Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-08-2015, 13:06
w00Dy w00Dy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 34
Default '83 Golf 1 Cabrio restauratie/opwaardering

Ook even een draad aangemaakt over mijn cabrio, hopelijk hebben jullie er wat aan en voor mij is het een mooi overzicht wat er nu allemaal aan gebeurd is. Ik moet duidelijk ook meer foto's gaan nemen om het interessant te houden



Zo ben ik hem gaan halen in september 2014, particulier gekocht bij Breda en op de trailer naar België gebracht. Origineel is hij uit Duitsland maar volgens mij al minstens vanaf 2001 in Nederland (ik vond een parkingticketje van Utrecht uit 2001 onder de zetel). De vorige eigenaar had hem net geen twee jaar in het bezit. De auto was rijdende en had een geldige APK, zou niet veel moeite hebben gekost om hem in België te laten keuren en te importeren



Eenmaal thuis, maar dadelijk gekeken om de auto een grote beurt te geven. De motor is een 1.5 JB met een automaatje erachter, zoals je ze wel meer vindt. Bovenstaande foto is de benzinefilter, inderdaad de rotzooi die je ziet is ondermeer roest. De tank zelf is goed, de vulhals niet. Voorlopig rijd ik nog met de oude hals rond maar met een nieuwe filter, die dingen kosten nu eenmaal niks.



Foto genomen net na nieuwjaar 2015, ik had vakantie en besloot eindelijk de auto maar eens te laten keuren om hem als oldtimer in te schrijven. Nog wat werk gehad om de achteruitrijlichten aan de praat te krijgen, die waren afgekoppeld en de polariteit aan het blokje bij de versnellingspook was omgedraaid Uiteindelijk heb ik drie pogingen nodig gehad om hem te laten keuren. 1ste maal kon de ambtenaar de procedure niet starten om een buitenlandse auto te keuren, tweede maal was hij afgekeurd omdat de dimlichten te hoog afgesteld stonden. Hierna ben ik begonnen de auto slechts gedeeltelijk te demonteren en ben ik op zoek gegaan naar nieuwe onderdelen. De bandjes met velgjes heb ik zo op de kop kunnen tikken, genoeg om te keuren. De voorste banden die erop zatten waar net niet goed genoeg meer.



Ondermeer een nieuw interieur, gevonden bij een cabrio eigenaar uit Weert. Superspul dat Poorboy's, bovenaan is de behandelde achterbank leuning. Het is een nep-lederen interieur, ik mis enkel de achterste deurkaarten. In ieder geval een hele vooruitgang ten opzichte van het deels omgezette Golf 2 interieur wat er eerst in zat.



De oude plaathouder was gaar, dus maar een nieuwe gefabriceerd.



Achterbumper gedemonteerd, deze heeft duidelijk betere tijden gekend.



De brackets heb ik zelf gestraald (ik heb maar een kleine cabine), de binnenbalk heb ik laten stralen en powdercoaten.



Dit is de auto afgelopen weekend, eerste echte ritje ook. Heel wat gebeurd om hem zo te krijgen.

- Bumpers gespoten in't grijs
- Nieuwe chrome strip op de bumpers (oude groef weggedremeld)
- Radiator-houder en koelvin gespoten
- Nieuw vacuum-reservoir en nieuwe leidingen hier en daar.
- Nieuwe knipperlichten vooraan, echte Hella's ipv de aftermarket-meuk.
- Grootste deel van de auto gepolijst.
- Nieuwe achterlichten, eveneens echte Hella's ipv de smoke dingen die erop stonden.
- Interieur ingebouwd
- Dakje beurt gegegeven (het originele vinyl dak ligt er nog steeds op)
- Afdekhoes voor het dakje gekocht.
- Voorspoiler geplaatst
- Grill mat gespoten en chrome logo
- Sierlijsten gepolijst en zwarte rand opnieuw gespoten
- De velgen die erop stonden laten powdercoaten en originele naafkapjes aangeschaft
- Koelvloeistof geflushed
- heel wat oude elecktra kabel meuk verwijderd en zoveel mogelijk origineel gemaakt.
- Tijdsgebonden ('83/84) Blaupunkt radio ingebouwd.
- Nieuwe raamrubbers voor de bestuurders deur
- Nieuwe Falken bandjes vooraan




__________________
Golf Cabrio MK1 GL '83

Last edited by w00Dy : 05-08-2015 at 13:16.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-08-2015, 09:23
OGM OGM is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 16
Default

Prachtig resultaat, een mooie Golf 1 cabrio zo origineel
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2016, 16:53
w00Dy w00Dy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 34
Default

Een update,

Helaas is de loods waar de auto staat ijskoud in de winter en moet ik op warme dagen wachten om leuk te kunnen klussen.

Het plan was om de benzinetank schoon te maken omdat de vulpijp verrot was en er stukjes roest in de tank lagen.

Achteras en tank onder de auto uit, uiteindelijk ben ik blij geen verrassingen tegen de komen en is de auto goed hard. Bij het herinstalleren van de achteras moet ik wel nog even met de borstel over het aanhechtpunt.



De tank, een of andere beun had ooit het lumineuze idee om de ontluchtingsslang te vervangen door stroomdraad huls. Uiteraard is die ook zo lek als een zeef, als je de tank helemaal vult loopt de benzine er zo uit.



De tank aan 1 zijde kaalgeborsteld



Aangezien de achteras nu ook los lag, maar dadelijk begonnen om deze mee te reviseren. Hierbij alles gedemonteerd en ben ik begonnen met de ankerplaten te stralen. Eerst de ankerplaten een nacht in schoonmaakazijn gelegd en dan ging het stralen gewoon vanzelf. (glasparel)



Uiteindelijk moet de auto terug op zijn achterste poten staan binnen twee weken, omdat ik uit de loods wegmoet. Het wordt nog spannend
__________________
Golf Cabrio MK1 GL '83
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum