in te steken.
Reply With Quote
  #8  
Old 14-07-2010, 20:58
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Ik heb 38 mm carbs op een 1500JB, sproeiers zijn opgeboord tot 150, maar moet even kijken of dit te veel is ofniet. en anders even nieuwe sproeiers monteren.
Eerst verzoop hij als ik het gas te lang los liet of aan het stoplicht stond, maar vandaag is dat verholpen door een andere brandstofpomp te monteren.
Verder heb ik een complete ombouwset bij SjefG40 gekocht, die kan je zeker verder helpen.

Erik.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-07-2010, 11:54
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default

Quote:
Originally Posted by mjinde
Ja daar zit ik zeker ook over na te denken.
Weet je welke carbs hij daarop gestoken heeft. toch minder dan 40 anders verzuipt hij toch??

Ik heb ook al zitten denken om andere nokkenas en kleppen in te steken.



Wat precies de maat moet zijn kan ik je zo niet vertellen.. belangrijk tegen verzuipen is in ieder geval dat het mengsel niet te rijk is dus dat je sproeier niet te groot is.. En als je dan toch andere kleppen en nokkenas wil zou ik gelijk je kop laten bewerken dan haal je ook het maximale uit je carbs
Reply With Quote
  #10  
Old 15-07-2010, 12:02
t3freak's Avatar
t3freak t3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 208
Default

Quote:
Originally Posted by KoeAuto
Wat precies de maat moet zijn kan ik je zo niet vertellen.. belangrijk tegen verzuipen is in ieder geval dat het mengsel niet te rijk is dus dat je sproeier niet te groot is.. En als je dan toch andere kleppen en nokkenas wil zou ik gelijk je kop laten bewerken dan haal je ook het maximale uit je carbs



Ik heb solex carbs te koop... passend op jouw motor

Zie verkoop tread!
__________________
* GOLF1 1983 *
* GOLF1 BIEBER CABRIO 1979 *
* GOLF2 1990 *
* OVAAL KEVER 1957 *
* T2A 1968 *
* T3 CAMPER DIESEL 1986 *
Reply With Quote
  #11  
Old 15-07-2010, 12:06
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

maar de grote vraag is natuurlijk eerst of je hem dagelijks laat keuren of ga je hem als oldtimer late keuren?
en in nederland omkeuren en dan pas invoeren is al geen optie aangezien ze dit in belgie niet toelaten.
DAGELIJKS gekeurd: kan je er niet veel mee prutsen buiten het originele blok wat te porren. en carbu's gaat al zeker niet dan.
OLDTIMER: zet hem 1x origineel, laat hem keuren (kijken ze normaal enkel naar de motor die erin hangt, de lichten en de remmen)
en oldtimer keuriong moet in belgie maar 1x dus eens hij dan oldtimer gekeurd is kan je er eender welke motor je wil er inhangen

corrigeer me maar waar nodig dan leer ik ook weer wat bij

groete
Reply With Quote
  #12  
Old 15-07-2010, 12:15
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default

http://www.volksforum.com/forum/sho...otorfiets+carbs

hier heb je denk ik ook wel wat aan
Reply With Quote
  #13  
Old 15-07-2010, 12:18
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by walravens
maar de grote vraag is natuurlijk eerst of je hem dagelijks laat keuren of ga je hem als oldtimer late keuren?
en in nederland omkeuren en dan pas invoeren is al geen optie aangezien ze dit in belgie niet toelaten.
DAGELIJKS gekeurd: kan je er niet veel mee prutsen buiten het originele blok wat te porren. en carbu's gaat al zeker niet dan.
OLDTIMER: zet hem 1x origineel, laat hem keuren (kijken ze normaal enkel naar de motor die erin hangt, de lichten en de remmen)
en oldtimer keuriong moet in belgie maar 1x dus eens hij dan oldtimer gekeurd is kan je er eender welke motor je wil er inhangen

corrigeer me maar waar nodig dan leer ik ook weer wat bij

groete



Zou idd kunnen, maar als je hem op/in een andere auto parkeerd ga je toch nat.

Ik lever idd complete cv-carb ombouwsets.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #14  
Old 15-07-2010, 12:22
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Zou idd kunnen, maar als je hem op/in een andere auto parkeerd ga je toch nat.

Ik lever idd complete cv-carb ombouwsets.

Gr, Pim


daarmee bedoel je een ongeval neem ik aan? :p
Reply With Quote
  #15  
Old 15-07-2010, 12:36
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Ja, dat bedoel ik.
Reply With Quote
  #16  
Old 15-07-2010, 13:17
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

als je verzekerd voor een zwaardere motor doen ze er niet te moeilijk over.
ik heb hetzelfde gedaan met mijn golfje...
Reply With Quote
  #17  
Old 15-07-2010, 13:19
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Ik heb nog wel een erg leuk 1.3 3F blokje met 36mm Keihin carbs, Pipercross filters en een AHD (korte 5bak) staan. Die zit nu nog in mijn golf2, maar mag tegen een goed bod ook los verkocht worden. Heeft standaard 75pk (uit de polo GT), maar zal nu met de motorcarbs vooral een betere koppelkromme en vast ook wat meer topvermogen hebben (+/-85pk).

Blok is helemaal compleet, loopt als een trein.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #18  
Old 15-07-2010, 19:27
mjinde mjinde is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 54
Default

mijn blokje van mn 1300 is een HK.

Mss dat ik het probeer mat mijn 1300 blokje.
Heb eens rondgevraagd mss is dit wel iets?
Of iemand een beter gedacht?

sorg motorsport in van 324 graden + inlaat en uitlaat+ een stel webbers + een spruitstuk.
Reply With Quote
  #19  
Old 16-07-2010, 09:57
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

dus dan word die gekeurd als oldtimer?
Reply With Quote
  #20  
Old 18-07-2010, 13:08
mjinde mjinde is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 54
Default

normaal niet
maar eens hij ingevoerd is met mn 1100cc
ga ik die 1300cc er terug insteken en het jaar daarop
zullen ze wel niet meer kijken naar mn motorcode waarschijnlijk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum