Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-12-2007, 20:20
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default rode lampjes...

Ik heb het volgende probleem met m'n GTI:

Als het toerental bij een warme motor zakt tot +- 1500RPM dan begint het rode lampje van het koelwater iets te knipperen,geef ik iets gas, gaat ie weer uit. Geef ik geen gas, blijft ie knipperen en gaat ook het lampje van de handrem en oliedruk knipperen,geef ik gas, gaat alles uit. Olie en koelwater staat netjes op niveau.

Wat kan dit zijn?

Alex
Reply With Quote
  #2  
Old 14-12-2007, 22:21
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Ik ben heel benieuwd; ik heb hetzelde probleem en ben er ook nog niet uit wat het is
Reply With Quote
  #3  
Old 15-12-2007, 18:22
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Niemand die Alex en mij kan helpen? Mijn probleem is ietsje anders dan bij Alex:

Bij mij knippert het rode oilielampje en het rode temperatuurlampje al direct bij het starten en bij draaiende motor blijven ze knipperen. Na een minuutje of 10 gereden te hebben houdt het rode lampje van de temeratuurmeter op met knipperen. Het lijkt er dus op zodra de auto warm is dit lampje stopt met knipperen.

Het rode olielampje blijft gewoon knipperen en na een poosje begint hij uiteraard ook te zoemen en dat houdt ook niet meer op

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken
Reply With Quote
  #4  
Old 15-12-2007, 19:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

denk een storing in de printfolie van de tellerbak
Reply With Quote
  #5  
Old 16-12-2007, 09:54
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
denk een storing in de printfolie van de tellerbak


Hmm, en daar is zo 123 niet echt wat aan te doen lijkt me...
Reply With Quote
  #6  
Old 16-12-2007, 12:17
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Spanningsstabilisator achter op de tellerbak na meten
Is een zwart blokje met 3 pennetjes er aan
Reply With Quote
  #7  
Old 16-12-2007, 12:37
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Quote:
Originally Posted by Alex
Hmm, en daar is zo 123 niet echt wat aan te doen lijkt me...


Hey Alex, ik ben met mijn teller al naar de dealer geweest voor een nieuwe printfolie; die zijn voor een "normale" teller zonder MFA nog wel te krijgen, maar niet meer voor de GTI-tellers met MFA
Reply With Quote
  #8  
Old 16-12-2007, 12:39
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Spanningsstabilisator achter op de tellerbak na meten
Is een zwart blokje met 3 pennetjes er aan


Toen ik bij de dealer was voor een nieuwe printfolie werd mij inderdaad verteld dat deze spanningsstabilisator vaak stuk gaat bij deze tellers. Kun je mij vertellen hoe ik deze door meet dan? Alvast weer bedankt voor het meedenken
Reply With Quote
  #9  
Old 16-12-2007, 12:52
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

een spannings-stabilisator werkt als volgt. er komt bv 12V op de ingang van dat zwarte blokje en op de uitgang komt bv 5V op te staan. het blokje stabiliseert de spanning. dus je moet weten hoeveel volt de ingang is en hoeveel de uitgang is.

even met een voltmeter meten.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #10  
Old 16-12-2007, 12:58
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
een spannings-stabilisator werkt als volgt. er komt bv 12V op de ingang van dat zwarte blokje en op de uitgang komt bv 5V op te staan. het blokje stabiliseert de spanning. dus je moet weten hoeveel volt de ingang is en hoeveel de uitgang is.

even met een voltmeter meten.



Ok dan, ga ik volgende week ff meten. Thanks
Reply With Quote
  #11  
Old 16-12-2007, 19:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Je moet tussen de 9.5 en 10.5 volt meten
Middelste is massa en links is +
Reply With Quote
  #12  
Old 17-12-2007, 18:05
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Ok, zal komend weekend eens kijken of de teller eruit wil.. Zooitje zit trouwens fijn vastgekit

Het gaat bij mij trouwens om tittentellers, weet niet of daar verschil in zit??
Reply With Quote
  #13  
Old 17-12-2007, 18:50
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Je moet tussen de 9.5 en 10.5 volt meten
Middelste is massa en links is +



Ik heb gemeten met het volgende resultaat:

Links is + = 11,6 volt
Middelste is massa
Rechts is + = 9,8 volt

Lijkt me dat dit dan ok is en dit niet het probleem is

Iemand nog een idee? Of hoe kan ik de printfolie meten om te zien of hier het probleem zit
Reply With Quote
  #14  
Old 17-12-2007, 19:26
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

omdat beide sensoren raar doen, misschien een massa probleem bij je tellerbak. ergens geen goede massa maakt. connector aansluitingen of dergelijke. draadbreuk in kabelboom zitten?
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #15  
Old 17-12-2007, 21:37
GTI Pirelli's Avatar
GTI Pirelli GTI Pirelli is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 77
Default

Ik heb ook een probleem met mijn teller in mijn GTI. Ik heb kermis als ik mijn lichten aan heb.. Bij Limpex Sport heb ik me laten vertellen dat het een massa probleem is. Waarscheinlijk net als G-eert-40 zeg in mijn kabelboom of.. Dat het bij je bombine niet goed zit, weet niet meer precies hoe dat nou zat.

Weet niet of mijn probleem te vergelijken is met dat van jullie maar het is zeker irritant dat geknipper, vooral 's avonds want de verlichting van de tellerbak doet het ook niet als me lichten aan staan. Maar.. als ik me auto uitzet en me lichten aan heb dan doet de verlichting het weer wel in de tellerbak
Reply With Quote
  #16  
Old 27-12-2007, 17:55
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Ik kan helaas bij mij niet achterop de teller komen.. De hele zutzooi zit met kit aan elkaar geknooit

De storing is ook iets uitgebreider geworden.. Nu ook tijdens het rijden, van 2001rpm tot 2300rpm veel geknipper. 2000rpm constant rijden geeft geen geknipper, zodra ik gas geef komt het.
Reply With Quote
  #17  
Old 27-12-2007, 20:04
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Komt er niet iets ergens tegenaan wat de storing veroorzaakt
Had het weleens met een leiding van de injectie die tegen de schakelaar van het remvloeisofreservoir aan kwam
Handremlampje[te laag vloeistof nivo] en oliedruk lampje gingen toen branden
Gebeurde met door bochten gaan
Meeste sensoren zijn massa schakelaars
Dus een draadje tegen het blok of koets is een signaal
Reply With Quote
  #18  
Old 27-12-2007, 20:22
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Komt er niet iets ergens tegenaan wat de storing veroorzaakt
Had het weleens met een leiding van de injectie die tegen de schakelaar van het remvloeisofreservoir aan kwam
Handremlampje[te laag vloeistof nivo] en oliedruk lampje gingen toen branden
Gebeurde met door bochten gaan
Meeste sensoren zijn massa schakelaars
Dus een draadje tegen het blok of koets is een signaal


Ik zal zaterdag eens onder de motorkap duiken.
Ben laatst wel onder de kap bezig geweest, maar dat was aan de andere kant..Maar goed, je weet nooit...
Reply With Quote
  #19  
Old 31-12-2007, 17:44
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Ik heb alle "stekker" verbindingen onder de kap na gekeken en opgeschuurd. Geeft helaas geen verbetering...
Reply With Quote
  #20  
Old 31-12-2007, 18:14
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

En ik ben nog niet meer verder geweest met de bekabeling...

De PiGo is even weg voor nieuwe wielkastranden

Als ie terug is zal ik ook weer ff kijken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum