Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-04-2004, 10:04
MaceNL's Avatar
MaceNL MaceNL is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,506
Default Shell V-Power en een mk II 16v KR

Zou dat gaan werken ? Ik lees in AutoVisie dat V-Power octaan 97 bevat maar dat ze op de pompen 95 hebben gezet om verwarring te voorkomen.

Nu vraag ik me af : ik tank 98 en dat moet ook maar zou die met 97 gaan pingelen ?
Reply With Quote
  #2  
Old 13-04-2004, 10:25
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

het hele V-power verhaal is onzin, de enige V-power waar je wat van merkt is die in Duitsland dat is namelijk octaan 100 dit is gewoon octaan 95. dus kun je net zo goed 98 tanken volgens mij
Reply With Quote
  #3  
Old 13-04-2004, 10:35
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Hier is het wel degelijk octaangehalte 97 maar zoals het verhaal in de Autovisie al aangeeft is er geen "power" extra uit te halen. Het verhaal van de ontkoling van de kleppen en inlaatgedeelte klinkt mij als een tel-sell verhaal in de oren (zeker met dat stomme plaatje erbij) maar het zou natuurlijk kunnen (schelen).
Verder heeft Bobby-digital wat betreft de V-power in Duitsland helemaal gelijk, maar die is dan ook 14,5 cent duurder als de 95. Zijn er ook cijfers hoeveel het scheelt in de prestatie?
Reply With Quote
  #4  
Old 13-04-2004, 11:03
schrauber schrauber is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 75
Default

hey verhaal heeft ergens in vw scene of golf scene gestaan over de shell v power

en heeft inderdaad octaan 100 en dat zou dan een leuke extra zijn
Reply With Quote
  #5  
Old 13-04-2004, 11:09
MaceNL's Avatar
MaceNL MaceNL is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,506
Default

Ja maar ik heb het niet over de Duitse V-Power maar over de Nederlandse en gaat me auto nou pingelen of niet ?
Reply With Quote
  #6  
Old 13-04-2004, 11:46
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Waar voor zou je meer gaan betalen.. Als het minder kan?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 13-04-2004, 11:46
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

het hele V-power verhaal is onzin, de enige V-power waar je wat van merkt is die in Duitsland dat is namelijk octaan 100 dit is gewoon octaan 95. dus kun je net zo goed 98 tanken volgens mij

octaan 100 werkt erg leuk, onderin een beetje gesputter maar bovenin trekt als een idioot..... wat een leuk alternatief is voor mensen die niet zo dicht bij de grens wonen is octaanbooster die geeft 2 punten xtra, als je dus 98 tankt met booster zit je ook op honderd. er is ook booster voor 7 punten maar die kost zo'n 22 euro per flesje, en is dus een beetje prijzig
Reply With Quote
  #8  
Old 13-04-2004, 12:14
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default tsja..weekend he ben ik beetje melig van

Ik tank zelf altijd gewoon lekker grolsche..maar ja dat is natuurlijk bij iedereen verschillend... De ene vind heineken kattezeik en de andere houd van een palmpje.. naja..tis maar net waar je van houd..je krijg van elk merkj een kater dus dat maakt niks uit..
Reply With Quote
  #9  
Old 13-04-2004, 12:18
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

@ bobby: ligt erg aan de tank-inhoud..

een fleske in een 36 liter tank (polo) of 70 (passat) scheelt al snel de helft ;-)

Ron 100 heeft ook echt alleen maar nut als je of
1) een klopsensor in je blok hebt zitten, en de computer ook daadwerkelijk bij regelt
(dan is er ook grote kans dat je 'andere presaties' waarneemt!)
of
2) je altijd al Ron 100 tankte, omdat je compressie zo hoog is dat ie met 98 al gaat pingelen...

Zonder andere veranderingen aan de motor heeft Ron98 tanken terwijl ie geschikt is voor Ron95 net zo weinig nut als het tanken van Ron100 als 98 voldoende is.

BTW: Voor de meeste standaard motoren van VW word Ron91 voorgeschreven....
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #10  
Old 13-04-2004, 12:44
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

uiteraard, heb gelukkih=g een golfje 1 met 35l tank.... op het flesje staat ook angegeven dat je per 40 liter een flesje kan gebruiken.
ik tank nu altijd 98 (KR 16V) en zo nu en dan als ik toch richting nordschleiffe ga gooi ik er oct 100 in. en dat merk je best goed, en het is (nog) heelgebleven
Reply With Quote
  #11  
Old 13-04-2004, 13:03
Skooty's Avatar
Skooty Skooty is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 246
Send a message via MSN to Skooty
Default

Als je normaal gesproken op 98 rijd of moet rijden, dan is het niet verstandig om V-Power te tanken. V-Power wordt namelijk aangeboden als alternatief voor de normale Euro95.
Het Duitse V-Power is misschien wel een optie, aangezien ze hier wel het hogere octaangetal aanhouden.

In principe is het hele V-Power een doorontwikkeling van Pura. De pura is inmiddels niet meer te krijgen en V-Power is daarvoor op de plaats gekomen.
Verder heb ik gehoord dat de nieuwe VW motoren (FSI) standaard al 98 moeten tanken, hier is V-Power dus ook geen optie.

Wat prijs betreft zit V-Power tussen Euro95 en 98 in. Momenteel is hij 4,5 cent duurder als Euro95 en ongeveer 1 cent goedkoper als 98. (adviesprijzen)
__________________
'77 VW Derby
- Panama braun - PLS Silverstone - Porsche 911SC seats - 1.4 on Solex -
Reply With Quote
  #12  
Old 13-04-2004, 13:19
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

@ skooty:

Don't tell us what we allready know :-)

Ennuh: V-power een door-ontwikkeling van pura? My-ass. Dan heette het wel 'pure v2.0 ofzo.. Pure verkoop truuk:
Pura was 'milieu-vriendelijk' maar dat verkocht niet (hoe raar), dus dan
V-power: is 'schoon (lees; oude milieu-vriendelijk claim), en geeft meer power: power is de verkooppraat.

Waarom immers vanuit Pura een 'V-power' ontwikkelen terwijl het in Duitsland al jaren bestaat.. (in een echt betere variant).

Ik schat zo in (mark my words) dat Shell over niet al te geringe tijd ook in nederland V-power met Ron100 gaat verkopen,.. dan is de meerwaarde pas echt fatsoenlijk 'claimbaar'.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #13  
Old 13-04-2004, 14:00
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Hier heb ik al eens een topic over geopend

Hier de resultaten van de Duitste V-Power: http://www.adac.de/Auto_Motorrad/Kr...wer/default.asp
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
  #14  
Old 13-04-2004, 14:17
MaceNL's Avatar
MaceNL MaceNL is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,506
Default

Dat weet ik maar mijn vraag was V power heeft octaan 97 zou dat gaan werken voor een blok wat het liefst octaan 98 drinkt.
Reply With Quote
  #15  
Old 13-04-2004, 14:33
Skooty's Avatar
Skooty Skooty is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 246
Send a message via MSN to Skooty
Default

@ sjampooL: Ik praat alleen m'n baas na.. dus ik lieg met permissie..

Dat van die doorontwikkeling is een gokje van mijn kant, om precies de reden die jij aangaf: Pura is alleen milieuvriendelijk, V-Power ook nog eens betere prestaties (zegt men )
__________________
'77 VW Derby
- Panama braun - PLS Silverstone - Porsche 911SC seats - 1.4 on Solex -

Last edited by Skooty : 13-04-2004 at 14:37.
Reply With Quote
  #16  
Old 13-04-2004, 14:36
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by MaceNL
Dat weet ik maar mijn vraag was V power heeft octaan 97 zou dat gaan werken voor een blok wat het liefst octaan 98 drinkt.


het lijkt me geen enkel probleem, het octaangehalte zegt namelijk niet alles. De kans dat ie gaat pingelen is ietsje groter, maar er zijn waarschijnlijk genoeg mensen hier die altijd 95 tanken en ook geen problemen hebben met dezelfde motor. Naar mate je motor verder getuned word op de klassieke manier is het verstandiger een hoger octaangehalte te tanken.

Maar waarom probeer je niet eens een tank vol? Als je zelf vind dat ie minder loopt tank je toch gewoon weer 98?

Enkele leuke weetjes:
De v van V-power schijnt voor Victorie te staan, ivm de samenwerking tussen shell en ferrari in de f1.

Bij NASCAR rijden de bolides op octaangehalte 110.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum