Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-11-2005, 19:47
denhaute's Avatar
denhaute denhaute is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 58
Send a message via MSN to denhaute
Default stoplicht laten pinken

hallo iedereen

eens een vraagje weet hier iemand hoe je u stoplichten achteraan laat pinken, zoals bij een amerikaanse wagen?? zou graag daar een schema van hebben!!!

groetan bart
__________________
mijn website www.denhaute.tk
Reply With Quote
  #2  
Old 07-11-2005, 20:12
lowrider's Avatar
lowrider lowrider is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 148
Default

je draden van het knipperlicht bij de remlichten aansluiten . Dan krijgen je remlampen stroom als je het knipperlicht aandoet. Kweetniet wat er gebeurt als en je knipperlicht aandoet en remt . dan blijven ze gewoon branden denk ik.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-11-2005, 20:13
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

nee.. dan maak je kortsluiting...
Reply With Quote
  #4  
Old 07-11-2005, 20:21
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

sluiting hoezo?

je hebt dan 2 plus draadjes heen lopen en 1 min terug.. krijg je echt geen sluiting van.

alleen met de rem ingedrukt heb je geen knipperlicht meer...
wat je wel kan doen is de knippers in je gewone achterlichten bouwen.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #5  
Old 07-11-2005, 21:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

ow... nja.. ik had gehoord (toen ik m`n remlichten op m`n mistlampen aan sloot) dat ik de mistlampschakelaar niet moest gebruiken... omdat ik anders sluiting kreeg
Reply With Quote
  #6  
Old 07-11-2005, 22:34
Sancho Sancho is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 109
Default

kan op een moeilijke manier (effe zoeken op keversite)
maar als je de originele onderdelen kunt bemachtingen (speciale pinkhendel van amerikaanse versies)
kan het ook lekker eenvoudig
schemas op vintagebus
__________________
trailerqueens SUCK
Notchback '68
daily driver
http://photos.yahoo.com/tanguylegrand
Reply With Quote
  #7  
Old 07-11-2005, 22:57
denhaute's Avatar
denhaute denhaute is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 58
Send a message via MSN to denhaute
Default

het probleem is als je remd dat het gewoon blijft branden en niet de kant die jij kiest gaat pinken!! maar maakt zeker geen kortsluiting!!

merci voor de type zal eens op de site gaan zien groeten en bedankt

verdere tips zijn zeker nog welkom
__________________
mijn website www.denhaute.tk
Reply With Quote
  #8  
Old 07-11-2005, 23:52
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Hebben jullie misschien al eens van Diode's gehoord? Die had rene namelijk ook moeten gebruiken, dan had ie gewoon zn mistlamp kunnen gebruiken bij zn dubbele remlichten. Kun je bij deze situatie ook gebruiken. Zorgt ervoor dat je knipperlichten niet aan gaan met remmen
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #9  
Old 08-11-2005, 00:26
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
Send a message via MSN to molenari
Exclamation

Kijk inderdaad ff op vintagebus. Daar staan US schema's. Ik denk dat je de knipperlichtschakeling bedoelt op een bus met de kleine achterlichten? (1971 en ouder).

De schakeling is niet zo moeilijk. Zo uit het hoofd moet je alleen een speciale waarschuwingslichtschakelaar hebben. De USA versie heeft namelijk meer aansluitingen. Bij een standaard Europese wagen loopt de draad van de hoofdremcylinder direct naar de achterlichtunits. Bij de USA versie gaat deze draad via de waarschuwingslicht schakelaar.

Toevallig heb ik deze twee typen schakelaars op dit moment voor mijn neus liggen

De Europese versie voor de T2:
bestelnr: 111 953 235 F
heeft de volgende aansluitingen:
L, R, 15, 30, 31, 49a, +

De USA versie voor de T2a:
bestelnr: 111 953 235 D
heeft de volgende aansluitingen:
L, R, 15, 30, 31, 49a, 54, 54f

Mocht je geen beradingsschema kunnen vinden dan kan ik je wellicht helpen, moet ik wel ff tijd hebben om deze te scannen.
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote
  #10  
Old 08-11-2005, 09:57
denhaute's Avatar
denhaute denhaute is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 58
Send a message via MSN to denhaute
Default

hey

ja op vintagebus heb ik het schema gevonden merci voor de tip!!
maar nu zit ik mee vuldende probleem!! dus ik moet een andere schakelaar hebben zoals je zij he!! maar zou jou maar daar aan kunnen helpen? moet geen origionele zijn voor splitbus. maar als je hem maar op de zelfde mamier kunt bevestige op de stuurkollom!!

groeten
__________________
mijn website www.denhaute.tk
Reply With Quote
  #11  
Old 08-11-2005, 12:15
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
Send a message via MSN to molenari
Post

Quote:
Originally Posted by denhaute
hey

ja op vintagebus heb ik het schema gevonden merci voor de tip!!
maar nu zit ik mee vuldende probleem!! dus ik moet een andere schakelaar hebben zoals je zij he!! maar zou jou maar daar aan kunnen helpen? moet geen origionele zijn voor splitbus. maar als je hem maar op de zelfde mamier kunt bevestige op de stuurkollom!!

groeten


Vergelijk de stroomschema van een US bus met die van een standaard bus en bekijk de verschillen. Volgens mij is alleen de schakelaar voor de alarmlichten anders. En tja, die alarmlichten dat was natuurlijk nog een optie in het spijlbustijdperk...heb je een alarmlichtschakelaar in je bus? Of alleen de schakelaar op de stuurkolom om richting aan te geven?
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote
  #12  
Old 08-11-2005, 13:42
denhaute's Avatar
denhaute denhaute is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 58
Send a message via MSN to denhaute
Default

allleen voor de richting aan tegeve en die is ook anders bij een us bus meer aansluitingen!! voor stoplicht gaat ook langs daar!!!
__________________
mijn website www.denhaute.tk
Reply With Quote
  #13  
Old 08-11-2005, 14:15
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
Send a message via MSN to molenari
Post

Tja, dan wordt het shoppen op The Samba ben ik bang. Of zelf iets geniaals bedenken.
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote
  #14  
Old 08-11-2005, 14:17
denhaute's Avatar
denhaute denhaute is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 58
Send a message via MSN to denhaute
Default

zijn er al nen tijd zelf naar op zoek maar wild me maar niet lukken!!!!
dus daarom hulp aan het zoeken he
__________________
mijn website www.denhaute.tk
Reply With Quote
  #15  
Old 08-11-2005, 14:33
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
Send a message via MSN to molenari
Post

Quote:
Originally Posted by denhaute
zijn er al nen tijd zelf naar op zoek maar wild me maar niet lukken!!!!
dus daarom hulp aan het zoeken he


kent skele juh, dan bruukst toch dien alde ljochten en net die amerikaanse?
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote
  #16  
Old 08-11-2005, 14:35
vw-maarten's Avatar
vw-maarten vw-maarten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 118
Default

Ik zou gewoon diode's gebruiken. En dan van die dikke natuurlijk. Ik heb het voor een vriend van mij gesoldeerd. Hij wou dubbele remlichten in zijn golf III. Dus even de mistlichten aangesloten op zijn remlicht met een diode. Mistlichten gaan branden als je remt en remlicht gaat niet branden als je het mistlicht aanzet. Dus perfect zo.
Reply With Quote
  #17  
Old 08-11-2005, 20:09
denhaute's Avatar
denhaute denhaute is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 58
Send a message via MSN to denhaute
Default

ja dat wel!! zo werkt het bij mij nu ook als ik pink gaat het stoplicht pinken!!! geweldig he!!! ook met diode en raile maar als ik begin te remmen gaan de bijde kanten remmen van plaat dat stoplicht gekozen door mijn blijft pinken !!
dus ja en dat is niet zo geweldig!!

groeten bart
__________________
mijn website www.denhaute.tk
Reply With Quote
  #18  
Old 09-11-2005, 13:50
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
Send a message via MSN to molenari
Lightbulb

Quote:
Originally Posted by denhaute
ja dat wel!! zo werkt het bij mij nu ook als ik pink gaat het stoplicht pinken!!! geweldig he!!! ook met diode en raile maar als ik begin te remmen gaan de bijde kanten remmen van plaat dat stoplicht gekozen door mijn blijft pinken !!
dus ja en dat is niet zo geweldig!!

groeten bart


Maar heb je al gezocht naar die schakelaar- en relaisonderdeels op een forum als 'TheSamba.com'? Het schijnt dat er in Noord Amerika veel bussen zijn geleverd met de onderdelen die jij zoekt. The Samba heeft een forum, er is zelfs nog een Vintagebus mailinglist. Waar wacht je op? De kans op succes is op het Volksforum een stuk lager als je het mij vraagt. Go West.
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum