Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-05-2009, 13:04
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default Project Orange Juice

Zo bij deze open ik toch weer een nieuw topic ivm voorheen wat onenigheid met bepaalde uitspraken en personen op de forums.

Ik krijg nog steeds veel persoonlijke mail en vragen hoe het er voor staat en dergelijke,en heb hierbij maar besloten dat het via een topic toch wat makkelijker bij te houden is voor anderen die wel geïnteresseerd zijn.

Voor degenen die het voorval hebben meekregen ben ik gelijk duidelijk en is dit topic bedoeld voor mensen die geïnteresseerd zijn/vragen hebben,en niet voor onnodige teksten/uitspraken als het je niet interesseert.

Bij deze hou ik het duidelijk en overzichtelijk met een korte beschrijving en foto's van mijn oranje caddy2 project.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fase 1:

Na een tijd lang gezocht te hebben heb ik in Brabant een mooie nette originele caddy van 2000 gevonden met net 180.000km op de teller.
De meesten zullen wel gezegd hebben een ORANJE....!!!......
Maar ik zag er wel wat leuks in en vond een oranje als basis wel een gewaagde kleur.

Toen ik de caddy kocht had de voorkant van de bumper schade en kocht er gelijk een nieuwe voorbumper bij.
Eenmaal thuis gekomen gelijk de voorkant en achterkant gedemonteerd,omdat de achterkant ook al een x was overgespoten in een lichtere oranje kleur...wat niet mooi leek.
Tevens was ook het zijscherm/paneel al x overgespoten maar je zag de dikke afplakrand zitten en was niet netjes gebeurd en ook deze kleur was een stuk lichter.

Verder verkeerde de caddy in een absolute nette staat en had bijna geen roest of steenslag!!!!

Allemaal kleine dingetjes maar wou het wel gelijk allemaal weer netjes hebben.

Gelijk dus maar besloten om alles in een keer te spuiten:
-nieuwe originele voorbumper
-achterbumper
-gehele rechter zijscherm plus 2 panelen
-nieuwe achterklep slot

In de tussentijd gelijk maar een schroefset van een polo 6n besteld en aan de voorkant gemonteerd.

Daarna begonnen om de sparco stoelsledes plus recaro stoelen te monteren,wat gelijk al een heel ander aanblik gaf en natuurlijk 10x beter kwa zitcomfort zat.

Wat betreft de velgen,heb ik 4 nieuwe 16" 4x100 opel staal gekocht en gepast en breedte uitgemeten op de caddy voor het verbreden van de velgen.

Uiteindelijk besloten om aan de voorzijde 8,0j te nemen en aan de achterzijde 8,5j te nemen en laten verbreden.

Daarna weggebracht en MAT ZWART laten stralen en poedercoaten en een flouriserende oranje rand van 7mm in de buitenrand gezet.
Rondom 195/40/16 banden gemonteerd.

Paar dagen daarna bezig geweest om de achterkant van de caddy te verlagen en as omgedraaid/aangepast.
KONI achterdempers gemonteerd met nieuwe ophangpunten.
Voordeel van deze dempers is dat je ze in 4 standen in hardheid kwa comfort kan instellen.....

OOOH ja en bijna vergeten:gelijk een nieuwe engels achterlicht in gezet ipv witte achteruitlicht..

TDI en RABBIT logo's verwijderd op de linker achterdeur en het caddy logo op de kleine rechter deur.
Nieuwe TDI logo besteld met 2 rode letters en deze op de andere kant geplakt.


In tussentijd iets aan het motorvermogen gedaan en 110pk verstuivers gemonteerd en op maat gemaakte chip erin......eindresultaat van AHU 131,5 pk en 331 nm.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reply With Quote
  #2  
Old 25-05-2009, 13:05
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default

Fase 2: Recent......

Daarnaast al heel wat velgen wissels gedaan en ben momenteel druk bezig met nieuwe 14inch velgen die ik heb laten verbreden in 8,36j en 9,15j.
Heb de velgen helemaal kaal gehaald en zelf bezig met spuiten en afplakken.
Deze krijgen rondom Sportcontact2 met 195/40/14.


Afgelopen week nog iets leuks gevonden waar ik al tijd naar op zoek was..

Een origineel tussenschot van een caddy/inca....
Helemaal netjes en mooi zwart!

Plug and play bevestigen en vind deze mooier dan de witte tussenschotten die vaak
na gemaakt worden en uit een geheel bestaan!

Hierbij hoef je alleen het bovenste deel met rooster te demonteren en de tussen-stang kan blijven zitten voor de sterkte/veiligheid omdat er al origineel een uitsparing in het schot zit!

Ideaal met raampje zodat je minder geluid van de laadruimte van de wielkasten hebt en je hoeft in de wintermaanden niet zo lang je kachel aan te hebben om de hele ruimte te verwarmen!

Momenteel rustig bezig met mijn 14inch verbreed staal en heb een nieuwe motor-afdekkap gekocht en deze word nog in kleur gespoten...



En afgelopen weekend eindelijk mijn 5mm stalen traanplaat gekregen waar ik een carterbeschermplaat van heb gemaakt.

Reden ivm vorige blauwe caddy die zo laag was,.......is dat ik deze keer niet weer telkens nieuwe carterpannen wil vervangen en bij deze dit een betere en goedkopere oplossing vind.

Ik ben begonnen met een groot vlakke plaat en de maten wat grofweg heb geflexed en uitsparingen ben gaan maken.

Uitsparingen bij draagarmen/versnellingsbak/motorsteun en waterpomp enz....

Nadeel was dat ik geen zetbank had en zelf maar creatief ben bezig geweest om met meerdere personen toch het plaatmateriaal wat te buigen........poeh wat hard zeg,maar uiteindelijk wel is gelukt.....!!!

Aan het einde van de dag alle gaten geboord en opgehangen om te kijken of het eindresultaat goed was en ben zeer tevreden.

Vandaag wat RVS bouten&moeren ophalen met nylon binnenkant omhulsel zodat ze er niet 123 uit zullen trillen en niet gaan roesten.

Het zal je maar gebeuren en je rijdt op de weg met een redelijke snelheid en de voorkant schiet of trilt los........dan ben je verder van huis en heb je denk ik aardig wat onderdelen kapot en het blok in je motorkap hangen.


Tijdens nadere inspectie op de brug kwam ik erachter dat de originele uitlaat niet in opperbeste stemming was en er zaten 3 gaten in,terwijl ik het niet aan het geluid vernam...

Gelijk maar besloten om van voor naar achter dan ook maar gelijk een compleets rvs uitlaatsysteem van Siemons onder te zetten met 1 demper,en zal vanavond even naar VVT voor een afspraak.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reply With Quote
  #3  
Old 25-05-2009, 13:05
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default

Zoals hierboven is vermeld was de 1e fase al in het oude topic vermeld en is de 2e fase recentelijk van afgelopen weken tot afgelopen weekend..

Hieronder zometeen van begin tot eind de bijbehorende foto’s van het project:









































































































Reply With Quote
  #4  
Old 25-05-2009, 14:41
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

zeker creatief met het buigen van de traanplaat Goed dat je weer 'terug' bent, je projecten blijven erg leuk om te volgen. Vind wel dat deze velgen de caddy het mooist staan;


__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 25-05-2009, 15:06
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

mee eens die staan het beste of die Artec S1.. de rest vind ik staan mijn mening he.

Last edited by lager : 25-05-2009 at 16:28.
Reply With Quote
  #6  
Old 25-05-2009, 16:12
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

fijn dat je je projecten weer post, Henk, laat ze maar lullen
Reply With Quote
  #7  
Old 25-05-2009, 16:38
johan mk1's Avatar
johan mk1 johan mk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 273
Send a message via MSN to johan mk1
Default

ik heb hem laatst even in het echt bekeken maar ziet er goed uit.
en super dat je weer een topic opent.
en ze kunnen beter over je praten dan van je eten.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-05-2009, 20:15
wilfred3's Avatar
wilfred3 wilfred3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 59
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
zeker creatief met het buigen van de traanplaat Goed dat je weer 'terug' bent, je projecten blijven erg leuk om te volgen. Vind wel dat deze velgen de caddy het mooist staan;



ziet er allemaal mooi uit en ben blij dat je er weer bent,vind het altijd leuk om te volgen wat je allemaal probeerd.mooie Caddy en ga zo door jonge
Reply With Quote
  #9  
Old 08-06-2009, 12:35
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default

Zo bij deze weer een update van de caddy.......

Afgelopen week bij VVT (Van Vught Tuning) een compleet 63mm Simons RVS uitlaatsysteem met 2 dempers gemonteerd onder de caddy...

Eerst de originele downpipe nog laten zitten,maar zal binnenkort vervangen worden door een grotere downpipe en nieuwe grotere turbo.........

Zit aleen nog te twijfelen of het net als bij de vorige blauwe caddy een VNT20 turbo word of een grotere VNT22 turbo....

Voordeel van de VNT20 vind ik zelf dat deze sneller opspoeld onderin, en bij de VNT22 doet deze wat meer en langer boven in...

Voordeel van de VNT22 is wel dat deze meer vermogen aankan.

Ook omdat de caddy versnellingsbak niet zo lang is zit ook nog te twijfelen welke keus het beste past bij de nieuwe upgrate....

Mocht er binnenkort een nieuwe turbo op komen zal ook gelijk een en andere veranderd gaan worden:
-VNT20 of VNT22 Turbo (zie foto voorbeeld turbo)
-Race pp 520 verstuivers
-Sachs koppeling monteren
-Grotere downpipe
-Nieuwe Op maat gemaakte Chip VVT (Van Vugt Tuning)


Ook nog weer bezig geweest met de 14inch verbreed staal......Het lag op een laag pitje en had alle 4 velgen klaar maar heb 2 velgen weer helemaal kaal gehaald en ben rustig bezig weer met spuiten.

Tussentijd nog even de carterbeschermplaat zwart gespooten en M8 bouten/ringen en moeren met nylondraad allemaal in RVS gekocht.
Meesten moeten nog even op lengte worden ingekort voor het bevestigen.........


Eind deze week zal de nieuwe afdek bescherrm-kap van de motor hopelijk klaar zijn....

Eerst een plastic primer op de kap aanbrengen en daarna met primer de oneffenheden/relief er uit schuren zodat het een mooi strakke afdek-kap word in kleur van de caddy.


Bij deze weer even wat foto's van de vorderingen..............



















Last edited by henkwassenaar : 08-06-2009 at 17:02.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-06-2009, 13:29
Boeie's Avatar
Boeie Boeie is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 404
Default

Lekkere Toerbo's! Goed bezig, tof ding!
Reply With Quote
  #11  
Old 08-06-2009, 16:04
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

leuk project weer. maar wat een lang verhaal

Last edited by lager : 08-06-2009 at 16:07.
Reply With Quote
  #12  
Old 08-06-2009, 16:19
mark2fpolo mark2fpolo is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 541
Default

Velgen keuze genoeg zie ik!

Blijft altijd tof om te zien een werk-auto plat op zijn bek!
Reply With Quote
  #13  
Old 08-06-2009, 17:09
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default

Quote:
Originally Posted by lager
leuk project weer. maar wat een lang verhaal



Kijk daar gaan we weeeeeeeeeeer.........

De man met de meeste reacties in alle topics hier op het forum en zelf niet eens een normaal project topic heeft.

Net als in alle voorgaande topics ben je weer lekker bezig en verander je de tekst telkens....why???

In mijn mail stond er wat anders wat je eerst poste.......

daar gaan we weer hou het een beetje kort wil je,.

Zoals in het begin van mijn topic staat (maar zal je wel niet gelezen hebben) geld dit dus ook voor jou,want je intereseerd je niet in dit topic maar zit telkens maar te commanderen en je eigen zegje heb je alweer klaar...

Ga eens wat nuttigs doen dan telkens mijn topics te verzieken en hou je met je eigen topics bezig zonder die van mij verder te vervuilen met onzinnige tekst...

Met je 35 jaar had ik je wel wat volwassener verwacht ook na de voorgaande project topics waar je druk bezig was te vervuilen met onnodige tekst..

Maarja je laat je alweer luid en duidelijk aankondigen dat je er bent....

1x reageren van jou kant is wel genoeg..............

ONTOPIC en vraag de moderators voor het verwijderen van onnodige tekst van meneer LAGER...

Last edited by henkwassenaar : 08-06-2009 at 17:41.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-06-2009, 17:18
wilfred3's Avatar
wilfred3 wilfred3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 59
Default

Ziet er allemaal prachtig uit henk.Je pakt alles heel goed aan met mooi materiaal.
Vind het erg leuk om te volgen en je nieuwe ideen te zien.
wacht op de volgende update
Quote:
Originally Posted by henkwassenaar
Zo bij deze weer een update van de caddy.......

Afgelopen week bij VVT (Van Vught Tuning) een compleet 63mm Simons RVS uitlaatsysteem met 2 dempers gemonteerd onder de caddy...

Eerst de originele downpipe nog laten zitten,maar zal binnenkort vervangen worden door een grotere downpipe en nieuwe grotere turbo.........

Zit aleen nog te twijfelen of het net als bij de vorige blauwe caddy een VNT20 turbo word of een grotere VNT22 turbo....

Voordeel van de VNT20 vind ik zelf dat deze sneller opspoeld onderin, en bij de VNT22 doet deze wat meer en langer boven in...

Voordeel van de VNT22 is wel dat deze meer vermogen aankan.

Ook omdat de caddy versnellingsbak niet zo lang is zit ook nog te twijfelen welke keus het beste past bij de nieuwe upgrate....

Mocht er binnenkort een nieuwe turbo op komen zal ook gelijk een en andere veranderd gaan worden:
-VNT20 of VNT22 Turbo (zie foto voorbeeld turbo)
-Race pp 520 verstuivers
-Sachs koppeling monteren
-Grotere downpipe
-Nieuwe Op maat gemaakte Chip VVT (Van Vugt Tuning)


Ook nog weer bezig geweest met de 14inch verbreed staal......Het lag op een laag pitje en had alle 4 velgen klaar maar heb 2 velgen weer helemaal kaal gehaald en ben rustig bezig weer met spuiten.

Tussentijd nog even de carterbeschermplaat zwart gespooten en M8 bouten/ringen en moeren met nylondraad allemaal in RVS gekocht.
Meesten moeten nog even op lengte worden ingekort voor het bevestigen.........


Eind deze week zal de nieuwe afdek bescherrm-kap van de motor hopelijk klaar zijn....

Eerst een plastic primer op de kap aanbrengen en daarna met primer de oneffenheden/relief er uit schuren zodat het een mooi strakke afdek-kap word in kleur van de caddy.


Bij deze weer even wat foto's van de vorderingen..............


















Reply With Quote
  #15  
Old 08-06-2009, 17:54
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

Goed project, Henk! Ik vind de zwarte velgen met het oranje randje eigenlijk wel het dikst. Lekker laten zitten :P

Enne, Henk: gewoon negeren die opmerkingen, man! Des te minder vervuiling

Ben benieuwd naar de volgende ontwikkelingen.
__________________
www.dub05.com
Reply With Quote
  #16  
Old 08-06-2009, 18:27
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Hallo Henk,

Ik zie in je topics dat je altijd in de weer bent met TDI VP-motoren aan de buitenkant, is het misschien een uitdaging voor jou om een TDI motor aan de binnenkant aan te pakken? Lijkt me best een toffe uitdaging voor je!

Ik weet dat L&S Cartec bijvoorbeeld ook een TDI snelle nokkenas hebben ( of MDR zoals ze op Ebay heten). IS kopbewerking enzo niet interessant?

Gewoon een ideetje hoor.... Of eventueel een aangepaste pomp etc?
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #17  
Old 08-06-2009, 19:01
Der Ghopmeister's Avatar
Der Ghopmeister Der Ghopmeister is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,154
Default

Hoeveel pk ga je met die turbo´s halen denk je? Verder super dikke caddy zo
Reply With Quote
  #18  
Old 08-06-2009, 21:12
Ibibi Ibibi is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 236
Default

Quote:
Originally Posted by Der Ghopmeister
Hoeveel pk ga je met die turbo´s halen denk je? Verder super dikke caddy zo


Vnt 20 is zo'n dikke 200 ----> 210pk te halen met zijn setup
Vnt 22 ongeveer tussen de 215 en 230 op een VP TDItje
Reply With Quote
  #19  
Old 08-06-2009, 21:53
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

zo kun je het ook zien veel succes succes
Reply With Quote
  #20  
Old 08-06-2009, 21:57
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

:

Gaaf project!
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum