Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #181  
Old 19-04-2009, 18:05
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Netjes hoor die wielen, gti zou ik idd ook uit de grille halen, vw logo hoort er wel in
Reply With Quote
  #182  
Old 03-05-2009, 15:41
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile ...en verder...

UPDATE 3 mei 2009:

Idd, zó is (en blijft) het nu:



wèl een zwart VW-logo, verder nix

De laatste tijd ben ik wel bezig geweest, maar geen tijd voor dit topic gehad...

laatste onderdelen erop
Ik heb inmiddels de binnenkuipen van de vóórspatborden er ook weer in zitten.
Ook heeft de motorkap een flinke poetsbeurt gehad en zijn de krasjes zo veel mogelijk weg gehaald.

Aan de voorkant ben ik ook flink bezig geweest met de 'spaghetti'.
De bedrading was één grote warboel van tape-jes, draden, kroonsteentjes e.d.



dramatische draden-warboel...

Maar na een middagje uitzoeken, heb ik de koplampen (dim- en grootlicht), de stadslichten, de claxon èn het linker knipperlicht weer werkend. Overal waar het nodig was, is er netjes gesoldeerd en vervolgens geïsoleerd met krimpkous. Nu dus alleen het knipperlicht rechts nog... (b.t.w.: rechtsachter doet-ie het ook niet...)

De alu. raamslingers gaan er tòch weer af; precies wat 'Madison' zei: de imbusschroefjes, die op de getande asjes klemmen, gaan na een paar keer gebruiken al los zitten en dit is gewoon erg irritant!
Veel van jullie zijn blij, dat de originele slingers er dus weer op komen...

Ook ben ik bezig geweest met het open dakje; deze schoof aan de linker kant niet helemaal meer dicht (kwam daar niet meer gelijk met het dak)
Dus alles aan de binnenkant verwijderd om de hemel te kunnen verwijderen; blijkt dat je het open dak van een Golf MkII 'gewoon' van de buitenkant af kunt demonteren...
Waarom? Vorig jaar had ik een Corrado en dáár moest dat dus wel; aangezien de Corrado en de MkII nogal technische overeenkomsten hebben, dacht ik...
(een verschil is achteraf wel: een Golf heeft een schuif-dak en een Corrado een schuif/kantel-dak...)

Eénmaal gedemonteerd, kon ik zien dat één van de kabels was losgeraakt van de kunststof geleider, die het dakje hoort mee te nemen.
Dit is nu weer professorisch, maar wel degelijk, gefixt!
Vóór het monteren, zijn de geleiders lekker ruim in het vet gezet, voor soepeltjes glijden; het dakje werkt nu weer naar behoren!.
De windgeleider en de hefboompjes, die deze op en neer bewegen, hebben als laatste nog een vers laagje matzwart gekregen.

16V?
Nu de hemel er tòch uit is, wil ik mss alsnog een 16V-antenne plaatsen achterop het dak; ik heb namelijk nu nog geen antenne.
De bedoeling was een plakantenne aan de binnenkant van mijn voorruit, maar die ontvangen niet zo best...
Wat vinden jullie? Is dit zonde, zo'n dakantenne, of doet dit verder geen afbreuk aan een z.g.a. originele Fire and Ice?

start niet...
Ik heb de laatste tijd wat pogingen gedaan, om hem weer aan de praat te krijgen, maar dit is helaas nog niet gelukt...
Als het goed is komt er binnenkort een VW-monteur bij kijken...



de eerste foto samen met de Vento GT is een beetje treurig...

low
Natuurlijk gaat-ie wel omlaag; inmiddels heb ik de verlagingsveren van 'Mu!s' binnen. Volgens zeggen geeft dit een verlaging van 60 mm vóór en 40 mm achter, wat in eerste instantie mooi genoeg is.



toevallig komen ze ook nog van een Fire and Ice af!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 03-05-2009 at 16:49.
Reply With Quote
  #183  
Old 04-05-2009, 16:25
Wappe Wappe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 133
Default

Jij bent ECHT goed bezig, super om te zien dit, volg het hele project, en sta steeds weer te kijken wat je allemaal vervangt en hoe hij stukje bij beetje weer origineel wordt. Ben helaas niet zo'n fan van het Jetta front. Over de antenne, als er geen antenne op zit, ook niet erop maken zou ik zeggen! Ik heb zelf een plakantenne aan de binnenkant van de voorruit (achter de binnenspiegel), en deze werkt echt prima! Succes ermee verder!
Reply With Quote
  #184  
Old 04-05-2009, 22:21
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
. . . blijkt dat je het open dak van een Golf MkII 'gewoon' van de buitenkant af kunt demonteren...


Niet liegen !!

Ik had het je verteld . . . 1 dag te laat weliswaar maar toch . . .
Het werkt nog steeds naar behoren ??
Reply With Quote
  #185  
Old 05-05-2009, 21:23
SpeedBusterGTI SpeedBusterGTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 18
Default

Leuk topic ! Mooi om te zien dat je zoveel moeite doet om een (bijzondere) GTI weer mooi te krijgen.

De koelwaterpijp kun je bij de automaterialenhandel krijgen (zie www.h-base.nl). Ik had er een klein gaatje in zitten en heb hem pas vervangen. Kost ongeveer € 35,00 (bij Velba gekocht). Is wel een lastig karwei met al die klemmen. Het oliefilter zit eigenlijk ook in de weg, maar het kan er af zonder andere dingen te demonteren.

Veel succes met je GTI !
Reply With Quote
  #186  
Old 06-05-2009, 18:42
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Jammer dat je auto nu niet start nu je er al zoveel tijd en geduld in hebt zitten.Heb je alles al goed na gekeken.Alle bedrading ,brandstofslangen enz enz.Ik weet uit ervaring dat dat je snel iets over het hoofd ziet.
Succes verder ik hou zoals gewoonlijk je topic goed in de gaten.

Grt Michel

Last edited by kb2 : 06-05-2009 at 18:48.
Reply With Quote
  #187  
Old 06-05-2009, 22:27
PeanutOne PeanutOne is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 62
Default

Heey Rene Over 2 weken ben ik weer bij Corus, dan kom ik wel ff langs met mn golfje...!
En natuurlijk je golfje te bewonderen..!
Succes nog verder.

Gr Randy
Reply With Quote
  #188  
Old 07-05-2009, 23:36
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile ...en verder...

UPDATE 7 mei 2009:

Eerst nog ff een foto, van het moment dat alle Estorils nèt klaar waren:




Deze velgen moeten natuurlijk wel een beetje netjes blijven, dus is er...

nòg een setje velgen
Vanmorgen was het mooier weer, dan ik had verwacht en ik ben toen maar eens aan de OZ-velgjes bezig geweest. (die lagen al maanden op het balkonetje...)
Zoals gezegd, hadden de velgen ècht rondom stoeprandschade; alle vier!
(het is bijna knap...; maar daar was de prijs ook naar)
Dus had ik een tijd geleden de slijptol(!) er al langs gehad. Schuurtolletjes op een 'Dremel'; dÃ*t was niet afdoende...

Vandaag ben ik dan nog maar eens flink met wat schuurpapier langs de randen gegaan; daarna heb ik de velgen goed ontvet en vervolgens in de zilvergrijze verf èn een paar lagen blanke lak gezet.
Ze zijn niet zoals nieuw, maar, vergeleken met hoe het was, wèl flink opgeknapt!



sneak preview

Het is de bedoeling om de F and I in de wintermaanden hierop te laten rollen.

Betere foto's, als ik de naafdopjes heb aangepakt...

later weer meer!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 07-05-2009 at 23:38.
Reply With Quote
  #189  
Old 08-05-2009, 10:04
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile ...Kunst met een grote 'K'...

UPDATE 8 mei 2009:

Tja, je moet Ã*ets, om origineel te zijn...
Een tijdje geleden had ik al het idee, om de naafdoppen van de OZ-'s te verfraaien. Deze waren namelijk nogal aangetast door het één en ander, dus er moest toch iets gebeuren...


ziet er nÃ*et uit, zo!

Nieuwe doppen zijn moeilijk te krijgen en bovendien schrikbarend duur!
Dus:
Men neme een penseeltje en een paar frisse kleurtjes en laat de fantasie de vrije loop.
(Natuurlijk heb ik wel een béétje door de Fire and Ice-stijl laten inspireren... )

Dit is na anderhalf uur het resultaat:


kan zó naast een van Gogh, of niet?

Compleet met de 'winter-velgen' ziet het er weer netjes uit.


4 X OZ "Fire and Ice", diameter: 15", breedte: 7J, ET-waarde 37: ,steek: 4 X 100, made by Vento Vice

later weer meer!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 08-05-2009 at 10:44.
Reply With Quote
  #190  
Old 08-05-2009, 16:09
Jboss
Guest
 
Posts: n/a
Default

succes met je Mk2 Fire & Ice

Last edited by Jboss : 08-05-2009 at 22:12. Reason: requested by poster
Reply With Quote
  #191  
Old 10-05-2009, 17:38
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile ...en een flinke stap verder...

UPDATE 10 mei 2009:

get down...
Ja hoor, vandaag is-ie dan eindelijk omlaag gegaan.
Mirella heeft me lekker de hele middag geassisteerd en heeft ook weer wat technische kennis opgedaan
(voortaan kan zij mijn velgen wisselen, mèt momentsleutel en al)

Als eerste al de bovenste moertjes vóór en achter gecheckt, omdat die nog wel eens héél vast zitten.
Vóór ging het inderdaad zwaar, maar het is tòch gelukt.
(Ik moest hiervoor wel m'n eigen 'special-tool' maken, door aan de zijkanten van mijn dop-21 twee rechte kanten te slijpen, zodat de Bahco erop kan)
Voor de rest geen noemenswaardige problemen meer.

De vóórkant is nu 3,5 cm lager en achter -4 cm. Niet verbazend veel dus, maar dat hoeft ook niet; het verschil is duidelijk zichtbaar.
Ik kon dit setje voordelig krijgen van 'Mu!s' hier op het forum! ('t duurde even, maar dat ben ik alweer vergeten... thanx 'Mu!s'!)

En nu de foto's, want dÃ*t willen jullie alleen maar!
Zó was het:



standaard hoogte voor een terreinwagen...

Zó is het nu:



zijkant



...en van linksvóór een shotje

sneak preview:



zoals deze, met kruis...

-aluminium rolkooi? (!) (...ik ben in onderhandeling)
-origineel JOM éénarm-mechanisme hier op het forum gevonden!

(P.S.: Al die mensen die zich niet kunnen vinden in het Jetta-front, mogen een donatie doen voor een rallye-front; ik denk dat het dan snel kÃ*n gaan...
Ik vind nog steeds, dat het mijn-eigen-ding moet zijn en dus niet helemáál zoals af-fabriek. En ik vind het front juist één van de mooiste kanten van mijn Fire and Ice...
Ik zal dan wel nooit de prijs van 'meest origineel' winnen, maar mss wèl de 'orginaliteitsprijs'...
De originele, dubbele grille ligt nu op voorraad en blijft daar waarschijnlijk tot de F and I ooit van eigenaar verwisselt...)

later weer meer!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 10-05-2009 at 18:48.
Reply With Quote
  #192  
Old 10-05-2009, 17:55
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Erg nette F & I is dit geworden !

Velgen zien er eveneens top uit, alleen vind ik het jetta front afbreuk
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #193  
Old 10-05-2009, 22:01
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

Bevalt het setje dus wel een beetje zo? leek bij mij toch echt lager te liggen,(foto die ik je toestuurde!) verder heel netjes hoor, vooral je velgjes!
Reply With Quote
  #194  
Old 11-05-2009, 13:16
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
(voortaan kan zij mijn velgen wisselen, mèt momentsleutel en al)


Daar moeten foto's van zijn . . . vrouwen en momentsleutels zijn uniek !!
Mannen soms ook . .
Reply With Quote
  #195  
Old 11-05-2009, 13:20
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default

Oeps vergeten te melden . . .

Jetta front . . tja . . het is tenminste nu een "gewone Golf 2 MET sticker" maar ook met een ander neusje

Ik sloop dezelfde uit elkaar, maar er zijn lelijkere combi's te maken . . . ik zou hem lekker laten zitten dus.
Reply With Quote
  #196  
Old 11-05-2009, 15:55
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Auto ziet er echt goed uit zeker nu dat ie wat dichter bij moeder aarde is gekomen.Heb je je auto ook al aan de praat gekregen of heb ik daar overheen gelezen?

Last edited by kb2 : 12-05-2009 at 19:51.
Reply With Quote
  #197  
Old 12-05-2009, 08:05
Fire&Ice Koekie's Avatar
Fire&Ice Koekie Fire&Ice Koekie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 270
Send a message via MSN to Fire&Ice Koekie
Default

rené je hebt helemaal gelijk!

het moet je eigen auto worden! helemaal met je eens.
meningen zijn altijd welkom. maar volg je eigen hoofd.

mooi laag geworden zo, staat gelijk stukje mooier.
word een mooi bakkie rene!

zie je
Reply With Quote
  #198  
Old 12-05-2009, 15:23
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile ..en verder...

UPDATE 12 mei 2009:

broem-broem!
Gisteren is mijn 'privé-monteur' Sander Hoogendijk langs geweest om eventjes naar het blokje te kijken.
(ex-VW-monteur èn voorziter van Scirocco-forum.nl)
(Hij heeft ooit in mijn Edition One een andere versnellingsbak gezet; ook monteurs vind je via Marktplaats... )

Na wat proberen of de boel vonkt enzo, wisten we het ook ff niet meer; er was benzine (dat róók je') èn er was een vonk... maar hij ging niet aan
Laatste kans: distributie op merkteken gezet en vervolgens naar de merktekens op het huis van de verdeler gekeken... blijkt dat die 180 graden gedraaid zat (; terwijl de rotor naar de kabel van cilinder 1 moet wijzen, wees-ie naar # 3... Ja, dan start-ie niet!

[Tja, weet ik veel?! Hier was ik zelf echt nooit achter gekomen; ik had al eerder de auto naast de GTI (met ook een PF motorblok) van Dr. Golf gezet en Ã*lles was precies hetzelfde gemonteerd; de kabels, de volgorde daarvan, de vacuümslangen, etc.... blijkt dat de onderkant van de verdeler ook andersom gemonteerd kÃ*n worden, wat dus bij mij het geval is...]

Kortom: het kostte me één krat Heineken, maar...
hij loopt weer!

Door de lange stilstand, hoor je de hydraulische klepstoters wel nogal; ook na een kwartiertje nog, maar dan wel al minder. (3 jaar stilstand?)
Daar heb ik speciaal een blikje "WYNN's hydraulic valve lifter concentrate" voor gekocht. Hopelijk is dit ècht een wondermiddel!



zal het helpen?

Ander + puntje: achter knipperlicht rechts deed het opeens weer, toen ik gisteren het mankement aan Sander wilde laten zien.
Dat betekent dat ik nu al de verlichting in orde heb. (alleen rechtsvóór doet het nu nog niet, maar ik kan eventueel draden doortrekken)

We gaan weer met goede moed verder!

Oh ja: ik heb een nieuwe signature:
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 14-05-2009 at 03:53.
Reply With Quote
  #199  
Old 12-05-2009, 19:55
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Goed om te horen dat je auto weer loopt zonder grote omkosten. En nu lekker afwerken en toeren en genieten.

Groeten Michel
Reply With Quote
  #200  
Old 13-05-2009, 20:41
mverh85's Avatar
mverh85 mverh85 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 927
Send a message via MSN to mverh85
Default

Ziet er weer goed uit René !
Hij zou nog wel ietsje lager mogen, maar dat is persoonlijk.
Zie dat je lip al bijna de stoeprand raakt..
Super dat ie weer loopt na zo een tijd stil te hebben gestaan.
Rolkooi zal hem ook goedstaan kan niet wachten op fotos ervan
Zal wel een lekker gevoel hebben gegeven toen je het motortje weer hoorde draaien?
Kratje heineken, das nog eens een mooie deal
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum