Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-08-2014, 04:05
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default koppeling probleem

Hallo iedereen
Ik heb nog steeds een koppeling probleem, ik heb een Passat 3B5 1998 1.8T AEB moet DWH bak, koppeling slipte en zat heel hoog en had een kort koppel punt. Koppeling en druklager vernieuwd en waar de koppeling aangrijpt zit weer normaal, maar is nog steeds heel kort.
Kan het eraan leggen dat er lucht in zit en ontlucht moet worden? In de vraagbaak staat dat je eerst de hoofdcilinder moet ontluchten?. hoe doe je dat, en dan de hulpcilinder, op deze zit wel een nippel, dus daar kan het olie ververs apparaat wel op aansluiten.
Kan het ook zijn dat de hulpcilinder niet goed in de houder zit of dat klem beugeltje VW nr. 4D0721279 er niet goed of er niet opzit, twijfel aan het laatste.
Of moet de hoofd en of hulpcilinder vervangen worden?
Wie weet wat het is :?
En ik hoef niet te horen dat ik naar een garage moet gaan wat dat kan ik zelf ook wel bedenken, dus alleen echt oplossingen graag :shock:
Reply With Quote
  #2  
Old 07-08-2014, 04:26
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

DHW bak
Reply With Quote
  #3  
Old 08-08-2014, 15:34
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Lijkt met dat de hoofdcilinder zichzelf wel ontlucht via de compensatiegaatjes. Gewoon reservior opvullen en ontluchten bij de hulpcilinder lijkt me?
Heb je de drukgroep ook mee vervangen?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #4  
Old 09-08-2014, 21:58
dieselaar dieselaar is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2009
Posts: 152
Default

De koppeling van een 3B en 3BG grijpt heel erg hoog aan.
Bij de dealer zei een jonge monteur dat mijn koppeling versleten was maar een oudere monteur zei dat dat normaal is bij deze types.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum