#1
|
|||
|
|||
Ten einde raad, wat voor schroef bij pierburg 2e2 is dit?
Hallo mede vag rijders!
Ik begin ten einde raad te raken, ik sta zelfs bijna op het punt om een investering van 350 euro te doen naar een weber vervangingscarburateur . 20150610_115633 by Mark Hietbrink, on Flickr Ik vroeg me af wat de voorste (onderste) schroef, waar deze voor dient? Ik weet uit mijn wphb dat de achterste (bovenste) de stelschroef voor het stationair toerental is. Ik zat eerst te denken dat dit eventueel voor winter en zomer anders was, maar snap der niks meer van. Deze zitten achterop de pierburg 2e2: 20150610_115639 by Mark Hietbrink, on Flickr Wie o wie kan me helpen? Greetz! |
#2
|
||||
|
||||
Volgens mij wordt het in deze video uitgelegd. Ik heb deze niet helemaal bekeken gekeken want ik heb een hekel aan carbs.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#3
|
||||
|
||||
Op internet vond ik als beschrijving "régulateur d'augmentation du régime de ralenti", en Google maakt daar "regulator verhoogd stationair toerental" van.
|
#4
|
||||
|
||||
Is dat niet de regelschroef voor vollast?
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je hier ietswat meer info over? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
ik zeg: DOEN! Daar krijg je écht geen spijt van
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
Inderdaad in de prullenbak met die 2e2 en fijn een Weber DMTL aanschaffen.
Nooit meer gezeik met afstellen en vacuümkamers die gaan lekken, bin there done that
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#8
|
|||
|
|||
Ja als ik 350 euro had liggen, maar dat is helaas momenteel nog niet zo. Is zo'n weber plug & play of moet ik het laten doen? Liefst geef ik de pierburg nog een kans
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Meer specifieke info heb ik zo 1, 2, 3 niet liggen. Ik weet alleen dat bij grotere cilinderinhoud de carburateur vaak meerdere "sproeiers" heeft. 1 voor stationiar draaien; de gasklep zit volledig dicht en de lucht wordt via een zijkanaaltje geleid en 1 voor vollast. Bij vollast wordt de brandstof door alle "sproeiers" toegevoegd, waarbij de toevoeging van de stationiarsproeier te verwaarlozen is. Om een lang verhaal kort te maken; je kunt de brandstoftoevoer bij zowel stationiar als vol gas afhankelijk van elkaar regelen. Of een 2e2 monopoint injectie weten jullie het best.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#10
|
||||
|
||||
Weber was op mijn Audi 80 redelijk plug & play, alleen een plekje zoeken voor de handchoke onder bij je dashboard en klaar is kees.
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad, Weber is echt een genot als je zo'n rampen Pierburg gewent bent.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|