#61
|
|||
|
|||
Quote:
Daar heb je nu een helaas een groot punt!!! Dus in mijn geval 12V op pin 30 en 87
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#62
|
||||
|
||||
Quote:
Je foto's werken niet! Normaal gezien niet, normaal zijn pijn 86 en 85 stuurkring, bij een vierpolig relais schakelt het relais dan tussen 87 en 30, bij en vijfpolig tussen 30 en 87 of 30 en 87a. Klemnummers zijn gestandardiseerd in een auto. Klem 30: constante 12v Klem 15: geschakelde 12v (dus als je contact opzet) Klem 31: massa Klem 86 en 85 bedienen de stuurkring van een relais Als er tussen 85 en 86 een stroom vloeit schakelt het relais pin 87 (of 87a) met de constante 12v van pin 30. |
#63
|
|||
|
|||
Ik dacht dat je het over de benzinepomp relais had,(zie foto onder), maar lees nu dat je het over de stuurkring relais hebt, en dat is bij mij de relais er net naast.
Zal ze straks testen. En hoe kan ik de relais van de foto hieronder testen? Wel vreemd dat die motor gedraaid heeft en dat er nu ineens iets scheelt. Leer hier heel wat bij!!!
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ Last edited by Mk1_ er : 27-09-2018 at 13:30. |
#64
|
||||
|
||||
Mooi dat je pomp werkt
Nu rijst bij mij de vraag of deze nog wel voldoende druk levert na zolang stilstaan. Ik had bij mijn G60 het probleem dat deze na lang stilliggen wel 'bromde' maar niet meer voldoende druk leverde voor de injectoren..... Bijkomend probleem was dat de injectoren ook vast zaten na lang niet gebruikt te zijn
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#65
|
|||
|
|||
Quote:
Maar de pomp draait ook niet als ik het contact aanzet. Hopelijk zijn de injectoren nog goed
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#66
|
||||
|
||||
Krijg je eigenlijk wel benzine voor? (Ik neem aan dat je dat eerst geprobeerd hebt) en heb je een vonk als je start?
Beetje de basics.. mocht ik het gemist hebben en je krijgt geen benz. Voor Even naar de opvoerpomp kijken (denksel onder achterzitting) |
#67
|
|||
|
|||
Quote:
Relais zijn in orde heb er in totaal 3 getest met die nrs op. Kunnen we ook al uitsluiten. Wat is het volgende wat we kunnen checken dan?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#68
|
|||
|
|||
Quote:
Hoe test ik de vonk? Heb al eens geprobeerd de achterbank eruit te krijgen, zal nog eens kijken,gaan we nu meteen aan beginnen. En wat moet ik dan zien aan die pomp?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#69
|
|||
|
|||
Achterbank een beetje omhoog kunne krijgen.
Hoe krijg ik dat deksel los dan, om bij de opvoerpomp te kunnen ?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#70
|
|||
|
|||
Even opgezocht en heb de vonk als volgende getest.
De bobine kabel,van de verdelerkap getrokken en tegen het motorblok gehouden met contact aan en geeft geen vonken. Hopelijk heb ik het goed gedaan zo. Dus heb ik blijkbaar geen vonk. Ondertussen de bobijn er ook uit gehaald en getest met de multimeter, die waardes zijn ook goed. Primaire spoel 0,8 ohm Secundaire spoel 7600 ohm Volgens ik gevonden heb zouden dit goede waardes moeten zijn. Dus waarom geen vonk. En bougiekoppen waren wel kurkdroog.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ Last edited by Mk1_ er : 27-09-2018 at 18:23. |
#71
|
||||
|
||||
Idd kijken of er een opvoerpomp inzit
GTI heeft meestal een onderaansluiting op de brandstof tank en daardoor alleen een hoofdpomp nodig. Kan dus zijn dat ervalleen een vlotter in zit. Als er een stekker met 3 aansluitingen op zit ist een met pomp en met 2 aansluitingen ist alleen vlotter. |
#72
|
|||
|
|||
Quote:
En ik heb maar 1 aansluiting Dus dat deksel krijg je er niet af dan?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#73
|
||||
|
||||
Quote:
Op de foto is zonder opvoerpomp anders heb je ook twee leidingen in die deksel zitten. Deksel kun je er makkelijk af halen met een platte schroevendraaier tegen de randjes aan tikken maar ik zou hem nog even lekker laten zitten. Verder veel respect dat je toch zelf aan dit project begint na alle ellende die je hebt meegemaakt ben nu al een paar dagen aan het meelezen maar vraag me stiekem wel af of het je allemaal gaat lukken. Klussen aan een auto is niet heel moeilijk maar een bepaalde basis qua kennis en gereedschap mag je toch wel hebben. Veel succes en bij vragen.. je weet de weg goed te vinden haha ga zo door Edit hierbij een foto met opvoerpomp, je ziet hier ook drie draadjes lopen de vlotter van jou zal twee draadjes hebben:
__________________
Last edited by Sinaasboom : 27-09-2018 at 19:04. |
#74
|
||||
|
||||
Vonk testen doe je naar mijn mening beter door de bougie eruit te draaien, in de bougiekabel te klikken en dan de schroefdraad van de bougie tegen het motorblok te houden terwijl er iemand probeert te starten.
Over het relais, ik had het wel degelijk over het brandstofpomprelais! Een relais heeft een stuurkring en een vermogenkring. Door de stuurkring (pin 86 en 85) laat je stroom vloeien, binnen zit een spoel die door de stroom een magneet wordt en een contactje toetrekt dat de vermogenstroom schakelt. MAAR goed dat je een foto toont want jouw pomprelais is een speciaal geval! Werkt anders dan andere relais. In kort: het wordt geschakeld door pin 1 van de bobine. Het pulserende signaal dat hier af komt is wat het relais activeert. Hier vind je engelstalige uitleg plus een schema https://www.thesamba.com/vw/forum/v...ic.php?t=252666 Hier vind je een lijst van de DIN pin benamingen, dat zijn die nummertjes waar ik het al heel de tijd over heb: https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552 Dus, als jouw ontsteking nu bijvoorbeeld niet werkt dan gaat je relais ook niet werken want dit activeert pas als het een signaal binnen krijg op 31b. De stuurkring wordt onmiddelijk van de lijn 15 getapt, massa is pin 31. Maar binnenin zit wat electronica die ervoor zorgt dat er tussen 15 en 31 pas stroom kan vloeien als er een signaal binnenkomt op 31b. Dat signaal is hetzelfde als hetgeen waarmee je toerenteller werkt. Bijwerking hiervan is dat bij contact aan maar stilstaande motor de pomp dus inderdaad niet werkt! want geen draaiende motor = geen signaal op 31b |
#75
|
||||
|
||||
Idd, deze pomp zal pas draaien als de motor draait.
Daarom zit dus denk ik de accumulator van de k-jet er ook nog onder. |
#76
|
|||
|
|||
Quote:
Ik mag gerust zeggen dat ik zeer handig ben zoals de meeste hier die ook aan auto's werken, maar helaas ontbreekt de kennis mij, ben niet vies om ergens aan te beginnen, en gereedschap geen probleem Uiteindelijk voor bepaalde zaken zal ik toch iemand moeten inschakelen, maar wil zelf zover mogelijk geraken. Misschien is er hier hopelijk wel iemand van hier die dan kan helpen, garage is groot genoeg al men auto's en camionet staan binnen Morgen zal ik dat klepje er eens afnemen, ik durfde er niet hard aan prutsen omdat ik niet wist hoe het eraf moest.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#77
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt ga het een sgoed doorlezen de test met de bougiekop heb ik daarstraks ook gedaan,maar geen vonk. Dus hoe nu verder?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#78
|
||||
|
||||
Ik zou het klepje boven de vlotter laten zitten daar ga je verder niet veel spannends zien
__________________
|
#79
|
|||
|
|||
@sinaasboom klepje gaan we dus laten zitten
Even een foto van mijn bobijn, de onderste draad met rood en zwart komt van het DTA management de bovenste rood met zwart van de zekeringkast , de groene zoals je kan zien niet aangesloten op het bobijn. De zwarte achteraan , één gaat door het schutbord naar zekeringkast waarschijnlijk, en de andere door het schutbord naar een fiche dat in het schutbord zit. Toch ook maar even meegeven dat de 2 rood met zwart staan op de min en de 2 zwarte op de plus aangesloten.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#80
|
||||
|
||||
Quote:
Geen vonk? Hmm wel het probleem van geen vonk hebben en het relais dat niet schakelt kan best wel eens één en dezelfde oorzaak hebben. Wat voor ontsteking zit er op? Ontsteking ziet er ruwweg zo uit: lijn 15 komt toe op de bobine, loopt door de primaire spoel en komt er weer uit aan pin 1, die is verbonden met hetgeen wat de ontsteking schakelt. Dit kunnen contactpuntjes zijn, of een ontstekingsmodule waar transistors in zitten die voor het schakelen zorgen. Op jouw motor gaat dit normaal het laatste zijn. Die module, of de contactpuntjes, zijn dan weer verbonden met de massa. De ontsteking wordt dus naar massa geschakeld, het schakelmechanisme zit na de verbruiker (de bobine). Binnenin de bobine wordt van die binnenkomende lijn 15 afgetakt naar een secundaire spoel van enkele kilo ohm groot qua weerstand. De verhouding tussen de weerstanden van de spoel zorgen voor een vergroting in spanning in de secundaire spoel. De secundaire spoel (klem 4 als ik me niet vergis) gaat dan naar de verdeler die de vonk verdeelt naar de juiste bougie. Dus, gezien jouw relais pas geactiveerd wordt als er een signaal op klem 1 komt te staan, en het signaal er pas komt als de ontsteking geschakeld wordt (in jouw geval door een ontstekingsmodule of de DTA), dan zou je kunnen denken of de ontsteking wel werkt? Zeker gezien je ook geen vonk hebt, wat ook kan veroorzaakt worden door een niet werkende ontsteking. Snap je waar ik naartoe wil? (ik ga er hier van uit dat je transistorontsteking hebt omdat dat normaal is wat op de G60 zit. In jouw geval met die DTA erop neemt die de onsteking misschien voor zich, ben niet vertrouwd met dat systeem) |