Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #181  
Old 06-12-2009, 22:23
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Dikke motor gijs! Dit gaat zeker veel fun leveren in je kever .
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
  #182  
Old 06-12-2009, 22:46
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

foto's gijs foto's !!


gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #183  
Old 20-12-2009, 19:20
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Momenteel ligt het hier ff stil qua luchtgekoeld project omdat het gewoonweg te koud is. Gelukkig is er dan tijd om het een en ander uit te zoeken, maar ik loop tegen wat dingen aan.

Qua dashboard meters wil ik wat meters monteren;
- Oliedruk
- Olietemperatuur
- Voltmeter
- Amperemeter
- Toerenteller

Alleen zou ik genoeg hebben aan een oliedruk meter van 5bar, of zou ik voor een 10bar moeten gaan. Zelf denk ik dat 5 genoeg is, maar weet het niet zeker.
Ook vraag ik me af waar ik deze oliedruk sensor moet plaatsen...!? http://www.ahnendorp.com/category-0...ar-VDO-631.html
Deze wordt niet in het motorblok gedraait toch? Van de afbeelding wordt ik niet veel wijzer

Onder de voorbumper komt een oliekoeler te zitten, maar om de motor sneller op temperatuur te laten komen wil ik er een thermostaat tussen zetten. Hiervoor heb ik twee verschillende gevonden. Eentje met oliefilter aansluiting en eentje zonder. Tegelijkertijd vraag ik me af hoeveel aansluitingen de eerste heeft, aangezien de twee thermostaat 4 aansluitingen heeft...!?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #184  
Old 20-12-2009, 20:08
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Hey Gijs die zender van Ahnendorp draai je in het carter op de plek waar normaal de oliedrukzender zit.Op die manier heb je en je controlelampje en een signaal voor je druk meter.

Ik zou de volt en ampere meters weglaten want een controlelampje is op zich al voldoende want op het moment dat de laadstroom te laag i sgaat je lampje branden.De preciese waarde is mijns inziens niet belangrijk.
Maar dat is mijn mening


Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #185  
Old 20-12-2009, 20:39
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Hee Michael,

In dat laatste heb je eigenlijk wel gelijk.. niet echt spannend om preciese waardes te weten, het staat hoogstens ruig om zoveel meters op je dashboard te hebben

De oliedrukmeter is m10 heb ik net opgemeten. De olietemp sensor wordt meestal onderin het motorblok gedraaid ipv de aftapplug toch? Welke draad is dat normaal? Ahnendorp heeft namelijk m10 t/m m16 sensoren.. Kan die plug er nu ff niet uithalen aangezien er nog olie in het blok zit

En wat zou jij als thermostaat doen? Met of zonder filter?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #186  
Old 20-12-2009, 20:47
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Die sensor zit toch naast je ontsteking

Ik denk met filter is sowieso beter als alleen het theezeefje onderin

Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #187  
Old 20-12-2009, 21:03
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Maar die sensor naast de ontsteking wordt dan toch vervangen door eentje die oliedruk kan meten? Die is namelijk m10x1,0. Net zoals die druksensor van ahnendorp.. De olietemp meter zijn m10 t/m 16 x1,5..

Of zie ik iets over het hoofd (druk en temp combi sensor ofzo ?)
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #188  
Old 20-12-2009, 21:05
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Maar die sensor naast de ontsteking wordt dan toch vervangen door eentje die oliedruk kan meten? Die is namelijk m10x1,0. Net zoals die druksensor van ahnendorp.. De olietemp meter zijn m10 t/m 16 x1,5..

Of zie ik iets over het hoofd (druk en temp combi sensor ofzo ?)



Euh nee ik zit er naast jij hebt het over temp en ik zit nog steeds bij druk Zal de leeftijd wel zijn.
Temp zou ik zo niet weten ben nml meer van het type4 spul

Michael.
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #189  
Old 20-12-2009, 21:40
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

M10x1 waarschijnlijk, niet gewone draad...
Reply With Quote
  #190  
Old 20-12-2009, 23:28
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Quote:
Originally Posted by Tiki Madness
Zal de leeftijd wel zijn.

Dat zal toch niet..!? Begint dat dan al?

Een oliedruk meter van 5bar zal genoeg zijn toch? En voor olietemp is 120 graden celsius ook genoeg lijkt me...?!
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #191  
Old 21-12-2009, 19:59
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Dat zal toch niet..!? Begint dat dan al?

Een oliedruk meter van 5bar zal genoeg zijn toch? En voor olietemp is 120 graden celsius ook genoeg lijkt me...?!



Ja is beide goed Gijs.

Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #192  
Old 29-12-2009, 22:59
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Oliekoeler, sensors, meters en nog wat zut is besteld. Zal wel 2010 worden voor het binnen is
Vandaag een dagje vrij gehad, en de uitlaat er definitief onder gemaakt. Even wat 4 Bosal klemmen en 2 universele rubbers gehaald, uitlaat netjes gehangen en vast gezet. Voor de RVS dempers heb ik m10 harpsluitingen/D-sluitingen gebruikt om deze op te hangen.

De bestuurdersstoel zit er ook in. Het aangepaste framepje gespoten en de stoel erin geschoven.

Deze week verder geen tijd voor m'n eigen kever. Heb er nog eentje staan waar een nieuwe neus op gelast moet worden, en misschien in het weekend nog eentje waar de drukgroep waarschijnlijk van kapot is.. Oh ja, en nog twee dagen werken..
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #193  
Old 30-12-2009, 12:36
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Oliekoeler, sensors, meters en nog wat zut is besteld. Zal wel 2010 worden voor het binnen is..


Phoe, phoe. dat duurt nog een jaar!

Even zonder flauwe humor;

Goed bezig!
Reply With Quote
  #194  
Old 30-12-2009, 12:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

netjes gijs,post eens een foto van die seats
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #195  
Old 30-12-2009, 22:01
Ome Sander Ome Sander is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 11
Default

Hallo Gijs!

de opnemer voor je oliedruk komt niet ipv je normale oliedrukschakelaar maar BIJ je oliedrukschakelaar. T-stukje monteren dus.
Je wil namelijk nooit zonder oliedruklamprijden!!!
Reply With Quote
  #196  
Old 30-12-2009, 23:38
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Is sneller dan je denkt EelcoB
Misschien dit weekend wel wat foto's Gerber

@ Sander; dat wordt dus ff op zoek naar een t-stuk, bedankt voor de info!
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #197  
Old 09-01-2010, 00:35
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Goed. De spullen van Ahnendorp zijn binnen, prima levering! Alleen ik moet nog wat meer bestellen...

330x120mm oliekoeler;



Oliedruksensor en meter;



Ik heb een olietemperatuurmeter besteld... Jammer dat er een koelwater icoontje in de meter staat. Functioneel gezien maakt het niks uit (temperatuur is temperatuur), alleen als luchtgekoelde rijder wil je dat niet.



De oliefilter en houder met daarin een thermostaat. Ik weet alleen nog niet wat ik op de houder moet monteren. Het filter wordt er onder tegen geschroeft zoals de houder op de foto staat, alleen er moet nog iets bovenop wat de olie in het midden naar de houder brengt (dus het filter in).



Kan iemand het vertellen (Michael, Paul of Sander!? )
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #198  
Old 09-01-2010, 16:37
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
De oliefilter en houder met daarin een thermostaat. Ik weet alleen nog niet wat ik op de houder moet monteren. Het filter wordt er onder tegen geschroeft zoals de houder op de foto staat, alleen er moet nog iets bovenop wat de olie in het midden naar de houder brengt (dus het filter in).



Kan iemand het vertellen (Michael, Paul of Sander!? )


Hoi Gijs,

Leuke spulletjes.
Bij het oliefilter adapter zou een dubbele nippel moeten zitten, de ene kant draai je in het filterhuis en op de andere kant kan het filter worden gedraaid.

Tenminste; zo is het mij destijds wel aangeleverd (vanuit Guus de Koster)

Pl.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #199  
Old 09-01-2010, 16:41
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Hee Paul,
Dan denk ik dat ik het filterhuis mis?! Op de foto is de nippel die jij, denk ik, bedoelt te zien (schroefdraad middenin). Er moet alleen nog "iets" komen wat op het motorblok gemonteerd zit, waar deze adapter op komt met daaronder het filter... Alleen wat dat "iets" is weet ik niet
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #200  
Old 09-01-2010, 17:00
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Hee Paul,
Dan denk ik dat ik het filterhuis mis?! Op de foto is de nippel die jij, denk ik, bedoelt te zien (schroefdraad middenin). Er moet alleen nog "iets" komen wat op het motorblok gemonteerd zit, waar deze adapter op komt met daaronder het filter... Alleen wat dat "iets" is weet ik niet


Ik ben idd niet helemaal duidelijk geweest

Als ik het goed zie, heb je een sandwichplaat gekocht. Deze plaat moet tussen het filter en het filterhuis geonteerd worden (jij hebt een type1, dus zonder filterhuis), deze sandwichplaat maakt het mogelijk om een externe oliekoeler aan te sluiten (bij een motor met een oliefilter). je moet (om dit te kunnen gebruiken) een oliefilterhuis hebben en aansluitingen op je blok (om dit filterhuis aan te sluiten).

Als ik mij niet vergis had Leon ook een externe koeler, dus deze aansluitingen zitten er al. Je kunt dan een koeler en filter aansluiten zonder deze adapter te gebruiken door een leiding via een losse thermostaat naar je koeler te sturen en van je koeler via (weer) de thermostaat en filter terug naar je blok.

Suc6, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum